Szukaj

Informacje o Peugeot 306 II

Lata produkcji: 1997 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Drugą generację 306 zaprezentowano w 1997 roku. Nadwozie auta zostało poddane niewielkim zmianom, po których zyskało ono nieco bardziej opływowy wygląd. Modernizacja objęła między innymi światła, atrapę chłodnicy i zderzaki. Oprócz dotychczasowych wersji, model był dostępny również w odmianie kombi. Choć w 2001 roku gotowy był już następca 306-tki, model 307, samochód produkowano jeszcze przez dwa lata. Dotyczyło to jednak wyłącznie wersji kombi i kabrio.

Peugeot 306 II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Peugeot 306 II

Liczba ocen: 466
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Łukasz
Peugeot 306 II
Kombi 1.6 99KM 73kW
Bardzo się przywiązałem do swojego Peugeota 306 dlatego ciężko będzie się z nim rozstać. Niestety czas rozstania zbliża się wielkimi krokami bo najzwyczajniej w świecie stać mnie już na trochę nowszy i "lepszy" samochód. Celowo słowo lepsze w cudzysłowie ponieważ Peugeot 306 to na prawdę dobry samochód i nie jestem pewny czy auto które kupię będzie od niego tak na prawdę lepsze. W przeciwieństwie do nowych samochodów 306 ma swoją duszę. Wychodził chyba w kilkudziesięciu konfiguracjach i wersjach wyposażenia, z różnymi rodzajami tapicerek i bajerów. Mój samochód mimo tego, że ma już 18lat jest bardzo zadbany i jeździ się nim bardzo komfortowo. Samochód ma kilka minusów, większość z nich jest związana z jakością wykończenia wnętrza (przede wszystkim). Poza minusami jest też dużo plusów o czym napiszę dalej.
4,3
~Kp
Peugeot 306 II
Hatchback 1.4 75KM 55kW
Samochód zaskakuje pod każdym względem, i to właściwie wyłącznie pozytywnie. Może kluczem do spokojnej i bezproblemowej jazdy jest tu znalezienie odpowiednio zadbanego egzemplarza? Mój taki był i nie było mi dane zaznać uroków legendarnych wręcz francuskich kaprysów. Auto jest niezawodne, wymieniam w nim jedynie rzeczy które zużywają się w eksploatacji. Ponadto auto jest bardzo pakowane (choć patrząc na nie z zewnątrz trudno to podejrzewać), przeżyłem z nim już dwie przeprowadzki. A silnik, mimo swoich marnych 75 koni jest zaskakująco żwawy. Spalanie w mieście trochę duże, ale to raczej zasługa mało ekonomicznie jeżdżącego kierowcy. Ogólnie nie mam się do czego przyczepić.
4,2
~Bolek
Peugeot 306 II
Hatchback 2.0 S16 163KM 120kW
Sprzedając Focusa ST miałem uroniłem łezkę, bardzo się z niego cieszyłem i cieszyłbym się dalej gdybym nie potrzebował wtedy pieniędzy. Postanowiłem dwa lata temu 8 miesięcy po sprzedaży Forda wrócić do szybkich hatchbacków. Miałem wybór między Golfem GTI, Toyotą TS, Citroenem VTS oraz tym autem. Toyota - droga, Golf - nie chciałem, Citroen - moje pierwsze auto, jeździ nim żona, więc kupiłem tego. Był mocno zaniedbany w środku ale na szczęście nie po wypadku. Przejechałem 250 km po niego i po godzinnym rentgenie i 50km jazdy próbnej postanowiłem nim wrócić do domu. Chciałem go jeszcze sprawdzić pod względem szybkości i przyczepności na zakrętach i tu wyszła jego skłonność do płatania figli w zakrętach, jednak jest to frajda. Naprawdę sympatyczny diabełek dla kogoś bardziej doświadczonego, a jeśli zadbamy o silnik i zawieszenie których części nie są wygórowane, otrzymamy samochód który swoim wyglądem jest tak niepozorny jak mały samotny niedźwiadek spotkany w lesie - niby peugeot ale zaraz będzie dym. Szukać takiego można ze świeczką, jest ich mało, a i nie bardzo chcą je sprzedawać.

Raporty spalania Peugeot 306 II

Liczba raportów: 296
Średnie spalanie dla Peugeot 306 II
5,1 – 15,0
l/100 km
5,3 – 6,6
l/100 km
7,6 – 11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Peugeot 306 II
Hatchback 1.6 90KM 66kW
Tutaj napiszę trochę więcej. Auto kupiłem w 2006 roku z przebiegiem 40kkm, z przeznaczeniem do jazdy po mieście/trasie w stosunku 70/30. Poza dzwonem, którego zaliczyłem i który szarpnął mnie na prawie 2,5k ( blacharka, chłodnica, elektryka ), robię praktycznie tylko elementy, które się zużywają. Wahacze, amortyzatory i sprzęgło zrobiłem tylko raz,dwa razy przepaliłem tłumik, żarówek, wycieraczek nie liczę. Koszty przeglądów - nie robię w ASO, więc bez większych szaleństw, części też na zamiennikach, których jest dużo, więc do przełknięcia.
9,8
Peugeot 306 II
Hatchback 1.8 16V 110KM 81kW
Spalanie benzyny minimalnie mniejsze (około 0,5l)instalacja gazowa oczywiście tylko STAG (moja 3 poprzednio 2x w audi ponad 100tyś)wszystko zalerzy kto montuje i co do niej dobierze.Model STAG 300-4 plus,reduktor-acr01,listwa wt.-OMVL(mogłem coś pomylić)sportowy filtr pow.K&N(wkładka nie stożek) zamiast katalizatora strumienica ze zwężką.Średnie mini. 70% trasa 30% miasto Vmax 130 zmiana biegów 3 do 4 tyś obr.Średnie max Vmax 180 zmian biegów 5 do 6 tyś.Min spalanie przy delikatnej jeździe ale nie tam jakiś eco dr.Felgi 16 opony 205 prof 45.Auto zakupiłem dziewczynie ale bardzo polecam dobre prowadzenie świetne osiągi i dużo miejsca(jak na ten segment)
7,9
Peugeot 306 II
Kombi 1.6 99KM 73kW
Dużą zaletą tego silnika jest bardzo szybka reakcja na pedał gazu, wystarczy musnąć i pug już jedzie, ale niestety odwdzięcza się to wyższym spalaniem. 7l na trasie jest myślę do osiągnięcia, w mieście 10l przy ciężkiej nodze jak najbardziej. Fakt, auto sporo pali ale ma na prawdę elastyczny i dynamiczny motor - fajny moment obrotowy zaczyna się już od 2200-2300obr i ciągnie do końca. 10 litrów, które podałem to jazda bardzo dynamiczna, ale oczywiście z umiarem - nie jestem pseudo rajdowcem, po prostu szybko się przemieszczam. ;) 306 jest ok, częsci tanie, wygląd wg. mnie swietny, ma sporo zalet, na mój gust byłby pewnie cudowny z 1.8 albo 2.0.
Peugeot 306 II