Szukaj

Informacje o Renault Laguna I Kombi 1.9 dTi 99KM 73kW 1997-2000

Lata produkcji: 1997 – 2000
Segment: Klasa średnia
Pierwsza generacja Laguny debiutowała w 1993 roku jako następca Renault 21. Model był jednym z nielicznych w swojej klasie, który nie występował w wersji sedan, a jedynie w wersjach liftback i kombi (ta ostatnia na niektórych rynkach była sprzedawana jako Renault Laguna Grandtour; następca modelu Savanna/Nevada). Mimo pozornej niedogodności, Laguna I okazała się sporym sukcesem. Stylistycznie samochód nawiązywał do modelu Safrane. W 1998 Laguna przeszła delikatną modernizację. Jej produkcja zakończyła się w 2001 roku.
czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 99 KM (73 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,2 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Stosunek jakość/cena

Wady

- Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~pw.bocian
Renault Laguna I
Kombi 1.9 dTi 99KM 73kW
Nie słuchajcie tych dupków którzy piszą że popsuło im się to czy tamto i płaczą i narzekają bo im się wahacz wygiął a to takie drogie, kurde pewnie że się wygiął ale sam nie, tylko ty się dupku wpieprzyłeś w dziurę albo że się turbina zwaliła, ale tego że cisnąłeś pedał w podłogę a za 100m wyłączałeś silnik to nie pamiętasz... , niech pokażą najpierw auto które się nie psuje a potem piszą opinie na forach. Ludzie pamiętajcie że każdy samochód to maszyna i w miarę użytkowania będzie się zużywać a od poprzedniego właściciela zależy jak bardzo i jak szybko Kupiłem Lagunę ponieważ powiększyła mi się rodzinka, i potrzebowałem większej budy i powiem tak jak otworzyłem bagażnik to mi kopara opadła, wózek i torby wchodzą bez problemu jeszcze teściową by zapakował, Silnik bajka choć 2.2dti było by mile widziane ale 1.9dti radzi sobie nieźle i przy tym spalanie na poziomie 5l w trasie, 6,5 w mieście, Polecam wszystkim którzy potrzebują dużego oszczędnego auta za przyzwoitą cenę.
4,2
~TomekR
Renault Laguna I
Kombi 1.9 dTi 99KM 73kW
Ja i moja żona jesteśmy bardzo zadowoleni z auta. Barrrdzo pojemne, wygodne, ekonomiczne. Miesięcznie robimy nim 1800-2300km i często auto jest załadowane, ale mimo wszystko nie przekracza 6,2l/100km i nie bierze oleju a zrobiliśmy nim już 30tys km.
3,2
~marek
Renault Laguna I
Kombi 1.9 dTi 99KM 73kW
samochód byłby godny polecenia gdyby nie usterki ciągłe małe i duże.W ciągu 18 miesięcy przejechałem nim 36000 tyś.i nic tylko naprawiałem. Zaczęło się od od przedostawania się wody przez tylne drzwi a potem poleciało sprężyna lewa przód,hamulce tył,gałki zawieszenia przód,linka sprzęgła potem sprzęgło,klimatyzacja chłodnica i wentylator,rozrusznik,czujnik położenia wału i wiele innych pierdół o których nie chce mi się pisać złom złom złom
Åšrednie spalanie dla Renault Laguna I Kombi 1.9 dTi 99KM 73kW 1997-2000
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Renault Laguna I
Kombi 1.9 dTi 99KM 73kW
Witam kupiłem sobie Lagunę w kombiaku 1.9 dti fajne pojemne autko i liczyłem się ze spalaniem w granicach 7/9 litrów zwłaszcza biorąc pod uwagę masę auta.Pojechałem z rodzinką nad morze załadowany manelami po dach nie przekraczałem 110 km/h spokojnie do celu.Nadal nie wierzę ale przy jeżdzie na sknerusa wyszło mi 4.9 l/100km :)Jazda po mieście w zimie w korkach spalanie oscyluje w granicach 7 litrów więcej nie zdarzyło mi się odnotować jak narazie ogólnie zajefajne autko jeden mały minus jest lekko twarde i czuć dziury w jezdni :( No cóż coś za coś :)
6,6
Renault Laguna I
Kombi 1.9 dTi 99KM 73kW
Uważam, że średnie spalanie (z przewagą cyklu miejskiego) na poziomie 7,5l/100km przy aucie ważącym niemal 1500kg z włączoną klimą nie jest złym wynikiem. Zaznaczę, że mistrzem jazdy na kropelce nie jestem. Osiągnięcie wyniku 6,0l/100km w trasie nie jest żadnym cudem tylko normą przy płynnej jeździe (do 130km/h - trasa Katowice-Gdańsk) i to z włączoną klimą. Najgorzej wypada podczas zimy i jazdy na krótkich dystansach - 8,5l/100km, ale w takich warunkach wszystkie autka potrzebują trochę więcej wachy. Generalnie przy tych gabarytach i masie mysle ze jest ok
6,0
Renault Laguna I
Kombi 1.9 dTi 99KM 73kW
Średnie spalanie waha się między 6.3 a 6.8 jeżdżąc ekonomicznie ale jednocześnie dynamicznie, w trasie 4.5 ekonomicznie, 5.5 normalnie i bliżej 6 litrów przy prędkościach 120+. Jazda w mieście do 9 litrów w zimie w korkach na krótkich dystansach. Wszystkie wartości jakie podałem to wyniki bez klimatyzacji.

Usterki Renault Laguna I

Liczba wpisów: 77
Stukanie przy skręcaniu oraz ciężko pracujące wspomaganie.
  • Renault Laguna I Hatchback 1.8 16V 120KM 88kW 1998-2000
  • zawieszenie
Podczas ruchów kierownicą, słyszalne były wyraźne stuki/strzały z okolic amortyzatora. Z wcześniejszych doświadczeń samochodowych, byłem pewien, że są to łożyska amortyzatorów/ McPhersona. Postanowiłem nie dawać mechanikowi zarobić tym razem :) Zaopatrzyłem się w ściągacze do sprężyn, klucze i do dzieła. Po zdjęciu koła pojawił się pierwszy problem. Śruby trzymające były strasznie zapieczone. Po wylaniu ogromnych ilośći WD40 i ostukiwaniu śrub , puściło ! (wiem ze by poszło po podgrzaniu śruby , ale nie bylemw posiadaniu palnika). Po odkręceniu amortyzatora, zaznaczyłem sobie położenie kielicha ( ważne aby to zaznaczyc , istotna sprawa przy składaniu). Trochę się namęczyłem , ze ściśnięciem sprężyn, ale w końcu udało się :). Po rozebraniu kolumny Mc Phersona każdy element dokładnie przeczyściłem każdy element benzyna ekstrakcyjna. Po wyjęciu starego łożyska( które było w opłakanym stanie), gniazdo łożyska dla pewności posmarowałem gniazdo smarem do łożysk. Po złożeniu i skręceniu wszystkiego, kierownica działa idealnie :> Cała operacja zajęła mi około 5 godzin , a to ze względu , że klucze gięły się w rękach i ( takie dobre :)) To na tyle z opisu naprawy. Dobra sprawa i satysfakcja nie do opisanie z odniesionego sukcesu :>
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Wadliwa turbina
  • Renault Laguna I
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
witam.a ja musze pochwalic lagune 1.9 ,bo jest bardzo przyjemnym autkiem pod warunkiem ze nie kupi sie jakiejs miny.ja pzywiozlem z anglii,zrobilem przekladke i 2 lata cieszylem sie bezawaryjna jazda.pierwsza podstawowa zasada to zmiana oleju NIE TAK JAK ZALECA SERVIS co 30 tys tylko 12-15.wiadoma sprawa ze od razu z filtrami.dobry olej polsyntetyk i wszystko chodzi jak nalezy.a jesli chodzi o wymiane turbiny to przy tym zabiegu nalezy wymienic olej na nowy,nowy filtr powietrza,filtr oleju,wyplukac IC z oleju i wszystkie rury turbo-IC-silnik.wydmuchac uklad dolotowy bo moga byc opilki rozwalonego wirnika.przeczyscic rurke zasilania oleju i wymienic na niej oringi.no i podstawa jesli chodzi o turbo.jesli zregenerujecie turbo i zaplacicie 700 zl to macie na bank chinskie czesci w srodku a to dlugo nie pochodzi.za dobrze zrobione turbo trzeba dac 1000.pozdrawiam.
Jak odblokować immobilizer (uruchomić silnik), gdy kluczyk nie działa?
  • Renault Laguna I
Porada dotyczy aut z kluczykiem na podczerwień i immobilizerem. Jeśli posiadamy kluczyk na podczerwień, immobilizer w aucie odblokowywany jest kodem przesyłanym przez podczerwień. Problem pojawia się gdy kluczyk uszkodzimy (utopimy, rozjedziemy :D), lub po prostu rozładują się baterie. Auto otworzymy przez przekręcenie kluczyka w drzwiach ale po włożeniu go do stacyjki nie będziemy mogli uruchomić silnika. Kupując auto w salonie powinniśmy dostać kartę, na której znajduje się kod awaryjny. Jeśli jednak kupiliśmy auto jako używane i nie dostaliśmy kodu, należy go wygenerować używając programu: [http://www.4shared.com/file/HPD7J4f-/RenaultKey.html] (działa tylko pod Windows XP). Serwisy Renault za podanie kodu życzą sobie od 100 do ponad 300 PLN! 1. Rozkręcamy kluczyk i odczytujemy kod z żółtej naklejki w pilocie. 2. Uruchamiamy program (hasło zapisane jest w pliku tekstowym w archiwum) i podajemy w programie typ pojazdu (w moim przypadku B56H - odczytujemy go z numeru nadwozia, po literach "VF1") 3. Podajemy kod z kluczyka w programie (np. 123456A7) 4. Program w czerwonej ramce wyświetli 4-cyfrowy kod do odblokowania immo. (Code Securite Antidemarrage) 5. Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy w pozycję zapłonu. Mruga żółta kontrolka immo (błyskawica). Immobilizer jest zablokowany. 6. Wciskamy gaz do oporu (kontrolka gaśnie), podajemy 1-szą cyfrę kodu odpowiednią ilością wciśnięć przycisku komputera (przy dźwigni wycieraczek) np. jeśli kod to 2468, wciskamy przycisk 2 razy (kontrolka immo mignie przy każdym naciśnięciu przycisku). 7. Puszczamy gaz. Wciskamy gaz ponownie, podajemy 2-gą cyfrę kodu (np. 4 wciśnięcia). Puszczamy gaz. 8. Powtarzamy punkt 6 i 7 aż do ostatniej cyfry kodu. 9. Po podaniu ostatniej cyfry kodu i puszczeniu gazu, kontrolka immo zgaśnie, możemy odpalić auto. 10. Uwaga! Mamy teraz cały czas odblokowany immobilizer! 11. Aby go zablokować ponownie, musimy otworzyć drzwi nadajnikiem podczerwieni, włożyć kluczyk i przekręcić w zapłon. Wyjąć kluczyk i zamknąć auto. Od tej pory immobilizer znów działa tak jak wcześniej. Kod najlepiej zapisać sobie gdzieś, gdzie będziemy mogli go użyć w awaryjnej sytuacji.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
52 komentarze
Renault Laguna I Kombi