Szukaj

Renault Laguna III Grandtour Phase II 2.0 dCi 130KM 96kW 2011-2015

Informacje o Renault Laguna III Grandtour Phase II 2.0 dCi 130KM 96kW 2011-2015

Lata produkcji: 2011 – 2015
Segment: Klasa średnia

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~kusy160
Renault Laguna III
Grandtour Phase II 2.0 dCi 130KM 96kW
Ogólnie bardzo solidny samochód. Tapicerka mogłaby być trochę lepszej jakości. Bagażnik mógłby być trochę większy (konkurencja wypada lepiej). Ale generalnie gdybym miał kupować ponownie , kupiłbym tylko może ze skrzynią biegów automatyczną tym razem. Komfort jazdy bardzo fajny , w miesiącu robię około 1900 km. W jedną stronę około 900 km. Spalanie jest dość różne zależy dużo od stylu jazdy. Ostatni rok notowałem zużycie paliwa i wygląda to u mnie następująco: 1. Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 5,38 l na 100 km na dystansie 1589 km. Jazda po drogach lokalnych z prędkością do 100 km/h , na autostradzie 120-130 km/h 90% autostrada. 2. Średnie spalanie z całego roku eksploatacji 6,71 l 3. Spalanie w ruchu miejskim około 9l/100 (zdarzało mi się osiągnąć 12l/100km) Jeżeli chodzi o usterki to przez ten okres użytkowania wymieniłem półoś prawą (padł wewnętrzy przegub) Oczywiście takie rzeczy jak klocki , tarcze, zawieszenie uważam za rzeczy eksploatacyjne. Jeżeli chodzi o to czy " bierze olej " to nie. Wymieniam olej co 15 tyś (olej elf 5w30) Zabezpieczenie antykorozyjne świetne , żadnych oznak korozji Lakier natomiast raczej słabej jakości maska przednia ma sporo małych odprysków Ogrzewanie w zimie rewelacyjne , bardzo szybko się nagrzewa Klimatyzacja wydajna , daje radę. Ceny części zamiennych umiarkowane .
Dodane 4 lata temu
4,9
~Paweł
Renault Laguna III
Grandtour Phase II 2.0 dCi 130KM 96kW
Aby dodać opinię czekałem na przekroczenie 150000 bo tyle daje Renault Gwarancji mam ponad 180 tyś no i cóż myślałem ze po 150 tys zaczną się problemy ale nic na przeglądzie przy 180 tyś w zasadzie pierwsza usterka auta końcówki drążków do wymiany cena 670 zl komplet ze zbieznoscia (po ra bacie ) po za tym nic jedna dobra naprawa gwarancyjną i auto jeździ idealnie jestem zdziwiony ale pytając pracowników renault 3 - ka jest podobno bez awaryjna w przeciwieństwie do 2 - ki i to raczej się potwierdza. Środek auta tez wygląda bardzo przyzwoicie mało śladów zużycia dlatego uważam to auto póki co jako najmniej zawodne jakie mailem (a miałem już 6 w tym 3 od nowości ) .Polecam
Dodane 11 lat temu
5,0
~Jan
Renault Laguna III
Grandtour Phase II 2.0 dCi 130KM 96kW
Super. Zrobiłem prawie 100tys km w 3 lata, i żadnych usterek i awarii. Silnik bajka, cichy i elastyczny, nie klekota jak jakaś insignia. Łańcuch rozrządu nie do zdarcia, nie jakiś pasek. Podobno 700tyskm bez dotykania może przejechać. Sprzęgło oryginał, serwis twierdzi że wymiany to rzadkość, do 400tys min pojezdzi. Ale znam takich co twierdzą że tylko niemieckie, a sami tylko po warsztatach krążą. 2,0dci to najlepszy diesel o tej pojemności. Polecam
Dodane 5 lat temu

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 22
Dym spod silnika
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
  • inne
  • 400 tys. km
Po jeździe na wysokich prędkościach (ponad 100 km/h), a następnie na niskich prędkościach (do 20 km/h) co pewien czas pojawia się dym spod maski. Na pewno nie jest to para wodna - czuć że coś się ewidentnie przypala. Objawy: - dym zza silnika (spod silnika od strony szyby) - po zdjęciu pokrywy silnika słychać (ciche strzelanie) i czuć bardzo wysoką temperaturę, podczas gdy wskaźnik temperatury pokazuje normę (oraz za każdym razem po odstaniu samochodu temperatura jest niska i dopiero wskutek rozgrzania "dochodzi" do normy - czujnik w tym zakresie działa) Próba rozpoznania przez mechanika opierała się na hipotezie, że pali się gdzieś olej silnikowy (wyciek przez korek lub inną nieszczelność). Cały silnik został umyty, zostały wymienione korki do oleju oraz do płynu chłodniczego (ten został uzupełniony i pozostaje w normie) i auto ponownie zostało przeglądnięte - mechanik nic nie stwierdził... Sytuacja powtórzyła się już kilkanaście razy na przestrzeni około pół roku. Zawsze ma miejsce w momencie bardzo powolnej jazdy (np parkowanie), po jeździe z wyższymi prędkościami (około 100 km/h). Mechanik próbował wywołać podobny efekt, ale bez skutku... Co to może być? W razie potrzeby mam filmik nagrany telefonem, gdzie widać mniej więcej z której strony silnika wydobywa się dym.
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Usterka układu kierowniczego
  • Renault Laguna III Coupe
  • układ kierowniczy
  • 250 tys. km
Na desce rozdzielczej wyświetlił się błąd "usterka układu kierowniczego" z początku pojawiał się i znikał i dodatkowo wyrzucało "skontroluj układ kierowniczy" " "skontroluj ESP" po podpięciu komputera przez obd wyświetla się problem związany z 4 Control
Dodane 4 miesiące temu
Oczekuje na rozwiązanie
kontrola układu wydechowego
  • Renault Laguna III Hatchback 2.0 16v 140KM 103kW 2007-2011
  • lpg
  • 223 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
cały czas mi wyskakuję błąd skontroluj układ wydechowy łapie check engine i zaczyna szarpać silnikiem nie wkręca się na obroty i spada z mocy aż trzepie całym autem świece i filtry itp wymieniam a 2000tys km jest to samo i przypala świece nwm co robić
Dodane 9 miesięcy temu
Renault Laguna III Grandtour Phase II

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów