Szukaj

Informacje o Skoda Citigo Hatchback 5d

Lata produkcji: 2011 – 2017
Segment: Auta najmniejsze
Produkowana od roku 2011 Skoda Citigo to mały samochód należący do segmentu A. Jest najmniejszym autem w katalogu czeskiego producenta, najmniejszym także, jaki do tej pory w historii wyprodukowała Skoda – jest nawiązaniem do prototypu z lat 30. XX w. o nazwie Skoda Sgitta (nigdy nie wdrożony do produkcji, mały samochód dla ludu). Sama nazwa Citigo wskazuje przeznaczenie modelu – ma być miejskim autem, które zapełni lukę w tym segmencie w ofercie czeskiej marki. Skoda Citigo zbudowana została na platformie podłogowej VW Group MQB Platform, w ramach projektu NSF (New Small Family) uruchomionego przez Volkswagena, a jego modelami bliźniaczymi są VW up! oraz Seat Mii.
czytaj więcej
Powagosław
W czasach, gdy małe auta kuszą wzrok swoim indywidualizmem i rozrywkowym charakterem, Citigo nie oferuje nic ciekawego, ani zaskakującego. Niestety, najnudniejszy z nowych trojaczków Volkswagena. ~Powagosław
Luzacjusz
Ładne? To nie ma być ładne. To ma być tanie, praktyczne i nie rzucać się w oczy. Taki futerał na małą rodzinkę. ~Luzacjusz

Skoda Citigo Hatchback 5d – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 4
Średnica zawracania 9,8 m
Promień skrętu 4,9 m
Długość 3563 mm
Szerokość 1645 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1910 mm
Wysokość 1478 mm
Rozstaw osi 2420 mm
Rozstaw kół - przód 1428 mm
Rozstaw kół - tył 1424 mm
Zwis przedni 599 mm
Zwis tylny 544 mm
Prześwit 130 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 993 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 947 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1369 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1388 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 959 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 251 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 978 mm
Szerokość bagażnika 1069 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 632 mm
Kąt natarcia 14,6 stopnie
Kąt zejścia 22,3 stopnie
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~Kamil
Hatchback 5d 1.0 75KM 55kW
Skoda Citigo
Osobiście zawsze lubiłem większe samochody jednak kiedyś miałem okazję przejechać się Skodą Citigo i stwierdziłem, że to może być bardzo fajny samochód. Tak też okazało się praktyce. Pomimo 192 cm wzrostu mam w tym samochodzie więcej przestrzeni niż w niejednym samochodzie wyższej klasy. Osoby z długimi nogami na pewno spotkały się z problemem prawego kolana zawadzającego o konsolę środkową. W Citigo tego problemu nie ma ze względu na kształt deski rozdzielczej. Autko prowadzi się bardzo fajnie. Bez problemu można jechać ze stałą prędkością przelotową 140-150 km/h. Z osiągnięciem wyższych prędkości nie ma problemu choć oczywiście trochę to trwa. Nie mamy wrażenia, że jedziemy tak małym samochodem. Miejsca na tylnej kanapie niezbyt dużo ale nawet za bardzo wysoką osobą może usiąść ktoś drobnych rozmiarów. Bagażnik na codzień wystarcza. Jeśli "kreatywnie" się spakujemy można jechać na wakacje. Samochód mega tani w eksploatacji. Tańsze mogą być już chyba tylko Seicento i Matiz. Spalanie bardzo niskie. Do minusów trzeba zaliczyć sprzęgło z wadą fabryczną (hałas tzw. terkotanie). Im zimniej tym intensywniej słyszalny odgłos. Przy wciśnięciu sprzęgła znika. W miarę rozgrzania się całego układu znika. Skrzynia biegów taka sobie. Średnia precyzja i podobno powiązany ze wadą sprzęgła pojawiający się czasami problem z wrzuceniem wstecznego. Niestety producent nie potrafi z tym nic zrobić. Nie wpływa o na żywotność podzespołów. Problem występuje w bliźniaczym VW UP! oraz SEAT MI. Kolejne wady to drobnostki (jednak wkurzające) wynikające z chorej oszczędności. Brak elektrycznego sterowania szybą pasażera z drzwi kierowcy- trzeba się pochylać do drzwi pasażera, brak oświetlenia bagażnika, półkę bagażnika trzeba podnosić ręcznie po otwarciu klapy-brak linek ciągnących półkę za klapą. Wspomniane "oszczędności" zostały w późniejszych rocznikach wyeliminowane. Ostatnią wadą jaka przychodzi mi na myśl to źle zaprojektowane odprowadzanie wody na dachu. Po opadach deszczu cofanie z otwartą szybą gwarantuje, że woda wleci nam do środka. Generalnie jest to super tanie miejskie autko, nie sprawiające kłopotów na co dzień, które pozwoli wybrać się od czasu do czasu w dalszą trasę. Nie jest pozbawione wad jednak blians plusów i minusów przemawia zdecydowanie na korzyść.
4,1
~tomex1981
Hatchback 5d 1.0 75KM 55kW
Skoda Citigo
Jest to fajne auto ale?. Wybierałem między nią a Pandą, brałem pod uwagę również I10 oraz Twingo. W Skodzie czułem się najlepiej, I10 było najładniej wykonane, Twingo się bałem (nowość z silnikiem z tyłu) a Panda pozostała, jako jedyny konkurent (również miłe autko), natomiast miałem kiedyś Fiata w rodzinie i mimo, że było to kochane auto to niestety usterkowe. Skoda przekonuje do siebie ilością miejsca, rewelacyjnym zawieszeniem, dobrym silnikiem, małym spalaniem i dobrym wykonaniem mimo jednak tanich plastików we wnętrzu. Niby wszystko twarde, ale nie skrzypi, nie puka, spasowane jest dobrze - chociaż w moim aucie niestety odkleiła sie podsufitka po około 11000 km. Fotele są duże, zaskakująco duże jak na tak małe auto, dość wygodne, lecz słabo trzymają na boki. Są trzy rzeczy, które dyskwalifikują to auto: Brak tylnich nadkoli (goła blacha, która jednak jest, co najmniej bardzo dobrze zabezpieczona tzw. barankiem), brak tapicerki w bagażniku (znów goła blacha) oraz stukające sprzęgło (przy jego odpuszczaniu). Dwie pierwsze niedoróbki można szybko wyeliminować, kupując nadkola od VW Cross Up-a a bagażnik oddać do tapicera, bądź sprowadzić gotowe elementy tapicerki z Niemiec – ale to wszystko kosztuje a konkurencja to wszystko posiada w standardzie. Problem ze sprzęgłem to natomiast problem serwisu, który nie radzi sobie z tą wadą fabryczną modelu i nie chce się przyłożyć, aby pomóc właścicielom tego auta. Auto jest dobre, ale po pierwsze warte uwagi tylko w podstawowych wersjach a po drugie raczej nie wybrałbym go po raz drugi - serwis Skody jest kiepski, a samochodzik ma braki - sprzęgło, skrzynia biegów, brak nadkoli i tapicerki bagażnika, co nie znaczy oczywiście, że to nieudane auto, po prostu nie warte tych pieniędzy. Lepiej dołożyć i kupić auto z segmentu B.
3,9
~Rozz
Hatchback 5d 1.0 60KM 44kW
Skoda Citigo
Ogólnie jest ok poza: szyby to rysują się od patrzenia na nie, słyszysz każdy samochód dookoła (silnik jest ok wygluszony). Sprzęgło strzela przy zmianie biegów i ten typ tak ma. Reszta się okaże bo dopiero 4m mam citka
Średnie spalanie dla Skoda Citigo Hatchback 5d
4,7 – 5,4
l/100 km
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Hatchback 5d 1.0 60KM 44kW
Skoda Citigo
Po przejechaniu 15 tyś km mam już spore doświadczenie jeżeli chodzi o spalanie autka. Generalnie trzeba powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony z zakupu samochodu. Budowa samochodu jest bardzo prosta, nie ma wodotrysków ale wszystko jest tam, gdzie być powinno. Jeżeli chodzi o spalanie, to bardzo trudno jest uzyskać dane podawane przez producenta nawet na benzynie ale wartości osiągane i tak są bardzo zadowalające. Przy dojazdach do pracy i powrotach w cyklu mieszanym - podmiejskim, na trasach o długości około 30 km auto na pełnym baku gazu przejeżdża około 450 km. Czasem udało się dobrnąć do 500 km, zdarzały się tankowania na dystans około 420 km. Charakterystyczne dla auta jest stosunkowo małe spalanie przy spokojnej jeździe do prędkości około 80 kmh, powyżej 100, przy próbach wyprzedzania, dynamicznej jeździe średnie spalanie skacze na trasie do około 5,5 litra ( wskazanie z komputera ). Średnio z większości rachunków za gaz spalanie wychodzi mi około 5,3 litra LPG/100km i to jest moim zdaniem reprezentatywna wartość i jest to dla mnie rewelacja.
4,3
Hatchback 5d 1.0 60KM 44kW
Skoda Citigo
Miłe zaskoczenie spalania. Przejechałem na razie niewiele bo 3000 km. Średnie spalanie według tankowanego paliwa do pierwszego odbicia to 4,3 l/100 km. Liczone według tankowanego paliwa pod korek nie według kompa. Poprzednio jeździłem fabia II 1,4 tdi., średnie spalanie po 72 tys. km., to 4,7 l/100 km. Sporadycznie włączam klimę. Bardzo wzrasta spalanie gdy włączy się klimatyzację. Nie sprawdzałem jeszcze spalania z włączoną klimatyzacją przez całą drogę. Samochód ma z uchylne tylne okna, które jak się uchyli jest dobra cyrkulacja powietrza i w aucie jest chłodno a powietrze nie hamuje auta. Citigo po mieście na krótkich dystansach kilku kilometrowych spali około 5,5 -6 l/100 km. Na dłuższych pali 4,3 l/100 km. Jadąc do pracy 15 km komputer pokazał 4 l/100 km. Dłuższa trasa 600 km częściowo po terenie górzystym z prędkością nie ecodrivingową samochód z trzema osobami i załadowanym bagażnikiem, z włączoną klimatyzacją, komputer 3,6 l/100 km według nalanego paliwa 3,91 l/100 km. Jadąc powyżej 100 km ecodravingowo czyli płynnie z prędkością 70-80 km/h spalanie według nalanego paliwa 3,47 l/100 km. Zapraszam na mój profil autocentrum Slawomirus44.
4,8
Hatchback 5d 1.0 75KM 55kW
Skoda Citigo
Tu jest rewelacja ! Niskie koszty ubezpieczń, tanie opony i niskie spalanie to w tym samochodzie to co powoduje uśmiech kierowcy. Wokół spalania narosły wręcz legendy - więc powiem jak to wygląda u mnie:auto jak każdy nowy MPi pali po prostu tak jak się jeździ: moja żona ma ciężką nogę i cały czas wali gaz i hamulec więc i spalanie osiąga 5,5 na sto średnio, ja jeżdżę trochę bardziej przemyślanie i auto pali 4,6-4,8; generalnie auto pali w zakresie 3,0-6,0 i to tylko od kierowcy zależy do jakiego wyniku się zbliży !
Skoda Citigo Hatchback 5d