Szukaj

Informacje o Renault Thalia II 1.4 16v 98KM 72kW 2009-2012

Lata produkcji: 2009 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
OfertÄ™ otwiera benzynowy 1.2l o mocy 75KM. KiedyÅ› taka moc w maÅ‚ych autach byÅ‚a w sam raz, a teraz – jest dość maÅ‚a. Do przemierzania miejskich ulic i pobliskich dróg wystarczy. Na zagraniczny wyjazd z kompletem pasażerów – no, tu już gorzej. W takich zadaniach dużo lepiej sprawdzÄ… siÄ™ motory 1.4l i 1.6l o mocach odpowiednio 100 i 105KM. SpalajÄ… trochÄ™ wiÄ™cej paliwa, ale trzeba pamiÄ™tać, że Thalia ma być tanim autem rodzinnym, a rodziny nie wozi siÄ™ tylko po mieÅ›cie. Dlatego tym bardziej zÅ‚ym wyborem bÄ™dzie diesel 1.5l o mocy 65KM. Do 100km/h przyspiesza caÅ‚e wieki i można go polecić tylko cierpliwym, niewymagajÄ…cym i oszczÄ™dnym – bo maÅ‚o pali. Jest też za to jego wzmocniona do 85KM wersja. Nic nadzwyczajnego, ale napÄ™dza auto dość dobrze. Nie jest jednak tak tania jak jednostki benzynowe, które i tak sÄ… od niej mocniejsze.
czytaj więcej
Powagosław
est dużo lepiej od pierwszego wcielenia, ale to wciąż marny komplement. Thalia nadal jest nieforemna i niespójna, a do tego wygląda jakby poskładano ją z niepasujących do siebie elementów. To właściwie Dacia ze znaczkiem Renault. ~Powagosław
Luzacjusz
Bardzo brzydki, brzydki, przeciÄ™tny, niezÅ‚y… Wszystko wskazuje na to, że tak bÄ™dzie wyglÄ…dać ewolucja tego modelu. No ale zanim czÅ‚owiek wymyÅ›liÅ‚ koÅ‚o, tysiÄ…ce lat wisiaÅ‚ na drzewie. Thalia to wciąż co najwyżej Fred Flinston w dążeniu do doskonaÅ‚oÅ›ci, tfu! przyzwoitoÅ›ci. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 98 KM (72 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 79,5 x 70 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,7
~KRKR29
Renault Thalia II
Sedan 1.4 16v 98KM 72kW
Samochód bezawaryjny , ekonomiczny i mimo nadwozia typu sedan bardzo praktyczny. Jak na Renault niedrogi w utrzymaniu ( typowe dla "Francuzów" tanie części , lecz nie-tania robocizna ) , Bardzo komfortowy , wnętrze wykończone naprawdę schludnie oraz przyzwoicie wyposażone ( komputer ,el. szyby i lusterka , klimatyzacja automatyczna , fotele welurowe ) jak na samochód tzw. "budżetowy". Silnik jak na niecałe 100 koni nie wydaje sie specjalnie dynamiczny , lecz swobodnie nadaje się w trasę , bezstresowo można wyprzedać , przy czym samochód " nie chce" zużyć więcej jak 6.5L na 100. Ogólnie polecam , samochód mało wymagający , przewaznie dobrze wyposażony i za naprawdę niewielkie pieniądzę mozna kupić bardzo dbry egzemplarz.
4,7
~marek_konin
Renault Thalia II
Sedan 1.4 16v 98KM 72kW
Porównując moje prywatne auto do innych posiadanych wcześniej oraz tych, którymi jeżdżę służbowo naprawdę trudno jest mi znaleźć taki element, który stawiałby Thalię w złym świetle. No może brak dostatecznej ilości miejsca dla pasażerów z tyłu. Prawdę mówiąc jest to rewelacyjne autko, które z czystym sumieniem polecam każdemu. Na forum przeważają równie pozytywne co moja opinie, więc myślę, że w swojej bardzo dobrej opinii nie jestem osamotniony. W tej cenie, za jaką kupi się nową Thalie trudno znaleźć interesującą alternatywę. Przez te lata ani razu się nie zepsuła, nie zawiodła na drodze i nie rozczarowała osiągami.
4,7
~Kaszuba
Renault Thalia II
Sedan 1.4 16v 98KM 72kW
Z oczywistych względów co kilka lat kupuje nowe auto w cenie do 50 tysięcy. Miałem więc i skodę fabię, i forda fiestę, i fiata grande punto, i seata ibizę, a teraz Thalię. Ze wszystkich tych samochodów absolutnie najfajniejszym samochodem jest właśnie Thalia. Na moją ocenę składają się zarówno wrażenia z jazdy, bezusterkowość jak i poziom wyposażenia oferowanego w cenie pojazdu. Tutaj jest wszystko, czego oczekiwałem po samochodzie. Fakt, że niektóre rozwiązania są nominalne tj. jest półka na napoje, z której trudno korzystać, kieszenie boczne, do których nie wejdzie pojemnik większy niż puszka pepsi itp, ale w punto nie wchodziły nawet takie rzeczy. Generalnie, jeżeli ktoś kieruje się tą opinią przy zakupie auta, to szczerze je polecam.
Åšrednie spalanie dla Renault Thalia II 1.4 16v 98KM 72kW 2009-2012
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Renault Thalia II
Sedan 1.4 16v 98KM 72kW
Tutaj jestem zawiedziony. Rozpieszczony przez poprzedniego Golfa TDI ktory palil 6,5 l w miescie, tutaj zejscie ponizej 8,5 jest raczej niewykonalne przy spokojnej jezdzie (fakt ze uzywam czesto klimatyzacji). 9 litow jest normalnym wynikiem chocibym nie wiem jak oszczednie jezdzil (dalem sobie spokoj w tym aucie z ekonomicznym stylem jazdy ) W trasie wychodzi 6-6,5l przy predkosciach 90-120km/h + klimatyzacja. Z obserwacji Co ciekawe, w miescie warto jak najszybciej wrzucac 4-ke wtedy chwilowe spalanie spada do 5-6,5l/100km. Na 3 jakos wiecej pali :(
6,5
Renault Thalia II
Sedan 1.4 16v 98KM 72kW
Może te wyniki nie wydają się zbyt wysokie jak na taki silnik, ale jestem osobą, która stosuje technikę eko jazdy. Nie oznacza to bynajmniej jazdy 50-60km/h na trasie, ale płynną jazdę koło 90-100km/h. Polecam szczególnie narzekaczom mówiącym, że ich samochód pali koło 10-12 L na trasie.
7,3
Renault Thalia II
Sedan 1.4 16v 98KM 72kW
Dotarcie to nie jest dobry okres dla pomiarów spalania. Do 1000 km przebiegu należy się liczyć z przeciętną rzędu 8.5 litra na 100 km. Po tym czasie można polegać na wskazaniach producenta. Moja średnia (cykl mieszany) poniżej 6,8 litra
Renault Thalia II