Szukaj

Informacje o Skoda Fabia I

Lata produkcji: 1999 – 2008
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1999 pierwsza generacja Skody Fabia w gamie czeskiej marki stała się następcą mocno już wyeksploatowanego (aczkolwiek udanego) modelu Felicia. Fabia powstało na platformie podłogowej VW A04, podobnie jak m.in. Volkswagen Polo czy Seat Ibiza. Mimo że sylwetka Skody Fabii nie była fascynująca, w niedługim czasie model ten zyskał dużą popularność na europejskim rynku. Skoda Fabia I, do chwili zamknięcia produkcji w roku 2017, znalazła ponad 1,6 mln klientów. Auto poddano modernizacji w roku 2004, która objęła m.in. modyfikacje atrapy chłodnicy, zderzaka oraz tylnych lamp.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz

Skoda Fabia I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Skoda Fabia I

Liczba ocen: 2 054
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Generał Sprawiedliwy
Hatchback 1.4 68KM 50kW
Skoda Fabia I
Autko naprawdę fajne, na dojazdy do pracy bez szaleństw na drodze. Silnik stary prosty czeski troszkę słaby i raczej nie polecam nim wyprzedzać bo zbiera się jak dobra Nysa. Jednak auto prowadzi się pewnie, silnik do 100 km na godzinę pracuje jeszcze kulturalnie później robi się nieco głośniej, jednak opłaty i koszty utrzymania tego auta to naprawdę grosze. Ja ogólnie uwielbiam swoją skodzine i jestem bardzo zadowolony. Posiadam również Kia Sorento 2.5 CRDI 240 KM i przyznam że wole chyba jednak jeździć skodą, Podsumowując Fabia to minus 10 do prestiżu a plus dziesięć dla portfela.:)
4,1
~Generał Sprawiedliwy
Hatchback 1.4 68KM 50kW
Skoda Fabia I
Autko naprawdę fajne, na dojazdy do pracy bez szaleństw na drodze. Silnik stary prosty czeski troszkę słaby i raczej nie polecam nim wyprzedzać bo zbiera się jak dobra Nysa. Jednak auto prowadzi się pewnie, silnik do 100 km na godzinę pracuje jeszcze kulturalnie później robi się nieco głośniej, jednak opłaty i koszty utrzymania tego auta to naprawdę grosze. Ja ogólnie uwielbiam swoją skodzine i jestem bardzo zadowolony. Posiadam również Kia Sorento 2.5 CRDI 240 KM i przyznam że wole chyba jednak jeździć skodą, Podsumowując Fabia to minus 10 do prestiżu a plus dziesięć dla portfela.:)
4,3
~RS77
Hatchback 1.2 i 64KM 47kW
Skoda Fabia I
Auto jak za te pieniądze co najmniej solidne. Silnik 1.2 tylko do miasta. W środku poprawnej jakości plastiki (jak na segment cenowy) a wszystkie przełączniki ergonomicznie rozmieszczone przy niezbyt porywającej, ale jak najbardziej akceptowalnej stylistyce wykończenia. Widoczność ok, oprócz lusterek bocznych - szczególnie to od strony pasażera o wiele za małe. Blacha raczej zdrowa oprócz klapy bagażnika, z tego co widzę to częsta przypadłość tych samochodów. Ogromną zaleta jest tania eksploatacja i dostępność części.

Usterki Skoda Fabia I

Liczba wpisów: 111
awaria rozrządu
  • Skoda Fabia I Hatchback
  • silnik
  • 73 tys. km
w 2007 zakupiłem skodę fabie jako 4 letni samochód z silnikiem 1.2 HTP i przebiegiem 73 tys. Kontrolka check engine włączała się bardzo często. dodatkowo pojawiły wibracje silnika, większe spalanie a ostatecznie problemy z uruchomieniem jednostki napędowej. Pomiar ciśnienia pokazał, że ciśnienie na drugim cylindrze wynosi 2 bar, a na 1 i 3 cylindrze około 11, czyli zgodnie z normą. Powód: wypalony zawór. Gdy mechanik zdemontował głowicę jeden z zaworów nie przypominał typowego "grzybka". Kto winny? paliwo? materiał do produkcji zaworów?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Separator odmy
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Oddając autko na serwis na tzw"Pakiet Startowy" miałem problem z zapchaną odmą czyli podwyższone obroty kontrolki EPC Check Engine dodam iż sądziłem że to wina czujnika podciśnienia po czyszczeniu odmy naprawa pomogła ale w trasie do Katowic miałem problem z uszczelką korka wlewu oleju od razu podejrzewałem odmę i od razu wymieniłem na nową odmę z firmy Vaico V10-2255 i problem zniknął dodatkowa zauważylem iż obroty silnika spadły na starej odmie miał 1100 obr/min na nowej po odpaleniu ok 1000 obr/min.Po za tym najlepszy samochodzik zaraz po Cinquocento polecam i pozdrawiam :)
Wskazania spalania
  • Skoda Fabia I Kombi 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2008
  • inne
Witam jestem od miesiąca posiadaczem skody fabii kombi silnik1.4 16v problem dotyczy wskazań przez komputer pokładowy spalania chwilowego oscyluje między wartościami 0.0 l/100 a 99.9 l/100km ! nawet przy bardzo delikatnym obchodzeniu się z pedałem gazu przy ruszaniu oczywiście największe 99.9 czasem 70.0 na trzecim biegu osiąga wartości ok 20 l/100 dopiero przy 4 biegu i w miare stałej prędkości wskakuje na powiedzmy optymalny poziom poniżej 10 l/100 (co za tym idzie średnie spalanie na krótkich odcinkach wynosi ok 20 l/100) podpięty komputer wskazywał błąd na sterowaniu marelli dotyczący przepustnicy którą czyściłem adaptowałem a nawet wymieniłem na drugą używaną ale sprawną błąd wykasowany nie powrócił lecz problem nie zniknął auto wydaje się słabe choć czasem ma chwilowe wzrosty mocy dodam że innych błędów komp nie wykazał pomocyy ! bo skoda czujników ma multum a wymiana wszystkich aż trafi się na dobry to duży koszt znajomy mówił że pomóc może resetowanie ustawień do fabrycznych czego jescze nie próbowałem aa i jeszcze auto trochę klekocze ale podejrzewam że to wina popychaczy więc myśle że nie ma związjku z sprawą
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 57
5,0
Kombi 1.4 80KM 59kW
Skoda Fabia I
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 28 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Posiadam instalację gazową STAG z wtryskiwaczami HANA, silnik pracuje idealnie, brak różnicy gaz/ benzyna, spalanie ok. 20% wyższe: trasa (70-100 km/h)ok. 7,2-7,5 l/100km, trasa (90-140km/h)autostrada 8-9 l/100km, miasto ok. 10-10,5 l/100km. Oprócz regularnej wymiany filtrów w tej instalacji nie było potrzeby nic w niej innego wymieniać ani regulować dodatkowo przez...
2,0
Hatchback 1.4 16V 101KM 74kW
Skoda Fabia I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: AC
przebieg: 94 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Odradzam jakiekolwiek naprawy u Pana Mariusza Zaręby. Źle zamontowana instalacja LPG doprowadziła do remontu silnika. Pech chciał, że zdecydowaliśmy z żoną kontynouwać z ufnością naprawę u Pana Zaręby. Pieniądze zainkasował za pełny remont, naprawy nie doprowadził do końca, zamontował używane części mówiąc że są nowe, auto jak się psuło tak się psuło, w końcu żona miała...
5,0
Hatchback 1.4 16V 101KM 74kW
Skoda Fabia I
homologacja: EKO ALMA SP.J
instalacja: ESGI 2
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Jestem zadowolony z tej instalacji. Zużycie gazu porównywalne z benzyną t.j ok. 9l. Tankując gaz w Niemczech zużycie spadło do 7,5 l / trasa /. Tak, więc wszystko zależy od jakości gazu. Podczas eksploatacji / 85000 km./ 2 razy czyściłem wtryskiwacze w wannie ultradźwiękowej z podanym impulsem na wtryskiwacz . Poza tym zero kłopotów. Dbając o wymianę filtrów na czas , dobry...
Skoda Fabia I