Szukaj

Skoda Felicia II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Informacje o Skoda Felicia II

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Auta małe
Druga generacja Felicii debiutowała w 1998 roku. Auto niewiele różniło się od swojego poprzednika. Zmiany objęły między innymi atrapę chłodnicy, zderzaki oraz wyposażenie wnętrza. Niedługo po zaprezentowaniu modelu, jego oferta powiększyła się o wersję Blue Sky z automatycznie rozsuwanym dachem. W 2000 roku Felicia zwyciężyła w konkursie Top Budget Car magazynu Auto Express. Choć w 1999 roku samochód został zastąpiony modelem Fabia, jego produkcja zakończyła się dopiero w 2001 roku.
czytaj więcej

Oceny Skoda Felicia II

Liczba ocen: 1 005
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~similar
Skoda Felicia II
Hatchback 1.6 75KM 55kW
Gdy odkupowałem to auto od ojca – to był 2000 rok (auto było z 1998 roku i miało wtedy 2 lata) – człowiek miał wtedy 19 lat, a wyboru za dużego nie było w przystępnej cenie – z nowych lub prawie nowych tej klasy i gabarytów autek (bo szrotu z zza zachodniej granicy obawiałem się kupować) - na które było mnie wtedy stać to były jedynie Polonez Caro, Wartburg 1,3, Łada Samara, Yugo Florida, KIA Rio, Daewoo Lanos, ewentualnie mniejszy Matiz lub Seicento…, albo Skoda Felicia właśnie… Wszystko inne było znacznie droższe od Felicji - jeśli chciało się mieć przynajmniej 75KM mocy, tani i wszędzie dostępny serwis, niezawodne niemieckie części (silnik i skrzynia od VW Golfa, części mechaniczne to mix z Polo III, Golfa III, Ibizy II) i zachowawczy choć wolno starzejący się design… Wybrałem czerwoną wersję Perfekt 1,6 mpi LXi (Felicji w tej wersji wyszło tylko 1000 sztuk – 500 czerwonych i 500 srebrnych) – oprócz wersji Sport z żółtymi licznikami, wersja Perfekt była chyba najlepiej wyposażoną opcją. Moja Felicja miała wtedy wszystko to co powinien mieć mały rodzinny samochód, a nawet więcej. Oprócz golfowskiej skrzyni i silnika, oraz wtrysków Bosha, moja Felicja miała też m.in. welurowe siedzenia, elektryczne przednie szyby, autoalarm z immobilajzerem i centralny zamek z pilota, halogeny w zderzakach, klimatyzację, lakierowane lusterka, alufelgi, atermiczne szyby, dodatkowe światło stopu, poduszki powietrzne (kierowcy, pasażera i boczne poduszki w boczkach foteli przednich), regulowana wysokość pasów bezpieczeństwa, rozpórkę usztywniająca zawieszenie umieszczoną pod maską silnika, plastikowe chlapacze, pełnowymiarowe koło zapasowe, zamykany i wyciągany specjalny schowek w desce rozdzielczej, zagłówki na tylnej kanapie, czerwony lakier specjalny „crweny raid”, itd., itp. (ja dołożyłem jeszcze od siebie szyberdach i końcówkę wydechu oraz blendy przednich lamp i nakładkę na kratkę wlotu powietrza w przedniej masce – wszystko oryginalne i dedykowane do tego modelu z firmy tuningowej – Milotec, a także dodałem jeszcze markowe radio Pioneer z delfinkami) – auto wyglądało nieziemsko przy tych wszystkich ówczesnych lanosach, carówkach i samarach… Mocy było wystarczająco (75KM mocy), bo auto było lekkie i zwinne – nie raz zostawiałem na światłach zachodnie fury… Także naprawy kosztowały grosze (również te pogwarancyjne), bo do tego auta pasowało prawie wszystko z całej gamy WV i Seata oraz mnóstwo dobrej jakości zamienników lub używek (popularny model – więc oryginalnych części na szrotach nie brakowało), komfort i wyciszenie oraz wielkość kabiny i bagażnika – jak na tamte lata był więcej niż wystarczający, a i samo auto – szczególnie w wersjach limitowanych jak Perfekt, Sportline, Saga, Klif, Samba, Golden Prague, Family... (było ich dużo) – fajnie się wyróżniało na drodze. Z minusów to dość słabe seryjnie hamulce, ciut za małe koła, kiepskie światła (mimo sporych kloszy), słabe oceny w testach bezpieczeństwa i crashtestach (ale kto się w tym w 1999 roku przejmował skoro większość jeździła Maluchami czy Tico albo złożonymi z 4 kawałków Audikami z Rajchu), no i chyba największa bolączka – rdzewiejące tylne klapy bagażnika… (choć i na to były sposoby – wystarczyło nawiercić wewnętrzny rant klapy bagażnika aby wpływająca do jej wnętrza spod plastikowej listwy woda – nie zostawała wewnątrz tylko wylatywała swobodnie - i problem rdzy się nie pojawiał – ale to wiedzieli tylko wtajemniczeni)… Autem przejechałem 98 tyś km, jedyne co oprócz olejów, tarcz i klocków oraz rozrządu wymieniłem, to akumulator, kilka żarówek, czujnik temperatury chłodzenia i jakieś cięgna w skrzyni biegów bo po kilku latach dwójka wchodziła z lekkim zgrzytem – ale to tez kosztowało grosze... Nic więcej mi się ne zepsuło. Miło wspominam to auto – szczególnie że miałem je w wersji najwyższego możliwego wyposażenia – Perfekt i dlatego, że to był w zasadzie mój pierwszy prawdziwy samochód (Malucha bowiem nie liczę).
Dodane 8 dni temu
4,5
~Bazyli
Skoda Felicia II
Hatchback 1.3 68KM 50kW
Posiadam dwie Felicie, jedna z 2000 roku z przebiegiem 46 tys. km. z silnikiem 1,3MPi o mocy 68KM, druga z 1996 roku z przebiegiem ponad 600 tys. km z silnikiem 1.3i o mocy 54KM. Pierwszą kupił mój ojciec z salonu jako nową, jest używana sporadycznie, drugą mam od 16 lat i służy jako samochód roboczy do wożenia gruzu i drewna. W tej roli najlepiej sprawdziłaby się z silnikiem 1.9D, ale 54 konne 1.3 też daje radę. Felicia świetnie sprawdzi się jako tani samochód do codziennej eksploatacji, to najlepiej z silnikiem 1.3. Jako wóz roboczy także sprawuje się nienagannie. W zasadzie już za ok. 1000 zł można dostać samochód, który będzie wiernie służył na co dzień i którym można pojechać w 4 osoby na wakacje (w 5 będzie już ciasno). koszty utrzymania w zasadzie nie występują. Jak coś się zepsuje, części są tanie, a naprawa prosta. Ogółem na Felicji można polegać, awarie uniemożliwiające jazdę raczej nie występują. Są to jedne z najlepszych samochodów, jakie miałem do tej pory, a miałem sporo.
Dodane ponad rok temu
3,2
~Michal
Skoda Felicia II
Hatchback 1.3 68KM 50kW
Moment sprzedaży to szczera opinia. Kupiłem jeden z najdroższych z małym przebiegiem. Ma swoje wady, naprawy tanie, nie ma tańszego auta w europie tak myślę, ale trzeba czasem zajrzeć pod tą maskę czy są płyny. Małe z zewnątrz trochę ciasne w środku. Świetnie się parkuje i wyprzedza - widoczność i zawsze się gdzieś wciskam. Brak wspomagania nie robi mi tutaj różnicy, jestem chłop a nie pipa. Brakowało mi niestety klimatyzacji, i... tyle. Jeździłem tym wszędzie dalej i bliżej, jeździłem mercedesami i vw ami, ale te najlepiej zapamiętam, bo żadnych podkreślam żadnych problemów, ludziom te auta się psują wydają majątki, a moje śmiga. Kupił bym ponownie.
Dodane 3 lata temu
Średnie spalanie dla Skoda Felicia II
6,3 – 7,9
l/100 km
5,7 – 5,8
l/100 km
8,1 – 9,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,1
Skoda Felicia II
Hatchback 1.6 75KM 55kW
Auto mam od grudnia 2013. Chciałem tanie auto z dobrymi blachami i takie znalazłem. Układ napędowy nie grzeszył jakością, ale po jakimś czasie się z tym uporałem - prawdę mówiąc nie zdawałem sobię sprawy ile można z tej jednostki wyciągnąć. Instalację sekwencyjną LPG zainstalowałem w lipcu 2015 - na tym nie oszczędzałem (bardzo dobre komponenty) - i służy świetnie. Auto śmiga lepiej niż na benzynie - kwestia ustawienia map - czasochłonne, ale b.ważne). Kupiłem tanie auto, aby się nie bawić w zbędne oszczędności i swobodnie z niego korzystać (wcześniej miałem półroczny epizod z wymarzonym Mercedesem W126 300SE z 89roku, więc miałem okazję doświadczyć kosztów m.in. spalania 14l/100km benzyny - ale warto było. Felicia na benzynie spalała ok. 9l/100km. Kiedyś zszedłem na trasie poniżej 7l, ale przy moich krótkich dystansach i raczej "deptaniu" dochodziłem do 10l. Na LPG przy mieszanej jeździe (ale raczej żwawej) najczęściej poniżej 10l/100km. Raczej poniżej 8l/100km LPG nigdy nie zszedłem - najniżej to jakieś 8.7l (29l na 330km - bo taki zbiornik w kole zapasowym) W zimę na A2 przy 130-140km/h 12,5l/100km, a przy 160km/h 17,5l/100km (odcinek 100km). Przy kosztach poniżej 2PLN za litr LPG - paliwo nie boli Generalnie auto spełnia swoją funkcję - dowozi z punku A do B - jest proste, głośne, ale tanie - nie ma szału, ale dynamicznie przy dobrym wystrojeniu pozytywnie zaskakuje. Daje również finansowy komfort użytkowania. Do miasta, w korki, parkowanie na ulicy i na krótkich dystansach - rewelacja - nie boisz się nim jeździć - to inni uważają na swoje "piękne" auta ;)
Dodane 9 lat temu
7,6
Skoda Felicia II
Hatchback 1.3 68KM 50kW
W mieście przy całkiem dynamicznej jeździe spalanie zatrzymuje się przy 8,5l/100km. W zimę ciągnie odrobinę więcej, nie przekraczając jednak 9l/100km. Teraz kiedy zaczyna się robić ciepło najwyraźniej i Feli jest trochę lżej - pobiera w okolicach między 8,3 a 7,9/100 chociaż mogła to spowodować zmiana stacji benzynowej. W trasie przy średniej 100-120km/h, 3 osobach na pokładzie i bagażu na kilka dni wycieczki spaliło 6,5l/100. Spalanie podaję bardzo dokładne - wyjeżdżam bak i tankuję pod korek niemal zawsze sprawdzając przebieg po zatankowaniu.
Dodane 10 lat temu
7,7
Skoda Felicia II
Hatchback 1.3 68KM 50kW
Moja Felicia spala patrząc na pozostałe opinie i fora dot. tego modelu raczej standardowo. Przy w miarę dynamicznej jeździe w mieście (90% dystansów) spala 8,5l/100km, przy mocnym butowaniu - dobija do 9 i nie udało mi się go jeszcze przekroczyć. W trasie, testowane na dystansie 600km całkiem dynamicznej jazdy (drogi krajowe bez trzymania się zupełnego optimum, średnia powiedzmy 110-120km/h) zjada około 6,5l/100km Przy bardzo oszczędnej jeździe w godzinach raczej nocnych (mała ilość postojów na światłach) spala w okolicach 7,0l/100 w mieście.
Dodane 11 lat temu

