Szukaj

Informacje o Renault Scenic II 1.5 dCi 105KM 77kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: VANy
Inaczej niż poprzednik, Renault Scenic drugiej generacji, produkowany w latach 2003-2009, zadebiutował na rynku jako model całkowicie autonomiczny od bazowego kompaktu Megane. Choć model zyskał własną nazwę, wciąż jednak był blisko powiązany z Megane zarówno stylistycznie, jak i konstrukcyjnie. Od roku 2004 po raz pierwszy dostępny w 7-miejscowej odmianie Grand Scenic. Renault Scenic II poddano faceliftingowi w roku 2006. Od roku 2007 w ofercie znalazła się również uterenowiona wersja auta – Scenic Conquest, która stała się następcą analogicznego wariantu Scenic RX 4 z pierwszej generacji modelu.
czytaj więcej
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~johnny
Renault Scenic II
Minivan 1.5 dCi 105KM 77kW
Mój trzeci samochód. Miałem opory by go kupić, szczególnie jeśli chodzi o opinie o poprzednich wersjach tego modelu. Jednak z perspektywy 3 lat i 50 tys km mogę powiedzieć, że była to dobra decyzja. Do silnika nie mam zastrzeżeń. Nie potrzebuje 150km pod maską, więc wszystko ok. Staram się robić serwis olejowo filtrowy co 10-12 tys km a filtr paliwa co drugą wymianę, do tego tankowanie na zaufanych stacjach. odwdzięcza się spalaniem. Wygodny, rodzinny samochód, trasa nie męczy. Funkcjonalność na plus, widoczność super. Części nie są ciężko dostępne i nie kosztują majątku w zależności od producenta oczywiście. Przez ten okres naprawiano/wymieniono hamulce, drążek kierowniczy, raz wymiana rozrządu. Innych napraw nie pamiętam. Trochę problemów z oświetleniem i z modułem elektrycznym ale nic wielkiego. Biorąc pod uwagę cenę zakupu plus koszta eksploatacji i spalanie naprawdę wart tych pieniędzy. A kupiony za 12000 zł.
4,2
~markusek
Renault Scenic II
Minivan 1.5 dCi 105KM 77kW
Dziwi mnie to co napisał poprzednik wyliczając jakieś tam sprawy z płytą podwozia skrzypiacymi drzwiami o słupek!!!!!???? miałeś kolego auto po wypadku pewnie naciągane na ramie!!! Moja ocena jest bardzo dobra. Nie zgadzam się ze slabym zawieszeniem wprost przeciwnie przejechalem nim 40000 i nic w zawieszeniu nie wymieniałem! Auto bardzo przestronne, wysoko się siedzi a ja naprawdę nie lubię siedzieć w piwnicy jak np w lagunie! Żadnych problemów z elektroniką a jedyny mankament jaki wymienię to sprawa zaparowywania przedniej szyby - z tym jest naprawdę problem i niestety trzeba w zimie uzyć klimy zeby szybko je odparować ponadto ciągle mam wrażenie że na szybie i tak jest jakaś para. Poza tym naprawdę same superlatywy. Mam taka radę dla osób które psioczą na samochody które kupili jako uzywane. zawsze jest tak że handlarz chce nas wykiwać a to na przebiegu auta a to na bezwypadkowości ale ja mam jeden idealny sposób- biore BRIEF auta i dzwonię do ostatniego właściciela wypytując o wszystko, Niemcy naprawdę chetnie odpowiadają na wszelkie pytania i od razu wiem czy z handlarzem gadać dalej czy pogonić dziada! numer telefonu znajdziecie bez problemu wchodząc na www.telefonbuch.de wystarczy wpisać imie nazwisko i miejscowość :-)
4,9
~dinn
Renault Scenic II
Minivan 1.5 dCi 105KM 77kW
Idealny pojazd dla rodziny szukajacej taniego, ekonomicznego pojazdu o nieprzecietnym wyposazeniu. Silnik 1.5 dCi o mocy 106 KM daje sobie rade z tym nadwoziem, przy tym spalanie jest naprawde niskie. Wyposazenie jest bardziej niz pelne: pelna skorzana tapicerka z podgrzewaniem przednich foteli, ksenonowe reflektory, automatyczny hamulec reczny, automatyczna klimatyzacja, karta hands free, panoramiczny szklany dach, czujniki parkowania, ESP, tempomat/ogranicznik predkosci, sensory cisnienia w oponach, audio ze zmieniarka Alpine sterowane z kierownicy, alufelgi R16 z oponami 205/55, stoliczki z tylu, mnostwo schowkow, do tego wbudowane rolety przeciwsloneczne z tylu. W tej cenie nic lepszego sie nie znajdzie. Konkurencyjne Zafira, Touran czy C-Max sa o wiele bardziej ubogie, a silniki maja bardziej paliwozerne.
Średnie spalanie dla Renault Scenic II 1.5 dCi 105KM 77kW 2003-2009
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Renault Scenic II
Minivan 1.5 dCi 105KM 77kW
Posiadamy samochód od 2 lat. Wcześniej 10 lat w jednych rękach w rodzinie. Przy wymianie oleju co 15-20 tyś.km. silnik ten jest bezawaryjny. Części tanie, nawet kupowane w oryginale a głównie tak się staram. Wiele napraw do wykonania samemu po obejrzeniu tutoriali na yt lecz przez mała komorę silnika, nie jest to przyjemne. -Spalanie średnie na trasie ekspresowej (tempomat 130 przy wyprzedzaniu max. 150) 4 osoby i samochód wypchany po brzegi- 6.2 -ta sama trasa i te same prędkości tylko pusty samochód- 5.9 -Trasa 1000 km prędkości 120-140 dwie osoby i niewiele bagaży- 6.0 - droga ekspresowa trasa 200 km jazda ekonomiczna (tempomat 96-116)- 4.8 - bak mieszany zimą z rozgrzewaniem silnika 6.7 Traktuję zawsze cały bak tylko na orlenie co piąte tankowanie zalewam verwą
5,4
Renault Scenic II
Minivan 1.5 dCi 105KM 77kW
Ekonomiczność w moim wydaniu to na razie koszty paliwa i jestem z nich bardzo zadowolony (zapraszm do mojego dziennika kosztów). Przegląd dopiero przedemną więc nie mogę się wypowiedzieć. Trochę psuje moją ocenę przepalające się żarówki (pierwszy raz bodajże po 8 tyś km) na szczęście z wymianą nie jest tak źle jak to inni opisują, że muszą wyjmować akumulator i inne cuda. Ja pojechałem pierwszy raz do warsztatu poglądnąłem jak można to zrobić prosto, szybko i następnym razem tak właśnie samodzielnie zrobiłem - na nie szczęscie zbyt szybki znów się przepaliła żarówka.
5,5
Renault Scenic II
Minivan 1.5 dCi 105KM 77kW
Do tej pory koszty są mikroskopijne, Zawieszenie proste czego np. nie da się powiedzieć o VW. Silnik bez najmniejszych problemów. Montaż haka nie sprawia problemów, można się wpiąć w przewody elektryczne do lamp tylnych.

Usterki Renault Scenic II

Liczba wpisów: 53
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 2006r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Problem rozwiązany
4 komentarze
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 1996r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Problem rozwiązany
2 komentarze
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 1996r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Oczekuje na rozwiązanie
Renault Scenic II