Szukaj

Informacje o Seat Toledo III 2.0 FSI 150KM 110kW 2004-2009

Lata produkcji: 2004 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2004-2009, trzecia generacja Seata Toledo została zaprojektowana przez Waltera de Silvę, w sposób zdecydowany odżegnując się od stylistyki poprzedniej generacji. Tradycyjne nadwozie typu sedan czy liftback zostało odłożone na półkę, a zamiast tego Seat Toledo III przypominał kompaktowego minivana. Inspiracją bezpośrednią dla auta był dyskusyjny Renault Vel Satis, a pierwowzorem koncepcyjnym – prototyp Seat Toledo Prototipo. Auto było rynkowym niepowodzeniem i ze względu na małą sprzedaż, w roku 2009 postanowiono wycofać go z rynku. Został zastąpiony w katalogu hiszpańskiego producenta modelem Exeo.
czytaj więcej
Powagosław
Przyzwoity, stonowany, elegancki i całkiem praktyczny – Toledo wraca z dalekiej podróży. Od losów tego samochodu może zależeć byt całej hiszpańskiej marki, która w stajni VW przegapiła swoją szansę na zostanie tańszym konkurentem Alfy Romeo. Nomen omen, szkoda. ~Powagosław
Luzacjusz
Seat przestał się bawić z Toledo i zaczyna od początku, upiększając nieco Skodę Rapid. To na swój sposób świadectwo słabnącej pozycji Seata w ogóle. Dostając Skodę nie da się sprostać wyzwaniu zakreślonemu hasłem: „auto emocion”. To jest niestety deutsche keine emocion. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Usterki Seat Toledo III

Liczba wpisów: 6
dziwne zachowanie kierunkowskazów
  • Seat Toledo III 1.9 TDI 105KM 77kW 2004-2009
  • instalacja elektryczna
Mam pytanie do posiadaczy w/w auta lub Altea. Cy ktoś spotkał się może z takim zachowaniem kierunkowskazu u mnie lewego z tyłu. Kiedy jest sucho wilgotność w normie nie ma problemu, ale kiedy zacznie padać lub tak jak dziś mgła gęsta i mokro jest to po włączeniu kierunku w lewo mignie raz po czym wyskakuje komunikat żarówka uszkodzona podaje gdzie i która i co ciekawe szybko zaczyna w środku mrugać wskaźnik kierunku a na zewnątrz żarówki mrugają normalnie i co ciekawe niby uszkodzona żarówka jest dobra mrugnie trzy razy i się wyłączy. Jak zgaszę silnik wysiądę z auta i zamknę samochód centralnym z pilota kierunki mrugną, mrugnie też ta niby uszkodzona i potem jak zapale działa już wszystko ok do jakichś 20 użyć kierunkowskazu w lewo potem znów ta sama historia. Trochę to zagmatwane ale już prościej nie mogłem opisać. Wszystkie styki w lampach sprawdzałem zero wilgoci czy wody i nie wiem już co o tym myśleć, a Panowie w ASO cóż nie wolno wulgaryzmów pisać wiec powiem tyle chcieli wymienić połowę układu elektronicznego bo tak od razu powiedzieć co jest nie tak nie potrafią... Bardzo proszę o jakieś opinie rady może ktoś miał takie coś u siebie? poradźcie coś. Pozdrawiam.
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Zrywanie przy przyśpieszaniu.
  • Seat Toledo III
  • układ napędowy
Po przekroczeniu 2tyś. obrotów przy przyspieszaniu występuje falowanie lub zrywanie pojazdu na biegach II-V. Naprawiano defekt wielokrotnie bez pozytywnego rezultatu, łącznie z demontarzem skrzyni biegów i rzekomą wymianą jakiegoś koła dwubiegunowego. Auto traci moc w górnych zakresach obrotów.Moim zdaniem w serwisie Seata pracują dyletanci, zadaniem których jest jedynie markowanie napraw.
2 komentarze
Kontrolka w kształcie płaskiego klucza na liczniku po przekręceniu zapłonu.
  • Seat Toledo III 2.0 TDI 140KM 103kW 2004-2009
  • inne
Witam. od jakiegoś czasu - 1-2 tygodnie - zauważyłem, że podczas odpalania samochodu na liczniku po lewej stronie nad przebiegiem kilometrów zapala się kontrolka klucza płaskiego (w kolorze czerwonym, to w takim wyświetla ogólnie cały licznik) i po chwili znika. Mam ten samochód kilka miesięcy i niepokoi mnie co to jest, co ten klucz oznacza. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Seat Toledo III