Szukaj

Informacje o Renault Espace IV

Lata produkcji: 2002 – 2014
Segment: VANy
Produkowana w latach 2002-2014 czwarta generacja modelu. Inaczej niż w przypadku poprzednich generacji, Renault Espace czwartej generacji był pierwszym od podstaw projektowanym i wytwarzanym przez Renault. Poprzednie generacje auta, na zlecenie Renault, produkowane były w fabrykach firmy Matra. Renault Espace IV powstał na tej samej platformie podłogowej co modele Vel Satis oraz Laguna drugiej generacji. Samochód aż trzykrotnie poddawano modernizacji, co miało miejsce w następujących latach: 2006, 2010 i 2012. Auto było ostatnim klasycznym vanem Espace, przed przeobrażeniem modelu w samochód typu crossover.
czytaj więcej
Powagosław
Espace pierwotnie był rewolucją i przypomina o czasach, w których hasło „Renault” kojarzyło się z odważnymi projektami i innowacją. Dziś Espace znów wieszczy rewolucyjną zmianę. Nie wiadomo jeszcze, co z niej wyniknie. Na razie wiemy, że pod względem wizualnym wyszło na światowym poziomie. ~Powagosław
Luzacjusz
Aż tak nowatorski jak Renault go określa to nie jest. Ale dość zgrabny i całkiem efektowny, to i tak sporo przy aucie rodzinnym. No i plus za reklamę z Kevinem Spacey. Świetna. Wyguglujcie sobie ;) ~Luzacjusz

Oceny Renault Espace IV

Liczba ocen: 204
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~jakijest
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
To jest bardzo użytkowe auto dające na wszystkich płaszczyznach dobre odczucia , dobrze poskładane, zaprojektowane, jednak w pewnych punktach tylko dobre a nie bardzo dobre. Dlatego będzie najlepszym zakupem dla kogoś kto chce jeździć z punktu A do b i niekoniecznie dobrym zakupem dla fana motoryzacji. Dlaczego? To poniżej w szczegółach. Ostatecznie ja jestem fanem motoryzacji, potrzebuję auta którym będę jeździł dla samej przyjemności podróżowania. Espace niestety mi tego nie daje. Muszę wrócić do V6 dla przyjemności wciskania gazu, muszę kupić auto z zawieszeniem które płynie po szosie (miałem kiedyś XM), muszę mieć audio na które się nie narzeka , a to w Espace to g... no Niestety Espace dla mnie jest bardzo dobrym autem które chcę zmienić na inne.
Dodane 26 dni temu
4,9
~mateusz
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 dCi 175KM 129kW
moja trzecia i zarazem najwieksza maszyna ze stajni renault i mialem lagunę 2 kombi w benzynie i grand scenica 2 i scenic był idealny lecz miałem marzenie abym posiadał espace 4. długo szukałem i znalazłem w 2.0 dni i rocznik 2012 i w grandzie na tym mi zalezało najbardziej bo i wyglada trochę lepiej z boku jak się patrzy i wejdzie dużo i komfort bo nawet wózek na stojąco bez siadania wchodzi. automat fajny, silnik również oczywiście jeżdżę autem w różne trasy i te dłuższe i w wolnym tępie i tępo takie autostradowe i czasem szybciej pojadę i jak się wbije tempomat na 150/160 to jak pontonem nic nie czuć wiadomo gabaryty swoje ma ale on na autostradzie lubi popływać i czuje się wtedy jak ryba w wodzie. jeśli mowa o spalaniu to dla mnie nie pali dużo bo tak od 8-11 w trasie wiec i tak mniej od wspomnianej wcześniej laguny co wciągała okolice 18l/100km co lecąc do warszawy na powrocie trzeba było tankować bo bak suszyło w oczach a wskazówka nie nadarzała pokazywać faktycznego stanu. a było to 1.8 16v. do espace dokupiłem podłokietniki do 4 foteli i w trasie pasażerowie czują się wyśmienicie. prowadzenie według mnie dosyć pewne a miałem okazje prowadzić nowsze auta z gorszym układem ale to zależy od kierowcy bo jedni lubią jak układ kierowniczy jest płynny i ospały a drudzy sztywny ja wole jak jest ospały i mniej czuły. nie gnije nic się nie dzieje ani grama Rdzy i szczerze za to Lubie renault mam scenica z 2005 i tez nie ma rdzy laguna tez jej nie miała. wodiczność fajna chodź lusterka mogły by być większe.wętylacja ogrzewanie i klimatyzacja rewelacyjnie to działa. a koszty utrzymania to zależy już od właściciela ja dbam i potrafię wymienić cos co jest jeszcze sprawne i mam swięty spokój.stosunek jakości do ceny według mnie jest na wysokim poziomie ponieważ miałem okazje jeździć moim zdaniem idiotycznymi vw Turanem i jest straszny w środku twardy i surowy trzeszczy siedzisz jak na kiblu no czuć że niemieckie. a espace 4 zaprasza w swoje progi fotele miękkie wygodne i to wszystkie 6/7 miejsc bo te w tylnych rzędach tez są obszerne i wygodne.
Dodane 1 miesiąc temu
4,9
~luk
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW
Po długim użytkowaniu aut japońskich, wielka przesiadka!! Nigdy bym go nie kupił, gdyby nie fakt, że pożyczyłem takiego Espace od kolegi na okres ok miesiąca. To był niezły kaszaniec, pełno kontrolek na żółto, SERVICE, awaria abs, skrzynia w trybie service tylko na biegu 3. Mimo tego jeździłem, aż do momentu oddania. To był rocznik 2004. Potem poczytałem, że Espace należy kupić wyłącznie minimum od 2006. Po zwróceniu samochodu, jeszcze spróbowałem podejść do Sienny (a wcześniej zamierzałem kupić Odyssey lub Voyagera, lub Questa). Okazało się że Espace jest lepszy w prowadzeniu, lżejszy w odczuciu, lepszy w manewrowaniu, zdecydowanie lepszy do miasta niż te kolubryny po 5,2 długości i 2 m szerokości. Co najważniejsze, jest pełno części, w hurtowni mam prawie wszystko, używek karoserii i innych żaden problem. Hak komplet nowy za tysiaka, a nie jak w Odyssey, sama goła belka 2,5-3 tyś.! KUPIŁEM ESPACE 2009 2,0 turbo w gazie w wersji INITIALE full z tym pięknym prze wspaniałym szyberdachem i to mój najlepszy samochód ever (miałem chronologicznie - Lancer 89, Mercury Villager 95, Space wagon 97, Citro Evasion 01, Opel Sintra 99, Honda HRV 00, Subaru Outback 00, M Villager 96, Mitsu Galant 01, Citro Xm 97, Mazda tribute 08, Honda Shuttle 95, Saab 93 08, Reno Espace 09) Jak widać 14 aut, niektóre świetnie wyposażone inne świetnie jeżdżące, a jeszcze inne z tymi dwiema zaletami naraz. Porównuje Espace do pozostałych. Nie jest najlepszym wozem do śmigania, ale łączy w sobie najwięcej korzyści i funkcjonalności do co dziennej jazdy a przy tym daje nieco frajdy, jest mega wygodny i wyposażony, na razie odpukać - niezawodny. Renault na początku lat dwutysięcznych wprowadził wiele rozwiązań które nie były dopracowane, ale nowoczesne ,ich zawodność plus niechlubne 1,9 diesla narobiło złej opinii. Znam jednak kilka osób które to wiedzą i są bardzo zadowolone z Renault nieco nowszych i innych marek nie chcą. A o zaletach poniżej.
Dodane 11 miesięcy temu
Średnie spalanie dla Renault Espace IV
9,2 – 14,2
l/100 km
7,6 – 10,7
l/100 km
10,9 – 16,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

18,3
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Witam samochod fajny duzy rodzinny ale i spalanie tez spore kupujac trzeba to wziac pod uwage jazda na benzynie dość kosztowna zamontowałem LPG koszt 2700zl w Lublinie . Glownie jezdze po miescie spalanie LPG jak narazie najniższe to 17,2l a max 19l srednio pali ok 18,5/18,8l . Tylko skrzynia automatyczna manualna moze spalanie mniejsze.
Dodane 6 lat temu
13,7
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Witam samochód fajny dyzy rodzinny ale i spalanie tez spore kupując trzeba to wziac pod uwage jazda na benzynie dość kosztowna zamontowałem LPG koszt 2700zl w Lublinie . Glownie jezdze po miescie spalanie LPG jak narazie najniższe to 17,2l a max 19l srednio pali ok 18,5/18,8l . Tylko skrzynia automatyczna manualna moze spalanie mniejsze.
Dodane 6 lat temu
6,9
Renault Espace IV
Van 2.0 dCi FAP 175KM 129kW
Jadac 80-90 kmh, płynnie bez problemu wchodzi nieco poniżej 6 litrów na 100 km. Jeżdze bez wariactwa ale te 100-110 kmh i od czasu do czasu wyprzedzę to wychodzi ok. 6.5 l/100 km. Dorzucając klimę i trochę bagażu z lekko agresywniejszą jazdą wychodzi 7 litrow. W trybie mieszanym 2/ trasa i 1/3 .iasto zawsze wskazuje mi 7.4 l/100 km. Duże auto i spalanie oceniam bardzo dobrze. Masa nie jest specjalnie duza bo waży tyle co auto kombi klasy sredniej.
Dodane 6 lat temu

Usterki Renault Espace IV

Liczba wpisów: 25
Silnik - gaśnie na niskich obrotach tylko wtedy jak jest rozgrzany
  • Renault Espace IV Van 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2012
  • silnik
Witam. Od niedawna mam problem z silnikiem. Gaśnie, gdy się rozgrzeje do wyższej temperatury (5 kresek). Na autostradzie padła mi pompa wtryskowa, taką diagnozę postawili niemieccy mechanicy oraz mój mechanik. Pompa wysokiego ciśnienia została wymieniona (używka). Zrobiłem ok. 1000 km i zaczął gasnąć silnik na niskich obrotach, do tego falują niskie obroty i słabnie. Co ciekawe na zimnym silniku wszystko jest ok. Czujnik położenia wału sprawdzony na zimnym i ciepłym czujniku. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc, kończą mi się pomysły.
Dodane 9 lat temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Koło zębate pośrednie rozrządu 2.2 Dci.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Dzien dobry!Sprawa dotyczy kola zebatego,posredniego w rozrzadzie-popularnie nazywanego \\\"kasatorem luzow miedzyzebnych\\\".Pomysl dobry,natomiast jakosc materialu niestety nie.Po latach jakosc sie poprawila ale bywa tak jak mialo tomiejsce w moim aucie-161.000km wymiana rozrzadu+pompa wody+\\\"slynne\\\" kolo(faktury z Renault).Zakupilem auto u znajomego mechanika i sprzedawcy aut uzywanych w Marsylii z przebiegiem 164.000km-jazda probna-1/pedal sprzegla zostajacy od czasu do czasu w podlodze 2/dziwne gruchotanie slyszalne na wolnych obr. lub w czasie jazdy ze st. predkoscia ok.100/110 km/h z prawego przodu(lekko przytlumione).Zrodlem tego bylo w/w kolo z zaledwie 3 tys.km.Mam juz 190.000km, przeszkadza ale nic sie nie dzieje.
Dodane 14 lat temu
Mała pojemność miski olejowej.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
wada fabryczna silnika 2,2dci za mała pojemność miski olejowej i zbyt długie przebiegi zalecane przez fabrykę dot. wymiany oleju{30 000km} to wina zatarcia panewek na wale oraz uszkodzeń turbiny.Nie ma takiego oleju syntetycznego który to wytrzyma.Jestem w temacie bo kupiłem takie auto z Austii z książką serisową-wymiany oleju co 30 000km i efekt uszkodzona turbina i oczywiście zatarta{obrócona} panewka. Wału się nie szlifuje.Naprawa to kosztowna impreza.radzę wymieniać olej co 10000km.pozdrawiam toma
Dodane 15 lat temu
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 12
5,0
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
homologacja: AUTO GAZ HOLANDIA
instalacja: BRC
przebieg: 1 tys. km
użytkowana przez: 360 tys. km
Auto kupiłem z instalacją BRC założoną u dilera do nowego samochodu w Holandii Pierwszy właściciel Niemiec przejechał ok 120000 km głównie po niemieckich autostradach. Ja jestem drugim właścicielem i przez ostatnie 240000 km katowałem ten samochód na polskich drogach głównie Podróżując po miastach autostradach trasach szybkiego ruchu i po górskich drogach Beskidu . Miałem...
Dodane 5 lat temu
2,3
Renault Espace IV
Van 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 187 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
zmarnowałem 2,500pln, instalacja działała ok 1-1,5 lat. Montaż metodą trytki i taśmy izolacyjnej pcv, po ok roku izolacja z przewodów zlazła zaczęły się zwarcia a pan Norbert t. powiada że trzeba przyjechać jutro i zostawić samochód. ręce i cycki opadają. parownik alaska at09 ;D do 170 konnego silnika. zwykły naciągacz i fuszerkowicz instalacja założona na odpierdol się....
Dodane 7 lat temu
5,0
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW
homologacja: "GAŁKA" SPÓŁKA PRAWA CYWILNEGO EMAJ GAŁKA
instalacja: ELPIGAZ STELLA
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Silnik pracuje rewelacyjnie. Nie ma żadnej różnicy w mocy. Jeśli pojawił sie jakikolwiek problem to w przypadku kiepskiej jakości gazu. Wtedy instalacja wariuje (2 razy się tak zdarzyło) ale na jakość gazu nie mamy wpływu więc pozostaje tankowac na markowych stacjach i regularnie wymieniać filtr gazu i świece. Uwaga: Auto jest cholernie wrażliwe na stan zużycia świec. Mnie...
Dodane 14 lat temu
Renault Espace IV

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów