Szukaj

Informacje o Porsche

Niemieckie przedsiębiorstwo motoryzacyjne, specjalizujące się w produkcji samochodów sportowych oraz luksusowych modeli osobowych. Firma została założona w 1931 roku. Jej obecnym właścicielem jest Volkswagen AG. Co roku koncern wprowadza na rynek ponad 200 tysięcy aut, które cieszą się wielką popularnością. W aktualnym katalogu marki znajdziemy Porsche 911, Panamerę, Macana oraz Cayenne.

Porsche – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Porsche

Sprawdź co kierowcy
myślą o Porsche

Oceny Aut 220 ocen

4,9
~marian_j
Coupe 3.8 385KM 283kW
Porsche 911 997
Niezaprzeczalnie jest to ikona motoryzacji i esencja sportowego samochodu. Nie stało się tak bez przyczyny. Porsche tworzy sportowe samochody od 70-ciu lat i powiedzieć, że robi to dobrze, to jak nie powiedzieć nic. Carrera jest znana i rozpoznawalna na całym świecie. Mało tego, jest jednym z najbardziej pożądanych samochodów na planecie. Zainteresowanie tymi maszynami bardzo często zaczyna się od dziecięcych marzeń, które długie lata potem wciąż nosimy gdzieś z tyłu głowy i które z czasem przeradzają się w fascynację i nie do końca racjonalną i wytłumaczalną chęć posiadania tejże ikony. Jest samochodem dopracowanym gdzie widoczna jest dbałość o szczegóły. Wygląd 911 obiecuje dużo i obietnicy dotrzymuje. Znakomicie się prowadzi. Równie dobrze brzmi. Są szybsze i dużo szybsze modele w gamie 911 jak i u paru innych producentów, ale bez wątpienia Carrera S jest samochodem szybkim. W tym temacie oprócz samej mocy i momentu obrotowego których w tej wersji, jest pod dostatkiem, dużo robi niesamowita skrzynia PDK. Akurat w przypadku 911 jest to zdecydowanie więcej niż samochód i z perspektywy przejechanych kilometrów czy wrażeń jakie mi dostarcza po prostu uwielbiam tą maszynę.
4,7
~Krzysztof
Cabrio 3.4 S 295KM 217kW
Porsche Boxster 987
Polowałem na 911, ale finalnie nabyłem Boxster S i ten samochód strasznie pozytywnie mnie zaskoczył. Dodam na wstępie, ze miałem okazje jeździć 911 w bazie carrera typ 997 w manualu wersja coupe. Jako, ze to moje pierwsze Porsche miałem zapewne ten sam dylemat co wiele osób rozpoczynających przygodę z ta marka - kupić starsze 911 czy nowszego Boxster. Wybrałem to drugie i absolutnie nie żałuje. Boxster S, jest wyższa wersja modelu. Cechuje go wyższa moc, podwójny wydech, lepszy układ hamulcowy wizualnie wyróżniony czerwonymi zaciskami. To samochód który polecam tym którzy szukają kolejnego (drugiego, trzeciego ) samochodu w domu. Idea roadstera, miękkiego dachu i tylnego napędu w mojej ocenie nie jest recepta na samochód całoroczny. W Naszych polskich warunkach oznacza to sezon od kwietnia do końca października, czyli dobre 7 miesięcy. Nadwozie bez dachu w Polsce nadal imponuje i stanowi ciekawostkę, czym auto w ciepłe dni przykuwa uwagę przechodniów i innych uczestników drogi. Samochód wydaje się irracjonalny dla normalnego Kowalskiego ale wbrew pozorom jako kolejny wóz w domu jest zaskakująco racjonalny a nawet praktyczny. Rozkład masy z centralnie umieszczonym silnikiem fenomenalnie wpływa na prowadzenie, zaś 6 cylindrów postawionych w układzie bokser brzmi naprawdę rasowo.
4,1
~Art
Cabrio 2.7 Boxer 24V 220KM 162kW
Porsche Boxster 986
Po jeździe próbnej po prostu wiedziałem, że muszę go mieć, Auto prowadzi się wspaniale, mimo tylnego napędu bardzo wiele wybacza. Oczywiście ponad 200 koni pod maską wystarcza do dynamicznej jazdy, ale nie sama moc tu jest najważniejsza. Boxster pokazuje swoje prawdziwe oblicze na ostrych zakrętach i do tego jest stworzony. Auto niepraktyczne, ale nikt rozsądny nie kupuje roadstera by nim jeździć na zakupy do ikei. Dwa bagażniki wystarczą na wyjazd na dłuższy weekend i to bez problemu. Ważna informacja: tylni bagażnik jest narażony na wysokie temperatury z powodu silnika, odradzam w nim transport żywności i płynów. Podsumowując: od dzieciaka fascynowałem się pięknymi, szybkimi autami. Kupno Boxstera pozwoliło mi spełnić marzenie z dzieciństwa. Mimo że mam go ponad dwa lata, każdą trasę w tym aucie pokonuję z uśmiechem na twarzy. Auto robi wrażenie na ludziach, ale nie to jest najważniejsze. Najważniejszy jest ryk V6 tuż za plecami, gdy wchodzisz w zakręt przy 5 tys. obrotów :)

Testy zderzeniowe Porsche

Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Porsche przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena