Szukaj

Informacje o Peugeot 301 Sedan 1.2 PureTech 72KM 53kW 2014-2015

Lata produkcji: 2014 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2012, Peugeot 301 jest kompaktowym sedanem segmentu C (klasa niższa średnia). Peugeot zapoczątkował tym modelem nową linię modelową o przystępnych cenach, której charakterystycznym elementem jest nazwa z jedynką na końcu. Model w katalogu francuskiej marki zajął miejsce mniej więcej między modelami 208 oraz 308. Mimo że w historii Peugeota wystąpił już wcześniej model nazwany tą liczbą (w latach 30. XX w.), to aktualny 301 nie może być w żaden sposób traktowany jako jego sukcesor. Peugeot 301 produkowany jest z przeznaczeniem głównie na rynki Europy Środkowo-Wschodniej, Ameryki Południowej i Północnej oraz Bliskiego Wschodu. Jego bliźniaczym modelem jest Citroen C-Elysee.
czytaj więcej
Powagosław
Jak na tzw. model budżetowy wygląda bardzo atrakcyjnie i może być lekcją dla tych, którym tworząc tani samochód, uznają a priori, że skoro tani, to musi być brzydki. A tu? Bezpretensjonalny, ładny, klasycznie zbudowany sedan z tym samym obszarem rynkowym do zagospodarowania, co najczęściej brzydka konkurencja. ~Powagosław
Luzacjusz
Trudno narzekać na stylistykę nowych Peugeotów. W porównaniu do modeli sprzed 5-6 lat widać kolosalny postęp. Paradoksalnie jednak, 301, który musi być sedanem (o to chodzi z tymi całymi budżetowymi produktami – mają sprawiać wrażenie, że dają coś więcej za mniej), na tym „muszeniu” traci. Doceniam jednak starania, żeby nie stworzyć kolejnego Renault Thalia. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 72 KM (53 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 110 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Ergonomia - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~S0aper
Peugeot 301
Sedan 1.2 PureTech 72KM 53kW
Auto kupiłem roczne od osoby prawnej - dilera marki Peugeot - z przebiegiem 21000. Przez ten czas (6 lat) w aucie nic się nie popsuło. Jedynie 2 denerwujące rzeczy: nieustannie świeci się check, serwis twierdzi, że to błąd katalizatora, bez znaczenia dla auta, druga rzecz to coś brzęczy w pewnym zakresie prędkości obrotowej silnika, jakieś wibracje w bagażniku, serwis twierdzi, że to efekt braku jakiegoś wygłuszenia w klapie od bagażnika. Można to po prostu ignorować. Auto ma duży bagażnik (ponad 500 litrów). Niestety korzystanie z bagażnika jest niewygodne, po pierwsze dlatego, że otwór jest wąski, po drugie zawiasy wnikają do środka. Auto nadaje się do miasta i w trasę. Do prędkości 130 w miarę ekonomiczne. Na upartego można jechać nawet 160, ale to już męczarnia i dla auta i dla uszu. W środku jest bardzo przestronne. Klima wydajna nawet w czasie bardzo srogich upałów. Odpala od strzała nawet w największe mrozy. Biorąc pod uwagę śmiesznie niską cenę, jest to chyba najlepszy stosunek ceny do jakości. Dzięki silnikowi o 3 cylindrach ekonomiczne na tyle, że raczej nie ma sensu zakładanie gazu.
4,9
~Dominik R.
Peugeot 301
Sedan 1.2 PureTech 72KM 53kW
Nad wyraz porządny samochód. Mam klika samochodów w firmie do dyspozycji, zaczynając od forda ka II, przez clio IV, rzeczonego Peugeota oraz Forda Kugę. Jeśli tylko mogę wybieram 301 najbardziej niezawodny, a po za tym mogę sobie zaoszczędzić na paliwie nie pozbywając się komfortu w czasie jazdy. Czasem przychodzi mi jechać aż pod portugalską granicę i to auto świetnie sobie radzi choć silniczek 1.2. Ogólnie POLECAM.
4,9
~Gery
Peugeot 301
Sedan 1.2 PureTech 72KM 53kW
SUPER. Takiego samochodu się nie spodziewałem. Kupiłem go jako poleasingowy od firmy w której pracuje. Od nowości użytkowany przeze mnie. Wcześniej jeździłem też Clio IV i VW polo. To auto zdecydowanie najlepsze i niezniszczalne przy jeździe jako przedstawiciel po Polsce dziennie często robiąc setki kilometrów. POLECAM.
Średnie spalanie dla Peugeot 301 Sedan 1.2 PureTech 72KM 53kW 2014-2015
5,7
l/100 km
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Peugeot 301
Sedan 1.2 PureTech 72KM 53kW
Drogi krajowe, nie przekraczając 110/h, spalanie nie przekracza 6.5l LPG. W mieście raczej nie przekracza 7.5l LPG. Autostrada zależy od warunków, zazwyczaj 7/100 przy 120/h, ale potrafi pobrać więcej jeśli wieje i leje. Mimo wszystko, w eco driving, bez problemu da się utrzymać 6l/100. Rekordowo na trasie Muszyna - Nowy Sącz i z powrotem, udało się 5.5l średnia z 700 km. Jazda tańsza niż rowerem. Auto bardzo ekonomiczne, lecz trzeba się nauczyć jazdy tym samochodem. 70 konny silnik, przy wyprzedzaniu trzeba się zastanowić czy na pewno chcesz to robić
6,0
Peugeot 301
Sedan 1.2 PureTech 72KM 53kW
Samochód mam od ponad miesiąca zrobiłem nim do tej pory 2500 km (z czego ok 600 w mieście) i muszę przyznać że spalanie jest rewelacyjne. Na trasie Warszawa - Kraków (300 km) spalanie średnie wyniosło 5,2 l/100 km. W trasie przy jeździe ok 90 km/h spalanie spadło mi do 4,6 l/100 km przy dociśnięciu na drogach ekspresowych do 140-150 km/h spalał w momencie koło 6-6,5 l więc naprawdę nieźle i z tego wyniku wyszło mi 5,2 l w sumie. Po mieście nie jest aż tak rewelacyjnie bo pali koło 7l przy korkach, ale wystarczy chwila pustej drogi i od razu spalanie średnie spada. Z klimatyzacją trasa to 5,7 - 6,0 l na 100 km. Przy pełnym obciążeniu (4 osoby + bagaże) trasa wyszła 5,5 l więc też fajnie. Auto po ok 1 500 km się trochę "dotarło" i silnik zaczął pracować ciszej, sprawniej i bardziej gładko
4,7
Peugeot 301
Sedan 1.2 PureTech 72KM 53kW
Super ekonomiczne autko - po co komu instalacja gazowa przy spalaniu w mieście na poziomie 5,5l/100km.

