Szukaj

Informacje o Peugeot 308 III

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007 model należący do segmentu C (klasa niższa średnia) w gamie Peugeota stał się następcą modelu 307. Był to pierwsze auto nowego pokolenia Peugeotów, które nazwane zostały zgodnie z kluczem X08. Pracowano nad nim przez klika lat, w ramach planu o kryptonimie „Project T7”. Druga generacja Peugeota 308 dostępna jest od roku 2013. Do dnia dzisiejszego nabywców znalazło prawie 1,3 mln „trzysta ósemek”. Na podstawie Peugeota 308 stworzono 2-drzwiowe, sportowe coupe RCZ, a także SUV-a 3008. Druga generacja modelu w 2014 r. uzyskała tytuł Europejskiego Samochodu Roku.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz

Oceny Peugeot 308 III

Liczba ocen: 15
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Karoseria + Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,4
~GK
Peugeot 308 III
SW 1.5 BlueHDi 130KM 96kW
Mam okazję jeździć wersją w automacie, diesel 1,5 litra 130KM. Wersja Allure Pack. Wzrost 182 cm i „za sobą” mam niewiele miejsca dla osoby o takim samym wzroście. To oczywiście kwestia ustawienia fotela pod siebie i całej budowy ciała a nie tylko wzrostu więc zawsze warto przymierzyć się do auta. Ja znalazłem tylko niewielki zakres ustawień fotela (mam AGR) w którym czuję się optymalnie i jednocześnie widzę wyświetlacz nad kierownicą. Inna osoba z rodziny przy wzroście 195 cm nie jest w stanie wejść za kierownicę bez podniesienia jej do góry co oczywiście zasłania zegary więc raczej nie jest to samochód dla wyższych ludzi. Zrobiłem już ponad 100 tys km tym autem i mogę coś powiedzieć. Kwestie techniczne: bagażnik w kombi (silnik spalinowy) jest akceptowalne pojemny, podłoga dwupoziomowa lecz przy dolnym poziomie w tylnej części bagażnika pozostają schowki których nie obniża się jej i tworzą dodatkowy próg co moim zdaniem jest bez sensu. Diesel pali niewiele. Oleju nie bierze jak moje używane wcześniej VAGi 2,0 TDI. Ostatnia dłuższa trasa 2800 km przez Niemcy do północnych Włoch więc głównie autostrady, trochę gór i serpentyn lokalnych to 4,6 litra w trybie normal z trzema osobami i bagażem. Trybu Eco nie używam. Tryb sport sporadycznie. Główne wady które mnie mocno irytują i dzięki nim raczej nie pójdę więcej w wynalazki Stellantis: wyświetlacz środkowy ( tzw monitor) zawiesza się lub wyłącza w trakcie jazdy przez co nie mamy obrazu nawigacji czy dostępu do ustawień ( ostatnia wspomniana podróż to trzy - cztery razy) - jest to loteria, nigdy nie wiem kiedy to nastąpi i czy w ogóle. Najlepiej się zatrzymać, wyłączyć, chwilę odczekać i znów start. Bywa że zresetuje się sam w trakcie jazdy. Dwukrotnie w historii wylaczyl mi się wyświetlacz z zegarami. Jadę a tu niespodzianka, wszystko gaśnie, zero wskazań ile, co i jak. Kierunkowskazy i światła działały ale nie było np. dźwięku kierunkowskazów. Znów zatrzymanie, wyłączenie, system wstał. Dziekuje Stellantis za takie atrakcje w nieznanym miejscu, na trasie i w nocy. Nagrałem zdarzenia telefonem, przekazałem „ dowody w sprawie” do serwisu w Wrocławiu. I co? I nic. Komputer podobno nie pokazał błędów lub o nich nie powiedzieli co było do przewidzenia. Mam również udokumentowany jeden przypadek gdy zawiesił się wyświetlacz z zegarami - to znaczy wskazywał stałą prędkość z tempomatu. Ustawiłem 120km/h zjechałem na parking a tu nadal 120km/h. Przyznam że pierwszy raz w życiu stałem na parkingu z prędkością 120km/h. Wisienka na torcie to dostęp bezkluczykowy keyless w wykonaniu tego konkretnego Peugeota. Działał może rok lub 1,5 roku. W pewnym momencie przestał otwierać i zamykać zbliżeniowo. Trzeba nacisnąć przycisk na pilocie i wtedy reaguje. Znów serwis, diagnostyka i jak zwykle nic. Ponowna próba, reset w serwisie i zadziałał może dwa razy. Znów serwis, wymienili akumulator na gwarancji, podziałał może z 10-20 razy i znów przestał. Z oboma kluczykami to samo więc to odbiornik w aucie działa losowo. Dałem sobie spokój bo taki serwis jaka marka. Podsumowanie: ergonomia dla mnie akceptowalna, silnik i strona mechaniczna na chwilę obecną akceptowalna bez problemu po 100 tys km. Oprogramowanie, stabilność systemu, elektronika to porażka. Jak ktoś lubi takie emocje to proszę bardzo.
Dodane 6 miesięcy temu
4,6
~Marcin
Peugeot 308 III
SW Plug-In 1.6 Hybrid 225KM 165kW
