Szukaj

Informacje o Renault Laguna II

Lata produkcji: 2001 – 2007
Segment: Klasa średnia
Laguna II pojawiła się w sprzedaży w 2001 roku. Zbudowano ją na tej samej platformie podłogowej, co Nissana Primerę. Sylwetka modelu stała się znacznie bardziej dynamiczna, nawiązująca do prototypu Renault Initiale. Laguna II była pierwszym samochodem dostępnym w Europie, który zdobył pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Charakterystyczną cechą auta był system „keyless” – otwierało się go, zamykało i uruchamiało przy pomocy karty. W 2005 roku Laguna II została poddana liftingowi, po którym upodobniła się do modelu Megane. Dwa lata później zakończyła się jej produkcja.
czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz

Renault Laguna II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Renault Laguna II

Liczba ocen: 1 511
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,8
~art. servis
Kombi 1.9 dCi 130KM 96kW
Renault Laguna II
Ja mam auto od 2 lat sprowadziłem z Niemiec auto już miało przejechane ponad 230 tysięcy .Akurat jestem mechanikiem i duklanie wiedziałem co kupuję Silnik w tych autach to w zasadzie ten sam co w wersji przed liftem 120KM ale na plus tego silnika jest to że zmieniono w nim już pompę oleju która jest o wiele wydajniejsza przez co silniki te już się nie zacierają jak w poprzedniej wersji no i turbina jest już chłodzona cieczą co jest plusem ale też układ Odmy silnika jest inny przez co się nie zapycha i to zrobiono dobrze dzięki czemu ,auto te z tymi poprawkami można polecić Wiadomo że trzeba pilnować wymiany oleju i filtrów oraz rozrządu na czas ale za to posłuży nam wiernie Stosunek ceny rynkowej tego model z tym silnikiem na pewno jest dużym plusem
4,7
~Jarek
Kombi 3.0 V6 24V 207KM 152kW
Renault Laguna II
Laguna kupiona z Niemiec od Turka za 700euro , dwa lata jeździła bez żadnego problemu , nigdy nie zawiodła , zrobiła przez te dwa lata 45 tys km . Awaryjne okazały się tylko podnośniki szyb , dwa razy wymieniane , koszt jednego 120 zł. Jeździła by dalej gdyby nie pani z golfa ,która bez hamowania wjechała w tył .... Kupuję taką samą , ponieważ po obejrzeniu kilku Mercedesów z tego rocznika ,stwierdzam ,że każdy ma korozję !!! Mercedesa miałem przed laguna :) i jednak nigdy więcej, chyba,że takiego za 40 tys
4,1
~Piotrek
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Renault Laguna II
Silnik jak na swoje 107 KM całkiem dynamiczny i świetnie współpracuje z instalacją gazową. Niemniej jednak nie jest bezawaryjny, lecz są to z reguły drobnostki. Wnętrze wykonane z dobrej jakości materiałów ale po latach widać średnie spasowanie plastików, które swoją drogą są miękkie i przyjemne w dotyku. Siedzenia są wspaniałe jeśli chcemy przemierzać długie dystanse, gorzej sprawują się przy dynamicznym pokonywaniu zakrętów ze względu na średnie trzymanie boczne. Karoseria trwała bez grama rdzy, pokryta trwałym na działanie warunków atmosferycznych lakierem.

Raporty spalania Renault Laguna II

Liczba raportów: 1 557
Średnie spalanie dla Renault Laguna II
8,1 – 12,6
l/100 km
6,1 – 8,2
l/100 km
9,1 – 12,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Hatchback 2.0 i T 16V 165KM 121kW
Renault Laguna II
Podawanie średniego spalania w mieście uważam za niemiarodajne, bo zależy od miasta i kierowcy... Spalanie RZECZYWISTE (mierzone tankowaniem do pełna-a bak jest spory 70l) podczas dlugotrwalej jazdy autostradowej przy sredniej prędkości: 100-110km/h - 7.0÷7.4l/100 110-120km/h - 7.4÷8.0l/100 120-130km/h - 8.0÷8.6l/100 130-140km/h - 8.5÷9.0l/100 Poza miastem 80-90km/h przy zamulaniu na 6tym biegu nawet ok. 6.5-6.7l/100km *Podaję przedział spalania, bo mierzylem wielokrotnie i w różnych warunkach (atmosferycznych, obciążenia bagażem, z lub bez dynamicznego przyspieszania, z ogumieniem letnim i zimowym) ale przeważnie były to kilkusetkilometrowe trasy realizowane w kilka godzin z nielicznymi przystankami, ale bez wychładzania silnika. *Poza miastem podaję wartość wskazania komputera dla dystansu ok.200km zwiększoną o poprawkę różnicy wskazań średniego spalania i rzeczywistego dla całego baku - zamulanie tym autem na dystansie 1000km to zadanie ponad moje siły... Aha i nie 165KM tylko 163KM (120kW). Silnik zdrowy, układ odlotowy, wtryskowy, zapłonowy i regulacji składu mieszanki w pełni sprawne. To byłem ja, Jarząbek.
7,9
Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Renault Laguna II
Auto bardzo wygodne, na trasy idealne, niestety nie z silnikiem 1.6. Mam ją już 4-ty rok i poza tym że auto nie jest demonem prędkości nie ma co narzekać. Jak się rozbuja, to już idzie ładnie, ale wtedy spalanie powyżej 10L/100km. Zawsze dowiozło mnie tam, gdzie trzeba. Przy wyprzedzaniu lub pod górkę brakuje mu mocy. Najlepsze w tym aucie jest zawieszenie. Bardzo stabilne na zakrętach i bardzo komfortowe na trasie. Duży bagażnik to kolejny plus. Ogromnym plusem jest brak korozji. Auto ma 20 lat i w moim egzemplarzu nie znalazłem ani grama korozji. Uważam, że auto z silnikami benzynowymi nie zasługuje na miano, które jej przypisano.
9,0
Kombi 2.0 i 16V 135KM 99kW
Renault Laguna II
Eksploatacja na codzień - odcinki 20-50km z przejazdem przez miasto: do 10 litrów LPG / 100km Widoczna jest silna zależność spalania od włączonej klimatyzacji - stale włączona klima pobiera dodatkowo nawet litr. Przy spokojnej jeździe w trasie (przelotowa w granicach 100 - 110km/h) spokojnie potrafi zejść do 8 litrów Autostrada 130-140km/h - 12 litrów / 100km i gwałtownie wzrasta z każdym dodatkowym km/h. Uważam, że na tą klasę auta i osiągi, w codziennej eksploatacji wynik jest zadowalający. Negatywnie oceniam spalanie na autostradzie. Ta wersja silnikowa stanowczo nie jest przystosowana do szybkiej jazdy - wysokie obroty generują duży hałas i "wir w baku".

Usterki Renault Laguna II

Liczba wpisów: 112
Einspritzung defekt
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW 2001-2007
  • silnik
  • 211 tys. km
Witam, posiadam lagune II 1.6 benzyna/gaz 2002rok, wczoraj wyskoczył mi komunikat einspritzung defekt oraz pali sie dioda silnika, auto straciło moc maksymalna prędkość jaką można osiągnąć jest 90km/h, a maksymalna ilość obrotów na tak zwanym luzie wynosi maksymalnie 3500. Podczas ruszania i zmieniania biegu na dwójkę auto tak jakby sie zadusiło. Wczoraj znajomy usunął mi ten błąd i wszystko było dobrze, lecz wieczorem jak musialem jechać znów sie to zadziało, a dzis gdy jechalem na stacje bylo dobrze świeciła tylko dioda silnika, a gdy wracałem, znów pojawił sie komunikat i paliła sie dioda i auto znow nie mialo mocy czy ktoś wie co się mogło zadziać? Dodam ze auto stało dlugi czas nieużywane.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
problem z elektrycznymi szybami
  • Renault Laguna II Hatchback 1.6 i 16V 115KM 85kW 2005-2007
  • instalacja elektryczna
dziala tylko jedna szyba od strony kierowcy przyczyna bylo podlaczenie przelacznika wszystkich szyb od renault laguna (anglik) poniewz nie dzialala tylko jedna szyba od strony pasazera postanowilem zmienic glowny przelacznik od kierowcy ale byl on od anglika czego nie wiedzialem i w tym momecie przestaly dzialac wszystkie szyby oprocz szyby od strony kierowcy postanowilem wymienic cala winde w dzwiach kierowcy wraz z silniczkiem ktory posiada modul sterowania i dalej nic chodzi dalej tylko szyba od kierowcy pomozcie !!!
Oczekuje na rozwiązanie
Wymiana rozrządu w 1.9dCi 120KM 2001r.
  • Renault Laguna II Kombi 1.9 dCi 120KM 88kW 2001-2007
  • silnik
Zbliża się czas wymiany rozrządu. Znalazlem w serwisie aukcyjnym komplet nowego rozrządu (pasek, napinacz, pompa) kilka ofert. Ceny są rozpiete pomiedzy 260 - 420zł. Doradźcie co kupić. Podaje przykładowy zestaw za okolo 280zł - co o nim sądzicie. Poradźcie ewenetualnie innych producentów. A oto przykład: PASEK ROZRZĄDU DAYCO 94939 SZEROKOŚĆ: 26 ILOŚĆ ZĘBÓW: 132 ROLKA NAPINAJĄCA GATES 55580 ŚREDNICA ZEWNĘTRZNA: 50 SZEROKOŚĆ: 38 POMPA WODY MAXGEAR MGC5506 Wg sprzedawcy zestaw pasuje do: RENAULT LAGUNA II Grandtour 1.9 dCi ( 03.01 -> ) 88KW F9Q750 - F9Q756
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 65
5,0
Hatchback 2.0 i 16V Turbo 170KM 125kW
Renault Laguna II
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 55 tys. km
Butla 55l wchodzi robiąc górkę w bagażniku. Przy wlewie paliwa mieści się pełnowymiarowy wlew gazu. Aluminiowy kolektor dolotowy wymaga demontażu. Wtryski zazwyczaj montuje się od dołu. Standardowe miejsca na fabryczny wtrysk bardzo ciężko rozwiercić. Trzeba pamiętać o filtrze gazu fazy lotnej najlepiej odstojnikowym - powinien dłużej pożyć i więcej mułu wyłapać niż...
4,0
Kombi 2.0 i 16V 135KM 99kW
Renault Laguna II
homologacja: AUTOGAZ PRINS Sp. z o.o
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 4 tys. km
Instalacja prinsa w tym aucie, jak działała to była świetna, brak spadków mocy, zero problemów z przełączaniem itd. Natomiast auto stało w niemczech dosyć dlugo i reduktor skorodował, osadziła sie w nim jakas maź, filtry sie pozapychały, ogolnie istalacja do rementu, więc długo się nią nie nacieszyłem. Koszt eksploatacji dosyc wysoki, nowy reduktor 840 zl, filtry 100, zestaw...
5,0
Kombi 2.0 i 16V 135KM 99kW
Renault Laguna II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC Sequent P&D
przebieg: 240 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja BRC SQ P&D zakładana przy przebiegu 240 tys.km. Obecnie na liczniki 302 tys.km. Silnik na LPG pracuje bez zarzutu. Przed montażem przeszedł jednak przegląd i niezbędne naprawy. Spalanie w granicach 11l/100km. Moc pozostała, nawet przy dynamicznej jeździe i wkręcaniu na wysokie obroty silnik dalej pracuje na LPG tak jak ma być.
Renault Laguna II