Szukaj

Informacje o Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995

Lata produkcji: 1992 – 1995
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1992 do 1995 roku
Pojemność skokowa 1721 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku jednopunktowy (SPI, CPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
8,3
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Renault 19 II
Hatchback 1.7 i 75KM 55kW
Jeśli chodzi o spalanie to nie wiem skąd się wzięły te wyniki. Auto posiadam od 4 lat i skrupulatnie tankuje do pełna i zawsze sprawdzam jaki mi wynik wychodzi. W trybie mieszanym załóżmy 40/60 (miasto/trasa) średnio wychodzi ok 7,2-7,7 przy jeździe poza miastem do 100 km/h. Parę razy zdarzyło mi się policzyć średnie spalanie na trasie np: 2 osoby droga krajowa Wrocław - ok Opola + powrót średnio wyszło 6,3 przy prędkości 80-90. Jak na auto z 93 roku nigdy mnie nie zawiodło oprócz odpalenia w zimie przy -20 (z powodu 5 letniego akumulatora). Ogólnie jestem z auta bardzo zadowolony! Kupiłem auto 2 miesiące po pierwszej pracy i miało mi służyć do roku aby później zainwestować w inne, ale wyszło jak wyszło i mam ponad 4 lata. Jeśli chcecie auto bez awaryjne i nie drogie w utrzymaniu bardzo polecam. Mechanicznie i blacha bez zarzutu.
9,7
Renault 19 II
Hatchback 1.7 i 75KM 55kW
9L sredniego spalania wychodzi mi w mieszanej jezdzie 40% miasto 60% trasa przy predkosci 110 km/h, 12L przewaznie pali jesli poruszam sie tylko i wylaczenie po miescie uwzgledniajac niedogrzewanie silnika, czeste gaszenie i odpalanie. 8L LPG wyszlo w czasie trasy 700km przy przepisowych predkosciach w terenach oznaczonych ograniczeniami 50km/h 70km/h, a poza terenem zabudowanym 110-120 km/h. Ogolnie bardzo fajny samochod dosc niskie koszty utrzymania, niedrogi w zakupie i wygodny :) jednak polecialbym silniki 1.8 8v 90 lub 110 konne :)
7,7
Renault 19 II
Hatchback 1.7 i 75KM 55kW
Spalanie dość mocno zależy od nogi, lecz noga... Jeśli jadę 100-110 a przy wyprzedzaniu 120 to czy to jest ciężka noga?!.... Przy takiej jeździe wskazówka paliwa opada bardzo szybko. Szybciej nie jeżdżę, napiszę niżej czemu. Auto dla starszej pani na jazdę w granicach 80 km/h, lecz gdy starsza pani będzie jeździć serwis będzie drogi. W serwisie renault wycieraczka do tylnej szyby 250 zł, wydech 500zł w warsztacie noł nejm. A auto warte 2000...

Usterki Renault 19 II

Liczba wpisów: 11
samochód ma częste problemy z układem chłodzenia
  • Renault 19 II Hatchback 1.7 i 75KM 55kW 1992-1995
  • układ chłodzenia
zbyt często zdarza się, że płyn chłodniczy na wskaźniku wewnątrz samochodu osiąga temperaturę krytyczną. Nie polecam stosowania wody, bo rdza bierze. Lepiej użyć płynu petrygo. Jeśli wiatrak od chłodnicy nie działa to prawdopodobnie zepsuł się czujnik termiczny. Zdarzają się przecieki i ubytki płynu chłodniczego przy rozgrzanym samochodzie gdy gorący płyn rozszerza dziury w wężu. Przez to płyn ucieka tylko wtedy gdy ubytek rozszerza się gdy samochód dłużej popracuje. Zazwyczaj przyczyną jest zużycie się materiałów (zmęczenie materiału), lub użycie wadliwych materiałów, które dopiero po czasie wychodzą. Należy systematycznie sprawdzać poziom płynu chłodzącego w zbiorniku. Czasami należy, niestety, wymienić, całą chłodnicę.
Oczekuje na rozwiązanie
podwyższone obroty
  • Renault 19 II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1991-1996
  • silnik
wszystko zaczęło sie gdy nadeszła fala ostatnich mrozów: w nocy -20C, rano do pracy (ale odpalał bez problemów).Do pracy kilka minut zaledwie wiec nie zauważyłem nic dziwnego tzn silnik pracował na wysokich obrotach przez cały czas ale tłumaczyłem to ssaniem. niestety - mrozy odeszły (dziś temp była +) przejechałem kilkanaście km a obroty nie spadają, nawet stojąc na światłach silnik pracuje tak jakgdybym trzymał nogę na gazie (o spalaniu nie wspominam bo pali chyba 18l./100km:( co sie mogło stać na mrozie czy to silnik krokowy jest zanieczyszczony czy może trójnik (ten od obrotów w R19 jest nieszczelny) a może jeszcze co innego??? Aha mam pęknięty przewód chłodzenia i szybko ubywa mi płynu chłodniczego tak ze czasami jest go "zero". Wiem ze układ może sie zapowietrzyć ale chce wiedzieć jakie są kosekwencje jezdy bez płynu. thx
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Cykanie, tykanie stukanie w okolicach kolektora przy większych obrotach silnika.
  • Renault 19 II Hatchback
  • silnik
Podczas obrotów silnika na poziomie od 1700 w górę z pod maski dochodzi dźwięk cykania, dokładniej przy kolektorze. Dźwięki z czasem pojawiały się przy niższych obrotach. Jak się okazało cykanie było spowodowane brakiem uszczelki na kolektorze a silnikiem, a właściwie jej wydmuchaniem i wypaleniem. Po rozkręceniu kolektora i wstawieniu nowej uszczelki wszelkie odgłosy ustały, a do tego silnik zyskał na mocy. Koszt uszczelki 9 zł oraz łącznika kolektora z tłumikiem 12zł, robocizna we własnym zakresie więc dużo mnie nie kosztowało. Nieszczelność pomiędzy kolektorem a silnikiem, wymiana uszczelki zalecana. zdjęcie filtra powietrza z obudową, rozłączenie wszelkich przewodów od gaźnika zdjęcie gaźnika rozłączenie kolektora i tłumika odkręcenie kolektora, uważać aby nie urwać szpilek oczyszczenie kolektora, założenie nowej uszczelki na silikon, skręcenie wszystkiego do pierwotnej postaci
Oczekuje na rozwiązanie
Renault 19 II Hatchback