Szukaj

Peugeot 308 III SW 1.5 BlueHDi 130KM 96kW od 2021

Informacje o Peugeot 308 III SW 1.5 BlueHDi 130KM 96kW od 2021

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 2007 model należący do segmentu C (klasa niższa średnia) w gamie Peugeota stał się następcą modelu 307. Był to pierwsze auto nowego pokolenia Peugeotów, które nazwane zostały zgodnie z kluczem X08. Pracowano nad nim przez klika lat, w ramach planu o kryptonimie „Project T7”. Druga generacja Peugeota 308 dostępna jest od roku 2013. Do dnia dzisiejszego nabywców znalazło prawie 1,3 mln „trzysta ósemek”. Na podstawie Peugeota 308 stworzono 2-drzwiowe, sportowe coupe RCZ, a także SUV-a 3008. Druga generacja modelu w 2014 r. uzyskała tytuł Europejskiego Samochodu Roku.
czytaj więcej
Powagosław
Elegancki i zadziorny. Niektórzy zarzucają mu designerską zachowawczość, ale również tak zwykło się określać klasyczne kształty. Dobry ruch Peugeota, to może być przebój na miarę poprzednika z przełomu wieków – modelu 306. ~Powagosław
Luzacjusz
Przyjemny dla oka, choć chyba trochę za bardzo konserwa jak na Peugeota, czuć ducha VW Golfa, co, biorąc pod uwagę zamiary marki wobec tego modelu, dziwić nie może. Plus za niebanalne, ciekawie zaprojektowane wnętrze. ~Luzacjusz
Produkowany od 2021 roku
Pojemność skokowa 1499 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 3749 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 299 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie intercooler
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 84,8 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 40% / przeciw: 60%

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,4
~GK
Peugeot 308 III
SW 1.5 BlueHDi 130KM 96kW
Mam okazję jeździć wersją w automacie, diesel 1,5 litra 130KM. Wersja Allure Pack. Wzrost 182 cm i „za sobą” mam niewiele miejsca dla osoby o takim samym wzroście. To oczywiście kwestia ustawienia fotela pod siebie i całej budowy ciała a nie tylko wzrostu więc zawsze warto przymierzyć się do auta. Ja znalazłem tylko niewielki zakres ustawień fotela (mam AGR) w którym czuję się optymalnie i jednocześnie widzę wyświetlacz nad kierownicą. Inna osoba z rodziny przy wzroście 195 cm nie jest w stanie wejść za kierownicę bez podniesienia jej do góry co oczywiście zasłania zegary więc raczej nie jest to samochód dla wyższych ludzi. Zrobiłem już ponad 100 tys km tym autem i mogę coś powiedzieć. Kwestie techniczne: bagażnik w kombi (silnik spalinowy) jest akceptowalne pojemny, podłoga dwupoziomowa lecz przy dolnym poziomie w tylnej części bagażnika pozostają schowki których nie obniża się jej i tworzą dodatkowy próg co moim zdaniem jest bez sensu. Diesel pali niewiele. Oleju nie bierze jak moje używane wcześniej VAGi 2,0 TDI. Ostatnia dłuższa trasa 2800 km przez Niemcy do północnych Włoch więc głównie autostrady, trochę gór i serpentyn lokalnych to 4,6 litra w trybie normal z trzema osobami i bagażem. Trybu Eco nie używam. Tryb sport sporadycznie. Główne wady które mnie mocno irytują i dzięki nim raczej nie pójdę więcej w wynalazki Stellantis: wyświetlacz środkowy ( tzw monitor) zawiesza się lub wyłącza w trakcie jazdy przez co nie mamy obrazu nawigacji czy dostępu do ustawień ( ostatnia wspomniana podróż to trzy - cztery razy) - jest to loteria, nigdy nie wiem kiedy to nastąpi i czy w ogóle. Najlepiej się zatrzymać, wyłączyć, chwilę odczekać i znów start. Bywa że zresetuje się sam w trakcie jazdy. Dwukrotnie w historii wylaczyl mi się wyświetlacz z zegarami. Jadę a tu niespodzianka, wszystko gaśnie, zero wskazań ile, co i jak. Kierunkowskazy i światła działały ale nie było np. dźwięku kierunkowskazów. Znów zatrzymanie, wyłączenie, system wstał. Dziekuje Stellantis za takie atrakcje w nieznanym miejscu, na trasie i w nocy. Nagrałem zdarzenia telefonem, przekazałem „ dowody w sprawie” do serwisu w Wrocławiu. I co? I nic. Komputer podobno nie pokazał błędów lub o nich nie powiedzieli co było do przewidzenia. Mam również udokumentowany jeden przypadek gdy zawiesił się wyświetlacz z zegarami - to znaczy wskazywał stałą prędkość z tempomatu. Ustawiłem 120km/h zjechałem na parking a tu nadal 120km/h. Przyznam że pierwszy raz w życiu stałem na parkingu z prędkością 120km/h. Wisienka na torcie to dostęp bezkluczykowy keyless w wykonaniu tego konkretnego Peugeota. Działał może rok lub 1,5 roku. W pewnym momencie przestał otwierać i zamykać zbliżeniowo. Trzeba nacisnąć przycisk na pilocie i wtedy reaguje. Znów serwis, diagnostyka i jak zwykle nic. Ponowna próba, reset w serwisie i zadziałał może dwa razy. Znów serwis, wymienili akumulator na gwarancji, podziałał może z 10-20 razy i znów przestał. Z oboma kluczykami to samo więc to odbiornik w aucie działa losowo. Dałem sobie spokój bo taki serwis jaka marka. Podsumowanie: ergonomia dla mnie akceptowalna, silnik i strona mechaniczna na chwilę obecną akceptowalna bez problemu po 100 tys km. Oprogramowanie, stabilność systemu, elektronika to porażka. Jak ktoś lubi takie emocje to proszę bardzo.
Dodane 6 miesięcy temu
4,5
~bidzej
Peugeot 308 III
SW 1.5 BlueHDi 130KM 96kW
Bardzo sensowne auto, ładne, komfortowe, z bardzo dobrym wyposażeniem (wersja GT), zestrojone raczej do płynnej, niespecjalnie sportowej jazdy, ale sprawdzające się przy takim użytkowaniu znacznie lepiej niż np. Focus czy Golf i jego rodzeństwo.
Dodane ponad rok temu
3,9
~Dugi
Peugeot 308 III
SW 1.5 BlueHDi 130KM 96kW
308SW to taki ładny wozik który stoi okrakiem między autem miejskim a czymś poważniejszym. Jak dla mnie nie jest pełnoprawnym kompaktem jak Octavia, Golf czy Focus. Niestety jest też kwintesencją tego w jakim kierunku podąża przemysł motoryzacyjny.
Dodane 2 lata temu

Usterki Peugeot 308 III

Liczba wpisów: 3
Problem z fotelami z masażem
  • Peugeot 308 III Hatchback 1.2 PureTech 130KM 96kW od 2021
  • wnętrze
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Fotele AGR z masażem i podgrzewaniem, problematyczne jest włączenie masażu i jego zmiana często trzeba klikać opcje po nawet 5 razy w odstępach czasowych. Pomimo że ekran reaguje i pojawia się animacja dotknięcia na przycisku to fotele nie reagują. Problem jest również z wyborem masażu jest ich kilka i idąc od pierwszego do ostatniego lub odwrotnie przewijając każdy typ po kolei po zatrzymaniu na wybrany wraca do poprzednio ustawionego i znów trzeba przeklikać kilka ustawień, sytuacja potrafi występować 2 razy z rzędu co jest wybitnie irytujące
Dodane 2 lata temu
błędy w oprogramowaniu systemu wyświetlaczy
  • Peugeot 308 III Hatchback 1.5 BlueHDi 130KM 96kW od 2021
  • inne
  • 6 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
błędne wskazania na głównym wyświetlaczu. pokazuje rzeczy, których nie ma, nagminnie rozłącza smartfona, "zapomina" ustawień. Totalny chaos i nigdy nie wiadomo czym znowu zaskoczy. A to nagły alarm przed przeszkodą na pustej drodze, a to brak automatycznego przełączania świateł drogowych, a to "wypadnięcie " połączenia ze smartfonem i brak nawigacji Google na ekranie, a to zgubienie wi-fi i brak komunikatów o ograniczeniu prędkości, sygnalizowanie niezapiętych pasów gdy są już dawno zapięte itp. itd. Serwis bezradny.
Dodane 3 lata temu
5 komentarzy
Usterka silnika
  • Peugeot 308 III Hatchback 1.5 BlueHDi 130KM 96kW od 2021
  • silnik
  • 54 tys. km
Kalkulator kontroli silnika
Dodane 2 lata temu
Oczekuje na rozwiązanie
Peugeot 308 III SW

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów