Szukaj

Informacje o Seat Ibiza II Hatchback Facelifting 1.9 TDI 110KM 81kW 1999-2001

Lata produkcji: 1999 – 2001
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 1993-2002, druga generacja Seata Ibizy (oznaczona symbolem 6K) była pierwszą generacją modelu wyprodukowaną już po przejęciu przez koncern Vokswagena hiszpańskiej marki. Seat Ibiza II powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group A03 Platform, tak jak m.in. Volkswagen Polo trzeciej generacji. Niektóre rozwiązania techniczne zaczerpnięto także z Volkswagena Golfa trzeciej generacli. Seat Ibiza II została zaprojektowana przez Giorgetto Giugiaro. Model przeszedł obszerny facelifting w roku 1999 (trzy lata wcześniej poddano go też mniejszej modernizacji). Auto otrzymało tytuł Samochodu Roku 1994 w Hiszpanii. W Republice Południowej Afryki sprzedawano go jako Volkswagena Polo Playa.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4150 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,5
~Ironiczny
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.9 TDI 110KM 81kW
Silnik jak to 1.9 TDI - bardzo dobry, nieusterkowy, przy wadze auta i 110km - również bardzo zrywny. Generalnie nie ma problemu z silnikiem, skrzynią czy zawieszeniem - normalna eksploatacja. Problemy pojawiają się z całym osprzętem dosłownie wszędzie w aucie... a to padł silniczek wyciearczki tył - nie idzie go dostać, a to wytarło się piórko jednej z wycieraczek z przodu i trzeba kombinować z tak prostą naprawą, a to spadła linka od szyby z przodu (elektryczna - więc koszt mechanizmu bez silnika 150zł), za chwile to samo w drugiej szybie, notorycznie psująca się klimatyzacja, której wnet nie opłaci się naprawiać.. Za chwile świrować zaczyna ESP - ot tak bez powodu. Jak jeszcze ktoś nie daj Boże ma wersję "SPORT" to całkowita tragedia na nasze drogi - auto twarde, delikatnie obniżone, ciężkie do jazdy przy tym gabarycie. Jako małe auto do jazdy na miejscu - świetne, nawet wiliczając w to te drobne usterki, ale jako auto na jakąkolwiek trasę - tragedia. Spalanie najniższe w trasie to 4,92, najwyższe nam iejscu w zimie to 7,45, średnie w cyklu mieszanym miejskim i pozamiejskim około 6-6,5l przy jeździe żwawej i dynamicznej.
4,0
~Konrad
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.9 TDI 110KM 81kW
Zdecydowanie największym plusem auta jest silnik. Dynamika rewelacyjna, przy małym spalaniu. Na plus wyróżnia się bogato wyposażona wersja SPORT. Wygląd auta super, ale są również minusy. Plastiki są kiepskiej jakości, po ponad 250tys przebiegu część przycisków jest powycierana, obdrapana. Wbudowane radio z wyświetlaczem lubi wariować. Kolejnym minusem w moim aucie jest skrzynia biegów, mimo regulacji biegi chodzą ciężko, jedynka potrafi od czasu do czasu wcale nie wejść. Mimo to auto prowadzi się świetnie. Jako pierwszy samochód daje dużo frajdy z jazdy. Polecam dla wszystkich młodych.
2,8
~Mich.
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.9 TDI 110KM 81kW
Ibizę miałem przez 2 lata, na szczęście udało mi się jej pozbyć. Auto miało tylko trzy plusy: 1. Elastyczność w trasie 2. Spalanie 3. Kolor (niespotykany, bardzo ładny turkusowy lakier) Reszta to same minusy, awaryjność, plastiki gorsze niż w Daewoo (mówię obiektywnie, miałem Nexię), trzeszczące, grzechoczące, piszczące wnętrze, problemy z odpalaniem w zimie, ogromna ilość małych usterek i inne rzeczy, o których nawet nie chcę pamiętać. To auto zniechęciło mnie do tego stopnia, że wolałem jeździć moim \'roboczym\' CC 700 niż tym padłem. Nigdy więcej VAGa.
Średnie spalanie dla Seat Ibiza II Hatchback Facelifting 1.9 TDI 110KM 81kW 1999-2001
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.9 TDI 110KM 81kW
Spalanie liczone z dystrybutora i komputera jednoczśnie (wskazuje poprawnie z odchyleniem +-0.1l/100km) Samochód relnie przy normalnej jeździe czyli jakaś trasa kilkadziesiąt km, kilka razy po 10-15km, trochę po mieście itp. po przejechaniu kilkuset kilometrów wskazuje 5.3-5.5l/100km i takie trzeba liczyć jako średnie spalanie samochodu. Minimalne spalanie 3.7 to trasa 30-40km nocą przy prędkości 70-75km/h. Średnie maksymalne spalanie to podane z jazdy po mieście (warszawa) bez szaleństw ale i nie jak emeryt. 4.4l/100km jest to spalanie z wyjazdu do Chorwacji i Czarnogóry przez Słowację, Węgry, Bośnie i Hercegowinę, czyli 3300km trasy + 300km jazdy na miejscu. Dodam że jazda w 2 osoby i cały czas drogi bezpłatne, prędkości jazdy maksymalne dopuszczalne na dany odcinku +-10km/h. Samochód bez modów, przebieg około 230000km.
5,3
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.9 TDI 110KM 81kW
Witam, posiadam ibize 1.9 tdi silnik ASV 110KM po chipie na 140KM i 314Nm z 2001r wersja 5 drzwiowa. Spalanie rewelacja praktycznie po modyfikacji pali tyle samo a jeździ o wiele lepiej bdb elastyczność silnika. Moja ibiza ma już 233tys km i pali średnio 5.0-5.3 l/100km w cyklu 30% miasto 70% trasa, sprawdzane już kilka razy ponieważ tankuje do pełna cały czas. Komputer pokazuje w miarę dobrze w moim przypadku zaniża o około 0.1 l/100km. W trasie jadąc zgodnie z przepisami bez problemu można uzyskać wynik 4.4-4.6l. Pozdrawiam Darek.
5,7
Seat Ibiza II
Hatchback Facelifting 1.9 TDI 110KM 81kW
Auto pod względem dynamiki rewelacyjne, przyspieszenie dziwi nie jednego kierowcy mocniejszych aut. A do tego niskie spalanie. Dojeżdżam do pracy 32km z czego połowa to to autostrada, średnia prędkość 140 jak jestem spóźniony często jadę z max prędkością około 190-200 (wtedy spalanie chwilowe 10/100). I to najbardziej cieszy w tym autku. Przy przebiegu ponad 300tyś auto jeździ zwinnie. Reszta to raczej minusy do których można się przyzwyczaić, np trzeszcząca tapicerka. Plusy to też pełna elektryka: szyby, lusterka, climatronic. Polecam dla mniej zamożnych.

Usterki Seat Ibiza II

Liczba wpisów: 56
Silnik przy odpalaniu nierówno chodzi.
  • Seat Ibiza II Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1993-1999
  • silnik
Po nocy w przypadku porannego odpalania silnik nie chce wejść na obroty i gaśnie, usterka niknie z zimę, w przypadku wjechania w kałużę silnik gaśnie (po odczekaniu kilkunastu minut awaria ustaje) mikropęknięcia cewki zapłonowej Wymiana cewki po sprawdzeniu. Diagnozowanie- po włączeniu silnika za pomocą spryskiwacza rozpylamy wodę na cewkę pod rożnymi kontami. W przypadku gubienia obrotów lub zgaśniecie silnika ujawniamy uszkodzenie cewki.Wymiana ok. 10 minut (dwie śruby nowa cewka ok. 75 zł, u mnie podróbka chodzi bez problemu 2 rok).
Problem rozwiązany
2 komentarze
Wycieki płynu chłodzącego
  • Seat Ibiza II
  • układ chłodzenia
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 1
Dane pojazdu: Seat Ibiza II rok prod. 1995 silnik 1.4i 60kM obecny przebieg 259780 km auto kupione w 2008 roku z przebiegiem 201800 km. Od kiedy kupiłem to auto skrupulatnie zapisuję wszystkie wydatki. Przez 4 lata wydałem na części 2500 zł, przejechałem prawie 60000 km. Uważam, że auto ma części trwałe, łatwo dostępne, tanie. Prosta konstrukcja pojazdu ułatwia kierowcy samodzielne serwisowanie pojazdu. Obecny problem: Wyciek płynu chłodzącego, w tempie 2 Litry na 100 km podejrzewam pompę wody albo nagrzewnicę. Polecam Państwu to auto ze względu na jego trwałość, niezawodność i niedrogie serwisowanie. Ogromnym minusem tego modelu są rdzewiejące blachy ale o tym pisał już jeden z użytkowników.
1 komentarz
Jak skasować inspekcję Service?
  • Seat Ibiza II Hatchback
1) załączyć stacyjkę ON 2) nacisnąć i przytrzymać przycisk kasowania kilometrów dziennych. 3) wyłączyć stacyjkę OFF i zwolnić przycisk kasowania kilometrów. Napis OEL ukaże się na wyświetlaczu. 4) przycisnąć i trzymać przycisk cyfrowego, przycisnąć go 5 razy ukaże się (- - - - -). Teraz jest resetowany przegląd (12,000 km) lub 6 miesięcy. 5) przycisnąć przycisk kasowania kilometrów dla wykonania inspekcji 01. IN 01 powinno się pojawić na wyświetlaczu. Do kasowania użyć przycisku zegara. 6) w razie potrzeby powtórzyć procedurę dla inspekcji 02. 7) załączyć stacyjkę ON. Kiedy ukaże się IN 01 wyłączyć stacyjkę OFF
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Seat Ibiza II Hatchback Facelifting