Szukaj

Informacje o Peugeot 307 I Kombi 2.0 16V 136KM 100kW 2002-2005

Lata produkcji: 2002 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do segmentu C (niższa klasa średnia). Produkowany od 2001 roku do dziś jako następca udanego Peugeota 306. 307 szybko zaczął zdobywać niemniejsze uznanie, sięgając choćby po nagrodę dla Samochodu Roku 2002. Trzy lata później samochód przeszedł modernizację, po której dodatkowej wyrazistości nabrał i tak drapieżny wygląd jego nadwozia. Od roku 2003 dostępny również jako kabriolet. W Chinach, Wenezueli i Argentynie można natomiast kupić 307 także w wersji sedan.
czytaj więcej
Powagosław
Godny polecenia kompakt o atrakcyjnej, charakterystycznej dla ostatnich Peugeotów, „lwiej” stylistyce. Po faceliftingu wygląda jeszcze dynamiczniej. Silny konkurent dla niemieckich i japońskich potentatów w klasie C. ~Powagosław
Luzacjusz
Projektanci Peugeota bawili się brzytwą, a 307 uśmiech miał coraz szerszy. Pamiętacie Batmana? To już chyba wiecie, kto posłużył za stylistyczną inspirację. Tylko czy Joker miał prawo jazdy? ~Luzacjusz
Produkowany od 2002 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Widoczność

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~krzysiek p
Peugeot 307 I
Kombi 2.0 16V 136KM 100kW
Auto bardzo przyzwoite, jak na tak niewielkie kombi dosc przestronne,. Bagaznik pojemny, z tylu moze byc jako kierowca mam srednio mejca. Mam 1,9m wzrostu i mam malo miejsca pod kierownica mimo max cofnietego fotela. Opcja z 7 fotelami super. Balnalnie latwe wyjmowanie tylnich fotelli. Autko bardzo zwawe choc dosc halaislwe przy przedkosciach + 100km/h. Spalanie w normie ok 6,5l trasa do 100km/h, 8-9 l 140-160km/h. Miasto latem 10,5 zima 11,5l. Szczerze polecam. Jak dotychca bez awarii. Lusterka lubia sie nie otwierac przy mrozach.
4,2
~Piotr
Peugeot 307 I
Kombi 2.0 16V 136KM 100kW
Piszę tu o wersji 307 SW Premium różniącej się od 307 kombi w wielu aspektach. Nie ma drugiego takiego kombi, które miałoby sporo miejsca na towar lub mogłoby być pojazdem dla siedmiu osób. Nie jest prawdą, że trzeci rząd siedzeń nadaje się tylko dla dzieci. Spokojnie mogą tak podróżować osoby do 170 cm wzrostu. Bardzo wygodne pojedyncze fotele dla każdego pasażera w drugim rzędzie tego nikt inny nie ma. Każdy z foteli można wyjąć i robi się niezła ciężarówka. Ładna stylistyka nadwozia.
4,5
~Darek_K78
Peugeot 307 I
Kombi 2.0 16V 136KM 100kW
moje najlepsze choć nie najmłodsze auto - nie dość że katuje je po 3tys. km miesięcznie to jeździ bez zarzut jest wystarczająco dynamiczne (mam ciężką nogę), póki co bezawaryjne a ekonomia z LPG jest do przyjęcia (ok. 11L /100km)
Średnie spalanie dla Peugeot 307 I Kombi 2.0 16V 136KM 100kW 2002-2005
9,0
l/100 km
10,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,9
Peugeot 307 I
Kombi 2.0 16V 136KM 100kW
Auto kupiłem pół roku temu. Zresetowałem pomiar spalania po poprzednim właścicielu. Gdy wskaźnik zaczął przekraczać 12l/100 I przemyślałem, jak często muszę jeździć na stację i postanowiłem wykonać najbardziej miarodajny test: zatankować do pełna, przejechać 100 km i ponownie zatankować. Bardzo się zdziwiłem, gdy wynik na dystrybutorze pokazał 17,5 dm³. Zgłosiłem ten problem mechanikowi. W pierwszej kolejności podejrzenia padły na przyblokowane koło. Po jego uwolnieniu operację z tankowaniem powtórzyłem dwukrotnie. Pierwszy wynik napełnił mnie nadzieją gdyż tym razem licznik pokazał 15,5 dm³. Test powtórzyłem jednak jeszcze dwukrotnie i w kolejnym podejściu było to 16,5 a w ostatnim 18 dm³! Od kiedy kupiłem auto jedną rzecz nie dawała mi spokoju: samochód szarpał na pierwszym biegu i miałem wrażenie, że samochód przeciąga za długo biegi. Zgłosiłem ten problem mechanikowi a nawet w ASO. Info zwrotne było takie, że to stara skrzynia i ona nie pracuje tak gładko. Szarpanie jednak narastało. Ostatnio wyświetlił się komunikat o awarii skrzyni biegów. Okazało się, że był wyciek przy półosi. Usterka została naprawiona i samochód pracuje znacznie lepiej. Żywię nadzieję, że to poprawi efekt nadmiernego spalania. EDIT: Niestety, wyniki spalania nie poprawiły się. Pojawił się jednak kolejny wyciek ze skrzyni więc może nadal przyczyna tkwi w tym. Zrobiłem natomiast test spalania na trasie i samochód spalił 7,8L / 100 km. Ten wynik jest już akceptowalny.
8,0
Peugeot 307 I
Kombi 2.0 16V 136KM 100kW
Jak na masę i dynamikę spalanie w normie. Jeżdżę głównie po Wawie, korki i szarpanina na światłach robią swoje. Najniższe spalanie na trasie krajówkami i częściowo ekspresówką, ale w całości ekodriving. Normalna jazda pozamiejska w okolicach 7,5; autostrada 120-130 km/h 8,2; powyżej 120 spalanie rośnie w tempie ponad 0,5l/10km/h. Odwdzięcza się za to tanim serwisem, w ciągu 2 lat oprócz rzeczy eksploatacyjnych wymieniłem jedynie tłumiki, alternator, części na naprawę zawieszenia po tym czasie kosztowały 150 PLN. Do tego ocynk, więc brak korozji. Przesiadłem się z VW w tdi, który w podobnych warunkach niewiele mniej palił, a generował potworne koszty serwisu i nie żałuję. Do tego komfort, wyposażenie i stosunek jakości do ceny zostawia niemieckie auta daleko w tyle.
10,8
Peugeot 307 I
Kombi 2.0 16V 136KM 100kW
Autko zakupilem 2 lata temu sprowadzone z Holandii. Wbrew powszechnej opinii co do sprowadzanych nie narzekam- oprócz normalnych napraw nic sie nie zepsuło. Instalacje gazowa we wlasnym zakresie zakladalem. nie kosztowala malo. jednak przy moim dziennym km dawno sei juz zwrocial. autko swoje wazny Ja nogi tez nie mam lekkiej, choc do ciezkich tez nie nalezy. z wlaczona klima autko potrafi spalic max 11.8l gazu/100km jadac z predkoscia ok 140km/godz. uwazam, ze jak na taka mase i pojemnosc silnika koszt przejechania 100km za 22/23zl to rewelacja. ogolnie autko polecam. wygodne, pakowne, jak dla mnie ekonomiczne. kupilem P307SW jako 1 francuza odkad jezdze, nie zawiodlem sie. nastepnym autkiem tez bedzie Francuz :)

Usterki Peugeot 307 I

Liczba wpisów: 70
Brak mocy, szarpie.
  • Peugeot 307 I Hatchback 2.0 16V 136KM 100kW 2001-2005
  • inne
Od jakiegoś czasu mam problem, zaświeca sie kontrolka chek, brak mocy i szarpie. Samochód diagnozowany w serwisie Peugeota- efet -brak. Wstawilem samochód do serwisu, diagnoza wymienic zawor EGR, wymienilem, samochód jeździ parenaście dni i znowu brak mocy, szrpie. Do serwisu Peugeota - diagnoza wymienic zawór turbiny- wymieniony- efekt, parenaście dni płynej jazdy i czar pryska, tetaz propozycja wymiany filtra? z jakim efektem Bóg raczy wiedzieć. W moim przypadku srewis zagwarantował sobie stałego klienta i perspektywa wyminy kolejnych części nie koniecznie trafnych, jednym słowem serwis działa po omacku i a nóż się trafi. Nie mam pojecia co dalej robic, może ktoś coś podpowie:)
Problem rozwiązany
10 komentarzy
świst - dudnienie , przeważnie nie jednostajne tylko przy ok. 70 km/h
  • Peugeot 307 I Hatchback 1.6 16V 109KM 80kW 2001-2005
  • zawieszenie
słyszę wycie czy dudnienie przy 70 km/h , żeby to usunąć wymieniłem łożyska kół + podpora prawa , wymieniłem opony i to nic nie dało więc wymieniłem skrzynie biegów i nic dalej świszczy więc zasłoniłem przód folią i zablokowałem wentylator , kończą mi się pomysły , bo poskręcałem wszystkie plastyki pod spodem i nic dalej dudni i często jest to nie jednostajne z przerwami , podobno tego odgłosu nie dają przeguby , co mogę jeszcze zrobić? prosze o pomoc , to jest Peugeot 307 1.6 16v 2002r którego kupiłem jak rozbili mi Toledo na parkingu .... dziękuję ! nie mam pojęcia co jest przyczyną , pojawiło się chyba podczas podroży i tak zostało !
Problem rozwiązany
5 komentarzy
lampka kontrolna oleju
  • Peugeot 307 I Hatchback 1.4 16V 88KM 65kW 2003-2005
  • silnik
Od dłuższego czasu włącza mi się lampka kontrolna oleju. Jestem po entym mechaniku, który nadal nie może zdiagnozować usterki. Może ktoś z was to miał. W czasie jazdy jest ok, w momencie zwalniania lub stania na rozgrzanym silniku dodam świeci się lampka oleju, zaczyna pikać i pojawia się komunikat Oil Deflut czy coś w tym rodzaju. Po dodaniu gazu przestaje. Mechanik rozebrał głowicę i uszczelnił, od tamtej pory się to zaczęło. Teraz mam rozebrane auto i diagnozę: wymiana silnika a dokładnie: głowica, wałek, tuleje, ale mechanik, nie wie czy to jest to. Dodam, że gdy go kupiłam wyciekał oej, nie wiadomo skąd, stąd mechanik uszczelnił głowicę. proszę o pomoc.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Peugeot 307 I Kombi