Szukaj

Informacje o Saab 9-5 III

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
czytaj więcej
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz

Saab 9-5 III – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Saab 9-5 III

Liczba ocen: 7
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,4
~wilchoor
Saab 9-5 III
Sedan 2.0 TiD 160KM 118kW
Nie jestem w pełni obiektywny, bo ten samochód to spełnienie moich marzeń. Wcześniej jeździłem 8 lat Saabem 9-3 TiD 2005 i z natury nie spoglądam na inne auta (a już na pewno inne niż szwedzkie). Jeśli ktoś uznał, że osiągnął swój motoryzacyjny sufit to oceniając auto obiektywny NIE BĘDZIE! Indywidualistą można zostać malując beemkę na różowo, tylko po co, skoro można kupić Sabinę NG i wyróżniać się jeszcze bardziej. Dopiero raz spotkałem na drodze innego Saaba z tej generacji. Powtarzam raz na 9 miesięcy! Ale nie o to w tym przecież chodzi. Ten samochód kocha się nie za to, że jest ich mało, ale za to jaki jest piekny dla zadeklarowanego saabiarza. To jak facet zakochany w swojej dziewczynie. Inne mają więcej tego, mniej tamtego, ale ta jest moja! Jeśli kupiłeś Saaba bo nie stać Cię na Lambo, to nie zrozumiesz.
4,4
~matt
Saab 9-5 III
Sedan 2.8 V6 Turbo 300KM 221kW
Wspaniale auto, które przez brak następcy i unikatowy desing starzeje się jak wino. Świetny silnik i pancerna buda (szwedzi własne testy zderzeniowe robili przy 120km/h) sprawiają, że autem jeździ się fenomenalnie i bezpiecznie. Na LPG pali 15-18L/100km. Słabe strony to przepalające się lampy led i jakość plastików jak w traktorze. No i widoczność jak przystało na czołg- jest zerowa. Części mechaniczne współdzieli ze sporą ilością modeli od General Motors (Opel, Buick, Cadillac). Jedyny problem to blacharka, ale wystarczy wsparcie forum i można znaleźć wszystko online.
4,7
~Artur
Saab 9-5 III
Sedan 2.0 Turbo 220KM 162kW
Auto inne, nie do pomylenia z żadnym innym, zauważalna wielkość /ponad 5m długości/, wręcz przykuwające wzrok, eleganckie, detale wersji Aero plus mnustwo dodatków czynią auto bardzo wyjątkowym. Wachałem się czy 2 litrowy silnik poradzi sobie z tą masą i czy nie wybrać 2.8 jednak 2.0 radzi sobie wyśmienicie i tak jak 2.8 także osiąga prędkość 250km/h tylko chwilę później. Polecam fabryczne podniesienie mocy z 220 na 260 kM i wersję 4x4 w automacie. Jedyny minus - brak mapy Polski w nawigacji ale i tak warto ją wziąść bo dostajemy w zamian polskojęzyczne dotykowe intuicyjne sterowanie wieloma funkcjami.
Saab 9-5 III