Szukaj

Informacje o Peugeot 306 I Hatchback 1.6 89KM 65kW 1993-1997

Lata produkcji: 1993 – 1997
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1993 roku zastępując w ofercie francuskiej marki wysłużoną i niezbyt udaną 309-tkę. Stylistycznie auto było zbliżone do popularnego modelu 205, a projektantami obu samochodów byli styliści włoskiej firmy Pininfarina. Pod względem technicznym, 306-tka opierała się na starszym o dwa lata Citroenie ZX. W 1994 roku zaprezentowano 306 w wersji kabrio, a rok później – w odmianie sedan. W 1997 roku model został wycofany z produkcji.
Produkowany od 1993 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1587 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 89 KM (65 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~andrzej
Peugeot 306 I
Hatchback 1.6 89KM 65kW
auto dość fajne i sympatyczne. małe i zwinne. jak na swój wiek to jeszcze całkiem dobrze się prezentuje. komfortowe jak na tą klasę, prostej konstrukcji choć w niektórych miejscach przekombinowane. jak sie trafi na zadbany egzemplarz i samemu się zadba to się odwdzięczy. do mniej zadbanych trzeba nie stety dołorzyć. trzeba uważać na tylną belkę bo naprawa trochę kosztuje a do auta za 2 tys to średnio opłaca się kupować nową lub regenerować za ok 900. to jest taki górny pułap ale trzeba mnieć tego świadomość. do tego rdza mimo że auto w ocynku. po za tym to francuz więc części droższe i czasami ciężko coś na szrocie dorwać.
3,6
~pyskaty87
Peugeot 306 I
Hatchback 1.6 89KM 65kW
Było to moje pierwsze auto w mojej karierze kierowcy. I ogólnie muszę napisać, iż mimo kilku wad i nieprzyjemnych przygód wspominam to auto bardzo dobrze. Ogólnie przez trzy lata eksploatacji tego samochodu, najpoważniejszymi usterkami były: wymiana sprzęgła, amortyzatorów przednich oraz coś z zapłonem (nie pamiętam dokładnie co to było). Poza tymi naprawami, autko jeździło dziennie po około 100 kilometrów i dawało rade ... ;)
4,5
~bmatenka@o2.pl
Peugeot 306 I
Hatchback 1.6 89KM 65kW
Wiadomo - zawsze może być coś lepiej :-) Jednak jak na samochód z silnikiem starszej generacji prowadzi się go całkiem przyzwoicie. Dodatkowo stylistyka jest całkiem klasyczna i samochód prezentuje się bardzo fajnie.
Średnie spalanie dla Peugeot 306 I Hatchback 1.6 89KM 65kW 1993-1997
7,5
l/100 km
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Peugeot 306 I
Hatchback 1.6 89KM 65kW
Najoszczędniej jest gdy zmienia sie bieg na wyższy w okolicy 2200 rpm wówczas w cyklu mieszanym spokojnie zadowala sie 6.9-7.1l/100km. Prawdziwa frajda z jazdy zaczyna sie po przekroczeniu 4000 rpm wtedy niestety trzeba sie pogodzić z wyższym spalaniem. Auto jest jednak na tyle mocne, że nawet w dolnym zakresie obrotów do 2500 rpm nie jest zawalidrogą, więc przy umiejętnym operowaniu gazem i przekładnią da się jeździć ekonomicznie ale ze świadomością, że w razie potrzeby można pojechać bardzo dynamicznie.
6,6
Peugeot 306 I
Hatchback 1.6 89KM 65kW
Najoszczędniej jest gdy zmienia sie bieg na wyższy w okolicy 2200 rpm wówczas w cyklu mieszanym spokojnie zadowala sie 6.9-7.1l/100km. Prawdziwa frajda z jazdy zaczyna sie po przekroczeniu 4000 rpm wtedy niestety trzeba sie pogodzić z wyższym spalaniem. Auto jest jednak na tyle mocne, że nawet w dolnym zakresie obrotów do 2500 rpm nie jest zawalidrogą, więc przy umiejętnym operowaniu gazem i przekładnią da się jeździć ekonomicznie ale ze świadomością, że w razie potrzeby można pojechać bardzo dynamicznie.
8,7
Peugeot 306 I
Hatchback 1.6 89KM 65kW
jest lpg to jest tania jazda. udało mi się zejść do 8 litrów. max to chyba z 9.5 mi chapło. wszystko zależy od ustawienia i stanu instalacji. a benzyny tyle co jest napisane w książce a to jak na 1.6 jest w sam raz. co do części to wiadomo jak z francuzami... wszystko droższe niż do niemca i zazwyczaj na zamówienie ale nie które częci da sie kupić w przystępnej cenie i dobrej firmy. po za tym jak dbasz tak masz :D.

Usterki Peugeot 306 I

Liczba wpisów: 20
Brak mocy
  • Peugeot 306 I Hatchback 1.4 75KM 55kW 1993-1997
  • instalacja elektryczna
Ponad miesiąc temu zrobiło mi się zwarcie pod maską i zesmarzyła się kostka od sterowania zapłonem(silnik potem kręcił ale nie wchodził na obroty)elektryk wymienił mi tą kostkę i miało być już dobrze ale po przejechaniu paru metrów zaczęło dusić silnik i gasł sam,po zapaleniu go z powrotem na początku było dobrze a póżniej to samo,po jakimś czasie udawało mi się coraz dużej jeżdzić w ten sposób ostatnio mam jakby odwrotnie,w miarę po dłuższej jeżdzie zaczyna mi dusić silnik i brakuje mocy mimo redukcji biegów,jak wyłączę silnik i włączę go z powrotem jedzie normalnie i tak cały czas,przed usterką świeciały się wszystkie kontrolki na tablicy rozdzielczej a po usterce nie świecą się kontrolki od stopu oleju,czy to może być wina złego podłączenia kostki lub uszkodzenia jakiegoś czujnika?Bardzo proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Stuki w przednim zawieszeniu.
  • Peugeot 306 I Sedan 2.0 121KM 89kW 1993-1997
  • zawieszenie
Podczas jazdy nawet po małych nierównościach słyszalne stuki puki gdzieś w przednim zawieszeniu. W miarę upływu czasu stuki stały się coraz głośniejsze i intensywniejsze.Z początku gdy w samochodzie był komplet pasażerów usterki były niesłyszalne,w tej chwili jest to bez znaczenia. Brak stuków tylko na idealnie równej powierzchni jezdni. Diagnoza-końcówki drążków (wymiana nie dała pozytywnych rezultatów). Łącznik stabilizatora, łożysko koła-bez zmian. Wymiana silentbloków wahaczy przednich kpl. 6 sztuk - Pomogło na okres dwóch miesięcy później znowu to samo. Wymiana w innym warsztacie tulei wahaczy przód i tył-też pomogło tylko na dwa miesiące.Stuki nie ustają.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik - kontrolka check.
  • Peugeot 306 I Hatchback
  • silnik
Witam mam problem z silnikiem w mojej 306 xr mianowicie świeci mi kontrolka awarii silnika - check czasem kontrolka gaśnie kiedy pada deszcz ale silnik pracuje normalnie nie wiem co to może być proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 306 I Hatchback