Astra jest następcą Kadeta, są to już auta wiekowe jednak ciągle niezwykle popularne o czym świadczy spora ich liczba na naszych drogach. Samochód wszechstronny, wiele odmian nadwozia pozwoli każdemu wybrać coś dla siebie, również oferta silnikowa jest zróżnicowana. Samochód do nowoczesnych już nie należy jednak oferuje spory komfort. Spotyka się wersje ubogie bez centralnego zamka elektrycznych szyb jednak sporo jest również aut wyposażonych bogato, klimatyzacja pełna, elektryka każdy znajdzie coś dla siebie.
Auto dobrze wykonane pozwalające na spore przebiegi silniki. Diesle o pojemności 1700 ccm są wytrzymałe i oszczędne, jednostki benzynowe również nie należą do paliwożernych, a oferują dosyć dobre osiągi. Samochody są już wiekowe dlatego większość może już borykać się z korozją nawet dobrze zachowane nadwozie nie musi być pozbawione rdzy w podwoziu, dlatego warto na to zwrócić uwagę.
W samochodach o dużym przebiegu pojawiają się wycieki z układu wspomagania, luzy na listwie przekładni kierowniczej może również ulec wybiciu łożyskowanie kolumny kierowniczej. Często parcieją osłony gumowe przekładni głośno może pracować pompa wspomagania.
Mogą pojawić się wycieki w okolicach uszczelniaczy półosi, wybicie mechanizmu zmiany biegów (Fot. 1), głośna praca nie należy do rzadkości.
Fot. 1 |
Mogą zdarzyć się wybicia sprężyn tłumika drgań na tarczy sprzęgłowej, głośna praca łożyska sprzęgłowego, mechanizm wysprzęglania realizowany jest za pomocą linki i czasem dochodzi do jej zerwania.
Duże zróżnicowanie silników, jednak usterki podobne. Szwankuje pompa wody, spotyka się wycieki z uszczelniaczy wału korbowego spod uszczelki głowicy i pokrywy zaworów (Fot. 2). Mechanicznie silniki działają bezproblemowo, czasami głośno pracują zawory. Osprzęt jest dosyć wytrzymały.
Fot. 2 |
Zapiekają się cylinderki w tylnych kołach oraz prowadnice przednich zacisków. Korodują przewody hamulcowe, po za tym przy dużych przebiegach parcieją i pękają przewody gumowe (Fot. 3), zapiekają się linki hamulca ręcznego.
Fot. 3 |
Główne elementy dosyć wytrzymałe, jednak drzwi, klapa bagażnika, tylne nadkola mocno korodują. Taka korozja jest spotykana w większości opli niezależnie od typu, można się również spodziewać korozji podwozia w okolicach mocowania elementów zawieszenia (Fot. 4). Wybijają się sworznie w zawiasach i jest to spory problem, gdyż zawiasy są spawane do nadwozia i drzwi (Fot. 5).
Fot. 4 | Fot. 5 |
Często naprawia się rozruszniki, w których wybijają się tulejki, kable, pękają izolacje często zaciski śniedzieją powodując kłopoty z przepływem prądu.
Typowe dla opli zawieszenie, uszkodzeniom ulegają łączniki stabilizatora (Fot. 6), sworznie (Fot. 7), elementy metalowo – gumowe, w tylnym zawieszeniu mogą pękać sprężyny. Często występuje awaria łączników stabilizatora, których śruby są często tak skorodowane, że po prostu się urywają.
Fot. 6 | Fot. 7 |
Funkcjonalne wnętrze, jednak próby czasu nie wytrzymują obicia tapicerskie, gdyż często się przedzierają, szczególnie fotel kierowcy (Fot. 8). Wnętrze funkcjonalne i ładnie wykonane. Przy dużym przebiegu mogą pojawić się problemy z kratkami nawiewów i panelem sterowania, zawodzą linki sterujące, przedziera się również mieszek ozdobny dzwigni zmiany biegów (Fot. 9).
Fot. 8 | Fot. 9 |
Bardzo wytrzymały samochód nadający się dla całej rodziny, a czasami nawet do przewozu towarów jeśli to wersja kombi. Części są ogólno dostępne tak nowe jak i używane. Naprawy nie są skomplikowane, silniki są dosyć ekonomiczne. Samochód dobrze się zachowuje w jeździe miejskiej jak i w trasie. Podróżuje się Astrą bardzo komfortowo. Samochód gdy o niego zadbamy na pewno przejedzie sporo kilometrów i będziemy z niego w pełni zadowoleni.
- Wygodne i obszerne wnętrze
- Prosta budowa
- Dobre silniki
- Duży bagażnik
- Mała odporność na korozję
- Przedzierające się fotele
- Wycieki z silnika i skrzyni
Oryginały – bardzo dobra.
Zamienniki - bardzo dobra.
Oryginały – na przyzwoitym poziomie.
Zamienniki - tanie.
Średnia