Szukaj

Informacje o Renault Laguna III Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW 2011-2015

Lata produkcji: 2011 – 2015
Segment: Klasa średnia

Dobre osiągi, dobra cena – najlepiej kupić 2-litrową „benzynę” o mocy 140KM. Jest przyjemnie cicha, do „setki” przyspiesza w ponad 9 sekund, ale przy wyższych obrotach jej dźwięk jest dość nieprzyjemny. Silniejszych doznań są w stanie dostarczyć jej wzmocnione wersje – mają 170 i aż 205KM. Renault wrzuciło oczywiście do nich turbosprężarkę, która gdy już się włączy, to życie staje się piękniejsze. Dla oszczędnych – diesle. Najmniejszy 1.5l 110KM celuje w tych najoszczędniejszych, bo nie ma za wiele do zaoferowania, ale już niewiele droży motor 2.0l 130KM jest tym minimum, które sprawdzi się w Lagunie i nie spłucze kierowcy w salonie. Elastyczny, cichy i przyjazny na stacji benzynowej – nie powinien spalać więcej niż 7l paliwa na 100km, a to bez wątpienia cieszy. Radzi sobie z załadowanym autem do 100-120km/h, ale jeśli to mało, to możecie pomyśleć nad mocniejszymi wersjami. 150-konna jest jednym z lepszych kompromisów pomiędzy ceną, dynamiką i całą resztą. Auto żwawo ciągnie aż do odcięcia zapłonu i ma wszystkie zalety mniejszego motoru 130-konnego. Coś jeszcze mocniejszego? Też jest! 180KM i świetne osiągi.

czytaj więcej
Powagosław

Komfortowy, ponoć solidny jak nigdy, dobrze wyposażony i oszczędny. Może trudno w to uwierzyć, ale właśnie takim samochodem jest teraz Laguna. Szkoda tylko, że w Renault nie pomyślano o ciekawszej stylistyce.

~Powagosław
Luzacjusz

Tylko Chuckowi Norrisowi nigdy nie zepsuła się Laguna. Może teraz dla odmiany tylko jemu się zepsuje. Za to na pewno tylko jemu się spodoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 195 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84,0 x 90,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPFI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Wyciszenie + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~Andrzej
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Kawał porządnego auta. Dobrze, bardzo dobrze wyposażone. Przyjemnie się jeździ - w mieście i na trasie. W wersji Bose, dobre nagłośnienie, bez porównania ze standardowym w autach klasy średniej. Jeśli Laguna III i lubisz słuchać muzyki - to tylko w tej wersji. Kupilem Lagunę III bo się nasłuchałem i naczytałem pozytywnych opinii - teraz sam mogę napisać taką, No i niezawodność, miałem auta japońskie i niemieckie, Laguna III jest na co najmniej tym samym poziomie, lub lepiej - wszystko działa, poza przeglądami i standardową eksploatacją nic się nie dzieje. Z wad - to nie jest auto za którym inni będą się oglądać, brzydkie nie jest, ale jakoś wyjątkowe rzucające sie w oczy też nie. Musi się podobać.
4,1
~tomdziek
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Auto posiadam od nowości. Po 90 tyś km i zmiany serwisu z ASO teraz już jest dobrze. Auto zostało zakupione z zamiarem zgazowania (po 8 tyś zgazowane) o czym sprzedawca zapewniał, że silnik do tego się idealnie nadaje. Został wskazany punkt gdzie trzeba to zrobić aby nie utracić gwarancji. Jak później się okazało sprzedawca jak i całe ASO z Gd. są niestety do d... Pierwsze na wymianę poszły amortyzatory po jakiś 3tyś km - gwarancja. Po ok 20 tyś do tej pory problemy z odpalaniem, szczególnie po nocy , jak jest duża wilgotność. Auto trafiało z tą przypadłością do serwisu z 5 razy - czyszczona przepustnica, zmiana oprogramowania, ale mało to pomogło. Aktualnie aby odpalić tak za 2-3 razem załapuje , trzeba podgazować. Po ok 60 tyś padła pompa paliwa (2000 zł) gwarancja nieuznana bo gaz (praktycznie zawsze w baku 3/4 paliwa). Po 90 tyś km padł silnik. ASO znowu winę zwaliło na gaz. Okazało się , że ten typ silnika ma ręcznie regulowane zawory, co trzeba przeprowadzać co ok 60 tys km. Oczywiście w ASO co przegląd zapewniało mnie że ma hydraulicznie regulowane, dopiero ktoś z serwis Polska przyznał się, że jednak nie. Wycena naprawy 8000 tyś. W serwisie Renoart zrobili to za ok 3000 tyś. i jak mechanik powiedział nie jestem pierwszy smutny, który do nich z ASO z tym problemem przyjeżdża. Autko zrobione, na gazie pięknie teraz śmiga, niedługo jadę na regulację zaworów (ok 800 zł) , po przejściach ale z mojej Lagunki jestem zadowolony. Na gazie przejachane ponad 140 tyś także powoli się samochód zwraca. Przy Lagunie grunt to dobry mechanik, który przy przeglądzie przejrzy resztę i na bieżąco naprawi.
4,3
~rodzinny_ziomek
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Długo szukałem auta które pozwoli mi cieszyć się jazdą, pozwalać na odrobinę sportowych wrażń a do tego będzie praktyczne oraz wygodne i wyposażone prawie jak limuzyna. Ten samochód spełnia wszystkie moje oczekiwania. Za niską cenę (jak na ten segment) dostajesz bardzo komfortowe i świetnie wyposażone auto z dwustrefowym klimatronikiem, skórą, nawigacją, tempomatem, czy odbieraniem i dzwonieniem po połączeniu telefonu przez bluetooth. To jest obecnie perła na rynku wtórnym. Silnik pracuje świetnie, cicho i jest dość elastyczny jak na wolnego ssaka. Zawieszenie nie pozwala na mocno sportową jazdę ale do codziennych podróży jest lepiej niż wystarczające. Spalanie 11.5 w mieście i 7.5 w trasie jest dość wysokie ale 140KM, 195nm oraz 9s do setki ma swoje wymagania. Do tego dodam że od 2000 obrotów mamy dostępne 85% momentu obrotowego, co pozwala na dużą elastycznośćpodczas jazdy. Auto wygląda troche sportwo, jest niskie siedzie się dość nisko, i wyjątkowo wygodnie a do tego jest bardzo praktyczne i rodzinne. 450l bagażnika typu liftback pozwala na większe wyprawy z rodziną a po złożeniu kanapy na przewóz pralki czy mebli. Ogółnie bardzo polecam dla osób szukających złotego środka :)
Średnie spalanie dla Renault Laguna III Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW 2011-2015
8,5
l/100 km
9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
W dwie osoby, jadąc drogami krajowymi, jadąc około 95-100 km/h spalanie wynosi około 6.7L. Przy częstszym wyprzedzaniu, ale zachowując powyższe prędkości maksymalne spalanie wynosiło ok. 7.4L. Jeśli jednak podniesiemy prędkość do 110-120 z częstym wyprzedzaniem, to podniesie to wynik do 8,3L. Jazda autostradowa ze stałą prędkością to około 8.5-9L. Najniższy wynik jaki udało mi się osiągnąć to 6.4L na trasie (2 osoby, ~95-100km/h, wyłączona klima). W mieście Warszawa przy oszczędnej jeździe 9-9.5L, przy ostrzejszej 11L.
8,5
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Spalanie zależy od stylu jazdy. Jeżeli na siłę będzie się uprawiać eko jazdę (czyli tak jak wskazuje komputer) to niemile zaskoczy wysokim spalaniem. 140KM i 195nm musi swoje brać. Na eko jeździe, czyli zmiana biegów przy 1900-2200 obrotów, spokojne przyspieszanie i zero szaleńst (czyli zero przyjemności z jazdy) to średnie spalanie to 11 po mieście i 7.5 w trasie. Ja jednak jeżdże przy wyższych obrotach (2000-3000), średnio dynamiczne przyspieszanie, hamowanie silnikiem i przewidywanie warunków na drodze to spalanie po mieście mam 11.5 a w trasie nadal 7.5. W to także wlicza się okazyjna bardzo dynamiczna jazda, czyli skoki obrotów pod 6000, albo jazda 200 na godzine na 25 km odcinku. Ważne żeby trzymać obroty ponad 2000 bo od tego momentu samochód ma 85% momentu dostępnego (165nm) a to wystarcza na zachowanie dynamiki i przyjemności z jazdy.
10,0
Renault Laguna III
Hatchback Phase II 2.0 16v E85 eco2 140KM 103kW
Jeżeli idzie o spalanie to w mieście trzeba się liczyć z 11 l/100km. Autostrada i drogi krajowe da się żyć lecz jeśli ktoś ma ciężką nogę i będzie chciał autostradą jechać 150km/godz. to dostanie po kieszeni.Auto na trzyletniej gwarancji, puki co nie miałem okazji płacić za naprawy.

Usterki Renault Laguna III

Liczba wpisów: 20
Dym spod silnika
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 16v dCi 180KM 132kW 2007-2011
  • inne
  • 400 tys. km
Po jeździe na wysokich prędkościach (ponad 100 km/h), a następnie na niskich prędkościach (do 20 km/h) co pewien czas pojawia się dym spod maski. Na pewno nie jest to para wodna - czuć że coś się ewidentnie przypala. Objawy: - dym zza silnika (spod silnika od strony szyby) - po zdjęciu pokrywy silnika słychać (ciche strzelanie) i czuć bardzo wysoką temperaturę, podczas gdy wskaźnik temperatury pokazuje normę (oraz za każdym razem po odstaniu samochodu temperatura jest niska i dopiero wskutek rozgrzania "dochodzi" do normy - czujnik w tym zakresie działa) Próba rozpoznania przez mechanika opierała się na hipotezie, że pali się gdzieś olej silnikowy (wyciek przez korek lub inną nieszczelność). Cały silnik został umyty, zostały wymienione korki do oleju oraz do płynu chłodniczego (ten został uzupełniony i pozostaje w normie) i auto ponownie zostało przeglądnięte - mechanik nic nie stwierdził... Sytuacja powtórzyła się już kilkanaście razy na przestrzeni około pół roku. Zawsze ma miejsce w momencie bardzo powolnej jazdy (np parkowanie), po jeździe z wyższymi prędkościami (około 100 km/h). Mechanik próbował wywołać podobny efekt, ale bez skutku... Co to może być? W razie potrzeby mam filmik nagrany telefonem, gdzie widać mniej więcej z której strony silnika wydobywa się dym.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Deska rozdzielcza
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 130KM 96kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 10
Świeci się klucz i pojawia się informacja na czerwono przegląd auta. Mam problem z otwieraniem drzwi od strony kierowcy. Zdarza się często, że drzwi otwierają się po naciśnięciu przycisku za trzecim razem i podobnie przy zamykaniu.
4 komentarze
Komunikat na desce
  • Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 150KM 110kW 2007-2011
  • instalacja elektryczna
Witam, wyświetla się mi komunikat ,, Baterie ladt auf" niestety nie mam pojęcia o co chodzi a przecież nie będę jeździć za każdym komunikatem do serwisu. I jeszcze takie pytanie czy można samemu zmienić język komunikatów na polski?
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Renault Laguna III Hatchback Phase II