Szukaj

Renault Clio III Sport – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Informacje o Renault Clio III Sport

Lata produkcji: 2006 – 2012
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2005-2012 trzecia generacja Renault Clio w porównaniu do poprzedników miała dogłębnie zmienioną sylwetkę, znacząco powiększyły się także wymiary nadwozia. Renault Clio III powstało na płycie podłogowej B (opracowanej we współpracy Renault z Nissanem), tak jak m.in. Renault Modus oraz Nissany Micra oraz Note. W ofercie po raz pierwszy obok 3- i 5-drzwiowych odmian pojawiła się również wersja kombi. Trzecia generacja Clio zdobyła w roku 2006 tytuł „Samochodu Roku”, będąc pierwszym w dziejach samochodem, który sięgnął po niego dwukrotnie. Auto przeszło facelifting w roku 2009. W Kraju Kwitnącej Wiśni sprzedawane jest pod nazwą Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Długość 4017 mm
Szerokość 1769 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2025 mm
Wysokość 1484 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1994 mm
Rozstaw osi 2585 mm
Rozstaw kół - przód 1520 mm
Rozstaw kół - tył 1520 mm
Zwis przedni 826 mm
Zwis tylny 606 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 907 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 861 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1400 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1412 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1382 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1362 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1677 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1038 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 288 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1034 mm
Wysokość bagażnika 541 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1300 mm
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~Adi912
Renault Clio III
Sport 2.0 i 16V 197KM 145kW
Jeżdzę już tym autem 3 lata. zrobione ponad 60 tys na gazie. Zawsze kiedy jest okazja i warunki do wykorzystania możliwości tego samochodu, automatycznie pojawia się uśmiech na twarzy. Od pierwszego kilometra zakochałem się w tym jakie emocje generuje. Nie jest najszybsze, nie jest najlepsze, ale potrafi sprawic ze przy kreceniu silnika do odcinki i szybkiemu pokonywaniu zakrętów daje niesamowitą przyjemność. Hamulce są takie że nawet w wyczynowej jeździe nie za bardzo jest sens cokolwiek modyfikować. Może jedynie przewody w oplocie stalowym. Przednie zawieszenie majstersztyk. Silnik pięknie i rasowo brzmi. Przy dynamicznym ruszaniu spod świateł sam dzwięk sprawia że każdy pieszy staje jak wryty i poszukuje wzrokiem co generuje ten dźwięk. Lubi sobie chlustnąć oleju ale można mu to wybaczyć. Skrzynia biegów może i nie najgorsza ale nie do tego auta. Tu nie wrzucasz biegów powolutku jak w jakimś krążowniku, tylko wpinasz jak najszybciej. Nie wytrzymują tego synchronizatory ale i poduszka dolna silnika. ja mam już 4 . Teraz wejdzie poliuretan chyba bo już mnie denerwuje ta usterka. Auto jak najbardziej dla kogoś który pasjonuje się motoryzacją i lubi czasami pocisnąć. Gdybym miał podjąć decyzję o kupnie jeszcze raz, nie wachał bym się nawet ułamek sekundy. Oby jak najwięcej takich aut. Pozdrawiam
Dodane 5 lat temu
4,5
~ANDRE
Renault Clio III
Sport 1.6 16V 125KM 92kW
Zgrabne ,dość, szybkie zwinne auto dające świetnie rade w mieście i poza nim.
Dodane 7 lat temu
3,9
~wszim@optimus-ic.com.pl
Renault Clio III
Sport 2.0 i 16V 197KM 145kW
No cóż trochę już pojeździłem tym autkiem i nadal cenię go głównie za żwawość oraz ładny wygląd. Na minus głównie teraz zaliczam zbytnią jego łapczywość na paliwo, choć tragedii nie ma.
Dodane 24 lat temu
Średnie spalanie dla Renault Clio III Sport
7,7 – 9,8
l/100 km
10,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,5
Renault Clio III
Sport 2.0 i 16V 197KM 145kW
Clio daje dużo frajdy z jazdy, można nim podróżować bardzo ekonomicznie przy spokojnej jeździe, lub bardzo nie ekonomicznie jeżdżąc agresywnie lub z dużymi prędkościami na autostradzie. Będąc w Niemczech sprawdziłem jazdę z maksymalną prędkością 235 km/h robi wrażenie jak na tak małe autko, jednakże spalanie 18,57 litra LPG na 100km. Jadąc na tempomacie 140km/h zadowala się 11-12l/100km. Co ciekawe jeżdżąc nim na co dzień do pracy, spokojnie w sznureczku bez wyprzedzania cykl mieszany, spalanie bez problemu schodzi poniżej 9litrów/100km LPG
Dodane 11 lat temu
7,9
Renault Clio III
Sport 2.0 i 16V 197KM 145kW
Nic się nie psuje. Potrafi być oszczędny. W mieście da radę zejść do 7 litrów , w trasie przy 110-120 pali 6.5-7, przy 140 8.5 ale chałas mocno przeszkadza. Zrobiłem 80 tys i tylko wymieniłem olej, tarcze i klocki.
Dodane 3 lata temu
11,7
Renault Clio III
Sport 2.0 i 16V 197KM 145kW
Auto pali bardzo dużo, ale rekompensuje to świetnymi wrażeniami z jazdy. Spalanie w zatłoczonym mieście, w zależności od ciężkości prawej stopy 14-16 litrów. Zdecydowanie nie jest to samochód dla oszczędnych. Trasa do 100km/h - ok 8 litrów.
Dodane 4 lata temu

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 29
Jaki olej lać do silnika TCE
  • Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
Witam Mam nadzieję, że wpis dotrze do właścicieli samochodów z silnikami TCE i ogólnie Turbo Benzyn Renault. Wbrew temu co mówią obiegowe opinie, że wszystkie oleje są takie same w praktyce różnią się dość znacznie. Mówię tu tylko o syntetykach. Inny olej jest potrzebny do Renault TCe a inny do silników Mazdy czy Forda. Jeśli chodzi o Turbo Renault olej MUSI spełniać normę RN710: ELF Evolution 5w40 {nie excellium), Castrol Edge 5w40. Te marki sprawdziłem, wersje 5w30 tych olei nie spełniają tej normy. Pozdrawiam
Dodane 13 lat temu
Problem rozwiązany
3 komentarze
wycieraczki nie działają
  • Renault Clio III Hatchback 5d Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
  • instalacja elektryczna
Wycieraczki przestały działać. Powód - spalenie silnika wycieraczek, a praprzyczyną było zatkanie odpływu przedniego podszybia spowodowane resztkami zgniłych liści, nasion i kurzu. Tak kończy się parkowanie pod drzewami. Naprawa (czyli wymiana silnika wycieraczek) 2000 zł. Samo oczyszczenie podszybia 150 zł. Najpewniej bez rozkręcania kratki podszybia można by przetykać odpływ odpowiednio długą i odpowiednio sztywną plastikową rurką o średnicy do 2 mm. Odpływ jest z lewej strony podszybia.
Dodane 14 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Usterka wrtysku, lampka stop, brak mocy
  • Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010
  • układ wtryskowy
Witam. Posiadam Reno Clio III 1.5 dci. Przy przebiegu silnika 45000 km (2009) w trakcie jazdy pojawił się komunikat "USTERKA WTRYSKU" , pojawiła się kontrolka "STOP" na desce oraz brak mocy silnika (pedał gazu do oporu a silnik jakby coraz mniej mocy dostawał). Okazało się, że muszę wymienić wszystkie wtryski, ponieważ nie trzymają ciśnienia w układzie. Nowe wtryski kosztowały 1300 zł kupiłem 2 sztuki, a z pozostałymi dwoma zregenerowałem za 600 zł. Łącznie cały koszt z diagnostyką, wymianą filtra paliwa oraz dowozem wtrysków do regeneracji wyniosła mnie 4500 zł. Mamy luty 2011 i podobne objawy ukazują się. Ropę tankuje na jednych z renomowanych stacji (OxxxN - nazwę producenta ropy nie podaje relkama/antyreklama)
Dodane 14 lat temu
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Renault Clio III Sport

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów