Szukaj

Informacje o Seat Ibiza II Hatchback Facelifting 1.9 SDI 68KM 50kW 1999-2000

Lata produkcji: 1999 – 2000
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 1993-2002, druga generacja Seata Ibizy (oznaczona symbolem 6K) była pierwszą generacją modelu wyprodukowaną już po przejęciu przez koncern Vokswagena hiszpańskiej marki. Seat Ibiza II powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group A03 Platform, tak jak m.in. Volkswagen Polo trzeciej generacji. Niektóre rozwiązania techniczne zaczerpnięto także z Volkswagena Golfa trzeciej generacli. Seat Ibiza II została zaprojektowana przez Giorgetto Giugiaro. Model przeszedł obszerny facelifting w roku 1999 (trzy lata wcześniej poddano go też mniejszej modernizacji). Auto otrzymało tytuł Samochodu Roku 1994 w Hiszpanii. W Republice Południowej Afryki sprzedawano go jako Volkswagena Polo Playa.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 68 KM (50 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 133 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~endru
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.9 SDI 68KM 50kW
Bardzo fajne, ekonomiczne autko. Dobre zarówno do miasta, jak i na trasę (max 3-4 osoby). Jeździłem nim głównie sam lub we dwójke, dynamika silnika SDI wystarczająca. Nie jest to sportowe auto, ale elastyczność na 4 i 5 biegu przy wyprzedzaniu jest dość dobra. Od 130-140 km/h jest już dość głośno, a zimny silnik nieźle klekocze, jak to w VW. Mi to aż tak nie przeszkadzało. Po 10 latach eksploatacji bez korozji (poza wydechem - spawany dwa razy) i poważnych usterek (jedynie wymiana sprzęgła przy 240 tys. km). Wymieniane na bieżąco olej, hamulce, rozrząd i można jeździć. Odpalał nawet przy mrozie -25 st. celsjusza :) Od czasu do czasu miewał jakieś drobne problemy z elektryką (szyby, wbudowane radio z dużym wyświetlaczem), łatwo w nim połamać klamki wewnątrz ale to drobiazgi. Ogólnie auto godne polecenia, szczególnie w dieslu. SDI - prosty i ekonomiczny silnik, a jak ktoś chce troche poszaleć to TDI 90/110 KM, też ekonomiczne i trwałe motory.
4,1
~Cykcykibum
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.9 SDI 68KM 50kW
Jest to pierwszy mój własny samochód choć trochę już ***** woziłem. Samochód rewelacja ! Tani i oszczędny. Najbardziej mi szkoda że Seat wolał opracować własną wersję wnętrza ( w Polo 6n2 wygląda zdecydowanie lepiej ) i zrobił to z wykorzystaniem badziewnych plastików.
3,9
~ozi84
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.9 SDI 68KM 50kW
Auto jest dla singla, pary lub max. rodziny z 1 dzieckiem - osobom pragnącym przewozić w tym całą rodzinkę - odradzam zakupu. Jeżeli już zdecydujemy się je kupić, powinno odwdzięczyć się niezawodnością i bardzo niskim spalaniem - te silniki są chyba mistrzami w oszczędnej jeździe. Jeżeli chodzi o wykończenie - nie jest to mercedes, ale i też nie daewoo - po prostu klasa średnia.
Średnie spalanie dla Seat Ibiza II Hatchback Facelifting 1.9 SDI 68KM 50kW 1999-2000
5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.9 SDI 68KM 50kW
W trasie ciężko jest przekroczyć 5 litrów, nawet przy szybszej jeździe (dla tego silnika 140-150 km/h to już szybko). Średnio palił mi 4,5 - 4,7 litra w trasach, tylko dlatego że jeździłem dość dynamicznie. Przy stałej prędkości 100-110 km/h wychodziło 4,2. Jazda tylko miejska - 5,5 - 6 litrów, zależnie od buta i pory roku. Na pełnym baku (wchodziło około 50 litrów) spokojnie można przekroczyć 1000 km.
4,4
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.9 SDI 68KM 50kW
Witam, dla chcącego, nic trudnego jak to się mawia. na długiej trasie, latem na odpowiednich oponach przy predkości 100km/h komp pokazuje 3.3 ale wiadomo lekkie wzniesienia, start ze świateł itd to wszystko wpływa na wzrost spalania. 3.8 to średnie na trasie nie przekraczajac 100. Zimą wiadomo po miescie nawet 5.3 a na trasie 4.9. Jak dla mnie auto bardzo oszczedne, jak na ta pojemność.
5,3
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.9 SDI 68KM 50kW
Utrzymanie auta nie jest kosztowne. Pali średnio 5L/100km. Większość części zamiennych pasuje od VW a te nie są drogie, gorzej z oryginalnymi. Przykładowo oryginalna klamka wew. kosztuje w Seacie 120 zł

Usterki Seat Ibiza II

Liczba wpisów: 56
Silnik przy odpalaniu nierówno chodzi.
  • Seat Ibiza II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1993-1999
  • silnik
Po nocy w przypadku porannego odpalania silnik nie chce wejść na obroty i gaśnie, usterka niknie z zimę, w przypadku wjechania w kałużę silnik gaśnie (po odczekaniu kilkunastu minut awaria ustaje) mikropęknięcia cewki zapłonowej Wymiana cewki po sprawdzeniu. Diagnozowanie- po włączeniu silnika za pomocą spryskiwacza rozpylamy wodę na cewkę pod rożnymi kontami. W przypadku gubienia obrotów lub zgaśniecie silnika ujawniamy uszkodzenie cewki.Wymiana ok. 10 minut (dwie śruby nowa cewka ok. 75 zł, u mnie podróbka chodzi bez problemu 2 rok).
Problem rozwiązany
2 komentarze
Wycieki płynu chłodzącego
  • Seat Ibiza II
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Dane pojazdu: Seat Ibiza II rok prod. 1995 silnik 1.4i 60kM obecny przebieg 259780 km auto kupione w 2008 roku z przebiegiem 201800 km. Od kiedy kupiłem to auto skrupulatnie zapisuję wszystkie wydatki. Przez 4 lata wydałem na części 2500 zł, przejechałem prawie 60000 km. Uważam, że auto ma części trwałe, łatwo dostępne, tanie. Prosta konstrukcja pojazdu ułatwia kierowcy samodzielne serwisowanie pojazdu. Obecny problem: Wyciek płynu chłodzącego, w tempie 2 Litry na 100 km podejrzewam pompę wody albo nagrzewnicę. Polecam Państwu to auto ze względu na jego trwałość, niezawodność i niedrogie serwisowanie. Ogromnym minusem tego modelu są rdzewiejące blachy ale o tym pisał już jeden z użytkowników.
1 komentarz
Jak skasować inspekcję Service?
  • Seat Ibiza II Hatchback
1) załączyć stacyjkę ON 2) nacisnąć i przytrzymać przycisk kasowania kilometrów dziennych. 3) wyłączyć stacyjkę OFF i zwolnić przycisk kasowania kilometrów. Napis OEL ukaże się na wyświetlaczu. 4) przycisnąć i trzymać przycisk cyfrowego, przycisnąć go 5 razy ukaże się (- - - - -). Teraz jest resetowany przegląd (12,000 km) lub 6 miesięcy. 5) przycisnąć przycisk kasowania kilometrów dla wykonania inspekcji 01. IN 01 powinno się pojawić na wyświetlaczu. Do kasowania użyć przycisku zegara. 6) w razie potrzeby powtórzyć procedurę dla inspekcji 02. 7) załączyć stacyjkę ON. Kiedy ukaże się IN 01 wyłączyć stacyjkę OFF
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Seat Ibiza II Hatchback Facelifting