Szukaj

Informacje o Peugeot 406 Sedan 2.0 16V 132KM 97kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.
czytaj więcej
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 132 KM (97 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Zacherein
Peugeot 406
Sedan 2.0 16V 132KM 97kW
Auto ma piękną linię, mimo tylu lat wciąż wygląda bardzo świeżo i przypomina typową limuzynę a nie hatchbacka jak np Audi A4 B5. Wbrew obiegowym opiniom auto jest naprawdę mało awaryjne, w stosunku do swojej średniej ceny (4-6 tyś) przeważnie jest dobrze wyposażony, dobrze zabezpieczony przez korozją, wszystkie silniki benzynowe (z wyjątkiem 2.0 HPI) nadają się do zamontowania LPG, diesle też można śmiało polecić, zarówno starsze 1.9/2.1 jak i nowsze 2.0 i 2.2 HDI. Z czego te drugie będą bardziej sensowne, bowiem to auto trochę waży, mój to wersja SV (prawie najbogatsza) i waży nieco ponad 1500 kg. Natomiast silniki benzynowe są na prawdę w porządku, przy prawidłowej eksploatacji kompletnie nie powinno się z tym nic dziać.
4,3
~Artur z Wrocławia
Peugeot 406
Sedan 2.0 16V 132KM 97kW
Chciałbym podzielic się z państwem opinią o Peugeocie 406. Moim zdaniem jest to całkiem ciekawa propozycja dla ojca z dwójką dzieci. Cena tego auta również nie jest wygórowana. Szczerze mówiąc jeszcze nigdy nie spotkałem się z tak komfortowym autem tej klasy. Zawieszenie pięknie tłumi nierówności i płynie po drodze jak statek. Silnik 2.0 zapewnia wystarczające osiągi do spokojnej jazdy. Niestety auto jest awaryjne. Cały czas trzeba coś przy nim robic. Nie wiem może to mój egzemplarz jest wadliwy?
4,2
~piotrson
Peugeot 406
Sedan 2.0 16V 132KM 97kW
To auto mam chyba najdluzej choc juz idzie do sprzedania mysle o mlodszym jestem mile zaskoczony tym autem bo do francuzow bylem sceptycznie nastawiony glownie jezdzilem japonczykami pierwsze lody przelamala meganko 1.6 dobre auto i ekonomiczne za jakis czas sprowadzilem peugota 406 1.8 i bylem zadowolony ale niestety mial slabe hamulce lecz bylem zadowolony z komforu i jazdy dla tego kupilem nastepnie w wersji 2.0l i to jest to dynamika ok chamulce bardzo dobre a komfort jak w 1.8 tak ze jak ktos chce kupic to polecam HDI a jak benzyne to 2.0l
Średnie spalanie dla Peugeot 406 Sedan 2.0 16V 132KM 97kW 1995-2000
9,3
l/100 km
10,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,0
Peugeot 406
Sedan 2.0 16V 132KM 97kW
Witam, posiadam autko nie za długo ponieważ nie całe 2 miesiące. Zrobiłem nim około 4 tysięcy kilometrów. Po tym dystansie mogę stwierdzić że jest dosyć oszczędne jak na 2 litrowy motor, przy gazie średnie koszta to od 22-28 zł na 100 km. Auto swoje waży, jest wygodne, masę czuć, ale nie jest problemowe przy wyprzedzaniu 130 koni robi swoje, skrzynia jest dosyć elastyczna, ale to subiektywna opinia ze względu na to że to moje pierwsze auto w benzynie. Jednak jeśli ma się baaardzo ciężką nogę lubi łyknąć wcale nie stając się potworem, poprostu jest dynamiczne, ale nic więcej, z pedałem w podłodze przy co 2 skrzyżowaniu wypije sporo ale do zniesienia, nie polecałbym raczej tego samochodu komuś świeżo po kursie, jest miękkie, duże, i wybacza mniej błędów niż zwykły miejski samochodzik z niższego segmentu. Jeśli jednak ktoś by się zdecydował, radzę zadbać o zawieszenie i ogumienie z wyższej półki.
11,2
Peugeot 406
Sedan 2.0 16V 132KM 97kW
Auto bardzo ekonomiczne, biorąc pod uwagę wiek. Przy bardzo ciężkiej nodze zanotowalem 12,7 wyżej mi się nie udało wejść latem, zimą jest już gorzej bo potrafi wypić do 15 litrów. Na autostradzie przy oszczednej jeździe myślę że da się zejść poniżej 10 ale przy prędkości autostradowej (140-160) obliczylem 10,2 to bardzo zadowalający wynik. Polecam
12,0
Peugeot 406
Sedan 2.0 16V 132KM 97kW
spalanie mego auta srednio 12,5l przy oszczednej jezdzie. potrafil rowniez spalic i 15 l gazu w zime. wynik 9.5l to wynik do ktorego ja przez 3 lata uzytkowania auta nie zszedlem, zrobil to moj ojciec na trasie z jedna osoba na pokladzie bez dodatkowego obciazenia... :) ogolnie auto do oszczednych nie nalezy, a i benzynke lubi :(
Peugeot 406 Sedan