Szukaj
Peugeot
Peugeot
4,1 (9 407 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Peugeot w pigułce

Test euroncap Peugeot 308 Allure PureTech 130, LHD

Peugeot 308 Allure PureTech 130, LHD
2022
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy sedan
Klasa auta:
Małe auta rodzinne
Masa auta:
1397 kg
Wynik testu
76%
Ochrona dorosłego
84%
Ochrona dziecka
68%
Zabezpieczenie przechodnia
65%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

29.1 pkt | 76 %

Przedział pasażerski modelu 308 pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Wyniki testów na manekinach wykazały dobrą ochronę kolan i kości udowych zarówno kierowcy, jak i pasażera. Peugeot wykazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony osobom o różnej posturze i siedzących w różnych pozycjach. W przypadku kierowcy, odczyty z manekinów dotyczące ucisku klatki piersiowej wskazywały na słaby poziom ochrony tej części ciała, a ochrona podudzia była marginalna. Analiza opóźnienia wózka uderzeniowego podczas testu oraz analiza odkształcalnej bariery po teście, wykazały, że 308 byłby umiarkowanie łagodnym przeciwnikiem w zderzeniu czołowym. W teście zderzenia czołowego z barierą sztywną o pełnej szerokości, na podstawie odczytów ucisku klatki piersiowej manekina, ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako marginalna, natomiast ochrona wszystkich innych krytycznych obszarów ciała została oceniona jako dobra lub odpowiednia. W teście zderzenia bocznego z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra, a samochód uzyskał maksymalną liczbę punktów w tej części oceny. Nawet w przypadku cięższego zderzenia bocznego z słupkiem, ochrona klatki piersiowej była odpowiednia, a innych obszarów ciała dobra. Kontrola przemieszczania się (stopień, w jakim ciało jest odrzucane na drugą stronę pojazdu po uderzeniu z dalszej strony) okazała się marginalna. Model 308 nie jest wyposażony w środki zaradcze, takie jak centralna poduszka powietrzna, które łagodziłyby obrażenia pasażerów w takich zderzeniach. Testy przednich foteli i zagłówków wykazały dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa w przypadku zderzenia tylnego. Analiza geometryczna tylnych siedzeń również wykazała dobrą ochronę przed urazami kręgosłupa. Model 308 nie posiada zaawansowanego systemu eCall, który alarmuje służby ratunkowe w razie kolizji. Samochód posiada system, który uruchamia hamulce po zderzeniu, aby uniknąć kolizji wtórnych.

Uderzenie przodem
11,8pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
11,8 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
12,8pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
3,5pkt
AEB Miasto
1,0 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

41.3 pkt | 84 %

W teście zderzenia czołowego, na podstawie odczytów sił rozciągających, ochrona szyi 10-letniego manekina została oceniona jako marginalna. Poza tym, ochrona krytycznych obszarów ciała była dobra lub odpowiednia. W teście zderzenia bocznego z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra. Przednia poduszka powietrzna pasażera może zostać wyłączona, aby umożliwić użycie na tym miejscu fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje czytelne informacje o stanie poduszki powietrznej, a system został doceniony. Z wyjątkiem dużego, uniwersalnego fotelika CRS, który nie mieścił się na środkowym tylnym siedzeniu, wszystkie foteliki dziecięce, dla których samochód został zaprojektowany, można było prawidłowo zamontować i umieścić.

Bazowa ocena auta
22,6pkt

Uderzenie z przodu
14,6 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
7,0 pkt
Montaż
11,8pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
R?MER Kidfix XP ?R
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Graco booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

37 pkt | 68 %

Z wyjątkiem środkowej części maski, gdzie ochrona była dobra, ochrona głowy potrąconego pieszego zapewniona przez maskę była zróżnicowana, z dużymi obszarami, o słabej ochronie. Zderzak zapewniał dobrą ochronę nóg pieszych we wszystkich punktach testowych, ochrona miednicy przez przednią krawędź maski była również dobra na całej szerokości samochodu. Model 308 jest wyposażony w autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), który może reagować na niechronionych użytkowników dróg oraz na inne pojazdy. W testach reagowania na pieszych, system spisywał się wystarczająco dobrze. Reakcja systemu na rowerzystów była dobra, a w wielu scenariuszach testowych udało się uniknąć kolizji.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
14,2 pkt
Głowa
10,8 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Ochrona pieszego w czasie zdarzenia
22,8 pkt
AEB Pieszy
5,6pkt
AEB Rowerzysta
8,6 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.5 pkt | 65 %

Model 308 jest wyposażony w system przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa na przednich i tylnych siedzeniach. W testach reakcji na inne pojazdy system AEB wypadł bardzo słabo. System wspomagania prędkości jazdy oparty na kamerze rozpoznaje lokalne ograniczenie prędkości i przekazuje tę informację kierowcy, umożliwiając odpowiednie ustawienie ogranicznika. System wspomagania utrzymania pojazdu na pasie ruchu delikatnie koryguje tor jazdy pojazdu, jeśli ten zjeżdża z pasa ruchu, a w niektórych krytycznych sytuacjach interweniuje bardziej zdecydowanie.

Ogranicznik prędkości
2,5 pkt
Asystent pasa ruchu
3,5 pkt
Przypominacz o pasach
2,0 pkt
Systemy AEB
2,5 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Emergency Safety Brake
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dostateczny