Szukaj

Informacje o Renault Espace IV Grand Espace

Lata produkcji: 2003 – 2012
Segment: VANy
Produkowana w latach 2002-2014 czwarta generacja modelu. Inaczej niż w przypadku poprzednich generacji, Renault Espace czwartej generacji był pierwszym od podstaw projektowanym i wytwarzanym przez Renault. Poprzednie generacje auta, na zlecenie Renault, produkowane były w fabrykach firmy Matra. Renault Espace IV powstał na tej samej platformie podłogowej co modele Vel Satis oraz Laguna drugiej generacji. Samochód aż trzykrotnie poddawano modernizacji, co miało miejsce w następujących latach: 2006, 2010 i 2012. Auto było ostatnim klasycznym vanem Espace, przed przeobrażeniem modelu w samochód typu crossover.
czytaj więcej
Powagosław
Espace pierwotnie był rewolucją i przypomina o czasach, w których hasło „Renault” kojarzyło się z odważnymi projektami i innowacją. Dziś Espace znów wieszczy rewolucyjną zmianę. Nie wiadomo jeszcze, co z niej wyniknie. Na razie wiemy, że pod względem wizualnym wyszło na światowym poziomie. ~Powagosław
Luzacjusz
Aż tak nowatorski jak Renault go określa to nie jest. Ale dość zgrabny i całkiem efektowny, to i tak sporo przy aucie rodzinnym. No i plus za reklamę z Kevinem Spacey. Świetna. Wyguglujcie sobie ;) ~Luzacjusz
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 7
Średnica zawracania 11,2 m
Promień skrętu 5,6 m
Długość 4861 mm
Szerokość 1894 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2104 mm
Wysokość 1819 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2024 mm
Rozstaw osi 2868 mm
Rozstaw kół - przód 1574 mm
Rozstaw kół - tył 1556 mm
Zwis przedni 1026 mm
Zwis tylny 967 mm
Prześwit 175 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 940 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 913 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1564 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1570 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 3050 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 456 l
Szerokość bagażnika 1200 mm
Wysokość progu załadowczego 562 mm
Drzwi tylne - szerokość 1174 mm
Drzwi tylne - wysokość 1045 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 80 kg
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~mateusz
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 dCi 175KM 129kW
moja trzecia i zarazem najwieksza maszyna ze stajni renault i mialem lagunę 2 kombi w benzynie i grand scenica 2 i scenic był idealny lecz miałem marzenie abym posiadał espace 4. długo szukałem i znalazłem w 2.0 dni i rocznik 2012 i w grandzie na tym mi zalezało najbardziej bo i wyglada trochę lepiej z boku jak się patrzy i wejdzie dużo i komfort bo nawet wózek na stojąco bez siadania wchodzi. automat fajny, silnik również oczywiście jeżdżę autem w różne trasy i te dłuższe i w wolnym tępie i tępo takie autostradowe i czasem szybciej pojadę i jak się wbije tempomat na 150/160 to jak pontonem nic nie czuć wiadomo gabaryty swoje ma ale on na autostradzie lubi popływać i czuje się wtedy jak ryba w wodzie. jeśli mowa o spalaniu to dla mnie nie pali dużo bo tak od 8-11 w trasie wiec i tak mniej od wspomnianej wcześniej laguny co wciągała okolice 18l/100km co lecąc do warszawy na powrocie trzeba było tankować bo bak suszyło w oczach a wskazówka nie nadarzała pokazywać faktycznego stanu. a było to 1.8 16v. do espace dokupiłem podłokietniki do 4 foteli i w trasie pasażerowie czują się wyśmienicie. prowadzenie według mnie dosyć pewne a miałem okazje prowadzić nowsze auta z gorszym układem ale to zależy od kierowcy bo jedni lubią jak układ kierowniczy jest płynny i ospały a drudzy sztywny ja wole jak jest ospały i mniej czuły. nie gnije nic się nie dzieje ani grama Rdzy i szczerze za to Lubie renault mam scenica z 2005 i tez nie ma rdzy laguna tez jej nie miała. wodiczność fajna chodź lusterka mogły by być większe.wętylacja ogrzewanie i klimatyzacja rewelacyjnie to działa. a koszty utrzymania to zależy już od właściciela ja dbam i potrafię wymienić cos co jest jeszcze sprawne i mam swięty spokój.stosunek jakości do ceny według mnie jest na wysokim poziomie ponieważ miałem okazje jeździć moim zdaniem idiotycznymi vw Turanem i jest straszny w środku twardy i surowy trzeszczy siedzisz jak na kiblu no czuć że niemieckie. a espace 4 zaprasza w swoje progi fotele miękkie wygodne i to wszystkie 6/7 miejsc bo te w tylnych rzędach tez są obszerne i wygodne.
Dodane 1 miesiąc temu
4,9
~luk
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW
Po długim użytkowaniu aut japońskich, wielka przesiadka!! Nigdy bym go nie kupił, gdyby nie fakt, że pożyczyłem takiego Espace od kolegi na okres ok miesiąca. To był niezły kaszaniec, pełno kontrolek na żółto, SERVICE, awaria abs, skrzynia w trybie service tylko na biegu 3. Mimo tego jeździłem, aż do momentu oddania. To był rocznik 2004. Potem poczytałem, że Espace należy kupić wyłącznie minimum od 2006. Po zwróceniu samochodu, jeszcze spróbowałem podejść do Sienny (a wcześniej zamierzałem kupić Odyssey lub Voyagera, lub Questa). Okazało się że Espace jest lepszy w prowadzeniu, lżejszy w odczuciu, lepszy w manewrowaniu, zdecydowanie lepszy do miasta niż te kolubryny po 5,2 długości i 2 m szerokości. Co najważniejsze, jest pełno części, w hurtowni mam prawie wszystko, używek karoserii i innych żaden problem. Hak komplet nowy za tysiaka, a nie jak w Odyssey, sama goła belka 2,5-3 tyś.! KUPIŁEM ESPACE 2009 2,0 turbo w gazie w wersji INITIALE full z tym pięknym prze wspaniałym szyberdachem i to mój najlepszy samochód ever (miałem chronologicznie - Lancer 89, Mercury Villager 95, Space wagon 97, Citro Evasion 01, Opel Sintra 99, Honda HRV 00, Subaru Outback 00, M Villager 96, Mitsu Galant 01, Citro Xm 97, Mazda tribute 08, Honda Shuttle 95, Saab 93 08, Reno Espace 09) Jak widać 14 aut, niektóre świetnie wyposażone inne świetnie jeżdżące, a jeszcze inne z tymi dwiema zaletami naraz. Porównuje Espace do pozostałych. Nie jest najlepszym wozem do śmigania, ale łączy w sobie najwięcej korzyści i funkcjonalności do co dziennej jazdy a przy tym daje nieco frajdy, jest mega wygodny i wyposażony, na razie odpukać - niezawodny. Renault na początku lat dwutysięcznych wprowadził wiele rozwiązań które nie były dopracowane, ale nowoczesne ,ich zawodność plus niechlubne 1,9 diesla narobiło złej opinii. Znam jednak kilka osób które to wiedzą i są bardzo zadowolone z Renault nieco nowszych i innych marek nie chcą. A o zaletach poniżej.
Dodane 11 miesięcy temu
5,0
~antonio
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW
Auto kupiłem do przeprowadzki planowanej na jesień 2020 . Ale już i sie podoba. Jest drugim autem w rodzinie. Pierwszy to astra 2016 r turbo . Jestem mega zadowolony. Czuje ze zostanie ze mną dużej . Jestem wysoki więc wsiadanie i wysiadanie to bajka, Dzieci czekają aż pojedziemy nim gdziekolwiek bo uwielbiają panoramę otwieraną i fotele które mozna dowolnie konfigurować i zbierać rowery. Mam bagażnik na 3 rowery oryginał do espace. Polecam. Auto bezawaryjne. Już mam chętnych na zakup gdy bedę sprzedawał chyba zrobie licytację. Auto kupiłem w niemczech od pierwszego właściciela który kupił najnowszego espaca! Myślałem ze o się nie zdarza a jednak.
Dodane 5 lat temu
Średnie spalanie dla Renault Espace IV Grand Espace
10,3 – 12,9
l/100 km
7,6 – 10,7
l/100 km
12,5 – 16,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Renault Espace IV
Grand Espace 2.2 dCi 150KM 110kW
Samochód spala tyle ile naciśniesz. Generalnie jazda na emeryta pozwala zejść do przyzwoitego poziomu 7 litrów. Jak się zapomnisz i obudzisz wszystkie 150 kucy to spali i 12. Jazda autostradowa powyżej 160km/h niestety wychodzi drogo. Jeżeli chcesz jeździć ekonomicznie musisz się zmieścić w 120km/h. Poza tym ze trzeba nauczyć się go prowadzic auto bardzo wygodne, przestronne i tanie w utrzymaniu. Chyba najlepszy silnik w tym modelu to 2.2, właściwie bezawaryjny. Słyszałem różne opinie że silniki awaryjne, ale mój mechanik spec od renówek twierdzi ze w tych modelach najważniejsze to zmiana oleju co 15tysiecy max a nie jak podaje fabryka 30. Jak dla mnie świetne auto za przystępną cenę.
Dodane 9 lat temu
8,9
Renault Espace IV
Grand Espace 2.2 dCi 150KM 110kW
Spalanie tego samochodu zależy w 100% od stylu jazdy! Auto błędów nie wybacza. Noga w podłodze i spalanie na poziomie 12 litrów to norma. Trzymanie nogi na gazie z umiarem pozwala zejść do 7 litrów przy 6 osobach na pokładzie i sporej ilości bagażu. W jeździe miejskiej trzeba się liczyć z 8.5 do 9.5 litra na 100km i też dużo zależy od nadpobudliwości kierowcy :) Samochód wbrew opiniom nie jest awaryjny, albo mi trafił się świetny egzemplarz. Jedynie co padło przez rok użytkowania to dmuchawa. Samochód jednak serwisowany w niezależnym warsztacie, oleje i filtry nieprzeciągane. Jedyna wada jak dla mnie to trzeszczące wnętrze, ale niestety to już bardziej BUS niż osobówka.
Dodane 10 lat temu
15,7
Renault Espace IV
Grand Espace 2.0 Turbo 170KM 125kW
Powyższe to śrendnia z 6000 km (ok 2 miesiące jazdy). Średnia prędkość na całym dystansie, z komputera = 30,4km/h. Komputer pokazał, że średnie zużycie Pb wyniosło na tym odcinku 13,5L. Ogólnie nie narzekam, samochód jeżeli chodzi o komfort bajka. Ja niestety większość trasy mam w warszawskich korkach i pewnie stąd ten wynik. Do tego klima (mam ustawione na auto nonstop) i skrzynia automat, która w E4 jest 5 biegowa (model SU1). Tak czy siak :) aktualnie LPG jest po ok 2,4 czyli maksymalny koszt to 43 złote na 100km (18L) po mieście w korkach itd.. POLECAM E4!
Dodane 11 lat temu

Usterki Renault Espace IV

Liczba wpisów: 25
Silnik - gaśnie na niskich obrotach tylko wtedy jak jest rozgrzany
  • Renault Espace IV Van 2.2 dCi 150KM 110kW 2002-2012
  • silnik
Witam. Od niedawna mam problem z silnikiem. Gaśnie, gdy się rozgrzeje do wyższej temperatury (5 kresek). Na autostradzie padła mi pompa wtryskowa, taką diagnozę postawili niemieccy mechanicy oraz mój mechanik. Pompa wysokiego ciśnienia została wymieniona (używka). Zrobiłem ok. 1000 km i zaczął gasnąć silnik na niskich obrotach, do tego falują niskie obroty i słabnie. Co ciekawe na zimnym silniku wszystko jest ok. Czujnik położenia wału sprawdzony na zimnym i ciepłym czujniku. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc, kończą mi się pomysły.
Dodane 9 lat temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Koło zębate pośrednie rozrządu 2.2 Dci.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Dzien dobry!Sprawa dotyczy kola zebatego,posredniego w rozrzadzie-popularnie nazywanego \\\"kasatorem luzow miedzyzebnych\\\".Pomysl dobry,natomiast jakosc materialu niestety nie.Po latach jakosc sie poprawila ale bywa tak jak mialo tomiejsce w moim aucie-161.000km wymiana rozrzadu+pompa wody+\\\"slynne\\\" kolo(faktury z Renault).Zakupilem auto u znajomego mechanika i sprzedawcy aut uzywanych w Marsylii z przebiegiem 164.000km-jazda probna-1/pedal sprzegla zostajacy od czasu do czasu w podlodze 2/dziwne gruchotanie slyszalne na wolnych obr. lub w czasie jazdy ze st. predkoscia ok.100/110 km/h z prawego przodu(lekko przytlumione).Zrodlem tego bylo w/w kolo z zaledwie 3 tys.km.Mam juz 190.000km, przeszkadza ale nic sie nie dzieje.
Dodane 14 lat temu
Mała pojemność miski olejowej.
  • Renault Espace IV
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
wada fabryczna silnika 2,2dci za mała pojemność miski olejowej i zbyt długie przebiegi zalecane przez fabrykę dot. wymiany oleju{30 000km} to wina zatarcia panewek na wale oraz uszkodzeń turbiny.Nie ma takiego oleju syntetycznego który to wytrzyma.Jestem w temacie bo kupiłem takie auto z Austii z książką serisową-wymiany oleju co 30 000km i efekt uszkodzona turbina i oczywiście zatarta{obrócona} panewka. Wału się nie szlifuje.Naprawa to kosztowna impreza.radzę wymieniać olej co 10000km.pozdrawiam toma
Dodane 15 lat temu
1 komentarz
Renault Espace IV Grand Espace

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów