Szukaj

Informacje o Skoda Fabia III

Lata produkcji: 2014 – 2021
Segment: Auta małe
Skoda Fabia trzeciej generacji światową premierę miała podczas wystawy samochodowej w Paryżu jesienią 2014 r. Model ten powstał na platformie PQ25, na której zbudowano m.in. takie modele jak Skoda Rapid, Seat Ibiza, Volkswagen Polo czy Audi A1. Skoda Fabia III dostępna jest jako pięciodrzwiowy hatchback oraz nieco większa odmiana kombi. W 2018 r. Fabia trzeciej generacji została poddana faceliftingowi, w ramach którego zmodernizowano przede wszystkim przednią część nadwozia.
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz

Skoda Fabia III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Skoda Fabia III

Liczba ocen: 127
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~MEG
Skoda Fabia III
Kombi Facelifting 1.0 TSI 95KM 70kW
Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego samochodu. Przesiedliśmy się na Fabię III po Fabii I. Jesteśmy póki co wierni tej marce i temu modelowi. W tej półce cenowej i roczniku jest to naszym zdaniem jedno z najrozsądniejszych aut. Samochód prowadzi się bardzo dobrze. W jeździe po mieście czy podczas spokojnej (do 160 km/h) jazdy po trasie sprawuje się bardzo dobrze, jest wystarczająco dynamiczny. Każdy kto kupi Fabię III jako rodzinny samochód, nie oczekując osiągów jak w Porsche, powinien być zadowolony. Nie psuje się, a w razie awarii części są póki co tanie. Jedyny minus to przestronność we wnętrzu i ilość plastiku, ale umówimy się, auto kosztuje niewiele więc coś za coś. Dla nas najważniejsza jest niezawodność.
4,7
~LPG
Skoda Fabia III
Kombi Facelifting 1.0 MPI 60KM 44kW
W katalogu jest błąd, te auta były produkowane do czerwca 2022 roku. Moje właśnie takie jest. Ogólnie jestem mega zadowolony, prowadzi się świetnie, wszystko pięknie działa, bardzo malutko pali i jest niesamowicie zwinne, a przy tym to kawał przestronnego auta w niewielkim przecież nadwoziu. Skoda strzela sobie we własną d*pę wycofując ten model z oferty, ale cóż, przecież wielki jak stodoła, zasilany historycznie drogim węglem Enyaq jest bardziej ekologyczny i w ogóle trendy, szczególnie z tym paskudnym telewizorem wystającym z deski, ale o tym niżej.
2,8
~Michal
Skoda Fabia III
Hatchback Facelifting 1.0 MPI 75KM 55kW
Samochód żre paliwo jak smok. Na jedynce aktualne zużycie komputer pokazuje zawsze pomiędzy 10 a 12 litrów , na dwójce pomiędzy 8 a 10 litrów. A to sa biegi na których się jeździ w korku w mieście. Moje Clio diesel na dwojce spalało pomiędzy 3,5 a 4 litry wg wskazan komputera. Drugi raz bym nigdy nie kupił tej Skody. Do tego tandeta z plastiku, w czasie upałów podczas otwierania drzwi plastikowa posrebrzana klamka dosłownie została mi w ręku. Żeby nawet nawet na klamce uszczędzać metal… W tylnych drzwiach też się ułamała ta sama plastikowa klamka. Do tego zawieszajacy się komputer pokładowy jako wisienka na tym czeskim torcie….nie polecam….
Średnie spalanie dla Skoda Fabia III
5,0 – 6,9
l/100 km
4,9 – 5,5
l/100 km
5,4 – 9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Skoda Fabia III
Kombi 1.0 MPI 75KM 55kW
260km, uzupełniam lpg i benzynę do pełna i płace 102zl czyli 38zl na sto km czyli gdybym to podzielił przez koszty gazu (i nie musiał wliczać wówczas koszty benzyny) to wyszło by że pali 13l gazu. W trasie faktycznie 7-8l gazu. Po modyfikacji polegającej na tym że obniżyłem temp przełączania lpg z 50 na 25c spalanie gazu wzrosło + jazda bez dotrysku benzyny powyzej 9ms lub 4300obr, a spadło benzyny i sumarycznie dojazd 3.5km do pracy to koszt ok 33zl czyli 11l lpg na 100km. Gdybym tankowal TYLKO LPG to faktycznie, koszty przejechania 260km wyniósłby ok 68zl czyli 8.5l lpg no ale ludzie kochani nie oszukujmy się liczby nie kłamią
5,3
Skoda Fabia III
Hatchback Facelifting 1.0 TSI 95KM 70kW
Jeżdżę fabia 2020r hatchback od roku. Spalanie rewelacyjne. Przyspieszenie w mieście wystarczające. Na trasie w 4 osoby tez daje radę. Z wyprzedzaniem w trasie tez nie ma problemu. Z usterek przy przebiegu 25tys były wymieniane hamulce tył kpl. Z irytujących rzeczy to trzeszczące plastiki na wysokości zwijacza od pasów bezpieczeństwa. Bardzo słaba powłoka lakiernicza. Po pierwszej trasie naliczyłem ok 7 odprysków lakieru na masce i zderzaku, oraz w rok użytkowania 3 odpryski na przedniej szybie. Bardzo przyzwoite i budżetowe auto w dobrych pieniądzach. Ekonomiczne
5,2
Skoda Fabia III
Kombi Facelifting 1.0 TSI 95KM 70kW
Dobrze do tarty silnik pokazuje rewelacyjny wynik w spalaniu. Ta 1.0 tfsi jednostka jest bardzo dynamiczna, mimo tego że ma tylko 3 cylindry. Z lekką stopą można uzyskać wynik w okolicy 4.2-4.7 na 100km. Ewentualnie mam najechane 145 tys. które pokonałem bez żadnych problemów. Rozrząd jeszcze nie był wymieniany, a tylko wymienione zostały drążki, tarcze , bębny tył . Usterka EPC to był krótki temat naprawiony aktualizacja oprogramowania. Polecam samochodzik.

Usterki Skoda Fabia III

Liczba wpisów: 13
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz.
  • Skoda Fabia III Kombi 1.4 TDI 105KM 77kW 2014-2018
  • silnik
  • 187 tys. km
Szarpanie zimnego silnika podczas przyśpieszania przy niskich temperaturach na zewnątrz (rownież na biegu jałowym przy zwiększaniu obrotów powyżej 1500/1600). Problem zaczął pojawiać się gdy temperatura na dworze spadała poniżej 10 stopni Celsjusza. Im chłodniej, tym szarpanie było intensywniejsze i trwało dłużej, początkowo od 100-200 metrów podczas pierwszego przyśpiesza, po 3-5 km przy temperaturze -5 stopni Celsjusza. Szarpanie pojawiało się od 1500-1600 obr/min wzwyż. Komputer samochodu nie wyświetlał błędów. Tego typu objawy, dla tego konkretnego silnika CUTA 1.4 TDI 105km są popularne, a problem wydaje się być do tej pory nierozwiązany. Do momentu znalezienia przyczyny w samochodzie był wymieniony filtr paliwa/powietrza, wymieniono olej wraz dodatkiem dwusiarczku molibdenu, został wyczyszczony przepływomierz, do paliwa dwukrotnie dodano środek Moly Liquid do czyszczenia wtrysków, tankowano Diesla Verve na przemian z Dieslem Miles Plus. Powyższe zabiegi nie rozwiązały w najmniejszym stopniu problemu.
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Zapalająca się kontrolka EPC - usterka systemu start/stop.
  • Skoda Fabia III Kombi Facelifting 1.0 TSI 110KM 81kW 2018-2021
  • silnik
  • 5 tys. km
Rok temu kupiłem w salonie Skodę Fabię III Kombi 1.0 TSI 110KM. Od dwóch miesięcy co jakiś czas zapala się kontrolka EPC. Kontrolka NIE gaśnie po uruchomieniu silnika lub zapala się podczas jazdy. Przez ostatnie dwa miesiące zapaliła mi się 4 razy. 2 razy zgasła sama a kolejne 2 razy wykasowali mi błąd w serwisie. Informacja jaką dostałem w serwisie jest taka, że jest to błąd oprogramowania i podobno Skoda pracuje nad rozwiązaniem. Według serwisanta jest to problem z oprogramowaniem czujnika zasysanego powietrza i jest to bardzo popularny problem w fabiach wyprodukowanych od 2019r. Dodam, że samochód przy zapalonej kontrolce działa poprawnie, jedyne co zauważyłem, to system start/stop nie działa wtedy. Czy ktoś ma podobne problemy?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Skoda Fabia III