Szukaj

Informacje o Renault 19 II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1991-1996

Lata produkcji: 1991 – 1996
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1991 do 1996 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 4750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 100 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~wolverine32xx@tlen.pl
Renault 19 II
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Za te pieniÄ…dze,, nie mozna dostać nic lepszego.. Dla porównania jezdziÅ‚em golfem III i swoja RENIÄ„ :* komfort jazdy bez porównania.. widze nieraz na ulicy gdy jadÄ™ ludzie oglÄ…dajÄ… sie za moja reniÄ….. Fakt Kolorek Bordo metalik 15Alu felgi spojler.. i te brzmienie.. powoduja ze ludziska sie oglÄ…daja... co tu jeszcze dodac ten kto nie posiada reni nie wie co to prawdziwa jazda samochodem.. NAPRAWDE GORÄ…CO I SZCZERZE POLECAM Andy.. W zeszÅ‚ym roku dÅ‚ugo szukaÅ‚em takiej Reni a skoÅ„czylem u znajomego ktory sprowadzil mi moja ´´dziewczyne 11.wrzesnia 2006 roku z niemiec z nurynbergi.. bordo metalik 3drzwiowy
3,4
~voyooo@o2.pl
Renault 19 II
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Autko ma pewien swoisty urok dostepny tylko dla francuskich pojazdow. Niewatpliwie stanowi pewna alternatywe dla tanszych dresowozow typu Golf,ale tylko w wersjach o lepszym wyposażeniu i mocniejszym silniku. Bo 1.4 bez wtrysku to za malo jak na auto o tych gabarytach. Po roku użytkowania jestem jednak srednio zadowolony.Przez pól roku bylo dobrze a przez nastepne pół slabo. Jeszcze rok musi mi posluzyc, takze moze juz nie bede psioczyl.:)..jeszcze uslyszy... Ogólnie rzecz biorąc Renata nie jest złą kobietą! ;)
4,2
~sarwin
Renault 19 II
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
jak na te lata bardzo dobrze się trzyma:)Kupiłem to auto ze względu na dobrą opinie i najwidoczniej się nie pomyliłem:) na pewno o wiele trwalsza od megany z tym że ciężko trafić na utrzymany egzemplarz Ogólnie polecam!!!
Åšrednie spalanie dla Renault 19 II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1991-1996
7,0
l/100 km
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Renault 19 II
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Autko rewe! Spalanie super, na trasie nawet 4.5 na 100. Silnik 1.4 wystarcza do spokojnych podróży bez szaleństw, jak i do jazd na autostradach (maks. mojej Reni 170km/h :) ) Autko mam wrażenie uwielbia taką właśnie jazdę - spalanie jest nieodczuwalne, a kreska paliwa ledwie się rusza w dół :) Za tą kasę - nie mogłem lepiej trafić, części tanie - o dziwo, bo w końcu to francuz :) - , ogólnodostępne, no i ten wygląd ! Za tą samą kasę młodzi kupują Golfy, podczas gdy mogliby mieć taką zgrabną Renię :) Podsumowując - jeżeli zależy Wam na ekonomicznej jeździe i eksploatacji ORAZ komforcie podczas jazdy - gorąco polecam zakup tej właśnie Reni :)
6,7
Renault 19 II
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Autko naprawde oszczędne nie zawodzi wsiadać lać i jeździć. Duży plus auta łancuszek rozrządu.Renie posiadam już 8 latek 280 tyś na zegarze a silnik pracuje naprawde super. Olej 10W40 GM bez dolewki od wymiany do wymiany czyli co 10 tyś .
7,7
Renault 19 II
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Jak dla mnie to jest to za mały silnik na tak duże auto. Wystarczy że będą jechały 3-4 osoby (bez bagażu) i wtedy rozpędzanie się do 80 trwa wieki. Jest dosyć awaryjne, ale zamienniki są tanie, a na szrotach tego jest pełno Po wymianie i regulacji aparatu zapłonowego (koszt 60zł) autko stało się niezwykle oszczędne.

Usterki Renault 19 II

Liczba wpisów: 11
samochód ma częste problemy z układem chłodzenia
  • Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
zbyt często zdarza się, że płyn chłodniczy na wskaźniku wewnątrz samochodu osiąga temperaturę krytyczną. Nie polecam stosowania wody, bo rdza bierze. Lepiej użyć płynu petrygo. Jeśli wiatrak od chłodnicy nie działa to prawdopodobnie zepsuł się czujnik termiczny. Zdarzają się przecieki i ubytki płynu chłodniczego przy rozgrzanym samochodzie gdy gorący płyn rozszerza dziury w wężu. Przez to płyn ucieka tylko wtedy gdy ubytek rozszerza się gdy samochód dłużej popracuje. Zazwyczaj przyczyną jest zużycie się materiałów (zmęczenie materiału), lub użycie wadliwych materiałów, które dopiero po czasie wychodzą. Należy systematycznie sprawdzać poziom płynu chłodzącego w zbiorniku. Czasami należy, niestety, wymienić, całą chłodnicę.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
podwyższone obroty
  • Renault 19 II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1991-1996
  • silnik
wszystko zaczęło sie gdy nadeszła fala ostatnich mrozów: w nocy -20C, rano do pracy (ale odpalał bez problemów).Do pracy kilka minut zaledwie wiec nie zauważyłem nic dziwnego tzn silnik pracował na wysokich obrotach przez cały czas ale tłumaczyłem to ssaniem. niestety - mrozy odeszły (dziś temp była +) przejechałem kilkanaście km a obroty nie spadają, nawet stojąc na światłach silnik pracuje tak jakgdybym trzymał nogę na gazie (o spalaniu nie wspominam bo pali chyba 18l./100km:( co sie mogło stać na mrozie czy to silnik krokowy jest zanieczyszczony czy może trójnik (ten od obrotów w R19 jest nieszczelny) a może jeszcze co innego??? Aha mam pęknięty przewód chłodzenia i szybko ubywa mi płynu chłodniczego tak ze czasami jest go "zero". Wiem ze układ może sie zapowietrzyć ale chce wiedzieć jakie są kosekwencje jezdy bez płynu. thx
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Cykanie, tykanie stukanie w okolicach kolektora przy większych obrotach silnika.
  • Renault 19 II Hatchback
  • silnik
Podczas obrotów silnika na poziomie od 1700 w górę z pod maski dochodzi dźwięk cykania, dokładniej przy kolektorze. Dźwięki z czasem pojawiały się przy niższych obrotach. Jak się okazało cykanie było spowodowane brakiem uszczelki na kolektorze a silnikiem, a właściwie jej wydmuchaniem i wypaleniem. Po rozkręceniu kolektora i wstawieniu nowej uszczelki wszelkie odgłosy ustały, a do tego silnik zyskał na mocy. Koszt uszczelki 9 zł oraz łącznika kolektora z tłumikiem 12zł, robocizna we własnym zakresie więc dużo mnie nie kosztowało. Nieszczelność pomiędzy kolektorem a silnikiem, wymiana uszczelki zalecana. zdjęcie filtra powietrza z obudową, rozłączenie wszelkich przewodów od gaźnika zdjęcie gaźnika rozłączenie kolektora i tłumika odkręcenie kolektora, uważać aby nie urwać szpilek oczyszczenie kolektora, założenie nowej uszczelki na silikon, skręcenie wszystkiego do pierwotnej postaci
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Renault 19 II Hatchback