Daję tylko cztery gwiazdki ponieważ Peugeot tak dał " du..py" ze swoją aplikacją i update-mi softu w aucie i aplikacji, że od prawie sześciu miesięcy nie mam połączenia z autem przez co nie mogę kontrolować ładowania, temperatury wewnątrz czy też spalania oraz przejechanych tras, Peugeot Polska rozwiązuje problem od prawie dwóch miesięcy, wysyłając co kilkanaście dni maila z info, że cały czas pracują nad rozwiązaniem problemu. Obsługa Peugeot w PL czy w EU to dramat, aplikacje działają Jeszce gorzej. Rok użytkowania 308 SW III 225 Hybryd oceniam na 4,5 gwiazdki (niestety takiego wyboru nie ma) z tego powodu, że w Holandii, gdzie użytkuję ten pojazd są częste wiatry i ja słyszę jakieś delikatne gwizdy w uszczelkach szyb bocznych, jestem użytkownikiem tego jak i poprzedniego modelu T9 w tej samej wersji SW (tam 2.0 BlueHDI, tutaj hybryda z niesławnym "niby poprawionym" 1,6 o mocy 225KM. Prowadzenie samochodu jest o niebo lepsze niż poprzednika, w ogóle nie będę się rozpisywał tylko krótko... tutaj jest chyba wszytko lepsze niż w T9, które mam do dzisiaj (2.0 BlueHDI).
Dodane 7 miesięcy temu
4,6
~Marcin
Peugeot 308 III
SW Plug-In 1.6 Hybrid 225KM 165kW
Daję tylko cztery gwiazdki ponieważ Peugeot tak dał " du..py" ze swoją aplikacją i update-mi softu w aucie i aplikacji, że od prawie sześciu miesięcy nie mam połączenia z autem przez co nie mogę kontrolować ładowania, temperatury wewnątrz czy też spalania oraz przejechanych tras, Peugeot Polska rozwiązuje problem od prawie dwóch miesięcy, wysyłając co kilkanaście dni maila z info, że cały czas pracują nad rozwiązaniem problemu. Obsługa Peugeot w PL czy w EU to dramat, aplikacje działają Jeszce gorzej. Rok użytkowania 308 SW III 225 Hybryd oceniam na 4,5 gwiazdki (niestety takiego wyboru nie ma) z tego powodu, że w Holandii, gdzie użytkuję ten pojazd są częste wiatry i ja słyszę jakieś delikatne gwizdy w uszczelkach szyb bocznych, jestem użytkownikiem tego jak i poprzedniego modelu T9 w tej samej wersji SW (tam 2.0 BlueHDI, tutaj hybryda z niesławnym "niby poprawionym" 1,6 o mocy 225KM. Prowadzenie samochodu jest o niebo lepsze niż poprzednika, w ogóle nie będę się rozpisywał tylko krótko... tutaj jest chyba wszytko lepsze niż w T9, które mam do dzisiaj (2.0 BlueHDI).
Dodane 7 miesięcy temu
Średnie spalanie dla Peugeot 308 III
5,0 – 7,0
l/100 km
5,1 – 5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Peugeot 308 III
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
przejechane 4tys km. średnia na komputerze przy tankowaniu 95 z 2tys km to okolo 7,2. jazda w 60% trasa do 120km/h oraz delikatne korki ( katowice) . Komputer zaniża o dobre 0,4 L które sprawdzałem przy dystrybutorze. teraz 2 bak 98 gdzie cena kosmos 7,19. spalanie troche niższe. można zaoszczędzić spokojnie 0,4L przy jeździe na 98. silnik równiej pracuje i mniej żongluje biegami przy niskich prędkościach obrotowych ( 8at ). Przy bardzo spokojnej jeździe wynik 5.8 - 6.1 jest normalny ale wystarczy 1 raz wystartować ze świateł aby spalanie podskoczyło do 6.8-7.1. Autostrada, klima na max ( 10lipiec 2024) prędkość 140-160km/h i robi się nagle 8-9l.
Dodane ponad rok temu
8,7
Peugeot 308 III
Hatchback 1.2 PureTech 130KM 96kW
Auto użytkowane 1,5 roku AT8 130km. Pierwsze wrażenie pozytywne (byłem bardzo sceptyczny co do 3 cylindrów), auto przyspiesza dynamicznie, dzięki automatowi i 8 biegom nie ma problemu z wyprzedzaniem nawet powyżej 140 km/h. Wynik średni z przejechanych 80 000 km to niestety 8,69 (dane z aplikacji fueli od tankowania do tankowania) komputer w tym samym czasie pokazuje 8,4, wyniki uzyskane głównie na drogach szybkiego ruchu 70% przy 170km/h i 30% na drogach krajowych, lokalnych i mieście). Maksymalne spalanie przy prędkości 180-200 to 12,25 (testowane dwukrotnie od pełnego do pustego baku). Minimalne jakie uzyskałem 5,5 na drogach krajowych i lokalnych.
Dodane ponad rok temu
7,1
Peugeot 308 III
SW 1.2 PureTech 130KM 96kW
Auto nowe, na przysłowiowym "dotarciu" przejechałem 500km. narazie jestem trochę zawiedziony spalanie. Przy baaardzo delikatnym traktowaniu pedału gazu, oraz redukcji biegów w przypadku hamowania silnikiem udało mi się uzyskać 5,6 na trasie 30km ( droga z pracy :s-ka +6 postojów na światłach). 150-160 km/h to juz okolice 9-10l. auto prywatne ale dużo jeżdżę. skrzynia potrafi "zabłądzić" pod czerwone pole. Przy delikatnej jeździe zdecydowanie lepiej się sprawuje niż 2 sprzęgłowy automat. za 3-5 tys wrzucę kolejną opinie o spalaniu. ale myślę ze niżej w automacie nie da się zejść. co do silnika: dzięki skrzyni AT nie czuć że to 3 cylindry. Start ze świateł do szybkich nie należy, ale to nie wyścigówka.
Dodane ponad rok temu

Usterki Peugeot 308 III

Liczba wpisów: 3
Problem z fotelami z masażem
  • Peugeot 308 III Hatchback 1.2 PureTech 130KM 96kW od 2021
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Fotele AGR z masażem i podgrzewaniem, problematyczne jest włączenie masażu i jego zmiana często trzeba klikać opcje po nawet 5 razy w odstępach czasowych. Pomimo że ekran reaguje i pojawia się animacja dotknięcia na przycisku to fotele nie reagują. Problem jest również z wyborem masażu jest ich kilka i idąc od pierwszego do ostatniego lub odwrotnie przewijając każdy typ po kolei po zatrzymaniu na wybrany wraca do poprzednio ustawionego i znów trzeba przeklikać kilka ustawień, sytuacja potrafi występować 2 razy z rzędu co jest wybitnie irytujące
Dodane 2 lata temu
błędy w oprogramowaniu systemu wyświetlaczy
  • Peugeot 308 III Hatchback 1.5 BlueHDi 130KM 96kW od 2021
  • inne
  • 6 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
błędne wskazania na głównym wyświetlaczu. pokazuje rzeczy, których nie ma, nagminnie rozłącza smartfona, "zapomina" ustawień. Totalny chaos i nigdy nie wiadomo czym znowu zaskoczy. A to nagły alarm przed przeszkodą na pustej drodze, a to brak automatycznego przełączania świateł drogowych, a to "wypadnięcie " połączenia ze smartfonem i brak nawigacji Google na ekranie, a to zgubienie wi-fi i brak komunikatów o ograniczeniu prędkości, sygnalizowanie niezapiętych pasów gdy są już dawno zapięte itp. itd. Serwis bezradny.
Dodane 3 lata temu
5 komentarzy
Usterka silnika
  • Peugeot 308 III Hatchback 1.5 BlueHDi 130KM 96kW od 2021
  • silnik
  • 54 tys. km
Kalkulator kontroli silnika
Dodane 2 lata temu
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 308 III

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów