Szukaj

Informacje o Renault Kadjar Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2015, kompaktowy crossover SUV (segment I). W gamie aut francuskiej marki Renault Kadjar znalazł miejsce pomiędzy modelami Captur i Koleos (którego ostatecznie ma na rynku europejskim zastąpić). Pod względem stylistycznym Renault Kadjar bazuje na części rozwiązań użytych wcześniej w prototypach o nazwach Kwid Concept oraz DeZir. Model jest także reakcją na sukces Nissana Qashqaia, z którym zresztą jest technicznie dość mocno powiązany – oba auta zbudowano na tej samej platformie podłogowej (Renault-Nissan Common Module Family). Nazwa samochodu stanowi połączenie wyrażeń „kad” (nawiązanie do quada) oraz „jar” (wypadkowa słów „agille” – „zwinny” i „jaillir” – „pojawiać się błyskawicznie”).
czytaj więcej
Powagosław

Renault próbuje powtórzyć sukces swoich partnerów z Nissana. Więc już koncepcyjnie oryginalność nie jest mocną stroną tego auta. Ale stylistycznie jest bez zarzutu, można nawet, na zachętę, powiedzieć, że wygląda lepiej niż pierwszy Qashqai.

~Powagosław
Luzacjusz

Chętnie poznałbym człowieka, który wymyślił tę kuriozalną nazwę i dowiedziałbym się, jak na imię dał swoim dzieciom. A auto? Cóż, budżetowy Qashqai. Nadmuchany jak francuski rogalik.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72,2 x 73,1 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,6
~Tomasz
Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Renault Kadjar
Samochód jak na klasę którą prezentuje bardzo przestronny, wbrew pozorom które sugeruje cena dość solidnie wykonany, jako jeden z najtańszych ( a może i najtańszy) w tej klasie, jest jednocześnie jednym z największych i najlepiej wyposażonych. Minusy to silnik, który jest albo dynamiczny (bez trybu EKO, prywatnie z mojego doświadczenia auto jest bardziej dynamiczne, niż A6 z 2016 roku z silnikiem diesla 2.0) albo oszczędny ( w trybie EKO). Niestety te tryby się wykluczają, albo spala 6 litrów i jest jak wół, alb jest super zwinne, ale ciężko zmieścić w 10 litrach na 100. Skrzynia biegów pracuje tak sobie, po przesiadce z 10 letniej 407, uważam że tu akurat jest nawet gorzej niż w poprzednim aucie, mimo nawet jego zużycia. Dobre zawieszenie i o ile Francuzi się nie zmienili ostatnio to też solidne blachy.
3,8
~qq
Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Renault Kadjar
Po dwóch latach użytkowania i przebiegu prawie 40 tys. opinia jest taka. Samochód jest wygodny, komfortowy i ładny. Nic nie skrzypi. Pierwszy minus: spalanie ma się nijak do danych fabrycznych i jest dużo wyższe nawet przy lekkiej nodze ale przy zachowaniu płynności na drodze. Z poważnych usterek i to mnie najbardziej negatywnie zaskoczyło to wymiana rozrządu na łańcuchu przy tak niskim przebiegu, wymiana kamery cofania, wymiana całego systemu multimediów gdyż po prosty umarł, a z drobnych usterek to jedynie naprawa ramki drzwi pasażera i wymiana mieszka zmiany biegów. Poważne usterki wystąpiły na szczęście na gwarancji, której zostało jeszcze 3 lata lecz daje to do myślenia co będzie dalej. Mam jednak nadzieję i tak często bywa, że jak już wszystko naprawią to będzie dobrze i zostanę przy marce bo póki co nie ma takich planów :/
3,5
~fuegofan
Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Renault Kadjar