Usterki Peugeot 301

Liczba wpisów: 10
Uszczelka pod głowicą....
  • Peugeot 301 Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2017
  • silnik
  • 155 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 7
Witam serdecznie wszystkich. Posiadam peugeota 301 1.6 vti lpg od nowości. W sumie na gwarancji padla raz chlodnica która wymieniono mi w ramach gwarancji. Minelo ponad pół roku od gwarancji A tu zonk.....auto przy odpaleniu weszło w tryb awaryjny. Niezwłocznie udałem się do specjalistów....jeden cylinder został odłączony że względu na " za bogatą mieszanką poza biegiem jałowym." Wykryto obecność spalin w plynie chlodniczym. Nigdy silnik nie został przegrzane I wszystko oprócz oleju było wymieniane zgodnie z zaleceniami serwisu. Olej był wymieniany co 15 000. Poszła uszczelka pod głowicą. Pierwszy raz się z tym spotkałem żeby w takim przebiegu bez przyczyn uległa awarii uszczelka.
1 komentarz
Silnik - szarpanie
  • Peugeot 301 Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2017
  • silnik
Jestem właścicielem Peugeot 301 Allure 1,6 z instalacją LPG. Samochód nowy zakupiłem w 2014 r. w salonie. Od jesieni ubiegłego roku mam problem z którym ASO nie może sobie poradzić a mianowicie szarpiący silnik podczas jazdy. Nie jest to objaw codzienny ale pojawia się co jakiś czas. Panowie w ASO biorą samochód "na komputer" i nic, żadnych informacji. Objawy rozpoczynają się przy zmianie na II bieg i czuje się że silnik niem ma mocy i szarpie, przy zmianie na III jest podobnie a przy IV samochód nabiera płynności jazdy ale szarpanie jest odczuwalne. Taka sytuacja dzieje się na różnych dystansach raz na 1 km a innym razem 3-5 km. Dzieje się to zarówno na benzynie jak i na LPG.
Problem rozwiązany
17 komentarzy
Trzaski, stuki
  • Peugeot 301 Sedan 1.6 HDi 92KM 68kW 2012-2015
  • nadwozie
  • 165 tys. km
Od pewnego czasu pojawiły się trzaski i stuki dochodzące z różnych miejsc auta podczas dodawania gazu i odpuszczania gazu( w momencie szarpnięcia silnika). Irytujące to jest bo auto całkiem młode a trzaska jak rupieć 20 letni bez serwisu. Drążek wykluczylem bo powodował inne stuki.
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 301 Sedan