Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Peugeot 406 Sedan 2.0 16V 132KM 97kW 1995-2000

Peugeot 406 Sedan 2.0 16V 132KM 97kW 1995-2000
Lata produkcji: 1995 - 2000
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1995-2004. 406 jest następcą udanego Peugeota 405, któremu bardzo szybko dorównał pod względem popularności. Szczególnym powodzeniem cieszyły się 406-tki z silnikiem Diesla (były jednymi z najlepiej sprzedających się w Europie modeli). Auto zbudowano na tej samej platformie podłogowej co Citroena Xantię (obie marki należą do koncernu PSA). 406-tka była dostępna w wersjach: sedan, kombi i coupe, które zaprojektowało biuro Pininfarina. Następcą modelu jest Peugeot 407.

Oceny Peugeot 406 I Sedan 2.0 16V 132 KM 97 kW

Ogólna ocena
4,24
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(92%) NIE(8%)
ZALETY + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik
WADY - Skrzynia biegów - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

Michał
Peugeot 406 I Sedan
2.0 16V 132KM 97kW (1995-2000) 3,92
Duże komfortowe rodzinne auto,które spokojnie sprosta wymaganiom czteroosobowej rodziny.Szukając auta za ok.10tys.zł.wcale nie trzeba kupować Golfa BMW Audi czy innego Niemca z milionowym przebiegiem,za którego się przepłaci.Po Omedze i Vectrze mój wybór padł na Lwa i jestem bardzo zadowolony.Trzeba uwarzać!Jak ktoś(tak jak ja)przesiada się z niemca to francuz może podczas jazdy uśpić go swą wygodą.Jak żona pozwoli to następny będzie Peugeot...
dodano 9 lat temu przez Michał
Krzysiek
Peugeot 406 I Sedan
2.0 16V 132KM 97kW (1995-2000) 4,62
Po maluchu, polonezach dwóch, fiacie brava 1,6, oplu Vectrze 1,9 dti, to mój najlepszy samochód, najcichszy, największy i najszybszy. Miałem na początku trochę kłopotów z serwisem ale zmądrzałem bo skórę by z człowieka zdarli. Może faktycznie tak trudno umiejscowić usterkę ale żeby na łożysko w przednim kole rozbierać pół samochodu, a na zawieszony wtryskiwacz za 100 zł proponować wymianę komputera za 2000 to chyba przesada, ten wtryskiwacz...
dodano 15 lat temu przez Krzysiek
piotrson
Peugeot 406 I Sedan
2.0 16V 132KM 97kW (1995-2000) 4,23
To auto mam chyba najdluzej choc juz idzie do sprzedania mysle o mlodszym jestem mile zaskoczony tym autem bo do francuzow bylem sceptycznie nastawiony glownie jezdzilem japonczykami pierwsze lody przelamala meganko 1.6 dobre auto i ekonomiczne za jakis czas sprowadzilem peugota 406 1.8 i bylem zadowolony ale niestety mial slabe hamulce lecz bylem zadowolony z komforu i jazdy dla tego kupilem nastepnie w wersji 2.0l i to jest to dynamika ok...
dodano 11 lat temu przez piotrson

Dane techniczne Peugeot 406 Sedan 2.0 16V 132KM 97kW 1995-2000

Podstawowe parametry Peugeot 406 Sedan 2.0 16V 132KM 97kW
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 132 KM (97 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 4200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Przeniesienie napędu Peugeot 406 Sedan 2.0 16V 132KM 97kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Publikacje o Peugeot 406