Szukaj

Informacje o Renault Kadjar Crossover 1.6 dCi 130KM 96kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2015, kompaktowy crossover SUV (segment I). W gamie aut francuskiej marki Renault Kadjar znalazł miejsce pomiędzy modelami Captur i Koleos (którego ostatecznie ma na rynku europejskim zastąpić). Pod względem stylistycznym Renault Kadjar bazuje na części rozwiązań użytych wcześniej w prototypach o nazwach Kwid Concept oraz DeZir. Model jest także reakcją na sukces Nissana Qashqaia, z którym zresztą jest technicznie dość mocno powiązany – oba auta zbudowano na tej samej platformie podłogowej (Renault-Nissan Common Module Family). Nazwa samochodu stanowi połączenie wyrażeń „kad” (nawiązanie do quada) oraz „jar” (wypadkowa słów „agille” – „zwinny” i „jaillir” – „pojawiać się błyskawicznie”).
czytaj więcej
Powagosław

Renault próbuje powtórzyć sukces swoich partnerów z Nissana. Więc już koncepcyjnie oryginalność nie jest mocną stroną tego auta. Ale stylistycznie jest bez zarzutu, można nawet, na zachętę, powiedzieć, że wygląda lepiej niż pierwszy Qashqai.

~Powagosław
Luzacjusz

Chętnie poznałbym człowieka, który wymyślił tę kuriozalną nazwę i dowiedziałbym się, jak na imię dał swoim dzieciom. A auto? Cóż, budżetowy Qashqai. Nadmuchany jak francuski rogalik.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 80 x 79,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,9
~Łuki
Renault Kadjar
Crossover 1.6 dCi 130KM 96kW
Użytkuję Kadjara od prawie roku i jak do tej pory jestem zadowolony z tego auta. Części są dość tanie, większość samemu można naprawić/ wymienić. Świece wymiana ok 30 minut- koszt ok 260zł oryginał, filtr olej/kabina/powietrze Filtron 65zł, olej Elf Full Tech 5W30 5l ok 170zł. Klocki hamulcowe brembo przód/ tył 250zł. Mając oprogramowanie (np maxiecu) pełen serwis zrobię w garażu. Minus który musze dać dla auta to system nawigacyjny, którego nie można zaktualizować - koszt wymiany na nowy w renault polska okolo 4000 zł.
4,1
~Jarek
Renault Kadjar
Crossover 1.6 dCi 130KM 96kW
Bardzo fajny samochód. Wygodny i wystarczająco mocny do sprawnej jazdy w trasie a jednocześnie przyzwoicie sprawuje się w mieście. Silnik elastyczny i mocny. Spalanie 5,7-6,5, zależnie od pory roku. Skrzynia znośna, chociaż trochę trochę źle zestopniowana - za krótka jedynka, za słaba dwójka. W mieście to przeszkadza. Wnętrze mi się podoba. Mam wersję bez dotykowego ekranu. Wszystko działa i jest ergonomicznie rozmieszczone. Teraz trochę minusów. Ktoś tu pisał, ze mu się włącza wentylator po krótkich jazdach, nawet zimą. U mnie jest to samo. Podobno to wypala się FAP i nie wolno wtedy gasić silnika. Tylko co zrobić jak trzeba np. iść do pracy? Druga rzecz, która mnie denerwuje to system wspomagający ruszanie pod górkę. Za chiny nie wiadomo kiedy złapie a kiedy nie. Parę razy przez to ustrojstwo auto mi zgasło przy ruszaniu bo górka żadna a system złapał. Kolejna sprawa to klimatyzacja, która tradycyjnie w Renówkach szału nie robi. Ręcznie można sobie kręcić a i tak działa po swojemu. Najlepiej właczyć na AUTO i cierpliwie czekać aż klima się połapie co i jak i zacznie chłodzić albo grzać w zależności od warunków. Małe i bezużyteczne cupholdery i mało miejsca na drobiazgi np. telefon. Mało opcji ustawień wyglądu wyświetlacza głównego - lepiej żeby były zwykłe zegary. Jak na spore auto, przestrzeni w środku za dużo nie ma. Ciężko się zmieścić w 5 osób z bagażami. Tak czy siak, tym autem bardzo lubię jeździć. Lepszego dotąd nie miałem a jeżdżę 30 lat.
2,9
~Michał
Renault Kadjar
Crossover 1.6 dCi 130KM 96kW
Samochód użytkowany jest przeze mnie od nowości tj. stycznia 2016 roku (samochód produkcji z końca 2015 roku). Jeśli miałbym opisać to auto jednym słowem to byłoby to słowo DRAMAT. Początkowo Kadjar nie sprawiał dużych problemów i prawie wszystko działało prawidłowo. Prawie, ponieważ praktycznie od wyjazdu z salonu auto posiada dwie bolączki - pierwszą jest wydawanie dziwnych i dość głośnych dźwięków przez komputer pokładowy (lub jakiś osprzęt się za nim znajdujący), które brzmią jak przepięcia prądu. Drugą sprawą jest losowe (bo czasem występujące co 2 dni a czasem nie występujące pół roku) włączenia się chłodzenia silnika na maksymalne obroty tuż po jego zgaszeniu (co najlepsze do schładzania silnika dochodzi nawet zimą przy sporym mrozie i po przejechaniu kilometra). Na zgłaszania obu tych problemów serwis ASO za każdym razem stwierdza - tu cytat - iż "ten typ tak ma i nie da sie z tym nic zrobić". Po około trzech latach doszło do awarii blokady zamka tylnych drzwi (co akurat jest typową usterką dla Renault, którą miałem także w innych modelach tej marki). Przy przebiegu 105 tysięcy kilometrów podczas jazdy po autostradzie doszło do całkowitego rozpadu turbiny, której łopatki zassał silnik a samochód, którego naprawa kosztowała krocie do serwisu wracał lawetą. Teraz przy przebiegu 120 tyś spod maski przy obrotach poniżej 2000 wydobywają się dziwne dźwięki spowodowane silnymi drganiami jakiegoś elementu, ponadto fotel kierowcy przy każdym zakręcie potwornie skrzypi. Silnik dCi 130 sam w sobie nie jest złą konstrukcją, jest w stanie dynamicznie napędzić samochód, kultura pracy jest ok a spalanie bardzo niskie. Skrzynia biegów mało precyzyjna ale do przeżycia. Reszta samochodu w porządku. Podsumowując - Kadjar to jedna wielka jeżdżąca awaria i o ile wygoda, prowadzenie czy ogólna satysfakcja z jazdy są na dobrym poziomie tak ilość awarii i problemów z tym autem stanowczo zniechęca do tej marki, niestety ale NIE polecę tego samochodu nawet największemu wrogowi.
Średnie spalanie dla Renault Kadjar Crossover 1.6 dCi 130KM 96kW 2015-2018
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Renault Kadjar
Crossover 1.6 dCi 130KM 96kW
Auto ma przejechane 50.000 km nie jest zle .Napewno nie tak jak podaje producent ale nie jakos odbiega od tego deklarowanego od Renault.Nie jezdze na trybie ECO totalny bezsens 0.5 mniej a przyjemnosc z jazdy praktycznie zadna.Na autostradzie Polska-Francja komputer pokazywal 5.7-6.2 srednia 105km/h jednakze to jest srednia a wiadomo w wiekszosci na autostradach 130-160km/h.Nie sugerowac sie komputerem gdyz pod korek spalanie zwieksza sie o jakies 0.4-0.5litra ,wiec do podanych wczesniej trzeba niestety dolozyc ale i tak nie jest zle.Jazda do 110km/h mozna zejsc do 5.2
4,8
Renault Kadjar
Crossover 1.6 dCi 130KM 96kW
Wszystko zależy od styli jazdy. Moje Reno pali średnio 4.9 styl miejski. Moc silnika podniesiona do 150 ps. Trasa 1000km średnia prędkość 120 km 5.3. Ogólnie pali bardzo mało jak na takie gabaryty i masę.
6,1
Renault Kadjar
Crossover 1.6 dCi 130KM 96kW
Minimalne na 100km jakie osiągnąłem to 5.2l. Wracając z dalekiej trasy 350 km autostrady + 110 km zwykła drogą 6.9 l ale autostrada od A do B bez postoju z tempomatem na 180 km/h kilka razy trzeba bylo zwolnic ale 350km w 2.5h więc wynik 6.9 i tak jest cacy. W 1.8 benz miałem 11l/100km na tej samej trasie jadąc niemal identycznie

Usterki Renault Kadjar

Liczba wpisów: 35
Hamulec, komputer, tryb serwisowy?
  • Renault Kadjar Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2015-2018
  • instalacja elektryczna
  • 50 tys. km
Od czerwca po przejechaniu 5-10 km zapala mi się komunikat o wyłączeniu automatycznego tryby hamowania. Serwisy nic nie znalazły. W piątek po 8 godzinnym postoju zapalił się komunikat o konieczności kontroli układu hamulcowego. Dojechałem do warsztatu w trybie serwisowym 30 km/h. Przetrzepali wszystko bez efektu. Nie mogli zresetować komputera całościowo, więc resetowali krok po kroku każdy układ. Nie znaleźli przyczyny źródłowej. Niby jest OK, ale nie mam pewności na jak długo i ten pierwszy komunikat wciąż mi wyskakuje. Ktoś podpowie co z tym zrobić?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Hamulec, komputer, tryb serwisowy?
  • Renault Kadjar Crossover
  • instalacja elektryczna
  • 50 tys. km
Od czerwca po przejechaniu 5-10 km zapala mi się komunikat o wyłączeniu automatycznego tryby hamowania. Serwisy nic nie znalazły. W piątek po 8 godzinnym postoju zapalił się komunikat o konieczności kontroli układu hamulcowego. Dojechałem do warsztatu w trybie serwisowym 30 km/h. Przetrzepali wszystko bez efektu. Nie mogli zresetować komputera całościowo, więc resetowali krok po kroku każdy układ. Nie znaleźli przyczyny źródłowej. Niby jest OK, ale nie mam pewności na jak długo i ten pierwszy komunikat wciąż mi wyskakuje. Ktoś podpowie co z tym zrobić?
Oczekuje na rozwiązanie
Hamulec, komputer, tryb serwisowy?
  • Renault Kadjar Crossover
  • instalacja elektryczna
  • 50 tys. km
Od czerwca po przejechaniu 5-10 km zapala mi się komunikat o wyłączeniu automatycznego tryby hamowania. Serwisy nic nie znalazły. W piątek po 8 godzinnym postoju zapalił się komunikat o konieczności kontroli układu hamulcowego. Dojechałem do warsztatu w trybie serwisowym 30 km/h. Przetrzepali wszystko bez efektu. Nie mogli zresetować komputera całościowo, więc resetowali krok po kroku każdy układ. Nie znaleźli przyczyny źródłowej. Niby jest OK, ale nie mam pewności na jak długo i ten pierwszy komunikat wciąż mi wyskakuje. Ktoś podpowie co z tym zrobić?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Renault Kadjar Crossover