Szukaj

Informacje o Renault Laguna III Grandtour Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW 2011-2015

Lata produkcji: 2011 – 2015
Segment: Klasa średnia

Dobre osiÄ…gi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrowÄ… „benzynÄ™” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwiÄ™k jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznaÅ„ sÄ… w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – majÄ… 170 i aż 205KM. Renault wrzuciÅ‚o oczywiÅ›cie do nich turbosprężarkÄ™, która gdy już siÄ™ wÅ‚Ä…czy, to życie staje siÄ™ piÄ™kniejsze. Dla oszczÄ™dnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczÄ™dniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi siÄ™ w Lagunie i nie spÅ‚ucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać wiÄ™cej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wÄ…tpienia cieszy. Radzi sobie z zaÅ‚adowanym autem do 100-120km/h, ale jeÅ›li to maÅ‚o, to możecie pomyÅ›leć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiÄ™dzy cenÄ…, dynamikÄ… i caÅ‚Ä… resztÄ…. Auto żwawo ciÄ…gnie aż do odciÄ™cia zapÅ‚onu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. CoÅ› jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i Å›wietne osiÄ…gi.

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 84 x 90 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,6 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Stosunek jakość/cena

Wady

- Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~Piotr P.
Renault Laguna III
Grandtour Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW
W mojej opinii jest to samochód bardzo wygodny i przyjemny w użytkowaniu. Pomimo że z pozoru mniejszy od konkurencji np. citroena C5 ma dobre rozwiązania użytkowe takie jak bagaznik, jego rozkładanie, ale także multimedia czy wyciszenie. Samochód pokazuje swoje możliwości jako regularnie użytkowany w długiej trasie a mam na myśli bardzo niski hałas który nie powoduje zmęczenia w czasie jazdy w przeciwieństwo do no audi A8 qutro gdzie hałas był nieznosny. Niby go nie było, a nie dało się wytrzymac.
4,2
~marek
Renault Laguna III
Grandtour Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW
Po długim namyśle, i kilku jazdach próbnych Mondeo,Citroen c5,Hyundai i40,VW Passat wybrałem Lagunę.Wiadomo, że nie ma samochodu idealnego, ale biorąc pod uwagę najważniejsze czynniki Laguna wypada chyba najlepiej. 1)najlepsze wyposażenie w stosunku do ceny.2)jakość wykonania i materiały bardzo dobre.3)rewelacyjny silnik dci.4)3 lata gwarancji.5)przeglądy co 2 lata lub 30.000 km.6)tani serwis przegląd 600zł.a w Fordzie płaciłem 1100zł.7)bardzo dobre wyciszenie,szczególnie przy większych prędkościach(150-180)silnika nie słychać tylko szum powietrza.8)właściwości jezdne w niczym nie ustępują Mondeo czy Passatowi.Pozytywną opinię psuje obsługa w salonie Renault Pieluszyńska filia ul.Obornicka w Poznaniu. Sprzedawca Pan Jakub B.to kłamca i cwaniak, który myśli,że może bezkarnie okłamywać klientów .Przed wpłaceniem zaliczki wszelkie ustalenia odnośnie dodatkowego wyposażenia i ewentualnych gratisów radzę bardzo szczegółowo spisać, w przeciwnym razie będziecie zdziwieni przy odbiorze auta, kiedy zobaczycie, że macie inne rzeczy niż zamawialiście.
4,6
~Prodigy
Renault Laguna III
Grandtour Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW
Posiadam niebieska kombi z czarnymi felgami. Panorama. Zwraca na siebie uwage. Brokatowy lakier po polerce az milo. Czesto mnie zaczepiaja i mowia ze fajne autko. Cichy silnik i srodek bardzo ladny. Wygodny w dlugich podrozach. Do drogi przyklejony. 4 controle super dziala. Kierownica paluszkiem obracana. 5 gwiazdek
Åšrednie spalanie dla Renault Laguna III Grandtour Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW 2011-2015
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Renault Laguna III
Grandtour Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW
90% przebiegu to autostrada. Średnia spalania ze 100000km to 6.3 l. Przy prędkości od 150 do 180 km/h (niemieckie autostrady). Prędkości autostradowe w Austrii (ograniczenia do 130) ostatnie 200 km to 6.1 litra. Laguna obniżona na sportowym zawieszeniu i 18 calowych felgach. Zawieszenie cierpi na drogach miejskich w Polsce ale na autostradach trzyma się każdego zakrętu jak przyklejona.
6,3
Renault Laguna III
Grandtour Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW
Oszczędne auto. Spalanie na drogach krajowych przy prawie przepisowej jeździe 95/55 to 5.2-5.6l. Przy autostradowych 140 wciąż lekko poniżej 7l, przy 170 ok. 8.5l. Po mieście nie wiem, bo samochodu używam głównie w trasie. Manual, jeżdżę bardzo dużo na tempomacie, nawet krótkie odcinki w mieście - to chyba pomaga.
6,9
Renault Laguna III
Grandtour Phase II 2.0 dCi 150KM 110kW
Moje średnie sala nie jest 6.7 przy oponach 225/45 r 18 na 16 calach miałem 0.3 niższe . Trasa 70 % i miasto 30%. Poza tym zrobiona jest na 195 KM . Na autostradzie od 170 do 230 km/h spalanie 8,5 litra wg mnie jest ok przy takiej mocy

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 20
Dym spod silnika
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
  • inne
  • 400 tys. km
Po jeździe na wysokich prędkościach (ponad 100 km/h), a następnie na niskich prędkościach (do 20 km/h) co pewien czas pojawia się dym spod maski. Na pewno nie jest to para wodna - czuć że coś się ewidentnie przypala. Objawy: - dym zza silnika (spod silnika od strony szyby) - po zdjęciu pokrywy silnika słychać (ciche strzelanie) i czuć bardzo wysoką temperaturę, podczas gdy wskaźnik temperatury pokazuje normę (oraz za każdym razem po odstaniu samochodu temperatura jest niska i dopiero wskutek rozgrzania "dochodzi" do normy - czujnik w tym zakresie działa) Próba rozpoznania przez mechanika opierała się na hipotezie, że pali się gdzieś olej silnikowy (wyciek przez korek lub inną nieszczelność). Cały silnik został umyty, zostały wymienione korki do oleju oraz do płynu chłodniczego (ten został uzupełniony i pozostaje w normie) i auto ponownie zostało przeglądnięte - mechanik nic nie stwierdził... Sytuacja powtórzyła się już kilkanaście razy na przestrzeni około pół roku. Zawsze ma miejsce w momencie bardzo powolnej jazdy (np parkowanie), po jeździe z wyższymi prędkościami (około 100 km/h). Mechanik próbował wywołać podobny efekt, ale bez skutku... Co to może być? W razie potrzeby mam filmik nagrany telefonem, gdzie widać mniej więcej z której strony silnika wydobywa się dym.
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Deska rozdzielcza
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 130KM 96kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 10
Świeci się klucz i pojawia się informacja na czerwono przegląd auta. Mam problem z otwieraniem drzwi od strony kierowcy. Zdarza się często, że drzwi otwierają się po naciśnięciu przycisku za trzecim razem i podobnie przy zamykaniu.
4 komentarze
Komunikat na desce
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
Witam, wyświetla się mi komunikat ,, Baterie ladt auf" niestety nie mam pojęcia o co chodzi a przecież nie będę jeździć za każdym komunikatem do serwisu. I jeszcze takie pytanie czy można samemu zmienić język komunikatów na polski?
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Renault Laguna III Grandtour Phase II