Dla zaakcentowania swojego statusu nie trzeba koniecznie decydować się na zakup limuzyny z najwyższego przedziału cenowego. Zadanie to doskonale spełni samochód klasy średniej, pod warunkiem jednak, że jest to Mercedes klasy C.
Obecna generacja tego modelu łączy w sobie najlepsze cechy aut spod znaku gwiazdy. Jednocześnie dzięki stylistyce nawiązującej do flagowego modelu klasy S, nazywana jest często „S-ką w pigułce".
Dostojnie, klasycznie i sportowo
Klasę C wyróżnia dynamiczny styl. Jednocześnie linie nadwozia i układ świateł, szczególnie tych z tyłu upodabnia ją do flagowej limuzyny koncernu. Na lusterkach zewnętrznych również umieszczono dodatkowe kierunkowskazy. Sylwetka charakteryzująca się pewną lekkością, zawiera w sobie także cechy typowe dla aut tej marki. Fani Mercedesa nie powinni więc czuć się zawiedzeni.
Wysoki standard
Trudno cokolwiek zarzucić wnętrzu auta. Zaprojektowane ono zostało w sposób klasyczny dla Mercedesa. Czytelny zestaw wskaźników i łatwy dostęp do wszystkich przełączników, chociaż przyzwyczajenia wymaga uruchamianie wycieraczek z lewej strony kierownicy i nożne zaciąganie hamulca pomocniczego. Do wykończenia wnętrza użyto bardzo dobrej jakości materiałów. Nikt nie powinien mieć problemów ze znalezieniem optymalnej pozycji za kierownicą. Kolumna kierownicy jest regulowana w dwóch płaszczyznach a przednie fotele posiadają elektryczną regulację (w standardzie). Dodajmy, że konkurenci każą sobie za to słono dopłacać. Komputer pokładowy na bieżąco dostarcza kierowcy najważniejszych informacji, nawet o najdrobniejszej awarii, jak przepalona żarówka. Klasa C imponuje standardowym wyposażeniem. Na długiej liście znaleźć można między innymi: poduszki powietrzne przednie i boczne a także kurtyny, ponadto systemy ABS, ASR, BAS, ESP i ASSYST – aktywny system serwisowania, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia dla wszystkich pasażerów. Zewnętrzne lusterka są sterowane elektrycznie i podgrzewane, elektrycznie regulowane są również szyby we wszystkich drzwiach. Zimą z pewnością docenimy podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby. Ponadto czujnik obecności pasażera na przednim fotelu, odłączający airbag, bezpieczna kolumna kierownicy, wspomaganie układu kierowniczego, wielofunkcyjna kierownica, centralny zamek i alarm antywłamaniowy, czujnik deszczu, tempomat z funkcją ogranicznika prędkości Speedtronic, światła przeciwmgłowe, automatyczna klimatyzacja z filtrem przeciwpyłkowym oraz zestaw audio. Pasażerowie siedzący na przednich fotelach, jak i na tylnej kanapie mnie powinni narzekać na brak miejsca. Mercedes może się także poszczycić bagażnikiem o pojemności 455 litrów, podczas gdy w BMW serii 3 jest to 440 litrów, w Audi A4 445 a w Saabie 9-3 i Volvo S60 po 425 litrów.
Zgodnie z oczekiwaniami
dobrano układ jezdny. Samochód bardzo dobrze sobie radzi na polskich drogach, zapewniając pasażerom wysoki poziom podróżowania., jednocześnie pozwala on na dynamiczną i bezpieczną jazdę. Konstrukcyjnie nie odbiega od rozwiązań stosowanych przez konkurencję. Z przodu wykorzystano tradycyjnie kolumny McPhersona, z tyłu zaś jest to oś wielowahaczowa.
Nic nie słychać
Klasa C w wersji C 200 Kompressor potrafi dostarczyć przyjemności z jazdy. Samochód napędzany 163-konną benzynową jednostką bardzo sprawnie przyspiesza w każdym zakresie obrotów, przy czym maksymalny moment obrotowy wynoszący 240 Nm dostępny jest w zakresie 3000-4000 obr/min. Na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h auto potrzebuje 9,1 s. Silnik cechuje się wysoką kulturą pracy. Jadąc z dużą prędkością, we wnętrzu nadal panuje cisza. W testowanym modelu napęd przekazywany był za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni automatycznej z funkcją ręcznej zmiany przełożeń. Przekładnia pracuje dość precyzyjnie i nie ma mowy o szarpnięciach przy automatycznej zmianie biegów. Zużycie paliwa w warunkach miejskich wynosiło około 10 l/100 km.
Więcej niż ...
Na tle konkurencji klasa C wypada bardzo dobrze i pod wieloma względami bije ją na głowę. Układ jezdny, silniki, bogate wyposażenie a także poziom bezpieczeństwa poparty pięcioma gwiazdkami w testach EuroNCAP, to podstawowe atuty przemawiające za jej kupnem.
Oczywiście nie można również zapomnieć o prestiżu.
|
Mercedes-Benz Klasa C 200 Kompressor |
Napęd |
|
| Silnik |
benzynowy 4-cylindrowy |
| Pojemność (cm3) |
1796 |
| Moc KM/kW/obr/min. |
163/120/5500 |
| Maks. moment Nm/obr. |
240/3000-4000 |
| Napęd na koła |
tylne |
| Układ hamulcowy |
|
| Przód |
hamulce tarczowe wentylowane |
| Tył |
tarczowe |
| Nadwozie |
|
| Dł./szer./wys. (mm) |
4526/1968/1426 |
| Rozstaw osi (mm) |
2715 |
| Poj. bagażnika (l) |
455 |
| Poj. zb. paliwa (l) |
62 |
| Masa własna pojazdu (kg) |
1475 |
| Podwozie |
|
| Zawieszenie przednie |
kolumny McPherson |
| Zawieszenie tylne |
układ wielowahaczowy |
| Ogumienie |
195/65 R15 |
| Osiągi |
|
| Pręd. maks. (km/h) |
234 |
| 0-100 km/h (s) |
9,1 |
| Zużycie paliwa wg EEC (l/100 km) |
|
| miasto |
12,1 |
| trasa |
6,2 |
| cykl mieszany |
8,3 |
| Cena |
Wersja Classic - 134 532 zł |
|
Model testowy posiadał dodatkowo automatyczną skrzynię biegów, która wymaga dopłaty 10 588 zł. |
| |
|
Samochód udostępniła firma Centrum Service Sp. z o.o.
Salony sprzedaży Warszawa, ul. Omulewska 27
tel. (022) 611 68 06, fax 611 68 95
Al. Jana Pawła II 15 tel. 697 73 73, fax 697 76 76 |