Szukaj

Informacje o Seat Arosa

Lata produkcji: 1997 – 2004
Segment: Auta najmniejsze

Seat Arosa – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów

Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Seat Arosa

Liczba ocen: 116
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Karoseria + Widoczność + Koszty utrzymania

Wady

- Drobne usterki - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Marcin
Hatchback 1.0 50KM 37kW
Seat Arosa I
oprócz paru wad i lata już silnika pewne rzeczy można mu wybaczyć bo auto nie jest nowe bo pewne rzeczy po zakupie już były wymieniane akumulator był kiepski i trzeba było wymienić na nowy , no i niestety co zdarza się już w tych awarie czujnika płynu chłodniczego przez co pojazd pali więcej i falują obroty i dośc wysokie obroty biegu jałowego są zamiast tych 850 jest ponad 2000tys obr/min usterka dość prosta do usunięcia odnosi się tylko do wymiany czujnika na nowy po za tym z zalet tego pojazdu jest to ze wszędzie go można zaparkować bo łatwo go sie prowadzi , bardzo duża widoczność jak z przodu i z tyłu . Silnik 1.0 Jakoś spalaniem nie straszy dużo zamienników jest bo seat ma dużo z VW i dużo z tych częsci do niego pasuje
4,2
~Albert_All
Hatchback 1.7 SDI 60KM 44kW
Seat Arosa I
auto oceniam na 4+ szczerze mówiąc, pozytywnie mnie zaskoczyło solidnością wykonania, zwłaszcza silnika i skrzyni biegów. Materiały wewnątrz są średniej jakości, ale da się żyć. Plastiki spasowane są dość dobrze, lecz niestety zdarza się usłyszeć skrzypienie. Moja Arosa ma jasną tapicerkę, którą odradzam, gdyż łatwo się brudzi (nie ma mowy o wożeniu psa ;/). Bagażnik, choć mały, pomieści zakupy. Reasumując, autko jest godne uwagi i warte polecenia osobie, która ceni sobie niskie spalanie i zwrotność (samochód idealny do miasta).
4,0
~`lk
Hatchback 1.7 SDI 60KM 44kW
Seat Arosa II
Arosa poza oczywistym urokiem jest ekonomicznym i zwinnym samochodzikiem. Jego małe gabaryty i niesamowitą zwrotność docenią w szczególności kobiety. Wbrew pozorom sporo można w nim przewieź, jeśli tylko złożyć tylne siedzenia. Czynność bardzo prosta, a dzięki temu uzyskujemy sporą pzrestrzeń bagarzową. Udało mi się do tego autka zmieścić 12 skrzynek (tzw. \"ogrodniczek\") i zabrać jeszcze pasażera. Cenię elastyczność tego silnika. Po zatankowaniu do pełna mogę na długo zapomnieć o odwiedzaniu stacji benzynowej. Spokojnie przejadę ok. 800 km na baku. Reflektory dają bardzo dobą widoczność. Nawet starsze osoby nie mają problemu, by wsiaść i zajać tyną kanapę. Jedynym mankamentem jest brak zamykanego schowaka, ale szybko udało mi sie do tego przyzwyczaić. Nadrabia sporą ilością wnęk i innych miejsc, gdzie można wcisnąć potrzebne rzeczy.

Raporty spalania Seat Arosa

Liczba raportów: 128
Średnie spalanie dla Seat Arosa
5,9 – 6,9
l/100 km
4,4 – 5,1
l/100 km
6,8 – 6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,4
Hatchback 1.7 SDI 60KM 44kW
Seat Arosa II
Seat Arosa jest drugim samochodem w moim garażu, i jest to samochód, którego używam aby po prostu dojechać od punktu A do punktu B. Nogę mam dość ciężką ale dzięki momentowi obrotowemu i niskiej masie nie robi to większej różnicy na spalaniu. Jeśli chodzi o cykl to głównie miejski. Mimo tego wszystkiego, nawet przy bardzo dynamicznej jeździe (w miarę możliwości oczywiście :D) np gdy się gdzieś bardzo śpieszymy samochód rzadko kiedy przekracza 5l/100km. Na ogół spalanie przy normalnej dynamicznej jeździe (wyprzedzanie etc) wokół 4.2l/100km. Przy oszczędnej jeździe można zejść poniżej 4l/100km ale przy takim spalaniu bawienie się w pedantyczną jazdę jest dla mnie nonsensem ;). Silnik bardzo żwawy jak na 60km dzięki wcześniej wspomnianemu momentowi obrotowemu (115Nm), co pozwala spokojnie i energicznie poruszać się w ruchu miejskim do czego z resztą samochód ten został stworzony. Jesli chodzi o jakość wykończenia i bezawaryjność na prawdę jest przyzwoicie, jeśli chodzi o silnik to jedyną rzeczą którą musiałem wymienić (przy przebiegu 220k km to końcówki wtryskiwaczy (koszt to 1400zł z wymianą)). Oleje, filtry, elementy zawieszenia - wiadomo zużywają się i od czasu do czasu wymienić trzeba aczkolwiek zamienniki dobrej jakości można dostać w super cenach, z dostępnością także nie ma problemów. Zdarzają się nieco irytujące usterki we wnętrzu typu zacinająca się szyba czy jakiś zepsuty przełącznik ale są to rzeczy które sami możemy opanować lub niskim kosztem pozbyć się tych usterek u mechanika. Jako, że jest to samochód typowo do jazdy od punktu A do punktu B gdzie nikt go raczej nie oszczędza tak więc mogę powiedzieć ze spokojnym sumieniem, że jest to wytrzymały i oszczędny, mały wojownik idealny do miejskiej dżungli ;)
6,4
Hatchback 1.0 50KM 37kW
Seat Arosa I
No tu moge troszke sie rozpisac bo narobilem nim km :) W miescie naprawde rewelacja... 5,5l spokojnie sie miescilem. Trasa gorzej... 6-7l bo trzeba tych obrotow troche zrobic aby 120 nim wyciagnac. Przeglady nie wiem bo rocznikowo nie to :) Naprawy: Troche mi sie w nim napsolo... ale nie ma tragedii bo pasuje do niego zarowno czesci z Lupo jak i Polo, wiec zamiennikow jak i orginalow jest sporo. Ja pchalem wszystko z Polo bo chcialem miec juz czesci z WV i dzieki temu cos raz naprawione dziala dlugo. Najwieksza bolaczka tego auta to zamek centralny... to jest masakra... naprawialem z 4razy... ale z jednego waznego powodu, to auto ma olbrzymie drzwi i nie trzasnac nimi jest sztuka... a tam wszystko lata, lamie sie i odczepia. Ale jak sie samemu nauczy i pasazera aby nie trzskal to swiety spokoj.
6,0
Hatchback 1.7 SDI 60KM 44kW
Seat Arosa I
Auto w mieście paliło koło 6-6.5 litrow. Krótkie odcinki do 6km i 100℅ miasto , dynamiczna jazda . Uważam że wynik ok. Choć jak widzę spalanie niektórych na poziomie 3.5 l to wierzyć mi się nie chce. Ja nad morze osiagnalaem 5 l w normalnej jeździe.

Usterki Seat Arosa

Liczba wpisów: 15
Spadające obroty przy ciepłym silniku
  • Seat Arosa I 1.0 50KM 37kW 1997-2000
  • silnik
Witam. Mój problem polega na tym, iż gdy jest silnik zimny np. zaraz po odpaleniu (na ssaniu) chodzi bez zarzutów, natomiast gdy złapie temperaturę i np wcisnę sprzęgło podczas zmiany biegów silnik potrafi zgasnąć. Zaraz go odpalam i wszystko jest ok, ale jest to kłopotliwe na skrzyżowaniach. Nadmieniam, że obroty na biegu jałowym mi nie falują i są ok. Problem jest tylko podczas jazdy, gdy się wciśnie sprzęgło - wtedy gaśnie. Ktoś mi mówił, że to przepływomierz, ale nie jestem pewien czy napewno, a po drugie nawet nie wiem gdzie on się znajduje i czy można go wymienić, a może wyczyścić...?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zatykajaca sie zima odma silnika.
  • Seat Arosa I
  • silnik
Występowanie usterki:
W silniku 1.0 należy zimą uważać na zatykająca się odmę silnika - gumowy wąż z lewej strony pod obudową filtra pow. biegnący do skrzyni korbowej. Na krótkich odcinkach jazdy po mieście - zwłaszcza przy mineralnym oleju - który jest na podst. wyposażeniu tego auta, następuje wymieszanie wilgoci i oleju w postaci masła odkładającego się na korku wlewu oleju i w odmie. Zatkanie odmy powoduje podciśnienie w skrzyni korbowej i możliwość - przy całkowitym zatkaniu, wypychania oleju z silnika przez najsłabszy punkt - czyli bagnet oleju. Użytkownicy Arosy - sprawdzajcie zimą czy macie masło pod korkiem... udrażniajcie odmę. lekarstwem na całe zło byłoby podgrzewanie odmy, co jest standardem w wyższych modelach vw. Tutaj macie do wyboru - przeróbkę czy raz w tygodniu przy mroźnej pogodzie wycieczkę za miasto, aby ten syf spłynął i nie zatykał wspomnianej odmy. Poza tym auto nie do zajechania. Zrobiłem 255.000 km i zal było się rozstawać ale jak wiadomo stare są dobre skrzypce i wino a nie auta i kobiety:)
3 komentarze
Odpalanie
  • Seat Arosa I 1.0 50KM 37kW 1997-2000
  • inne
  • 165 tys. km
Jak zgaśnie na biegu przy ruszaniu nie idzie już go odpalić przy próbie odpalenia wszystkie wskazówki się trzęsą i się resetuje dopiero po 20min odpala na pchanie i działa już później normalnie. Co to może być?
Oczekuje na rozwiązanie
Seat Arosa