Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.
Szukaj

Informacje o Saab 9-5 III

Lata produkcji: 2010 - teraz
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do wyższej klasy średniej (segment E), flagowy model szwedzkiej marki, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca Saaba 9000 (nie ma nic wspólnego z modelem 95). Oferowany w wersji czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi. Zbudowano go na płycie podłogowej General Motors o symbolu GM2900. W 2005 roku 9-5 został poddany gruntownemu faceliftingowi. W 2010 roku Saab zaprezentował drugą generację modelu stworzoną na platformie podłogowej GM Global Epsilon.
Powagosław
Szwedzki pomysł na elegancję i prestiż różni się nieco od pomysłów konkurencji. I choć globalizacja/unifikacja w pewnym stopniu dotknęła też i ten model, 9-5 zatrzymał w sobie to coś innego, niepowtarzalnego, za co trzeba go cenić. ~Powagosław
Luzacjusz
Momenty są, nie da się ukryć, choć ukryć też nie mogę, że nowy 9-5 nie jest dziełem, które podoba mi się w stu procentach. To znaczy zastanawiam się, ile Saaba jest w tym Saabie? Albo, innymi słowy, ile w nim Opla Insigni ~Luzacjusz

Saab 9-5 III – wybierz silnik

Autorentgen Saab 9-5 III

Liczba wpisów: 11

Hałasy tylnego zawieszenia.

dodał: ~RadekZG, 9 lat temu
Tylne zawieszenie oparte na wahaczach zakończonych od strony koła tulejami które zapiekają się, skrzypią i trzeszczą. Tu znowu zastosowali patent GM Vectra.

Termostat.

dodał: ~ROBERT, 8 lat temu
Termostaty się psują we wszystkich samochodach, ale nie często.Na szczęście nawet do SAAB-a jest to część niedroga (motor 2,0-2,3T ) i dostęp jest dość prosty jak na SAAB-a. Silnik jest duży więc nawet przy uszkodzonym się zagrzeje, ale jeśli zagrzewa się dłużej niż po 2-3 km jazdy to uszkodzony jest termostat. Wymiana daje oszczędnośc 2-3 l paliwa /100km. Sprawdziłem tej zimy - już nie pali 16l/100km tylko 13l/100km - termostat 40 zł.

Sterownik ABS

dodał: ~RadekZG, 9 lat temu
Sterownik ABS firmy BOSCH - traci połączenia wewnętrzne dzięki czemu nie działa licznik przebiegu, prędkościomierz, tempomat, ABS, kontrola trakcji, występują problemy z przepustnicą. Te sterowniki są także w samochodach innych marek OPEL, BMW, VW. To niemiecki bubel.

Czujnik obrotów wału

dodał: ~Szczęśliwy posiadacz SAABa, 7 lat temu
Czujnik obrotów wału odmawia współpracy bez uprzedzenia. Nie można uruchomić silnika gdy jest ciepły, jak już zapali ma czkawkę. Pomaga nowy za 330zł. Niemieckie g - firmy Bosch.

usterki serwo hamulcowego

dodał: ~Saab, 6 lat temu
Saab 9-5 2,3T 250Tkm - brak wspomagania hamulca. Trzeba używać dużego nacisku na pedał hamulca. Przyczyna: opary olejowe wdmuchnięte przez przepuszczający zaworek zwrotny na przewodach podciśnienia podczas pracy turbo do serwa hamulcowego niszczą jego uszczelnienia. Najpierw wspomaganie zanika przy powtórzeniu hamowania w krótkim czasie, później zanika całkiem. Pedał hamulca rośnie po zgaszeniu silnika z wciśniętym pedałem.

Dane techniczne Saab 9-5 III

Moc silników 160–300 KM
Pojemność silników 1,6–2,8 l
Prędkość maksymalna 209–250 km/h
Przyspieszenie 0-100 6,9–10,1 s

Publikacje o Saab 9-5

Newsy o Saab 9-5

Saab 9-5 III
Aktualnie przeglądasz Saab 9-5 III