Szukaj

Informacje o Seat Ibiza II Hatchback Facelifting 1.4 60KM 44kW 1999-2002

Lata produkcji: 1999 – 2002
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 1993-2002, druga generacja Seata Ibizy (oznaczona symbolem 6K) była pierwszą generacją modelu wyprodukowaną już po przejęciu przez koncern Vokswagena hiszpańskiej marki. Seat Ibiza II powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group A03 Platform, tak jak m.in. Volkswagen Polo trzeciej generacji. Niektóre rozwiązania techniczne zaczerpnięto także z Volkswagena Golfa trzeciej generacli. Seat Ibiza II została zaprojektowana przez Giorgetto Giugiaro. Model przeszedł obszerny facelifting w roku 1999 (trzy lata wcześniej poddano go też mniejszej modernizacji). Auto otrzymało tytuł Samochodu Roku 1994 w Hiszpanii. W Republice Południowej Afryki sprzedawano go jako Volkswagena Polo Playa.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 4700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 116 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Zenon
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.4 60KM 44kW
-Silnik nieśmiertelny, wyraźnie słyszalny podczas jazdy autostradą. Bardzo złe wyciszenie w dłuższe trasy katorga. -Seat był moim pierwszym samochodem i szczerze polecam aby móc nauczyć się jeździć. Tani w serwisowaniu, utrzymaniu, naprawdę niskie spalanie bo to zaledwie 5-6l/100km. Mój egzemplarz posiada full elektryczne szyby i klimę, co wystarcza w lato, ogrzewanie również w zimę robi robotę. -Nie kupiłbym tego auta drugi raz, gdyż przede wszystkim mi się nie podoba, i jest za małe, natomiast dla początkujących kierowców jest to wspaniały naprawdę wspaniały wybór.
4,5
~sever
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.4 60KM 44kW
Oceniam to auto bardzo dobrze mam go od nowości przejechałem na gazie od nowości 200 kkm, Do tej pory mam orginalne zawieszenie, wydech i tylko akumulator , rozrząd i świece raz wymieniłem. owszem jeżdże spokojnie i silnik zalewam Mobilem 0w40 od nowości do tej pory i bierze zawsze tyle samo czyli 0,5 litra od wymiany do wymiany. Skrzynia ma fajne przełożenia i 0-80km mam na zawołanie i na światłach startuje jako pierwszy. Jazda po trasie jest możliwa i 140 ale stworzony jest do 90 bo przy 120 już zanika ekonomia. Mam to auto od kawalerki przez wczesne małżeństwo i teraz rodzicielstwo. Jakoś sie w nim mieścimy z wózkiem ale jest już ciasnawo przy wyjeździe nad morze .
3,5
~abborek@poczta.onet.pl
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.4 60KM 44kW
typowe przeciętne auto miejskie, ani złe ani dobre, za małe dla rodziny z dzieckiem (dlatego chcę je sprzedać) idealne dla małżeństwa bez dzieci, dla jednej osby jest nawet super, w sumie przejechałem nim 65 tys. km i poważnych awarii nie miałem, drobne mało kosztowne usterki, zrobiłem nim trasę do Chorwacji bez problemu mimo że był sierpień a auto nie ma klimy, wizualnie auto ładniejsze niż nowa Ibiza, jazda po mieście i parkowanie całkiem przyjemne, w trasie nie jest źle 140-150 można nim sunąć, oczywiście nie jest to wyścigówka
Średnie spalanie dla Seat Ibiza II Hatchback Facelifting 1.4 60KM 44kW 1999-2002
6,9
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.4 60KM 44kW
Witam, autem jeżdżę i w mieście i poza miastem. Codziennie dojeżdżam do pracy (ok 80 km w obie strony). Poza miastem to 26 km, miasto 14 km. Spalanie jest świetne. Jako, że jestem początkującym kierowcą nie szaleję. Poza miastem dobijam max do 100 km/h. Zazwyczaj trzymam prędkość 80-90 km/h. Staram się jeździć ekonomicznie wg. porad z prawa jazdy i tym, co podglądam w Internecie. Z reguły jeśli warunki na drodze pozwalają, trzymam się stałej prędkości. W moim Seacie zauważyłam, że on najlepiej się "czuje", gdy już przy prędkości 40 km/h musi być na 4-ce. Zazwyczaj staram się podglądać obrotościomierz i słucham silnika. Na trasie Szczecin - Koszalin, zeszłam do 5,4 l/100km. Jedyna wada, do której mogłabym się przyczepić, to mały rozpęd przy ruszaniu, ale może być to jeszcze mój brak umiejętności, w szybszym rozpędzaniu auta i dynamice zmiany biegów.
8,6
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.4 60KM 44kW
Tutaj muszę chylić czoła koncern VAG czyli dostęp i różnorodność cen podzespołów naprawdę duża jeśli ktoś chce tanio znajdzie tanie także wszelkie naprawy ewentualna wymiana części eksploatacyjnych przy dzisiejszych zarobkach nie jest uciążliwa dla portfela. Co do spalania nie pamiętam jak z benzyną ale przy zatankowaniu LPG sterownik STAG3 do pełna czyli wchodziło mi 31-33 litry jazdą ekonomiczną maksymalnie udało mi się przejechać 430km co daje wynik na poziomie 7,5l przy stosunku 35%-65% miasto - trasa, z tego byłem naprawdę dumny obecnie posiadam Leona 1.6 102KM no i ciężko poniżej 10l/100km zejść
8,7
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.4 60KM 44kW
Jeżdżę w większości po mieście. Spalanie zimą podnosi się o ok. 3-4 l/100km. Podczas mrozów osiąga nawet 12-13l/100km. Podczas cieplejszych dni średnia po mieście, to 9/10 l/100km. W trsie bardzo oszczędny - 7-9l/100km przy 4 osobach oraz pełnych bagażniku.

Usterki Seat Ibiza II

Liczba wpisów: 56
Silnik przy odpalaniu nierówno chodzi.
  • Seat Ibiza II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1993-1999
  • silnik
Po nocy w przypadku porannego odpalania silnik nie chce wejść na obroty i gaśnie, usterka niknie z zimę, w przypadku wjechania w kałużę silnik gaśnie (po odczekaniu kilkunastu minut awaria ustaje) mikropęknięcia cewki zapłonowej Wymiana cewki po sprawdzeniu. Diagnozowanie- po włączeniu silnika za pomocą spryskiwacza rozpylamy wodę na cewkę pod rożnymi kontami. W przypadku gubienia obrotów lub zgaśniecie silnika ujawniamy uszkodzenie cewki.Wymiana ok. 10 minut (dwie śruby nowa cewka ok. 75 zł, u mnie podróbka chodzi bez problemu 2 rok).
Problem rozwiązany
2 komentarze
Wycieki płynu chłodzącego
  • Seat Ibiza II
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Dane pojazdu: Seat Ibiza II rok prod. 1995 silnik 1.4i 60kM obecny przebieg 259780 km auto kupione w 2008 roku z przebiegiem 201800 km. Od kiedy kupiłem to auto skrupulatnie zapisuję wszystkie wydatki. Przez 4 lata wydałem na części 2500 zł, przejechałem prawie 60000 km. Uważam, że auto ma części trwałe, łatwo dostępne, tanie. Prosta konstrukcja pojazdu ułatwia kierowcy samodzielne serwisowanie pojazdu. Obecny problem: Wyciek płynu chłodzącego, w tempie 2 Litry na 100 km podejrzewam pompę wody albo nagrzewnicę. Polecam Państwu to auto ze względu na jego trwałość, niezawodność i niedrogie serwisowanie. Ogromnym minusem tego modelu są rdzewiejące blachy ale o tym pisał już jeden z użytkowników.
1 komentarz
Jak skasować inspekcję Service?
  • Seat Ibiza II Hatchback
1) załączyć stacyjkę ON 2) nacisnąć i przytrzymać przycisk kasowania kilometrów dziennych. 3) wyłączyć stacyjkę OFF i zwolnić przycisk kasowania kilometrów. Napis OEL ukaże się na wyświetlaczu. 4) przycisnąć i trzymać przycisk cyfrowego, przycisnąć go 5 razy ukaże się (- - - - -). Teraz jest resetowany przegląd (12,000 km) lub 6 miesięcy. 5) przycisnąć przycisk kasowania kilometrów dla wykonania inspekcji 01. IN 01 powinno się pojawić na wyświetlaczu. Do kasowania użyć przycisku zegara. 6) w razie potrzeby powtórzyć procedurę dla inspekcji 02. 7) załączyć stacyjkę ON. Kiedy ukaże się IN 01 wyłączyć stacyjkę OFF
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Seat Ibiza II Hatchback Facelifting