Szukaj

Skoda Fabia III Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW 2014-2018

Informacje o Skoda Fabia III Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW 2014-2018

Lata produkcji: 2014 – 2018
Segment: Auta małe
Skoda Fabia trzeciej generacji światową premierę miała podczas wystawy samochodowej w Paryżu jesienią 2014 r. Model ten powstał na platformie PQ25, na której zbudowano m.in. takie modele jak Skoda Rapid, Seat Ibiza, Volkswagen Polo czy Audi A1. Skoda Fabia III dostępna jest jako pięciodrzwiowy hatchback oraz nieco większa odmiana kombi. W 2018 r. Fabia trzeciej generacji została poddana faceliftingowi, w ramach którego zmodernizowano przede wszystkim przednią część nadwozia.
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1422 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~johnnybgood90
Skoda Fabia III
Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW
Auto pojemne i zwykłe do bólu, co traktuje jako komplement. Wszystko w nim działa jeżeli działa. Ma dostateczną moc silnika i prowadzi się dobrze. Bagażnik zaskakuje pozytywnie jak i przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. Wszystkie te plusy przykrywa jednak seria awarii, która mi się przydarzyła związanych z silnikiem. Kupiłem poleasingowe auto z autoryzowanego salonu z udokumentowanym przebiegiem i serwisem a okazało się, że po roku użytkowania wsadziłem w remont silnika i elektroniki (której nie mogło załatwić w 1,5 msc ASO) 25% wartości auta a był to początek problemów. Zaczęło się od nagłej awarii sterownika silnika. Auto zgasło nagle na zjeździe z ekspresówki i pomimo kręcenia rozrusznikiem nie odpaliło. Hol do ASO- po 1,5 msc i wysyłaniu podzespołów do centrali serwisu stwierdzili, że mogą mi wymienić sterownik za 7tys ale nie ma pewności czy to będzie działało. Dali namiar na elektronika, który takie tematy naprawia a nie wymienia. Pojechałem i po wykonaniu przeprogramowania i remontu (na czymkolwiek polegał) sterownika dostałem diagnozę o opiłkowaniu pompy paliwa i zapchanych wtryskach. Wykonałem regenerację wtrysków i pompy, wymieniłem układ paliwowy i zbiornik. KOSZT 12tys. Na opiłkująca pompę wszyscy spece od elektronika do mechanika i wtryskowca i ASO!!! powiedzieli, że ten typ tak ma i jak moja opiłkuje to tak będzie i już. Po remoncie silnik nie chodziła jak wcześniej i czułem, że temat wróci. Po przejechaniu 20tys jak emeryt (tankowanie od połowy zbiornika, nie kręcenie obrotów na zimnym silniku, olej 2 razy w tym czasie) temat wrócił. Opiłki we wtryskach tym razem koszt 7tys i znów informacja, że układ wtryskowy Delphi tak ma. NIE POLECAM!
Dodane 10 dni temu
4,3
~WW
Skoda Fabia III
Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW
Sprawy mechaniczne raczej ok, komfort jazdy utrudnia hałaśliwość przy większych prędkosciach. Samochód wygodny, dużo pomieści. Godny polecenia. Przy 100 tys konieczna była zamiana sprzęgła dwumasowego.
Dodane 3 lata temu
4,7
~Michał
Skoda Fabia III
Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW
Autko po przejechaniu 90 k km bez usterek , poza eksploatacją brak innych kosztów. Jazda wszędzie , od miasta przez trasy po całej Polsce . Bez pro ble mo we . Nie duże koszty utrzymania . Radzi sobie w każdych warunkach , systemy bezpieczeństwa bardzo sprawne . Dla mnie przy 4 osobowej rodzinie zdaje egzamin .
Dodane 4 lata temu
Średnie spalanie dla Skoda Fabia III Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW 2014-2018
4,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Skoda Fabia III
Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW
Autko u mnie od nowości , 2 lata zrobione 65000 km. Spalanie ogólnie oscyluje miedzy 4,8-5,4 w cyklu mieszanym, zależy od pory roku , czy chodzi klima. Na trasie można zejść w granice 4,2 przy prędkościach przelotowych do 120 km/h. Ekstremalnie zszedłem nawet do 3,5 l , jadąc 90 km/h za tirem , mordęga ;) Na trasie autostradowej , przy jeździe ok 140 km/h spalanie ok 4,8 l . Tankując 56 l - wykręciłem ponad1300 km.
Dodane 5 lat temu
3,9
Skoda Fabia III
Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW
Autko mam krotko ale juz przejechalem ok 800km w roznych wsrunkach. Spalanie podawane przez producenta wydaje sie byc nieosiagalne - a jednak! W trasie po obwodnicy i autostradzie (srednia predkosc ok 120km/h) na dystansie od 130km moje spalanie wynioslo 4,6l przy pelnym zaladunku. W cyklu mieszanym na dystansie ok 30km spalanie wynioslo mi 3,2-4,3l. Po miescie wyszlo ok 3,8-4,8l. Swietne auto.
Dodane 9 lat temu
4,6
Skoda Fabia III
Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW
Do auta trzeba się przyzwyczaić. Spalanie mimo wszystko trochę za duże jak na mój łagodny tryb jeżdżenia. Nie ma co się sugerować informacjami, kiedy należy zmieniać biegi bo spalanie może być jeszce wyższe.
Dodane 9 lat temu

Usterki Skoda Fabia III

Liczba wpisów: 13
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz.
  • Skoda Fabia III Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW 2014-2018
  • silnik
  • 187 tys. km
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz (rownież na biegu jałowym przy zwiększaniu obrotów powyżej 1500/1600). Problem zaczął pojawiać się gdy temperatura na dworze spadała poniżej 10 stopni Celsjusza. Im chłodniej, tym szarpanie było intensywniejsze i trwało dłużej, początkowo od 100-200 metrów podczas pierwszego przyśpiesza, po 3-5 km przy temperaturze -5 stopni Celsjusza. Szarpanie pojawiało się od 1500-1600 obr/min wzwyż. Komputer samochodu nie wyświetlał błędów. Tego typu objawy, dla tego konkretnego silnika CUTA 1.4 TDI 105km są popularne, a problem wydaje się być do tej pory nierozwiązany. Do momentu znalezienia przyczyny w samochodzie był wymieniony filtr paliwa/powietrza, wymieniono olej wraz dodatkiem dwusiarczku molibdenu, został wyczyszczony przepływomierz, do paliwa dwukrotnie dodano środek Moly Liquid do czyszczenia wtrysków, tankowano Diesla Verve na przemian z Dieslem Miles Plus. Powyższe zabiegi nie rozwiązały w najmniejszym stopniu problemu.
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
4 komentarze
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Dodane 4 lata temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
Skoda Fabia III Kombi

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów