Szukaj

Renault Talisman Sedan 1.7 Blue dCi 120KM 88kW 2019

Informacje o Renault Talisman Sedan 1.7 Blue dCi 120KM 88kW 2019

Lata produkcji: 2019 – 2019
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2015, model segmentu D (klasa średnia). W katalogu marki zastąpił porównywalną (z tego samego segmentu) Lagunę, jak również flagowy model Lattitude (klasyfikowany segment wyżej). Renault Talisman w luźny sposób odwołuje się do prototypu z roku 1995 o nazwie Talisman Concept. Wersja produkcyjna samochodu powstała na nowej platformie podłogowej Renault-Nissan Common Module Family CMF-CD. Stylistykę i część technicznych rozwiązań Renault Talisman współdzieli z modelem Espace piątej generacji. Mimo że Talisman jest globalną limuzyną francuskiej marki, nie jest oferowana w takich krajach jak między innymi Australia, Wielka Brytania, Irlandia, Japonia, Malezja czy Malta.
czytaj więcej
Powagosław
Piękna linia, piękne kształty, może niezbyt oryginalne, ale po sparzeniu się na kombinacjach z ostatnią Laguną i Latitude, Renault widocznie uznał, że można sięgnąć po… określmy to w taki sposób: bardziej uniwersalne wzorce. ~Powagosław
Luzacjusz
Kto projektował ten samochód? George Lucas? Przecież przód Talismana wygląda jak... hełm szturmowca z „Gwiezdnych wojen”. A na poważnie – powiedziałbym, że Renault znów robi ładne samochody, ale to „znów” oznaczałoby, że kiedyś już tak było, a ja aż taki stary nie jestem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1749 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Widoczność + Ergonomia + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,8
~Roman
Renault Talisman
Sedan 1.7 Blue dCi 120KM 88kW
Ludzie są naprawdę beznadziejni. Nie dbają o auta nie szanują nie serwisują i jak już zasłużą na wszystko co dzieje się w następstwie siadają przed klawiaturą i piszą bzdury. Ja swojego 150 konnego posiadam 5 lat mój kolega z firmy też ten sam okres. Jeden ma już 220 drugi 180 tys … i co ? I nic … tankujemy na normalnych stacjach bo każdy chyba wie że wtryski w tym modelu są piezoelektryczne i nie można tankować na byle jakich stacjach … co do samego auta nie miałem z nim nigdy żadnego większego problemu po za czyszczeniem filtra DPF przy przebiegu 200 tys km …te silniki nie posiadają żadnych wad typu rozrzedzenie oleju … po prostu jak ktoś żałuje na normalne paliwo i leje gdzieś na wsiach w tych pseudo stacjach to można wtryskiwacze uszkodzić a to powoduje właśnie problemy z rozrzedzeniem oleju … warto dodać w tym miejscu że wersja 150 konna jest lepsza bo nie ma już prawie żadnych tych nawet najmniejszych bolączek typu (problem z wtyczkami od wtrysków) poprawili to po prostu. Pisze to bo czytam kolegę na dole i śmiać mi się chce. Auto przejechało ze mną pół Europy i żadnych problemów nigdy z nim większych nie miałem. Trzeba dbać .. jak dbasz tak masz .. reszta to tak jak diesel wiadomo trzeba brać na trasę przegonić go czasami i przeczyścić filtr … jak zamierzasz kupić i jeździć w mieście to nie kupuj bo zabijesz filtr i zaczną się problemy ….
Dodane 10 miesięcy temu
5,0
~Joanna
Renault Talisman
Sedan 1.7 Blue dCi 120KM 88kW
Auto moim zdaniem godne polecenia. W firmie mieliśmy 3 szt i każde zrobiło powyżej 200 tys km. To co ludzie tutaj wypisują to jakieś jednostkowe przypadki które mogą się zdarzyć w każdym aucie. Podstawą jest normalna wymiana oleju co 10 tys km i wtedy unikniemy wysokich kosztów napraw. Zajmuje się flotą w firmie i z pośród kilku innych modeli na te mam najmniej faktur. Odkupiłam sama dla siebie jeden model i ja jestem bardzo zadowolona. Pisze to bo trafiłam tutaj przypadkiem i czytając niektóre komentarze śmiać mi się chce bo ja po za exploatacja naprawdę nie mam z tym autem większych problemów. Ale jak kupujecie auta z drugiej ręki i pierwsza wymiana oleju była na 30 tys km to czego oczekujecie ? Dbajcie o swoje auta i regularnie serwisujcie to nie będzie problemów.
Dodane 10 miesięcy temu
3,6
~Andrzej
Renault Talisman
Sedan 1.7 Blue dCi 120KM 88kW
Samochód bardzo problematyczny i trudny w eksploatacji. Co około 7tys km zapalają się kontrolki skontroluj układ wydechowy i skontroluj układ wtrysku paliwa oraz check engine. Występuje notorycznie błąd rozrzedzenie oleju silnikowego, błąd katalizatora, sondy, filtra dpf i turbiny. Samochód eksploatowanych w cyklu mieszanym. Dużo jazdy w trasy po autostradach ale też sporo jazdy po mieście choć głównie w godzinach wieczornych i nocnych. Posiadam go od maja 2019 i od samego początku podczas wysokich temperatur występował bardzo często problem z odpalaniem. Podczas diagnostyki nieprawidlo działała pompa wysokiego ciśnienia oraz wtryskiwacze. Serwis w porozumieniu z Renault proponuje wymontowanie wtryskiwaczy i wysłanie do zewnętrznego serwisu na dalszą diagnostykę. Inny serwis twierdzi znowu że wtryskiwacze są na pewno w porządku. Przy niższych temperaturach problem z odpalaniem nie występuje. Ogólnie samochód bardzo ładny, komfortowy choć niestety bardzo poważne i uciążliwe usterki psują dobre wrażenie
Dodane 6 lat temu
Średnie spalanie dla Renault Talisman Sedan 1.7 Blue dCi 120KM 88kW 2019
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Renault Talisman
Sedan 1.7 Blue dCi 120KM 88kW
Piszę, ponieważ sam, przed zakupem szukałem informacji o spalaniu. Dane po przejechaniu 1200 km. czyli jeszcze na dotarciu. Opony zimowe 245/45/18 (katalog Renault podaje że zwiększają spalanie o ok. 0,2-0,3 l. w porównaniu do węższych np 215. Pierwszego dnia na trasie ok 100 km, lekko pofalowanej uzyskałem 4.8 l. jadąc w deszczu 80-90km/h. Dwa kolejne dni po mieście ok 40 km spalanie wzrosło do 6,2. W kolejnych dniach przy prędkości ok 110km/h w trasie spalanie oscylowało w okolicach 6 litrów, a przy 100 km/h - 5,5. Mam wrażenie, że po około 500 km spalanie spadło. Aktualnie po przejechaniu 1200 km (około 90% w trasie) komputer pokazuje średnią 5.5. i nie wzrasta mimo że jeżdżę w miarę stałą prędkością ok 110 km/h na tempomacie. Latem pewnie realne będzie 5,5 przy 120 km/h. Napaleni ecodriverzy z pewnością zejdą niżej, ale szkoda silnika. Samochód jak na gabaryty jest oszczędny, prowadzi się doskonale - rozstaw kół w Talismanie jest sporo, bo o 3 cm, szerszy niż np. w Superbie. To przepaść w szerokości, ponieważ 3 cm różnicy to tyle o ile Superb jest szerszy od Octavii. Silnik był dla mnie największą zagadką ale 120 KM spokojnie daje radę, jest elastyczny i ładnie się zbiera. Minusy: Słynny lewarek zmiany biegów rzeczywiście jest jak dyszel, biegi wchodzą średnio, słychać skrzynię i słychać też turbinę, choć ogólnie silnik jest świetnie wyciszony. Brak wycieraczki tylnej szyby, trochę płytki bagażnik i trochę mały otwór bagażnika. TRAGICZNE ŚWIATŁA SOCZEWKOWE!!! w tym samochodzie LEDy są jedyną opcją.
Dodane 5 lat temu
7,0
Renault Talisman
Sedan 1.7 Blue dCi 120KM 88kW
7,0
Renault Talisman
Sedan 1.7 Blue dCi 120KM 88kW

Usterki Renault Talisman

Liczba wpisów: 17
Płyn chłodniczy
  • Renault Talisman Kombi 1.6 Energy dCi 160KM 118kW 2015-2018
  • układ chłodzenia
  • 160 tys. km
Witam zacznijmy od początku Rok temu kupiłem Talismana i mam wrażenie że to mój talizman nieszczęścia, jeżdżę od mechanika do mechanika, a oni już rozkładają ręce i nie chcą się podjąć, ja utopiłem za dużo pieniędzy żeby auto sprzedać. Problemem jest uciekający płyn chłodniczy, gdy pierwszy raz oddałem auto posprawdzali wymienili coś co rzekomo było walnięte i miało być już dobrze po przejechaniu kilkudziesięciu km okazało się że płynu ubyło ponownie i to nie troszeczkę, ale prawie cały zbiornik, dolałem odpowiedniego dla mojego auta płynu kolejne km i znów to samo. Zawiozłem auto do kolejnego mechanika, rozebrali całkowicie okazało się że płyn podobno był widoczny w zaworach silnika i nie dało rady tego naprawić ( sprawdzili cały silnik ) zamówiłem nowy, montaż z wszystkimi nowymi uszczelkami itd itp. Szczęśliwy odbierając auto po wydaniu ok 25 tys za naprawę i silnik zregenerowany, myślałem ze to już koniec, po czym przejechałem kolejne kilometry i szybko się okazało że problem dalej jest ten sam, płyn dalej ucieka nie wiadomo gdzie, ani nie widać plamy żeby był to wyciek, ani w środku nic nie jest zalane, a płyn ubywa litrami Na dodatek teraz w tych temperaturach 2 razy już mi się zagotował w trakcie drogi i po otworzeniu zbiornika z powrotem wrócił. Pomóżcie mi nie wiem co mam robić Potrzebuje dobrego mechanika z lubuskiego bądź dobrych pomocnych opinii może ktoś miał podobną lub ta sama sytuację?
Dodane ponad rok temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Nieszczelność chłodniczki EGR
  • Renault Talisman Kombi 1.6 Energy dCi 160KM 118kW 2015-2018
  • układ wydechowy
  • 166 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 0
Poddaje się uszczelka cięgna zaworu chłodniczki EGR. Czuć czasem spalinami w kabinie. Pewnie mały spadek mocy może być, bo trochę spalin ucieka zamiast trafić na turbinę, ale nie jest to raczej odczuwalne. Niestety problemem jest umiejscowienie tej części w Talismanie. Dla ASO to ponad 8 godzin roboty, więc i cena jest bardzo wysoka.
Dodane 2 lata temu
Komunikat "skontroluj układ wydechowy"
  • Renault Talisman Sedan 1.6 Energy dCi 130KM 96kW 2015-2018
  • układ wydechowy
  • 120 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 19
Nie 2
Zapalił się komunikat "skontroluj układ wydechowy", mechanik po podłączeniu stwierdził że sonda lambda. Sonda wymieniona na oryginalną. Komunikat dalej się pokazał po skasowaniu i adaptacji parametrów ten sam problem. Analizowano różne możliwości różni mechanicy problem pozostaje. Samochód nie traci mocy.
Dodane 3 lata temu
9 komentarzy
Renault Talisman Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów