Szukaj

Informacje o Renault Twingo I 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2007

Lata produkcji: 1999 – 2007
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1993, miejski model segmentu A, będący najmniejszym autem w katalogu Renault. Renault Twingo pierwszej generacji zaprojektował ówczesny główny stylista francuskiej marki – Patrick le Quement. Samochód zdradzał też duże podobieństwo do zaprezentowanego w roku 1983 polskiego prototypu Beskid, lecz Renault wyparło się wzorowania na nim. Nazwa Twingo wywodzi się ze scalenia słów „twist”, „swing” oraz „tango”. Trzecia generacja Renault Twingo została wprowadzona na rynek w roku 2014. Od początku model stał się sporym sukcesem rynkowym francuskiego producenta – do dnia dzisiejszego zakupiło go prawie 3,5 miliona nabywców.
czytaj więcej
Powagosław
Drugie Twingo było zakładnikiem sukcesu pierwszej generacji tego modelu: oczekiwano, że też będzie w jakimś stopniu wyjątkowym, charakternym maluchem. A wyszła z niego cała ówczesna nijakość Renault. Ale teraz dzięki niej (bo na jej tle) nowe Twingo znów wygląda dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
Myślę sobie, że to duża sztuka stworzyć retro-malucha, szczególnie jeśli Renault nawiązuje nim do Fiata 500 (albo lepiej: do Fiata 126p). Tyle złośliwości. Z sympatią mogę powiedzieć natomiast: dobrze się stało, że Twingo II już nie ma z nami. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1149 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 105 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Michał Kreft
Renault Twingo I
Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW
Kiedy ojciec powiedział mi, że zamiast wymarzonego golfa 4 dostanę Renata Twingo powiem szczerze, że się zawiodłem. Twingo nigdy mi się nie podobało, uważałem że bardziej nadaje się na auto dla kobiety lub dla osób na emeryturze ( tak wiem typowy młody kierowca, jak coś nie ma 150 koni pod maską i nie wygląda jak sportowe to nie jest to samochód), lecz po 2-3 miesiącach zmieniłem zdanie. Auto jest małe zwinne a z tym silnikiem to istny demon. Mój zawód przerodził się w wielką fascynacje, bo przecież jak samochód z takim wyglądem może dostarczać aż tyle frajdy z jazdy. A prawda jest taka że 75km w samochodzie który waży 800-900kg wystarcza aż za nadto. Polecam jak najbardziej, niektórzy pewnie będą musieli się trochę przyzwyczaić do wyglądu ale później nie będą tego żałować.
3,9
~pawel
Renault Twingo I
Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW
Autko to wybór dość przemyślany - ostatecznie stwierdziłem, że potrzebuję czegoś małego, do miasta i żeby nie zbankrutować. Seicento? Nie najładniejszy, zawieszenie taczki i jedna gwiazdka NCAP. Matiz? To co mam w nim gwarantowane to rdza... Twingo okazał się najlepszy w tej kategorii - mały, zwinny, bezpieczny (3 gwiazdki po ostatnim lifcie, cztery poduszki) i, uwaga... dobrze wyposażony! W cenie średniej klasy roweru można mieć fajny samochodzik z klimatyzacją, pełną elektryką, żwawym silnikiem który niewiele pali! Jak nie klimatyzacja to zazwyczaj można spotkać wersje z roll-dachem - fajny bajer :) Jedyna rzecz, której mi brakuje to tylna para drzwi (to był plus Matiza) ale z drugiej strony jak człowiek sobie pomyśli to i tak rzadko kiedy wiezie się więcej osób. Dokładnie sprawdzam spalanie i waha się w przedziale 5,7 - 6,1 l/100 km. Jeśli chodzi o usterki to nic niespodziewanego (odpukać) przez pół roku mi się nie wydarzyło, a w poprzednich samochodach to zawsze już coś się działo po takim okresie ;)
4,2
~mariusz
Renault Twingo I
Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW
za te pieniądze nie wyobrażam sobie lepszego auta, dynamika i spalanie-rewelacja, 75KM przy 850kg masy, czysta fizyka-dobrze przyśpiesza mało pali śr 6l , to benzynowy diesel, tylko w przeciwieństwie do desel-a nic się ne psuje, od nowości przez 11 lat nic nie uległo awarii, a samochód jest używany codziennie jako 3-cie auto w rodzinie, silnik pracuje tak cicho, że gdy staniemy obok diesel-a na światłach to słyszymy jego silnik, a nie swój, kultura pracy silnika-można lać wódkę do kieliszka stojącego na pracującym silniku, jestem pod wrażeniem francuskiej roboty- mam golfa 5 1.9 tdi 105KM-pali tyle samo, ale trapą go mankamenty. Blacharka idealna- samochód mimo swojego wieku nie posiada żadnych oznak korozji-pod tym względem jest lepiej niż w audi! Polecam jako auto dla kobiety-parkuje na powierzchni dla fiata 126p.
Średnie spalanie dla Renault Twingo I 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2007
5,8
l/100 km
7,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Liczba komentarzy: 2
Renault Twingo I
Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW
Jestem trochę w szoku. Nigdy nie patrzyłem na spalanie, ponieważ jeżdżę zależnie od tego jak potrzebuję w danym momencie. Jeśli trzymałem go na BARDZO wysokich obrotach, spieszyłem się jak głupi (w mieście) to średnio spalanie na poziomie 9L. Jeśli jeżdżę normalnie, tzn. nie uprawiam eco drivingu, po prostu jadę jak człowiek to spalanie w trybie miejskim to około 6L. Piszę ten post ponieważ jestem w ogromnym szoku po dzisiaj. Średnio w trasy jeździłem po 120km/h, ale dzisiaj stwierdziłem, że chciałbym sprawdzić czy faktycznie da się z twingo wyciągnąć 5L/100km, więc pojechałem po autostradzie 70km/h - ciężarówki mnie wyprzedzały nawet :( no ale... Nie wierzyłem w te raporty spalania tutaj co ludzie dodawali, gdzie w trasie po 5-5,5L mieli na 100km. No ale jestem w OGROMNYM SZOKU. Na 100km wyszło mi... 4L!! Tak! 4L! Nie wiecie jakie miałem zdziwienie na twarzy, gdy tankuje a tutaj mi pistolet odbija przy cenie ~40-50% niższej niż gdy po średnio po mieście mieście. Twingo (1.2 silnik, 75KM, 16V) w rodzinie od 5 lat, a ja jeżdżę nim 2 lata. Oficjalnie stwierdzam, że to król supermarketów i parkingów. Na światłach nie podskoczy nawet żadna BMWica. Śmiesznie to brzmi, ale jak wrzucę go na 1 i 2 pod odcięcie paliwa to żaden kozak w rozlatującym się, 20 letnim BMW nie ma szans. Części jak to części, nie za tanie, nie za drogie. Nigdy nie miałem żadnej poważnej awarii, raz tam przegub walnął, raz tam rurę było trzeba podwieszać, raz katalizator wymieniany, ale NIGDY nie było POWAŻNEJ awarii, a uwierzcie, czasami te auto jest tak katowane, no może przesadziłem, że katowane, ale jeżdżę tak dynamicznie i nic się z nim nie dzieje. Moja żaba ma na liczniku niecałe 200 000km, ale ma to coś w sobie, zżyłem się z tym samochodem, nie zawodzi mnie, małe spalanie w trasie, jeśli potrzeba to zrywne po mieście i co najśmieszniejsze... BARDZO POJEMNE. Znajomi śmieją się, że bagażnika to ja nie mam, że niby bagażnik to mam w twingo, ale w domu - w szafie... Ale kiedy wejdą do tego cacka to kopara opada, bagażnik jak na taki rozmiar auta jest BARDZO DUŻY. Polecam ten samochód wszystkim - jeśli nie traficie na jakiś kiepski model to będziecie bardzo zadowoleni. Pozdrawiam :)
7,9
Renault Twingo I
Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW
Autko mam dopiero od dwóch miesięcy z czego pierwsze dwa tygodnie stało w różnych warsztatach (przegląd, instalacja LPG) przejechałem nim dopiero 5 tys km wszystkie przebiegi na LPG. Żeby dokładnie obliczyć opłacalność zakupu instalacji musiałbym znać dokładne spalanie na benzynie nie do zrobienia bo nawet jakbym spróbował to podświadomie chciałbym zwiększyć lub obniżyć spalanie na jednym paliwie. wnioski do dzisiaj podane spalanie na portalu średnio 6,1l jest moim zdaniem nierealne. ja mam 7,8l gazu +0,6l benzyny na 100 km proporcje w moim przypadku to 30% autostrada 20% miasto 50% trasa jeżdżę raczej dynamicznie autostrada 130-150km/h wtedy spalanie jest około 10 l gazu (szacunkowe) minimalne osiągnięte spalanie na zbiorniku gazu to 6,23 l/100km maksymalne 9,65 l/100km średnie około 7,81 l/100km jazdy od połowy listopada do stycznia klimatyzacją włączona przez około 50% kilometrów
5,9
Renault Twingo I
Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW
Jak wyżej - benzynowy diesel. Przęglądów nie dokonuję w ASO, jakoś nie lubię jak ludzie robią ze mnie życiową siermięgę i wciskają np. że do 4 litrowej miski olejowej wchodzi 5 :P Lub tego typu historię. Naprawy w cenach przystępnych poza ASO. Podejrzewam, że samo ASO nie najtańsze jak to z Renault bywa. Moja ocena dotyczy jedynie spalania. I uznaję ją za idealną zważając na fakt, że silnik ma 75 koni i 4 cylindry. Może 3 cylindorwe jednostki palą mniej, ale nie wiem czy kultura pracy sieczkarki do rabarbaru jest warta 0,5 litra / 100 km. ;)

Usterki Renault Twingo I

Liczba wpisów: 26
Układ hamulcowy
  • Renault Twingo I 1.2 60KM 44kW 1996-2007
  • układ hamulcowy
  • 130 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Wieczne problemy z hamulcem. Przy 121 tys. wymiana przewodów z cylindrami hamulca. Usterka naprawiona. Przy 136 tys, przy przeglądzie okazuje się, że tył ma 20% mocy hamowania. Wymiana cylindra hamulcowego usterka naprawiona. Przy 140 tys. migająca kontrolka co jakiś czas. Od czasu do czasu czuć zapach spalonych hamulców i miękki pedał hamulca. Niestety po dokładnych przeglądzie układu hamulcowego dalszych usterek nie stwierdzono. Zobaczymy co się będzie dalej działo. Generalnie auto starsze niż 15 lat jest jeżdżąca skarbonką i odradzam zakupu czegoś starszego.
Silnik gaśnie świeci się pomarańczowa lamka
  • Renault Twingo I 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
Witam,mam problem z autkiem otóż autko ma dziwny objaw z gaśnięciem silnika,mianowicie odpala poprawnie ze spalaniem nie ma najmniejszych problemów ze spadkiem mocy również a jednak problem istnieje. Po odpaleniu ruszam czasem normalnie i jadę sobie i po pewnym czasie zapala się pomarańczowa lampka i zaczyna gasnąc silnik (nie trzyma wolnych obrotów) ponownie uruchamiam i jadę sobie dalej. Po pewnym czasie lampka gaśnie i problem ustaje,i tak zaświeca się nieustanie w nie regularnych odstępach czasu. Najciekawsze jest to że dzieje się to tylko w mieście na trasie autko porusza się bez problemu. Czy ktoś wie co to może być?
Problem rozwiązany
3 komentarze
kontrolka abs swieci -brak mozliwosci odczytu na kompie serwisu - usterka pojawila sie sama po dwutygodniowym postoju auta na parkingu.
  • Renault Twingo I 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • układ hamulcowy
  • 150 tys. km
kontrolka abs swieci nawet po wyciagnieciu bezpiecznika -nie mozna zdiagnozowac usterki -wszystkie komputery w kilku warsztatach nie widza systemu abs .Dodam ze usterka powstala sama -auto stalo na parkingu 2 tygodnie -nie bylo odpalane.Po tym czasie podczas przekrecenia kluczyka pojawila sie kontrolka abs.POMOCY !!!!!!!!!!!!!
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Renault Twingo I