Szukaj

Informacje o Peugeot Partner I 1.6 HDi 90KM 66kW 2005-2011

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: VANy
Produkowany od roku 1996, należący do segmentu kombivanów, mały samochód dostawczy Peugeota był jednym z pierwszych na rynku aut tej klasy, wraz z bliźniaczym modelem drugiej marki koncernu PSA – Citroenem Berlingo. Z początku Peugeot Partner bazował na elementach innych modeli Peugeota, między innymi 306 oraz 405. Wprowadzona na rynek w roku 2008 druga generacja modelu powiązana jest natomiast z Citroenem C4 Picasso. Mimo że typowe zastosowanie Partnera jest głównie użytkowe, to jednak ten kombivan oferowany jest także w wariancie osobowym Tepee, przystosowanym do wymogów familijnego vana.
czytaj więcej
Powagosław
W wersji dostawczej praktyczny i estetyczny. W wersji osobowej nie mniej estetyczny, a do tego nie mniej praktyczny. Nie wiadomo tylko, dlaczego wszystkim bardziej podoba się Berlingo… ~Powagosław
Luzacjusz
Nazwanie samochodu „Partner” to ocieranie się o fałszywy sylogizm. Bo dla mnie to taki partner, jak funkcja drzemki w alarmie przeciwpożarowym. A do tego ta dwuznaczność: „Mam małą firmę i dorobiłem się sześciu Partnerów”. Ale co tam, niech żyje tolerancja. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 215 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Widoczność

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~david2
Peugeot Partner I
Furgon 1.6 HDi 90KM 66kW
Nadszedł czas sprzedaży Partnera po jednym roku 11 miesięcy i 15 dni przebyłem nim 90 kkm ( licznikowy przebieg auta 247 kkm) Auto nie zawiodło na trasie ani razu, nie było nawet najmniejszych jego oznak żebym musiał obawiać się przymusowego postoju. Może oprócz awarii pod domem przy przebiegu 200 kkm gdzie zerwała się linka sprzęgła (tutaj łączny koszt naprawy wyniósł 180 zł) Silnik HDi 90 km z oznaczeniem 9HX należy uznać za trwałą jednostkę która nie wymagała regeneracji turbiny czy wtrysków paliwa (sądzę że przy odpowiednim traktowaniu silnika i tankowaniu paliwa "premium" są to elementy dożywotnie). Olej silnikowy wystarczał od wymiany do wymiany bez dolewki (zalewany Motorcraftem 5W30 + filtry z Purfluxa) Tylna belka (słynna jako czarny pkt we francuzach) również nie wykazała żadnych objawów zużycia, a całe zawieszenie można uznać za dosyć trwałe (wymieniłem jedynie lewy wahacz ze względu na wybity sworzeń i łącznik stabilizatora), amortyzatory powyżej 70 % skuteczności każdy. Z elektryki uciążliwe mogą być żarówki H4 i podświetlenie tablicy rej. ale po zakupie markowych w niemczech z napisem long life problem znikł :) ... aha ... padła tylna wycieraczka a dokładnie przekładnia się wytarła - ślimak plastykowy poddał się metalowej śrubie.
4,7
~mlody
Peugeot Partner I
Furgon 1.6 HDi 90KM 66kW
Ogólnie oceniam auto bardzo dobrze. Przejechalem nim 95 000 km od nowosci i nie mialem poza dwoma usterkami problemow.(wymiana tarcza hamulcowych-wzglednie po wjechaniu w wode,przeciekanie od str pasazera na fotel) Kapitalne auto na miasto, dla rodziny. W trase srednio przy wyzszych predkosciach wieksze spalanie, glosno i czuc powiewy wiatru.ale jak sie czlowiek trzyma przepisow to mozna podrozowac po calym swiecie i nawet w nim spac jak by zaszla nagla potrzeba. Zdecydowanie polecam auto.(1.6Deasel 90KM)
3,9
~slawekpay
Peugeot Partner I
Furgon 1.6 HDi 90KM 66kW
Auto fajne do małego biznesu, doskonałe dla rodziny z dwójką dzieci, wszystko do niego można zapakować, wysoko się siedzi, wygodnie wsiada, zawieszenie miękkie jak na takie auto. Na plus: fajny w trasy, super się nim wyprzedza, niska cena zakupu, dużo zamienników, disle bardzo mało palą a zachwycają elastycznością 1.6 hdi 90 koni, co do zawieszenia to nie prawda że pada, bo w skodzie wymieniałem przy 85 tyś a tu mam 104 tyś i nic nawet nie stuka, dużo miejsca z przodu jak i z tyłu a o bagażniku nie wspomnę Na minus: słaba jakość plastików w środku, wyciera się farba z klamek i gałki zmiany biegów, niewygodnie siedzi się z tyłu z uwagi na zbyt pionowe położenie kanap, głośna praca wentylacji, wycieki z pod skrzyni biegów, mało precyzyjna skrzynia biegów (przyzwyczaiłem się do skody), fatalnie się parkuje do tyłu, Ogólnie fajny samochodzik do wszystkiego
Średnie spalanie dla Peugeot Partner I 1.6 HDi 90KM 66kW 2005-2011
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Peugeot Partner I
Furgon 1.6 HDi 90KM 66kW
Auto jak najbardziej godne polecenia, nie oszczędzam go zanadto ale dbam. Mitem jest słabe zawieszenie i jakaś nadzwyczajna wrażliwość na paliwo (lałem czasem nawet te ze stacji marketowych :) i było ok, tyle że więcej palił). Przeglądy co 12 - 15 tys (miesięcznie robię ok. 6 - 7tys). Zrobiłem nim już 75tys (w momencie kupna miał na szafie 104tys) i z poważniejszych napraw to tylna belka przy 140tys - niektórzy mówią że wymienia się co ok 100tys, a z tych mniejszych to urwała się linka sprzęgła (najdroższa i najlepsza koszt +/- 100zł), wymieniłem łączniki stabilizatorów (oryginały Peugeot´a 105zł, zamienniki 30zł - co kto woli), łożysko prawego koła z przodu (90zł) i uszczelniłem skrzynię (ehh poprzedni właściciel..) - wyciekł prawie cały olej ale pomimo to skrzynia się nie zatarła i chodzi elegancko. Co do ładowności - wiózł raz 950kg papieru, nic się nie stało i jechał całkiem żwawo ;). Spalanie (z obciążeniem do 200kg) : Spalanie minimalne pewnie mniejsze ale ciężko się powstrzymać przed dynamiczną jazdą przy tym silniku, na prawdę daje radę i nie jeden na światłach się zdziwił. Spalanie max. liczone przy włączonej klimie i obrotach do 4tys w cyklu mieszanym z przewagą miasta 65%, trasa 130km/h wzwyż. Prędkość do jakiej maksymalnie go rozpędziłem to 185 km/h z lekkiej górki +400kg towaru na pace. Przy normalniej jeździe w cyklu mieszanym (trasa max do 110km/h) na "prawie pusto" 6,5l jest do osiągnięcia bez problemu - nie wlokąc się! Jak ktoś chce mieć poniżej 6l /100km to niech nie przekracza 90km/h.
7,0
Peugeot Partner I
Furgon 1.6 HDi 90KM 66kW
Tu mam problem. Gdyż zalezy kto ma jak cieżką nogę. Ja jezdze dynamicznie , ale nie krece na obrotach. Głownie sam bez towaru. Kupujac to auto myslalem, ze bedzie jazda tania. Poprzednio seat nowy na LPG. niestety sie rozczarowalem. Koszt deasla przy dzisiejszym zakupie paliwa nie jest oplacalny gdy auto pali wiecej niz 5lna100km.to moja opinia. moj partner spala 7,7l na 100km. Zdecydowanie zbyt duzo. Kilka razy udalo sie zejsc do 6l na 100km. 1000km na baku- to by sukces ! Podobno da rade ,ale jazada jest glownie 90km/h powyzej 110km/h paliw zdecydowanie wiecej
6,8
Peugeot Partner I
Furgon 1.6 HDi 90KM 66kW
Opinia po 1500 0 km auto średnio pali 6,5 l i raczej poniżej tego nie da rady zejść chyba że jeździ 80 na godzinę ogólnie auto godne polecenia Na razie awarii brak. Jak na 90 koni w miarę dynamiczne do miasta jak najbardziej na autostradę trochę za głośny

Usterki Peugeot Partner I

Liczba wpisów: 43
Peugeot Partner 2.0 HDI- jezdzi tylko do 2000 obrotow, kontrolka silnika
  • Peugeot Partner I 2.0 HDi 90KM 66kW 1999-2008
  • układ wtryskowy
Witam, Podczas jazdy zaświeciła się kontrolka silnika. Samochód szarpał na wolnych obrotach, natomiast na wysokich pracował bardzo ładnie. Oddałam auto do warszatu. Podłączono go pod komputer- pojawiły się błędy P0190 (sygnał ciśnienia, zwarcie do obwodu pozytywne lub otwarte) i P1517 (silnik immobilizer). Podczas pierwszej jazdy po odbiorze, pracuje na wolnych obrotach ładnie, ale kręci się tylko do 2 tys, na wyższych się dławi. Kontrolka silnika ciągle się świeci. Paliwo jest czyściutkie i tantkowane tylko na statoil. Czy to może być zawór wysokiego ciśnienia? Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
pulsujący metalicznie buczący dźwięk z pod maski samochodu
  • Peugeot Partner I 1.4 75KM 55kW 1996-2011
  • zawieszenie
Buczenie nie jest ciągłe. Mogę przejechać kilkaset km i nic a niekiedy już po kilkunastu kilometrach słychać narastający dźwięk pulsacyjnego (tak jakby mimośrodowo) buczenia. Tak jakby w zamkniętej puszce. Utrzymuje się podczas spokojnej jazdy i Zanika na chwilkę np.po krótkim naciśnięciu na hamulec, lub przy unikaniu hamowania silnikiem, albo próbie skręcania w lewo lub w prawo. Niekiedy podczas zwalniania słychać wyraźnie jak częstotliwość pulsującego dżwięku maleje. Niekiedy po krótkim postoju lub na następny dzień buczenie się nie pojawia
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Tylne koła są pochylone do środka
  • Peugeot Partner I 1.9 D 70KM 51kW 1998-2011
  • zawieszenie
Buda ma przejechane 250 tys.jw. koła się rozjechały podczas jazdy szczególnie po nierównej jezdni dochodzą dziwne odgłosy jakby tarcie gumy o metal, coś się wyrobiło . Co może być przyczyną? Jeśli ktoś już to przechodził proszę o jakieś dane ew. koszt naprawy będę wdzięczny. Pozdrawiam AW
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Peugeot Partner I