Szukaj

Informacje o Porsche Panamera I Liftback

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Auta sportowe
Produkowana w latach 2010-2016, oznaczona symbolem 970, pierwsza generacja Porsche Panamery pod względem stylistycznym i koncepcyjnym był pierwszym samochodem, w którym ziścił się niewcielony dotąd, dawny projekt Porsche – czterodrzwiowej wersji modelu 911. Panamera pierwszej generacji bazowała na stworzonym pod koniec lat 80. XX w. przez Porsche prototypie 989. Auto zostało zaprojektowane przez głównego stylistę niemieckiej marki – Michaela Mauera. Od roku 2011 Porsche Panamera był dostępny również w wariancie z napędem hybrydowym. Samochód przeszedł facelifting w roku 2013. Dostępny jest jedynie w wersji nadwozia typu fastback.
czytaj więcej
Powagosław

Każdy, nawet szlachetne Porsche musi choć trochę przystosować się do bezlitosnych wymogów rynkowych. Dlatego jest Cayenne i dlatego powstała Panamera. To nie jest najpiękniejsze Porsche (ten profil!), ale jest. Mówienie, że jest brzydkie to szczyt hipokryzji.

~Powagosław
Luzacjusz

Spadkobiercy Ferdynanda P. już pracują nad autem miejskim, które będzie dla odmiany skurczoną wersją 911. Potem w kolejce czekają minivan, kombivan i hybrydowy kompakt. I co? Żal? Żal to by był, gdyby Porsche zbankrutowało, bo ciebie nie stać na Carrerę. Dla mnie mogą sprzedawać nawet ciągniki jak Lamborghini, żeby móc produkować auta z klasą. Aha, a Panamera mi się podoba.

~Luzacjusz

Porsche Panamera I Liftback – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 4
Długość 4970 mm
Szerokość 1931 mm
Wysokość 1418 mm
Rozstaw osi 2920 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1263 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 445 l
Maksymalna ładowność 605 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Karoseria + Całokształt + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Porsche Panamera I Liftback
12,9 – 15,4
l/100 km
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,5
Porsche Panamera I
Liftback 4.8 V8 400KM 294kW
Gdy lekko obchodzimy się z pedałem gazu, skrzynia biegów robi dobry użytek z momentu obrotowego, zmieniając biegi góra przy 2 tysiącach obrotów. Jeżdżąc tak, możemy nawet w mieście spalić mniej niż 18 l na setkę (w trasie bez trudu da się zejść nawet do 12 l), a pasażerowie prawdopodobnie uwierzą, że mają do czynienia z typową luksusową limuzyną - szczególnie że zawieszenie całkiem nieźle radzi sobie z nierównościami, a do kabiny dociera jedynie lekki i przyjemny dla ucha warkot silnika. Choć ceną rozpoczynającą się od 690 tys. zł Panamera konkuruje z topowymi odmianami BMW 7 (760i) czy Mercedesa S (AMG), to moim zdaniem charakterem znacznie bliżej jej do sportowych limuzyn pokroju BMW M5 czy Audi RS6. Gdziekolwiek byśmy ją jednak umiejscowili, i tak pozostanie ona samochodem zupełnie bezkonkurencyjnym, bo tak sportowej limuzyny nie przygotował jeszcze żaden ze wspomnianych producentów. Panamera, szczególnie w wersji Turbo, bez wątpienia zasługuje na honorowe miejsce w panteonie Porsche, bo zapewnia frajdę z jazdy, jakiej nie powstydziłoby się 911, i to dla dwa razy większej liczby pasażerów.
6,3
Liczba komentarzy: 1
Porsche Panamera I
Liftback 3.0 V6 250KM 184kW
Poprzedni raport który dodałem z spalaniem 12 l/ 100km dotyczy maksymalnego spalania w dużych korkach takich jak gdzie do przejechania 15km potrzeba 1.5 godziny Średnie spalanie u mnie z ostatnich 10tys km to 8l Auto użytkowane głównie w mieście
16,2
Porsche Panamera I
Liftback 4.8 V8 400KM 294kW
Pali dużo tylko przy jezdzie do 10km/h. Pozniej to juz tylko bajka, poza terenem zabudowanym jadac około 80km/h pali ponizej 10l.
Porsche Panamera I Liftback