Szukaj

Informacje o Renault Scenic II 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2009

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: VANy
Inaczej niż poprzednik, Renault Scenic drugiej generacji, produkowany w latach 2003-2009, zadebiutował na rynku jako model całkowicie autonomiczny od bazowego kompaktu Megane. Choć model zyskał własną nazwę, wciąż jednak był blisko powiązany z Megane zarówno stylistycznie, jak i konstrukcyjnie. Od roku 2004 po raz pierwszy dostępny w 7-miejscowej odmianie Grand Scenic. Renault Scenic II poddano faceliftingowi w roku 2006. Od roku 2007 w ofercie znalazła się również uterenowiona wersja auta – Scenic Conquest, która stała się następcą analogicznego wariantu Scenic RX 4 z pierwszej generacji modelu.
czytaj więcej
Produkowany od 2003 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1870 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(65%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,3
~Troskliwemisie
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi 120KM 88kW
Użytkowany od 2 lat przez żonę do codziennych dojazdów do pracy z dwójkś dzieci (dziennie ok.60km) oraz jako samochód do weekendowych wyjazdów. Silnik dynamiczny że spalanie ok 7 l/100km. Silnik przez dwa lata bez usterek (przez ten czas musiałem uzupełnić ok. 1L 5w40). Olej i filtry wymieniany co 15tys. km. Oprócz wymian eksploatacyjnych (łącznik stabilizatora, klocki) padł elektryczny hamulec, który udało się złożyć z pomocą przerzuconych części z drugiego używanego (łączny koszt ok. 700zł) oraz powracająca co jakiś czas usterka sterownika wentylatora (pali styki już trzykrotnie). Koszt jednorazowej naprawy ok. 100zł x 3. Mimo to samochod uwielbiany przez żonę w związku z dobrą dynamiką w trasie i mieście, bardzo wysoką pozycją za kierownicą, dobrą widocznością i sporym prześwitem dzięki któremu nie zaczepia podwoziem o krawężniki. 3 fotele z tylu pozwalają podróżować mi na dystansie do 100km wraz z dwójką dzieci w fotelikach (185cm, 90kg ...nie dzieci tylko ja). Od 120km/godz. glosny na tyle, ze nie da sie prowadzić normalnie rozmowy. Generalnie zalety przebijają wady.
3,5
~Xawer197
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi 120KM 88kW
Juz wystawialem opinie na temat tego auta- nie mniej jednak moje zdanie zmienilo sie diametralnie. Przejechalem nim ponad 80 tysiecy kilometrow. Oto wnioski.Na plus: Wygoda (Producent chyba we wszystkich modelach kładzie nacisk na wygode i komfort podrozy), nieduze spalanie, pakowne wnetrzę. Na minus: Elektryka, cena czesci (nawet zamiennych!), system odprowadzania spalin (EGR itd.), dużo nowinek technologicznych, które wyprzedzaly swoja epoke o 10 lat (w swoim obecnym aucie po 2010 roku nie mam niektorych bajerow które były w Renault)- niestety wiele z tych "gadzetów" psuje sie na potegę. Nie wspominjac już o alternatorze chlodzonym cieczą- koszt 2000 tys złotych. Auto dla fanów marki albo cierpliwych i dosc zamoznych Kowalskich. Potrafi zrujnować domowy budżet w oka mgnieniu.
3,2
~zebra
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi 120KM 88kW
Tragedia! Szczerze odradzam. Skarbonka bez dna i do tego nieprzewidywalny. Ale od początku. Samochód kupiony od pierwszego właściciela i autentycznie serwisowany do końca do przebiegu 175000 km czyli do czasu gdy go kupiłem! Nie cofany licznik. Auto pod względem przestrzeni, komfortu jazdy, dynamiki, zużycia paliwa absolutnie bez zastrzeżeń rzec by można idealne! przez pierwsze 20 000 km niewymagające napraw! Wymiana oleju co 15 000 km. No ale przyszły wakacje i trzeba było pojechać . Udało mi się oddalić od domu 120 km i klapa. Obróciła się panewka! Oczywiście laweta i po wakacjach! Mechanik przyjął i po 4 tygodniach naprawił. Sumaryczny koszt finansowy ( laweta i naprawa) 5000 zł! Inne straty niepoliczalne ( urlop złość w rodzinie itp). Po naprawie podjąłem męską decyzję i sprzedałem to g... . Dlaczego? Bo w wymienionym silniku nawet po wymianie panewek na nowe nie ma gwarancji, że sytuacja się nie powtórzy! Tak więc jeśli ktoś jest hazardzistą niech jeździ. Ludzie! Uczcie się na błędach innych a nie na swoich błędach ! Ja tego nie posłuchałem i kosztowało mnie to naprawdę sporo!.
Średnie spalanie dla Renault Scenic II 1.9 dCi 120KM 88kW 2003-2009
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Liczba komentarzy: 2
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi 120KM 88kW
Tragedia! Szczerze odradzam. Skarbonka bez dna i do tego nieprzewidywalny. Ale od początku. Samochód kupiony od pierwszego właściciela i autentycznie serwisowany do końca do przebiegu 175000 km czyli do czasu gdy go kupiłem! Nie cofany licznik. Auto pod względem przestrzeni, komfortu jazdy, dynamiki, zużycia paliwa absolutnie bez zastrzeżeń rzec by można idealne! przez pierwsze 20 000 km niewymagające napraw! Wymiana oleju co 15 000 km. No ale przyszły wakacje i trzeba było pojechać . Udało mi się oddalić od domu 120 km i klapa. Obróciła się panewka! Oczywiście laweta i po wakacjach! Mechanik przyjął i po 4 tygodniach naprawił. Sumaryczny koszt finansowy ( laweta i naprawa) 5000 zł! Inne straty niepoliczalne ( urlop złość w rodzinie itp). Po naprawie podjąłem męską decyzję i sprzedałem to g... . Dlaczego? Bo w wymienionym silniku nawet po wymianie panewek na nowe nie ma gwarancji, że sytuacja się nie powtórzy! Tak więc jeśli ktoś jest hazardzistą niech jeździ. Ludzie! Uczcie się na błędach innych a nie na swoich błędach ! Ja tego nie posłuchałem i kosztowało mnie to naprawdę sporo!.
7,2
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi 120KM 88kW
FRANCUSKIE AUTO JEST JAK KOBIETA - PO PIERWSZE DELIKATNE (CIĄGLE TRZEBA UWAŻAĆ), PO DRUGIE KAPRYŚNE - DZIŚ JEST WSZYSTKO OK, JUTRO WSIADASZ, CHCESZ JECHAĆ A TU JAKIEŚ DZIWNE (NIE WIADOMO SKĄD) KOMUNIKATY...NO ALE COŚ ZA COŚ, ZA WYGLĄD I FUNKCJONALNOŚĆ JAK NAJWYŻSZA OCENA, WG MNIE ZAWIESZENIE (TYŁ) ZA MIĘKKIE (DLATEGO WYMIENIŁEM SPRĘŻYNY OD GRANDA- O WIELE LEPIEJ , SZTYWNIEJ , POSZŁO DO GÓRY JAKIEŚ 2,7 CM - TO JEDYNA WADA), WYCISZENIE TAKIE SOBIE, OSIĄGI JAK NA MASĘ PRAWIE 1,5 TONY PRZYZWOITE, SPALANIE RÓWNIEŻ UJDZIE...CZY ZNÓW BYM WYBRAŁ SCENICA? NIE WIEM, ...
5,9
Renault Scenic II
Minivan 1.9 dCi 120KM 88kW
Witam :) Samochód posiadam od ponad 2 lat i w pełni go przetestowałem. Wygodny, zrywny i ekonomiczny. Spalanie przyzwoite bardzo jak na tak duży i ciężki samochód (1435 kg wagi ) Dobrze się prowadzi- sama przyjemnośc z jazdy :) Wady jak to u wszystkich samochodów bywa elektryka- mam tu przede wszystkim na myśli licznik. Pocieszeniem jest to, że da się go u dobrego elektryka, albo elektronika za przyzwoite pieniądze naprawic. Ponadto samochód przestronny w środku, dużo miejsca i dobra widocznoś za kierownicom :) Zdecydowanie polecam :) Pozdrawiam :)

Usterki Renault Scenic II

Liczba wpisów: 53
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 2006r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Problem rozwiązany
4 komentarze
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 1996r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Problem rozwiązany
2 komentarze
scenic 2, silnik 2.0 16v grzechocze przy wolnych obrotach
  • Renault Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009
  • silnik
  • 240 tys. km
Witam. Brak mi sił na mechaników. W grudniu kupiłem Scenica z 1996r. 2.0 16v. Pojechałem na wymianę rozrządu, przy okazji zwróciłem uwagę że zaczął coś rzęcholić. Mówię że podczas kupna nie było tego słychać. Mechanik niestety nie rozwiązał problemu rzęcholenia na wolnych obrotach. Nie wymienił też koła faz rozrządu, bo rzekomo nie mógł dostać. Zostawiłem temat na potem, Kupie to koło i wymienie gdzie indziej, bo pewnie ono takie głośne. Po przejechaniu ok. 2000 km. kupiłem to koło za 350 PLN. i postawiłem u innych speców. Powiedziałem żeby zmienili, bo pewnie dlatego rzęcholi. Dzwonią do mnie, że rozrząd do wymiany. Zdziwienie, przecież dopiero zrobiłem 2000 km od tamtej wymiany. Jak to możliwe. Przyjechałem do zakładu, pokazują mi że napinacz rozsypany, koło pasowe wali. No dobra wymieńcie wszystko. Koszt 950 PLN, nie licząc mojego koła faz rozrządu. Jak auto odebrałem, było względnie cicho. Niestety teraz po kolejnych 2000 km. znów rzęcholi. Jak leciutko przygazuję jest cicho, a jak puszczę gaz, to zaczyna słychać grzechotanie jakieś jakby właśnie na górze silnika, jakby tam gdzie to koło faz rozrządu. Trochę też kiwa silnikiem. Pomóżcie, bo nie wiem co robić....
Oczekuje na rozwiązanie
Renault Scenic II