Szukaj
Renault
Renault
4,1 (16 185 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Renault w pigułce

Test euroncap Renault Espace

Renault Espace
2015
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Vany
Masa auta:
1671 kg
Wynik testu
82%
Ochrona dorosłego
89%
Ochrona dziecka
70%
Zabezpieczenie przechodnia
80%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

31.4 pkt | 82 %

Przedział dla podróżnych pozostał stabilny w teście zderzenia czołowego. Czujniki na manekinach wskazały dobrą ochronę kolana i kości udowe kierowcy i pasażera. Model pokazał, że podobny poziom ochrony zostanie zapewniony pasażerom innych wielkości, posadzonych w innych pozycjach. Jednak, struktura deski rozdzielczej po stronie pasażerskiej, niesie ryzyko urazu i samochód został ukarany. W teście bariery bocznej, wszystkie kluczowe obszary ciała kierowcy były chronione dobrze, ochrona pasażera tylnego siedzenia była dobra albo odpowiednia. Drzwi tylnego, boczne po stronie kierowcy otworzyły się podczas testu, niosąc za sobą niebezpieczeństwo wypadnięcia pasażera. Zaistniałą sytuację uznano za karalną. W poważniejszym teście słupa bocznego, czujniki kontrolujące kompresję żeber, wskazywały marginesowy poziom ochrony dla klatki piersiowej, ale ochrony innych części ciała była dobra. Testy na przednich siedzeniach i zagłówkach wskazały dobre zabezpieczenie przed urazami kręgosłupa szyjnego spowodowanego szarpnięciem, w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnych siedzeń wskazała marginesowy poziom zabezpieczenia. Niezależny awaryjny układ hamulcowy Espace działa od prędkości 30 km/h w wzwyż.

Uderzenie przodem
6,7pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,9 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
14,6pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,2pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

44 pkt | 89 %

Model zdobył maksymalną liczbę punktów, za dobrą ochronę dziecka 18-miesięcznego i 3-letniego w testach zderzenia czołowego. Podczas testów zderzenia bocznego, oba manekiny były odpowiednio umieszczone. Zminimalizowane zostało ryzyko uszkodzenia ciała, na skutek kontaktów z elementami wnętrza pojazdu. Przednia poduszka powietrzna może zostać odłączona. Pozwala to na umieszczenie fotelika dla dziecka tyłem do kierunku jazdy. Kierowcy dostarczana jest jasna informacja o aktualnym statusie poduszki powietrznej, system ten został nagrodzony. W pojeździe może zostać bezpiecznie zainstalowana większość modeli fotelików dla dzieci, dostępnych na rynku.

Bazowa ocena auta
24,0pkt
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
8,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
Britax Roemer Baby-safe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 18 miesięcy
Dziecko 18 miesięcy
Wydajność
12,0pkt
Instrukcja
8,0pkt
Montaż
12,0pkt
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
iZi Combi X3 Besafe
Ustawienie:
do tyłu
Dziecko 36 miesięcy
Dziecko 36 miesięcy

Niechronieni użytkownicy drogi

25.4 pkt | 70 %

Zderzak dostarczył w przeważającej mierze dobrą ochronę dla nóg pieszego. Zdobył maksymalną liczbę punktów za dobrą ochronę obszaru miednicy. Powierzchnia maski zapewniła dobrą ochronę głowy pieszego. Słaby poziom ochrony został zanotowany w obszarach sztywnych filarów przedniej szyby.

Głowa
13,4 pkt
Miednica
6,0 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

10.5 pkt | 80 %

Elektroniczna kontrola stabilności jest standardowym wyposażeniem, wraz z systemem przypominającym o zapięciu pasów dla wszystkich miejsc. W pojeździe może zostać zamontowany system odczytujący znaki, do rozpoznawania prędkości. Wówczas kierowcy dostarczany jest komunikat, o zmianie prędkości. System spełnia wymogi Euro NCAP i zdobył maksymalną liczbę punktów dla inteligentnych systemów wspomagających prędkość. Niezależny awaryjny układ hamulcowy jest również opcją, oczekuje się, że będzie pasował do większość sprzedawanych samochodów. System działa dla prędkości w przedziale: 30- 140 km/h. System wspomagający jazdę w mieście jest dostępny jako opcja i spełnia wymogi Euro NCAP.

Ogranicznik prędkości
3,0 pkt
System stabilizacji pojazdu
3,0 pkt
Przypominacz o pasach
3,0 pkt
Systemy AEB
0,5 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Forward Collision Warning with Auto-Brake
    Opcjonalny
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Mierny