Jestem lekko rozczarowany, wiem że nie powinienem spodziewać zbyt wiele, po tak dużym aucie z malutkim silnikiem, ale liczyłem na lepsze osiągi i niższe spalanie, realne odczucie z dynamiki na poziomie 90 konnej astry classic 1.4 twinport (oczywiście silnik renault chodzi dużo ciszej) a spalanie jest min 30% większe niż w oplu (opel był służbowy więc go nie oszczędzałem). miałem też megankę III 1,6 110KM i wydaje mi się że była szybsza i na pewno ekonomicniejsza (śr7,5l) Generalnie jak na auto z napedem na jedną oś, ma bardzo duże spalanie, przy normalnej miejskiej jeździe bez szaleństw średnia (wg.komputera) 10,4ltr , jeżdżąc ekonomicznie można zejść do 9 ale co to za jazda? na trasie nie przekraczając 100km/h spala 7l. Trochę żałuje że nie dopłaciłem do diesla, (dieslem jeździłem na jeździe próbnej a sprzedawca zapewniał mnie że Tce jeździ bardzo podobnie, okazało się że kłamał) Ogólnie auto wygląda lepiej niż jeździ, ale w tej półce cenowej (Ford Kuga 30tyś droższa) to chyba najlepszy wybór. Auto z tym silnikiem jest dla osób lubiących delikatną "patrolową" jazdę, jeśli ktoś lubi czasem przycisnąć i poczuć osiągi na pewno się rozczaruje, dla porównania 105 konna skodzina fabia TDI ze startu przy nim to rakieta
Średnie spalanie dla Renault Kadjar Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2015-2018
7,7
l/100 km
9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Renault Kadjar
Wersja S-Edition opony Continental ContiSportContact 5 225/45/19. Najniżej ile mi się udało tym autem zejść to 7,9 w trasie i to wraz z trybem eco w wioskach. Odcinek 400 km trochę gór (ale przejechany w te i z powrotem bez autostrad wiec max 100 km/h) 4 dorosłe osoby. Po autostradach 2 dorosłe 8.5 średnio 135-140 odcinek 500 km. Auto ma dopiero 2500 przejechane wiec to mój pierwszy raport. W mieście z trybem eco 9 to standard bez eco 9.6 jak depniesz to ponad 10 na krótkich odcinkach bez problemu spali. Zmienia na mniejsze zimówki i wrócę z kolejnym raportem
7,6
Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Renault Kadjar
W ruchu pozamiejskim pali mało 6.2 przy jeździe do 100km/ h w większości wioski i ograniczenia - Kaszuby/Mazury itp. W ruchu miejskim 9.0 Przyspiesza i trzyma się asfaltu zaskakująco dobrze jak na samochód za tę pieniądze. Polecam do jazdy w stylu zachodnim . Do ostrzejszej polskiej jazdy lepiej kupić diesla w automacie jeśli lubicie. Serwis Zdunek omijajcie z daleka . Złota zasada przy zakupie samochodu - kupujesz po pierwsze serwis , później cena jaką chcesz przeznaczyć i model pojazdu chyba ,że trafisz na egzemplarz bez wady fabrycznej . Czego życzę.
11,0
Liczba komentarzy: 4
Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Renault Kadjar
Zrobiłem pierwszy tysiąc km. Spalanie tragedia. Coś musi być nie tak, skoro jeżdżę bardzo spokojnie, lekko muskam pedału przyspieszenia, a maksymalne spalanie w 30 tys. mieście sięga 15 l/100 km. Nie chcę myśleć jakie byłoby spalanie, gdybym wyłączył eko lub zaczął wciskać gazu do dechy. Podejrzewam, że spalanie spokojnie byłoby na poziomie starej Warszawy. Trochę sporo nie? Ostatnio po restarcie parametrów spalanie spadło do niecałych 13l/100 km. W trasie przy prędkości 100-110 km//h spalanie spadło do 9l/100 km. Dane producenta o spalaniu uważam za wielką ściemę. Trzeba będzie sprzedać dziada, bo nikt nie dźwignie ceny takiego spalania.

Usterki Renault Kadjar

Liczba wpisów: 13
Branie oleju - wymiana silnika po 19 000 km
  • Renault Kadjar Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2015-2018
  • układ napędowy
  • 19 tys. km
Generalnie komfort jazdy, prowadzenie - rewelacja. Osiągi też spoko. Ale chyba trafiłem na zły egzemplarz. Po odbiorze z salonu przez 2000km wszystko spoko. Po około miesiącu trzeszczy deska rozdzielcza i tunel przy drążku zmiany biegów. Samochód trzeszczał/strzelał nawet na postoju. Ciepły dzień, włączam klime tak aby schłodzić wnętrze - co 5 sekund wydobywa się z deski rozdzielczej strzał/trzask jakby rozprężanego plastiku. Bardzo denerwujące. W trakcie jazdy jeszcze gorzej. Pojechałem na serwis. Panowie przesmarowali uszczelki i lepiej spasowali elementy. O niebo lepiej. Od zakupu do zlikwidowania trzasków niezbędne były 3 wizyty w serwisie. Ale nadal czasami coś tam usłyszę. Przy przebiegu ok 9000 pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju. Dodam, że mam raczej spokojny styl jazdy (ECO - do 3000 obrotów) Wielka dolewka w serwisie - ok 1,5 litra. Kolejne 7000 km - to następne 1,5 litra dolewki. Mówię, - coś jest nie halo! Panowie w serwisie mówią, że norma to do 0,5litra na tysiąc ale jakoś robili krzywe miny. Decyzja o zaplombowaniu silnika na 1000km i kontrola. W trakcie 3 prób spalił ok 0,4 litra na każdy tysiąc. Dodam, że pierwsze dwa tysiące jeździłem po mieście w trybie ECO, trzeci tysiąc jeździłem troche dynamiczniej ale widać różnicy nie było. Decyzja producenta o wymianie silnika po 19 000 km. Odebrałem wczoraj, zobaczymy co dalej :D Generalnie samochód spoko, mam nadzieję, że po kilku latach model został dopracowany. Ale jeżeli chodzi o silnik - podpytałem dzisiaj w ASO o to czy często zdarzają się wymiany silników. Usłyszałem zapytanie - czy to 1.2? Tak, silnik 1.2 zdarza się wymieniać.... Także auto spoko, ale nie z tym silnikiem
Problem rozwiązany
1 komentarz
szarpanie silnika, auto wariuje
  • Renault Kadjar Crossover TCe 160 FAP 159KM 117kW 2018
  • inne
  • 2 tys. km
pojedyncze szarpania w czasie jazdy, czasami 3-4 razy na 50 km, innym razem 8-10razy/50km co jakiś czas potrafi wejść w tryb awaryjny za każdym razem migająca kontrola check engine co jakiś czas rozbłyskają wszystkie kontrolki na desce rodzielczej co jakiś czas przy próbie ruszania bądź przyspieszania auto nie reaguje na pedal gazu, tak jakby był odcięty druga awaria czujnika temperatury zew. , wariujący wskaźnik pola martwego bezradny serwis ASO , na dzień dzisiejszy w ciągu 5 tyg 8 wizyt w serwisie
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zablokowany hamulec ręczny poprzez wadę pomocy ruszania pod górę
  • Renault Kadjar Crossover 1.6 dCi 130KM 96kW 2015-2018
  • układ hamulcowy
  • 60 tys. km
Witam. Mój problem dotyczy nieprawidłowego działania hamulca ręcznego. System automatycznie zaciąga hamulec ręczny przy wyłączniku silnika. W moim przypadku od jakiegoś czasu pojawiała się sytuacja, że samochód odblokował hamulec ręczny i można było normalnie jechać, chociaż pojawiał się komunikat pojawiał się komunikat "skontroluj ruszanie pod górę" lub coś w tym stylu. Niestety ostatnio zablokował się na stałe nie mogę ruszyć samochodem do serwisu. Hamulec ręczny jest zablokowany, chociaż tym razem pojawia się komunikat "skontroluj hamulec". Teraz wchodzi w grę tylko laweta i odstawienie auta do serwisu. Ogólnie ten problem pojawiał się wcześniej ale nigdy nie blokował jazdy a komunikat znikał przy ponownym uruchomieniu auta. Czy ktoś ma jakiś pomysł?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Renault Kadjar Crossover