
Gaz jest najtańszym z ogólnie dostępnych paliw. Cieszy się uznaniem wśród klientów indywidualnych, przedsiębiorstw oraz instytucji i jednostek budżetowych.
Szacuje się, że w roku 2009 zamontowano w pojazdach 140 tysięcy nowych instalacji LPG. Uwzględniając, że część pojazdów została ze złomowana ( wg. POGP w 2009 50 tys. szt.) obecnie po polskich drogach jeździ o 90 tys. samochodów zasilanych gazem LPG więcej, niż w roku 2008.
Ogólna ilość samochodów zasilanych gazem LPG w Polsce w roku 2009 wyniosła 2 170 tys. szt.
![]() |
Wczoraj na stacjach litr LPG kosztował 2, 20 zł. Jeżeli samochód zużywa np. 10 litrów benzyny na 100 km, to na przejechanie tego samego dystansu będzie potrzebował ok. 11-12 litrów gazu.Za 100 km na benzynie płacimy ok. 45 zł (przy cenie Pb 95 4,48 zł /l) a na gazie – ok.26 zł (przy cenie LPG 2,20 zł/l).Oszczędzamy więc ok.19 zł na każdych przejechanych 100 km.
Wysokość oszczędności zależy od ilości przejeżdżanych kilometrów – im większe przebiegi tym większe oszczędności. Przy rocznym przebiegu samochodu, który wynosi ok.25 tys. km (średnio 2 tys. km/m-c) oszczędzamy, jeżdżąc na gazie, ok 4600 zł.
Za instalację gazową wtrysku gazu (IV generacja) do 4 cylindrowego samochodu zapłacimy w zakładzie montażu od 2500-3200 zł. Inwestycja zwraca się już po kilku miesiącach. Szybkość zwrotu zależy od przebiegu auta – im większe przebiegi, tym krótszy okres zwrotu poniesionych kosztów.
![]() |
Zalety ekonomiczne i ekologiczne sprzyjają rozwojowi branży LPG. Samochód na gaz to korzystna alternatywa - nie tylko w Polsce.