Szukaj

Informacje o Renault Laguna I Hatchback 1.9 dTi 99KM 73kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Laguny debiutowała w 1993 roku jako następca Renault 21. Model był jednym z nielicznych w swojej klasie, który nie występował w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi (ta ostatnia na niektórych rynkach była sprzedawana jako Renault Laguna Grandtour; następca modelu Savanna/Nevada). Mimo pozornej niedogodności, Laguna I okazała się sporym sukcesem. Stylistycznie samochód nawiązywał do modelu Safrane. W 1998 Laguna przeszła delikatną modernizację. Jej produkcja zakończyła się w 2001 roku.
czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 99 KM (73 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Zapłon elektroniczny
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~zuchu76
Renault Laguna I
Hatchback 1.9 dTi 99KM 73kW
Powiem krotko Lagune wspominam jako najfajniejsze auto jakim jezdzilem. Miekkie zawieszenie dawalo duza przyjemnosc z jazdy. Samochod bardzo dobrze trzymal sie nawierzchni i mial swietne hamulce. Silnik moze nie byl zbyt dynamiczny ale dawal spokojnie rade zarowno w miescie jak i na trasie. Spalanie w trasie ok 4.5 l/100km w miescie 7.5 - 8 l/100km. Blacha w ocynku wiec nie bylo problemow z korozja. Jesli chodzi o wady to z racji miekkiego zawieszenia na naszych dziurawych drogach trzeba sie liczyc z czestsza wymiana podzespolow ale ceny zamiennikow nie sa wysokie wiec da sie przezyc. Bardziej dokuczal mi halas i nie chodzi tu o silnik tylko o swisty dochodzace spod uszczelek w drzwiach. Niestety na koniec zaczely lac wtryski i doszlo do przepalenia uszczelki pod glowica wiec remont byl raczej nieoplacalny z racji wartosci pojazdu. Lagune kupilem za 4500zl troszke przy niej zrobilem (hamulce, zawieszenie), przejechalem ok 50.000 km i nigdy nie rozkraczyla sie na drodze, takze gdyby nie to ze samochod z konca produkcji ma juz prawie 20 lat to moze kupilbym kolejna Lagune.
4,6
~Marcino
Renault Laguna I
Hatchback 1.9 dTi 99KM 73kW
Kupiłem Lagune bo lubie Francuskie samochody,dlatego że są bardzo komfortowe na nasze dziurawe drogi i są robione ze smakiem i elegancją zarówno w środku jak i na zewnątrz. A przetestowałem różne marki w swoim życiu.Renault Laguna model I-jest autkiem praktycznie bezawaryjnym ,oczywiście pod warunkiem że o nie dbasz!!!Wnętrze autka jest wykonane z dobrej jakości materiałów,w jasnych kolorach co jest bardzo przyjemne dla oka.Nie tak jak w niemieckich samochodach czarno,szaro kańciasto i ponuro tragedia!Laguna ma wystarczająco dynamiczny silnik do normalniej jazdy (nie rajdów) Jest poprostu bardzo komfortowa! Dlatego jak najbardziej polecam ten samochód niezdecydowanym...
4,0
~robroy2@wp.pl
Renault Laguna I
Hatchback 1.9 dTi 99KM 73kW
Dobre auto dla osoby mającej rodzinę (ale nie dużą). Auto oszczędne, z dość niezawodnym silnikiem - moim zdaniem - nieco jednak za słabym (przydało by się te 110 KM chociaż). Jednak do codziennego użytkowania jak najbardziej OK. Dużym atutemjest ładna i niestarzejąca się jak na swoje lata linia nadwozia. Auto nie wyróżnia się z tłumu, ale też się nie starzeje. Jak na 12 letni samochód to wygląda nowocześnie i ładnie. Dużym plusem jest ocynk nadwozia (przynajmniej w moim modelu). Oczywiście nie jest to auto tej klasy co jego rywale ze stajni Audi czy BMW, ale nie zapominajmy że jest od nich mniej więcej dwa razy tańsze. A na pewno nie jest dwa razy gorsze !!
Średnie spalanie dla Renault Laguna I Hatchback 1.9 dTi 99KM 73kW 1997-2000
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Renault Laguna I
Hatchback 1.9 dTi 99KM 73kW
Auto bardzo ekonomiczne przy normalnej jeździe- spali w cyklu mieszanym z przewagą trasy 6 litrów, w mieście według moich obliczeń przy normalnej jeździe potrzebuje około 9 litrów, jeśli denerwują cię Golfy i chcesz im puścić czarnego dymka na szybę musisz liczyć się bawet z 12 litrami jak w każdym aucie. Za to trasa bajka. Oszczędna jazda na skneruska to spalanie na poziomie 4,5 litra, nawet przy włączonej klimie na trasie można się zmieścić w 5,5 litra ON/100 km co sprawdzałem już kilkakrotnie. Rewelacja.
5,8
Renault Laguna I
Hatchback 1.9 dTi 99KM 73kW
Auto bardzo ekonomiczne przy normalnej jeździe- spali w cyklu mieszanym z przewagą trasy 6 litrów, w mieście według moich obliczeń przy normalnej jeździe potrzebuje około 9 litrów, jeśli denerwują cię Golfy i chcesz im puścić czarnego dymka na szybę musisz liczyć się bawet z 12 litrami jak w każdym aucie. Za to trasa bajka. Oszczędna jazda na skneruska to spalanie na poziomie 4,5 litra, nawet przy włączonej klimie na trasie można się zmieścić w 5,5 litra ON/100 km co sprawdzałem już kilkakrotnie. Rewelacja. co do cen przeglądów nie mam pojęcia bo się nie psuje, natomiast wiem, że łatwo znaleźć tanie zamienniki do większości części a, że auto nie jest jeszcze tak bardzo zaawansowane technologicznie wielu napraw można dokonać samemu
6,5
Renault Laguna I
Hatchback 1.9 dTi 99KM 73kW
Auto przy tych gabarytach spala normalnie bo ok. 6.5-7l w cyklu mieszanym w trasie ok 5.5 przy pr.110-120km/h. Podobno silniki dużo lepsze niż w nowych lagunach po 2005 r. Bardziej ekonomiczne i mniej podatne na gorsze paliwo. Co do usterkowości to zawieszenie na naszych drogach dość szybko daje o sobie znać a poza tym następna bolączka lagun, to skrzynie biegów. Też delikatne. Moja "lala" jest po wymianie skrzyni i sprzęgła koszt za używaną skrzynię 800zł+ sprzęgło 500zł+ simering wału 50zł+ wymiana ok 300zł. W nowej lagunie nie chciałbym myśleć o kosztach. Przebieg 200.000km Przy wszystkich wymianach na czas silnik tyka i radzi sobie db.

Usterki Renault Laguna I

Liczba wpisów: 77
Stukanie przy skręcaniu oraz ciężko pracujące wspomaganie.
  • Renault Laguna I Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000
  • zawieszenie
Podczas ruchów kierownicą, słyszalne były wyraźne stuki/strzały z okolic amortyzatora. Z wcześniejszych doświadczeń samochodowych, byłem pewien, że są to łożyska amortyzatorów/ McPhersona. Postanowiłem nie dawać mechanikowi zarobić tym razem :) Zaopatrzyłem się w ściągacze do sprężyn, klucze i do dzieła. Po zdjęciu koła pojawił się pierwszy problem. Śruby trzymające były strasznie zapieczone. Po wylaniu ogromnych ilośći WD40 i ostukiwaniu śrub , puściło ! (wiem ze by poszło po podgrzaniu śruby , ale nie bylemw posiadaniu palnika). Po odkręceniu amortyzatora, zaznaczyłem sobie położenie kielicha ( ważne aby to zaznaczyc , istotna sprawa przy składaniu). Trochę się namęczyłem , ze ściśnięciem sprężyn, ale w końcu udało się :). Po rozebraniu kolumny Mc Phersona każdy element dokładnie przeczyściłem każdy element benzyna ekstrakcyjna. Po wyjęciu starego łożyska( które było w opłakanym stanie), gniazdo łożyska dla pewności posmarowałem gniazdo smarem do łożysk. Po złożeniu i skręceniu wszystkiego, kierownica działa idealnie :> Cała operacja zajęła mi około 5 godzin , a to ze względu , że klucze gięły się w rękach i ( takie dobre :)) To na tyle z opisu naprawy. Dobra sprawa i satysfakcja nie do opisanie z odniesionego sukcesu :>
Oczekuje na rozwiązanie
Wadliwa turbina
  • Renault Laguna I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
witam.a ja musze pochwalic lagune 1.9 ,bo jest bardzo przyjemnym autkiem pod warunkiem ze nie kupi sie jakiejs miny.ja pzywiozlem z anglii,zrobilem przekladke i 2 lata cieszylem sie bezawaryjna jazda.pierwsza podstawowa zasada to zmiana oleju NIE TAK JAK ZALECA SERVIS co 30 tys tylko 12-15.wiadoma sprawa ze od razu z filtrami.dobry olej polsyntetyk i wszystko chodzi jak nalezy.a jesli chodzi o wymiane turbiny to przy tym zabiegu nalezy wymienic olej na nowy,nowy filtr powietrza,filtr oleju,wyplukac IC z oleju i wszystkie rury turbo-IC-silnik.wydmuchac uklad dolotowy bo moga byc opilki rozwalonego wirnika.przeczyscic rurke zasilania oleju i wymienic na niej oringi.no i podstawa jesli chodzi o turbo.jesli zregenerujecie turbo i zaplacicie 700 zl to macie na bank chinskie czesci w srodku a to dlugo nie pochodzi.za dobrze zrobione turbo trzeba dac 1000.pozdrawiam.
Jak odblokować immobilizer (uruchomić silnik), gdy kluczyk nie działa?
  • Renault Laguna I
Porada dotyczy aut z kluczykiem na podczerwień i immobilizerem. Jeśli posiadamy kluczyk na podczerwień, immobilizer w aucie odblokowywany jest kodem przesyłanym przez podczerwień. Problem pojawia się gdy kluczyk uszkodzimy (utopimy, rozjedziemy :D), lub po prostu rozładują się baterie. Auto otworzymy przez przekręcenie kluczyka w drzwiach ale po włożeniu go do stacyjki nie będziemy mogli uruchomić silnika. Kupując auto w salonie powinniśmy dostać kartę, na której znajduje się kod awaryjny. Jeśli jednak kupiliśmy auto jako używane i nie dostaliśmy kodu, należy go wygenerować używając programu: [http://www.4shared.com/file/HPD7J4f-/RenaultKey.html] (działa tylko pod Windows XP). Serwisy Renault za podanie kodu życzą sobie od 100 do ponad 300 PLN! 1. Rozkręcamy kluczyk i odczytujemy kod z żółtej naklejki w pilocie. 2. Uruchamiamy program (hasło zapisane jest w pliku tekstowym w archiwum) i podajemy w programie typ pojazdu (w moim przypadku B56H - odczytujemy go z numeru nadwozia, po literach "VF1") 3. Podajemy kod z kluczyka w programie (np. 123456A7) 4. Program w czerwonej ramce wyświetli 4-cyfrowy kod do odblokowania immo. (Code Securite Antidemarrage) 5. Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy w pozycję zapłonu. Mruga żółta kontrolka immo (błyskawica). Immobilizer jest zablokowany. 6. Wciskamy gaz do oporu (kontrolka gaśnie), podajemy 1-szą cyfrę kodu odpowiednią ilością wciśnięć przycisku komputera (przy dźwigni wycieraczek) np. jeśli kod to 2468, wciskamy przycisk 2 razy (kontrolka immo mignie przy każdym naciśnięciu przycisku). 7. Puszczamy gaz. Wciskamy gaz ponownie, podajemy 2-gą cyfrę kodu (np. 4 wciśnięcia). Puszczamy gaz. 8. Powtarzamy punkt 6 i 7 aż do ostatniej cyfry kodu. 9. Po podaniu ostatniej cyfry kodu i puszczeniu gazu, kontrolka immo zgaśnie, możemy odpalić auto. 10. Uwaga! Mamy teraz cały czas odblokowany immobilizer! 11. Aby go zablokować ponownie, musimy otworzyć drzwi nadajnikiem podczerwieni, włożyć kluczyk i przekręcić w zapłon. Wyjąć kluczyk i zamknąć auto. Od tej pory immobilizer znów działa tak jak wcześniej. Kod najlepiej zapisać sobie gdzieś, gdzie będziemy mogli go użyć w awaryjnej sytuacji.
Oczekuje na rozwiązanie
52 komentarze
Renault Laguna I Hatchback