Szukaj

Informacje o Renault Scenic I RX4 1.9 dCi 105KM 77kW 1999-2003

Lata produkcji: 1999 – 2003
Segment: VANy
Produkowany od roku 1996, kompaktowy minivan (segment K). Renault Scenic stanowił uzupełnienie w katalogu francuskiej marki w klasie vanów, zajmując w nim miejsce obok większego brata Espace. Z początku były tylko wariantem nadwoziowym modelu Megane (sprzedawany był jako Megane Scenic), co nie stanęło na przeszkodzie, by otrzymał nagrodę Samochodu Roku 1997 na Starym Kontynencie. Renault Scenic szybko stał się sporym sukcesem rynkowym marki – dotychczas nabywców znalazło ponad 5 milionów egzemplarzy. Najnowsza, czwarta generacja Scenica dostępna jest od roku 2016. Oferowany jest również 7-osobowy wariant samochodu noszący nazwę Grand Scenic. Trzy pierwsze generacje Renault Scenica dostępne były również w wersjach uterenowionych: RX4, Conquest oraz XMOD.
czytaj więcej
Produkowany od 1999 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Darker
Renault Scenic I
RX4 1.9 dCi 105KM 77kW
Wygodny samochód z naprawdę dużym prześwitem. Pojemny i dobrze wyposażony. Jeździłem nim pracując w lesie. Nie miałem problemów na leśnych drogach czy w śniegu. W glinie napęd sobie nie radził. Bolączką modelu był wał napędowy. Wymieniłem krótko po zakupie na naprawialny i rozbieralny za około 2 tysiące. Od razu lepiej pracował. Pewnie jeździłbym dalej, gdyby nie poważne problemy z silnikiem. Po prostu dokończył żywota. Pierścienie, ciśnienie itp. Polecam, ale chyba jednak benzynę. Długo męczyłem się z awarią przez którą silnik nie zapalał. Po przekręceniu kluczyka kręcił bez końca. Usterka była prosta i tania- czujnik wału. Mechanik nie mógł zdiagnozować, pomogła wymiana w ciemno.
3,5
~wczymzecz@poczta.onet.pl
Renault Scenic I
RX4 1.9 dCi 105KM 77kW
Jest to autko które pewnie nikogo nie rzuci na kolana, ale na które warto zwrócić uwagę jeśli posiadamy dość specyficzne potrzeby. Choć z wyglądu pewnie kontrowersyjny (bo to wciąż Scenic, który podoba się chyba wyłącznie ich właścicielom), z pochodzenia mocno ryzykowny (tak, należę do zdecydowanych zwolenników japońskich pojazdów uśmiechających się z politowaniem na widok francuza na drodze) a z przeznaczenia dość nieokreślony (nie terenowy, nie tylko rodzinny, zdecydowanie nie sportowy, choć SUV znaczy pomoć Sport Utility Vehicle) moim zdaniem wart obejrzenia i rozważanie. Dlaczego kupiłem? Po pierwsze dlatego, iż szukałem autka, które często będzie tracić asfalt pod kołami i nie będzie w takich momentach sprawiało problemów. Nie chodzi tu jedynie o napęd 4x4 niezbędny w błocie i stromym podjeździe po kamieniach, ale również o spory prześwit, co wyeliminowało autka typu Octavia Classic 4x4 czy Passat Synchro. Po drugie chciałem auto w miarę małe, w którym kobieta za kierownicą nie będzie wyglądałą jak dziewczyna gangstera a sama ona nie będzie się bała pojechać do sklepu czy z dzieckiem do parku. Z żalem zrezygnowałem tutaj z Hondy CR-v, a żona odrzuciła Freelandera. Po trzecie potrzebuję czasami coś ze sobą zabrać, więc podziękowałem Suzuki Jimmi, starym Vitarom i Fiatom Panda. Po czwarte autko musiało mieć już kilka lat, aby dało się kupić sprawdzony egzemplarz w dobrym stanie za cenę dwudziestu kilku tysięcy złotych. Tu z przykrością zrezygnowałem z Fiata Sedici 4x4 czy Suzuki SX4. Odpadły też nowe pomysły Renault i Forda, które pojawią się na rynku wtórnym w normalnej cenie pewnie dopiero za 5-6 lat. No i po piąte, auto musiało mieć umiarkowany apetyt na paliwo i opłatę OC. Przy tym warunku z mojego castingu odpadło chyba 80% aut o terenowych aspiracjach szczcących się wspaniałymi jednostkami pod maską. Kiedyś wiele skorzystałem z podobnych opisów zostawianych na Autocentrum.pl, dzisiaj chciałem wrzucić swoją - może komuś do czegoś się przyda. Więcej w szczegółach.
2,4
~Darrek
Renault Scenic I
RX4 1.9 dCi 105KM 77kW
Ładne auto, ale psuje się na potęgę :( Niezmiernie słaby napęd, mało mocy i słabe podzespoły. Najgorsze jednak że brak porządnych warsztatów, które wiedzą co robić. Może w pierwszych latach dizel daje radę, później niezmiernie kosztowny w naprawie, po kolei leci wszystko. Dziś powoli kolejne sceniki się utylizują, jak wartość auta spada do kilku tysięcy to nikt mniej więcej tyle nie da teraz na naprawy. Szkoda, ale to po prostu słabe auto.
Średnie spalanie dla Renault Scenic I RX4 1.9 dCi 105KM 77kW 1999-2003
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Renault Scenic I
RX4 1.9 dCi 105KM 77kW
Autko nie pali duzo, zawsze cos okolo 8l/100km, podrozuje sie bardzo komfortowo, balem sie kupowac francuza ale jestem bardzo zadowolony! Dynamika - auto daje niezle sobie rade, w sumie jestem troche zdziwiony, oczywiscie pozytywnie. Czesci - nie sa drogie, serwisowanie - 550zl wymiana rozrzadu ;) a jezeli nie ma sie dwoch lewych rak reszta tez nie jest droga (wymiana plynow w wale latwizna i duza roznica w jezdzie), dostepnosc czesci internet bez problemu, wiele od espaceIII. W moim przypadku na poczatku dziwnie sie siedzialo, tak wysoko, ale teraz juz wszystko gra. Na pewno posmigam tym audtkiem z 2-3 lata!
6,1
Renault Scenic I
RX4 1.9 dCi 105KM 77kW
Nie robię przeglądów w ASO. Nigdy nie robiłem w żadnym aucie. Nie wiem nawet ile to kosztuje ale pewnie za drogo. Jeżdżę do normalnego serwisu i mechanika i to nie takich koło hipermarketu, którzy jak do tej pory: wymienili tylne amortyzatory (olejowe, takie same jak w kangoo 4x4, kupione w hurtowni za 220 PLN/2szt) za 60 PLN. Wymienił drążki kierownicze (kupione w tej samej hurtowni po 52 PLN/szt) i ustawił zbieżność kasując chyba 120 PLN. Zaspawanie dziury na łączeniu tłumików było za darmo od poprzedniego właściciela (Włoch). Znajomy za sławną w tym modelu regenerację i przeróbkę na rozbieralną wersję wału napędowego zapłacił coś troszkę ponad półtoratysiąca PLN (solidna firma w Bielsku Białej, na pewno odszukacie na google). Tak przy okazji, jeśli znajdzie się jakiś amator wyglądu RX4, który potrzebuje pojeździć jedynie po asfalcie, suchym najlepiej i ciepłym: po wymontowaniu wału autko jest sporo cichsze, lekko szybsze, minimalnie lżejsze, no i sporo mniej pali. To tak tylko, jakby kogoś napadło na posiadanie koła zapasowego z tyłu samochodu :) Przy minus 20 wycieraczki zaczęły żyć swoim życiem - niby działał, ale jakoś inaczej. Tylna nie zawsze chowała się tam gdzie powinna, przednie zamiast jednej rundki w lewo i prawo robiły 3 lub 4. Teraz jest blisko zera i wróciły do standardowych zachowań. Moje wyniki spalania: średnio na polskiej trasie (trzydziestokilkuletni gostek, któremu zależy aby nie osierocić kilkumiesięcznego dzieciaka, ale też nie być wyprzedzanym przez dżentelmenów w kapeluszach jadąch na sumę - bez aspiracji osiemnastoletnich posiadaczy dwudziestodwuletnich golfów) wychodzi około 6,1-6,7 litra ON/100. Jadąc bardzo spokojnie udaje się poniżej 5,5, ale nuda i wstyd. W umiarkowanym mieście około 7,3. Teraz zima to zdarzyło się też 8,2. Może kogoś zainteresuje, że około 3,5 kilometrowy dojazd do domku w górach i potem z górki do asfaltu (czyli w sumie 7km bezdroży w górach) przy różnicy poziomów około 400 metrów to jakieś o ile dobrze pamiętam 1,3 litra czyli wychodzi przeszło 35 litrów/100 (jazda na I i II biegu). Nie podniecam się specjalnie ekonomiką czy osiągami - są to wskazania komputerka pokładowego. Podobno zawyża, ale nie sprawdzałem. Na ekonomiczność eksploatacji pewnie w dużej mierze będzie miał wpływ koszt części zamiennych - ja zakładam, że to auto będzie się psuło, tak jak psuje się każdy inny wyprodukowany we Francji pojazd :) Wszystko co jest takie same jak w Scenicu nie jest chyba droższe od innych marek, problemem natomiast mogą być elementy specyficzne dla RX4. Przed zakupem radzę sprawdzić, czy ceny elementów zawieszenia, karoserii i przeniesienia napędu są dla Państwa akceptowalne. Jeśli tak, proszę zwrócić jeszcze uwagę na cenę opon, które również będą \"troszkę\" droższe niż dla wersji asfaltowej.
7,8
Renault Scenic I
RX4 1.9 dCi 105KM 77kW
To auto 4x4 a takie autka lubia popic. Rx4 ma umiarkowany apetyt na paliwo, u mnie wychodzi ciagle 8 do 8,5l/100km w miescie, na trasie ok 7l. Trzeba pamietac zeby te terenowe oponki byly nabite powietrzem podczas codziennej jazdy, bo jak sa flakowate to i auto wolniej jedzie i wiecej pali.

Usterki Renault Scenic I

Liczba wpisów: 142
Niskie obroty biegu jałowego
  • Renault Scenic I Minivan 2.0 i 16V 140KM 103kW 1999-2003
  • silnik
Wydaje mi się, że obroty biegu jałowego są za niskie, wskazówka obrotomierza pokazuje 500obr/min, natomiast po podłączeniu pod komputer diagnostyczny wskazuje na obroty między 740-760obr/min. Na ucho można stwierdzić to stojąc obok auta, gdyż zamiast równo i miarowo pracować, popierduje. Nie wiem czy ma to coś wspólnego, ale jak przy włączonym silniku pompuje pedałem hamulca, to obroty wzrastają, a gdy przestanę, spadają poniżej 500obr/min i po chwili stabilizują na 500obr/min. Jest to o tyle denerwujące, gdyż trudno ruszyć autem tak, aby je nie zadławić.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Terkotanie (chrobotanie) w silniku podczas przyspieszania.
  • Renault Scenic I Minivan 1.6 i 16V 110KM 81kW 1999-2003
  • silnik
Witam, mój problem polega na tym że w czasie jazdy podczas dodawania gazu słychać w silniku jakby chrobotanie (terkotanie) a kiedy zwalniam gaz i jadę normalnie to cichnie dodam że ten chrobot nasila się wraz z obrotami silnika i od około 2500 - 3000 obr. jest już naprawdę głośno. Dodam że na postoju tego nie słychać bez względu na wysokość obrotów. Przebieg silnika to 200 tyś. (przynajmniej tyle jest na liczniku), branie oleju to 1 l. na około 2 tyś. km. Gdyby ktoś miał pomysł gdzie szukać problemu byłbym bardzo wdzięczny bo dotychczasowi moi doradcy proponowali dodatkowo wygłuszyć komorę silnika albo pogłośnić radio.
Problem rozwiązany
16 komentarzy
Silnik- obroty wzrastają po czym auto gaśnie (kontrolki usterki elektronicznej/świece oraz migocząca czerwona kontrolka CHECK)
  • Renault Scenic I Minivan 1.4 i 16V 95KM 70kW 1999-2001
  • inne
Witam serdecznie :) Jestem tu nowicjuszem więc nie wiem nawet czy w dobrej kategorii się zapytuję. Mój samochód to Renault Scenic I 1.4... Kilka razy wyświetliła się żółta kontrolka oznaczająca usterkę elektroniczną lub też coś ze świecami (zwiększyły się obroty) po chwili zgasła i zaczęła migać czerwona kontrolka CHECK (silniczek z napisem stop) i autko zamarło. Nie chciało ruszyć. Po jakimś czasie znów normalnie mogłam je odpalić i jechać dalej. Jednakże znów wystąpił ten sam problem i autko stoi... Co może być tego przyczyną? Czy to może być wina przepustnicy? Już sama nie wiem. Autko jest u mechanika- wyczyścił błąd i niby ok- ale po dwóch dniach problem znów się pojawił.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Renault Scenic I RX4