Szukaj

Informacje o Renault Scenic I Minivan 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999

Lata produkcji: 1996 – 1999
Segment: VANy
Produkowany od roku 1996, kompaktowy minivan (segment K). Renault Scenic stanowił uzupełnienie w katalogu francuskiej marki w klasie vanów, zajmując w nim miejsce obok większego brata Espace. Z początku były tylko wariantem nadwoziowym modelu Megane (sprzedawany był jako Megane Scenic), co nie stanęło na przeszkodzie, by otrzymał nagrodę Samochodu Roku 1997 na Starym Kontynencie. Renault Scenic szybko stał się sporym sukcesem rynkowym marki – dotychczas nabywców znalazło ponad 5 milionów egzemplarzy. Najnowsza, czwarta generacja Scenica dostępna jest od roku 2016. Oferowany jest również 7-osobowy wariant samochodu noszący nazwę Grand Scenic. Trzy pierwsze generacje Renault Scenica dostępne były również w wersjach uterenowionych: RX4, Conquest oraz XMOD.
czytaj więcej
Produkowany od 1996 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 137 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 79,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Karoseria

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,7
~RoN
Renault Scenic I
Minivan 1.6 i 90KM 66kW
Długo zastanawiałem się czy pisać tą opinię. Z jednej strony jest to auto, które pokochała moja młodsza córka, z drugiej nękają mnie zaniedbania poprzednich właścicieli. W zasadzie należałoby napisać krętaczy. Bo jak nazwać kogoś, kto zamiast wymienić termostat wydłubuje z niego bebechy i wstawia pustą skorupę? Wiem dlaczego ktoś to zrobił - myślał dureń, że uszczelka pod głowicą pada, bo po wstawieniu nowego termostatu płyn kipiał w zbiorniku wyrównawczym. Wystarczyło wymienić w zbiorniku korek i wszystko wróciło do normy ale też dało mi pogląd co domorośli magicy mogli w tym aucie jeszcze nagrzebać. Wiele awarii było w nim naprawionych właśnie w taki prowizoryczny sposób, więc sporo energii, czasu i forsy włożyłem, żeby większość sprostować. Nie chcę nikogo odstraszyć od zakupu, autem jeździ się całkiem fajnie, ale zdecydowanie odradzam egzemplarze zaniedbane.Lepiej dopłacić do zadbanego starszego rocznika niż mieć nowszy naprawiany przez tandeciarzy. Nie polecam też silnika 1,6 8V myślałem, że będzie oszczędniejszy a pali prawie tyle samo co 2,0 8V - przy czym hałas znacznie większy a osiągi znacznie słabsze. Teraz już wiem, iż dobrym wyborem są silniki 2,0 8V, 1,6 16V, 1,8 16V. Generalnie Scenica kupiłbym jeszcze raz. Tego egzemplarza - nie
2,2
~hary
Renault Scenic I
Minivan 1.6 i 90KM 66kW
Ogólnie, masakra... Samochód ani dla rodziny, ani do wożenia czegoś cięższego. To nie nadaje się do niczego. Napęd na przód - totalna porażka, nie wiem co w nim było przez pół roku zmieniłem 2 razy opony bo na każdych się ślizgał i lato i zima, w końcu kupiłem nowe i to samo. U mechanika nic nie stwierdzono jak i w ASO
4,1
~Pawlik
Renault Scenic I
Minivan 1.6 i 90KM 66kW
Uważam że to auto zasługuje na dobrą ocenę.Jeżeli kupimy auto zadbane,a sami również o nie zadbamy, to będzie nam służyl i nie sprawiał wiele zawodu. Ale to odnosi się każdego auta. Nie ma w nim nic szczególnego, ale warto kupić jeśli nie stać nas na drogie w utrzymaniu auto wyższej klasy
Åšrednie spalanie dla Renault Scenic I Minivan 1.6 i 90KM 66kW 1996-1999
7,9
l/100 km
9,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Renault Scenic I
Minivan 1.6 i 90KM 66kW
Instalacja nowa sekwencja Stag 4,(zrobione na niej 24 tyś. i zero problemu). Dla mnie rewelacja, jak na te gabaryty, spalanie zadowalające, trasa 7.1 przy prędkości 90-110, później wiadomo, jak wszędzie rośnie. Nie udało mi się zejść poniżej 7L. na trasie, pomimo delikatnego obchodzenia się pedałem gazu(zbiornik 36L zrobione 500-530km). Części i ogólnie dostęp i wymiana na 5. Trochę dokucza korozja tylnych nadkoli i progów, poza tym zawieszenie wytrzymałe jak na nasze drogi, bez większych niespodzianek. Co do całego autka, można powiedzieć jak dbasz tak masz, u mnie po nabyciu musiałem trochę zainwestować, bo poprzedniczka lała chyba tylko paliwo i kręciła kluczykiem, aby tylko odpalić i się toczyć.(w ogłoszeniu"jeździła nim kobieta" nie jest dodatkowym atrybutem, a minusem i to nie tylko w moim przypadku)Teraz autko jeździ aż miło .
8,4
Renault Scenic I
Minivan 1.6 i 90KM 66kW
Autko bardzo zaskoczylo mnie tak sympatycznym zużyciem paliwa. Jestem kierowcą raczej starającym się jeździć oszczędnie ale jako gość przed trzydziestką mam również idący z wiekiem temperament niegrzecznego kierowcy :) Z tym silnikiem nie da sie poszaleć, jest wręcz mułowaty ale bez przesady... jak masz pusty samochód dasz radę wyprzedzać pod górkę :) Myślę ze w długiej trasie, na ekspresówce czy autostradzie przy prędkości do 100km/h i braku dodatkowego obiązenia da się jeszcze zejść ze spalaniem ale to już takie własne eksperymentowanie. Aby przyjemnie podróżować i nie być zawalidrogą można spokojnie zmieścic sie do ośmiu litrów gazu.
8,1
Renault Scenic I
Minivan 1.6 i 90KM 66kW
Spalanie jak na samochód tych gabarytów, bardzo dobre ! instalacja STAG 4 sekwencja 2- miesięczna. Co do jazdy miejskiej nie wiem bo jeszcze nie jeździłem pełnej setki, ale myślę, że około 10-tki gazu spokojnie, to i tak byłby niezły wynik. Moja jazda: nie mam ciężkiej nogi ( wiadomo rodzinka 5-cio osobowa, lata szaleństwa już za mną, ale też nie działkowicz 60-cio letni), staram się jeździć max. poza terenem do 100-110km/h, o ile oczywiście warunki pozwalają. Jazda z zastosowaniem Eco-drivingu, staram się przewidywać to co się dzieje przede mną. Samochód dobrze jak na ten rok sprawuje się na drodze, części naprawdę tanie, naprawy stosunkowo nie drogie, czasami we własnym zakresie.Naprawdę godny polecenia jako samochodzik rodzinny. Na zbiorniku 37,5 L LPG przejechane 542km, 90% trasa(dojazdy do pracy 105 km dwie strony)odliczając ok. 20 km na jazdę na benzynie do przełączenia, to wynik przyzwoity, troszkę ponad 7 L. Jestem zadowolony

Usterki Renault Scenic I

Liczba wpisów: 142
Niskie obroty biegu jałowego
  • Renault Scenic I Minivan 2.0 i 16V 140KM 103kW 1999-2003
  • silnik
Wydaje mi się, że obroty biegu jałowego są za niskie, wskazówka obrotomierza pokazuje 500obr/min, natomiast po podłączeniu pod komputer diagnostyczny wskazuje na obroty między 740-760obr/min. Na ucho można stwierdzić to stojąc obok auta, gdyż zamiast równo i miarowo pracować, popierduje. Nie wiem czy ma to coś wspólnego, ale jak przy włączonym silniku pompuje pedałem hamulca, to obroty wzrastają, a gdy przestanę, spadają poniżej 500obr/min i po chwili stabilizują na 500obr/min. Jest to o tyle denerwujące, gdyż trudno ruszyć autem tak, aby je nie zadławić.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Terkotanie (chrobotanie) w silniku podczas przyspieszania.
  • Renault Scenic I Minivan 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • silnik
Witam, mój problem polega na tym że w czasie jazdy podczas dodawania gazu słychać w silniku jakby chrobotanie (terkotanie) a kiedy zwalniam gaz i jadę normalnie to cichnie dodam że ten chrobot nasila się wraz z obrotami silnika i od około 2500 - 3000 obr. jest już naprawdę głośno. Dodam że na postoju tego nie słychać bez względu na wysokość obrotów. Przebieg silnika to 200 tyś. (przynajmniej tyle jest na liczniku), branie oleju to 1 l. na około 2 tyś. km. Gdyby ktoś miał pomysł gdzie szukać problemu byłbym bardzo wdzięczny bo dotychczasowi moi doradcy proponowali dodatkowo wygłuszyć komorę silnika albo pogłośnić radio.
Problem rozwiÄ…zany
16 komentarzy
Silnik- obroty wzrastają po czym auto gaśnie (kontrolki usterki elektronicznej/świece oraz migocząca czerwona kontrolka CHECK)
  • Renault Scenic I Minivan 1.4 i 16V 95KM 70kW 1999-2001
  • inne
Witam serdecznie :) Jestem tu nowicjuszem więc nie wiem nawet czy w dobrej kategorii się zapytuję. Mój samochód to Renault Scenic I 1.4... Kilka razy wyświetliła się żółta kontrolka oznaczająca usterkę elektroniczną lub też coś ze świecami (zwiększyły się obroty) po chwili zgasła i zaczęła migać czerwona kontrolka CHECK (silniczek z napisem stop) i autko zamarło. Nie chciało ruszyć. Po jakimś czasie znów normalnie mogłam je odpalić i jechać dalej. Jednakże znów wystąpił ten sam problem i autko stoi... Co może być tego przyczyną? Czy to może być wina przepustnicy? Już sama nie wiem. Autko jest u mechanika- wyczyścił błąd i niby ok- ale po dwóch dniach problem znów się pojawił.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Renault Scenic I Minivan