Szukaj

Informacje o Porsche Panamera I Liftback 3.0 V6 250KM 184kW 2011-2012

Lata produkcji: 2011 – 2012
Segment: Auta sportowe
Produkowana w latach 2010-2016, oznaczona symbolem 970, pierwsza generacja Porsche Panamery pod względem stylistycznym i koncepcyjnym był pierwszym samochodem, w którym ziścił się niewcielony dotąd, dawny projekt Porsche – czterodrzwiowej wersji modelu 911. Panamera pierwszej generacji bazowała na stworzonym pod koniec lat 80. XX w. przez Porsche prototypie 989. Auto zostało zaprojektowane przez głównego stylistę niemieckiej marki – Michaela Mauera. Od roku 2011 Porsche Panamera był dostępny również w wariancie z napędem hybrydowym. Samochód przeszedł facelifting w roku 2013. Dostępny jest jedynie w wersji nadwozia typu fastback.
czytaj więcej
Powagosław

Każdy, nawet szlachetne Porsche musi choć trochę przystosować się do bezlitosnych wymogów rynkowych. Dlatego jest Cayenne i dlatego powstała Panamera. To nie jest najpiękniejsze Porsche (ten profil!), ale jest. Mówienie, że jest brzydkie to szczyt hipokryzji.

~Powagosław
Luzacjusz

Spadkobiercy Ferdynanda P. już pracują nad autem miejskim, które będzie dla odmiany skurczoną wersją 911. Potem w kolejce czekają minivan, kombivan i hybrydowy kompakt. I co? Żal? Żal to by był, gdyby Porsche zbankrutowało, bo ciebie nie stać na Carrerę. Dla mnie mogą sprzedawać nawet ciągniki jak Lamborghini, żeby móc produkować auta z klasą. Aha, a Panamera mi się podoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2012 roku
Pojemność skokowa 2967 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 250 KM (184 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 550 Nm przy 1750-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 83 x 91,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony we wtryskiwacze piezoelektryczne, turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny (VTG) oraz dwie chłodnice powietrza doładowującego
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny auto start/stop
Ogólna ocena
4,8 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Porsche Panamera I Liftback