Szukaj

Zużycie paliwa Mercedes – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Najnowsze raporty Mercedes

10,9
Mercedes GLC X254
SUV 2.0 300 MHEV 258KM 190kW
Szału nie ma ale w zamian wystarczająca dynamika. Irytujący dźwięk R4 który potrafi narobić obciachu w związku z tym zniechęca do dynamicznej jazdy. Spalanie? Cóż, 100 kg facet też nie pociągnie na jogurcie light więc ponad 1900 kg w 4Matic z szerokimi kołami również musi spalić . Nie licząc miasta spalanie na przyzwoitym poziomie. I ciekawostka ( dylemat również na forach). W konfiguratorze mercedes podaje że silnik ten zasilany jest PB 98 i takie paliwo zaleca. Okazuje się że na wlewie paliwa widnieje PB 95 i dopuszcza się stosowanie PB 98. Reasumując jeżdżę na PB 95 zgodnie z danymi na wlewie paliwa oraz instrukcją obsługi i auto jeździ bardzo dobrze bez problemów ze stukowym spalaniem. Taka dezinformacja konfiguratora i dylematy posiadaczy aut nie realnie a w "konfiguratorze".
13,3
Mercedes Klasa C W203
Coupe W203 1.8 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW
Witam Jestem właścicielem Mercedesa 1.8 (C 200 Kompressor) 163KM 120kW, założyłem do niego instalacje gazową która kosztowała mnie 4800 zł. Auto na gazie czy na benzynie jeździ bez zarzutu. Na gaz przełącza się przy obecnych temperaturach po przejechaniu około 1500 m (jest środek lata). Co do spalania LPG przy spokojnej jeździe do 120 km/h może się zmieści w 10 litrach LPG ale przy jeździe 160 do 170 km/h to jest już spalanie na poziome 16 litrów. Łącznie na LPG przejechałem około 1100 km
5,3
Mercedes Klasa C W205
Kombi Facelifting HYBRYDA 2.0 300 de 306KM 225kW
Błąd w autocentrum nie mogłem zaznaczyć hybrydy diesel! Ciekawie się opisuje to auto. Jeśli bateria jest naładowana i nie jest to trasa szybkiego ruchu to możemy zrobić na baterii 40-60km. Pierwsze 100 km z baterią to zwykle 50-65km. Wyniki na rozładowanej hybrydzie: do 90kmh: 4,2 - 5L. Trasa 800km w góry i z powrotem średnio 5,5L. Autostrada 140-160kmh około 6,5L. Moja średnia to 5,5 - 5,8L na rozładowanych bateriach. Bo przy jeździe w około domu przy ładowaniu baterii to mi wychodzi 3,3L średnio. PS Samochód odzyskuje dużo energii jeśli jeździmy pagórkami lub w terenach miejskich. Myślę że 7L to przy prędkościach 180-200kmh.
3,0
Mercedes Klasa E W213
Kombi Plug-in Facelifting 2.0 E300de 306KM 225kW
Srednia z 1000km (od resetu) to: 1,8L/100km ON oraz 11kWh/100km. Przy bardzo oszczednej jezdzie. Generalnie do wynikow z tabeli trzeba doliczyc od 8 do 15kWh pradu (koszt w zaleznosci skad czerpiemy: z domowego gniazdka to ok. 1PLN, z PV moze byc nawet zero, z ladowarki publicznej 7kW ok. 2PLN/kW). W trasie spali tyle co zwykly diesel, czyli ok. 5-6/100km przy jezdzie 120-150kmh. W moim przypadku trasa dom - biuro to ok 35km. Z tego pierwsze 12km to male miasto i drogi gminne. 100% jazdy na pradzie. Potem ok. 10km droga ekspresowa, 120-130kmh, jazda w trybie oszczedzania baterii, czyli 100% na ON. Ostanie 13km to warszawski korek, 100% na pradzie. Z takiej jazdy srednia jest 1.5-2 litry ON/100km oraz 13kWh/100km. Koszt przejechania 100km: 1.5L ON = 9PLN, 13kWh = 13PLN, total ok. 22PLN za 100km. Przy swiadomym korzystaniu z systemu hybrydowego i oszczednej jezdzie. Warto zaznaczyc, iz to auto sprawdzi sie tylko przy nastepujacych warunkach: mozliwosc ladowania w miejscu zamieszkania, idealnie gdyby miec PV a dachu z magazynem energii. Mozliwosc doladowania w pracy. Przewaga jazdy w miescie lub dojazdy do miasta. Sporadycznie dlugie trasy. Nie sprawdzi sie jezeli nie bedzie regularnie doladowywany oraz w przypadku osob jezdzacych glownie w trasy.
4,7
Mercedes Klasa A W176
Hatchback 5d 1.8 180 CDI BlueEFFICIENCY 7G-DCT 109KM 80kW
Jeden z najbardziej ekonomicznych samochodów, którym jechałem. Warto wspomnieć, że na zużycie paliwa w dużej mierze wypływają umiejętności kierowcy, nie tylko sam silnik i warunki na drodze. Minimalne spalanie na trasie (ekonomiczna jazda) to okolice 3.5 litra na 100 kilometrów (wiosna-lato, trasa 160 kilometrów, prędkość do 110 km/h), jazda po mieście i okolicach 4.5 litra. Jeżeli jednak chcemy poczuć lepsze osiągi to wybieramy tryb Sport - dynamiczna jazda na trasie o długości 2000 kilometrów, prędkości dochodzące do 200 km/h, spalanie na takiej trasie wyniosło około 6 litrów na 100 kilometrów. Mam jeszcze trasę z Podhala na Mazury, tam prędkość maksymalna wyniosła bodajże niecałe 120 km/h, a spalanie po powrocie pod dom wyniosło około 4.6 litra. Wszystko zależy od warunków na drodze, temperatury oraz umiejętności kierującego. Warto dodać, iż w zimie spalanie podczas trasy turystycznej po bocznych drogach (+po miejscu) nie wykraczało powyżej 5 l/100km. Jeśli to dla kogoś ważne - Samochód zadbany, drugi właściciel, przebieg na dzisiejszy dzień 113 000 kilometrów, piękny, czarny mercedes. Auto godne polecenia, jeśli chodzi o dynamikę, komfort jazdy, stylistykę i co najważniejsze - KOSZTY UTRZYMANIA, czyli bezawaryjność i niskie spalanie, które jest miłe dla portfela. P.S. Wiele osób mawia, że to "emerycka jazda", ale patrząc na niektóre prędkości rozwijane podczas tych tras to mógłbym z nimi na ten temat polemizować... Pozdrawiam z Podhala - Góral, który prawo jazdy posiada od kilkudziesięciu lat, a podczas jazdy na postoju nauczył się ekonomicznej jazdy, co było w czasach paliwa na kartki bardzo przydatne.
13,6
Mercedes Klasa E W211
Kombi S211 3.0 V6 (280) 231KM 170kW
Średnie zużycie PB95 przed montażem LPG 10,7l/100km. Aktualnie z instalacją STAG (butla we wnęce na koło 62l netto) na co dzień około 13,5l lpg/100km. Benzynowy silnik v6 M272 wymaga weryfikacji rozrządu (zależnie od rocznika będzie do wymiany kiedyś wałek balansowy, koła zmiennych faz rozrządu, bądź pękną ślizgi). Dodatkowo do wymiany będzie kolektor z klapkami wirowymi, trzeba zadbać o skrzynię automatyczną (olej z filtrem, wandler/sprzęgło hydrokinetyczne) i miechy tylnego zawieszenia (+ewentualnie kompresor). Po weryfikacji/ uporaniu się z powyższymi tematami, mamy spokój na lata i pozostaje cieszyć się komfortową jazdą ponadczasowym, obszernym kombi klasy wyższej (do 30k PLN praktycznie brak konkurencji oferującej aż tyle). Nie ma co się obawiać pompy SBC w przedliftach (wymiana gwarancyjna w ASO, bądź regeneracja za 1200 zł). W pakiecie EVO Sport trochę droższe, większe nawiercane tarcze przednie 330 mm (250-380 zł/szt) i opony w dwóch szerokościach przód/tył (18" 245/265). Irytuje jazda na tempomacie przy prędkościach 100-120km/h. Jadąc na 7 biegu pod każdą większą górkę jest 0/1 redukcja o 2 biegi, by utrzymać żądaną prędkość. Problem nie występuje jeżdżąc 140-160 km/h a generalnie do takiej jazdy Merolek jest przystosowany. Takich samochodów już nie będzie i pewnie dlatego dobrze trzymają swą wartość. Wiele osób zmienia na nowsze plastykowe pojazdy a potem żałuje i wraca do w211. Pozdrawiam serdecznie!
8,7
Mercedes CLA C117
Coupe Facelifting 2.0 250 211KM 155kW
Po na cieszeniu się autem spalanie spada. Jazda przepisowa poza miastem i przy spokojnych przyspieszeniach można zejść do 6. Tempomat na drodze szybkiego ruchu ustawiony na 100 też w granicach 6 z groszem. Tempomat na 150 to już 8,5 - 9,0 mi pokazało w zależności od wyprzedzania.
10,9
Mercedes GLC X254
SUV 2.0 300 MHEV 258KM 190kW
Szału nie ma ale w zamian wystarczająca dynamika. Irytujący dźwięk R4 który potrafi narobić obciachu w związku z tym zniechęca do dynamicznej jazdy. Spalanie? Cóż, 100 kg facet też nie pociągnie na jogurcie light więc ponad 1900 kg w 4Matic z szerokimi kołami również musi spalić . Nie licząc miasta spalanie na przyzwoitym poziomie.
8,7
Mercedes GLC C253
SUV 2.0 250 211KM 155kW
Posiad dwa Mercedesy glc jeden z napędem 4maitic spalanie średnie ok 11l/100km, z napędem tylko na tył spalanie średnie ok 8.5l/. 100km. Z napędem na tył w trasie potrafi spalić nawet ok 6.0l/100km. Problem spalania jest ale powodem jest napęd 4matic.
8,8
Mercedes Klasa C W205
Kombi 200 184KM 135kW
Jeśli chodzi o spalanie to auto idealne na trasy, przy spokojnej jeździe do 100km/h spali około 6 litrów, do 110km/h spali około 7 litrów, 120 km/h 8 litrów, 125 - 140 km/h okolo 9 litrow , 150 - 180 km/h10 litrow. Miasto lato okolo 10 litrow, zima 12 litrow.