Usterki Skoda Felicia II

Liczba wpisów: 41
Jak regulować częstotliwość wahnięć wycieraczek? w?
  • Skoda Felicia II Hatchback
Nie wszyscy użytkownicy tego modelu wiedzą, że producent przewidział możliwość regulacji częstotliwości wahnięć wycieraczek szyby przedniej w trybie pracy przerywanej. Aby skorzystać z tej funkcji należy: 1. Przesunąć dźwignię wycieraczek w dół - nastąpi przetarcie szyby jeden raz. 2. W uzależnionym od intensywności opadów czasie włączyć tryb pracy przerywanej. 3. System zapamięta interwał czasowy od włączenia wycieraczek do ich ponownego uruchomienia i wahnięcia odbywać się będą w czasie zaprogramowanym przez użytkownika.
Dodane 13 lat temu
Problem rozwiązany
Pękająca przednia szyba
  • Skoda Felicia II Hatchback 1.3 68KM 50kW 1998-2001
  • nadwozie
Właścicieli Skody Favorit i Felicii bardzo często trapi usterka polegająca na pękaniu szyby przedniej. Przyczyną tej dość kłopotliwej i zarazem kosztownej usterki jest niedostateczna sztywność nadwozia, które zbyt mocno poddaje się siłom działającym na nie podczas przejeżdżania różnego rodzaju nierówności. Rozwiązaniem problemu jest zamontowanie pod maską silnika rozpórki łączącej przednie amortyzatory. Ma ona za zadanie zwiększenie sztywności nadwozia. Rozpórkę można nabyć jako wyposażenie dodatkowe. W wersjach GLX była montowana fabrycznie.
Dodane 13 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Jak zabezpieczyć auto przed zimą?
  • Skoda Felicia II
Na stacjach można dostać silikon do uszczelek. Dzięki niemu uszczelki nie przymarzają. U mnie się sprawdził ten patent. Wszystkie metalowe elementy zamka można potraktować odmrażaczem do zamków. Nie tylko wkładać w dziurkę od klucza i psikać, ale też popryskać z wierzchu mechanizm zatrzaskujący, starając się dotrzeć we wszystkie zakamarki. W zimie dobrze robi nalanie trochę denaturatu[drink] do paliwa. Ja leję dwie setki na cały bak. Oczywiście można też kupować amerykańskie Water Removery i inne takie preparaty, ale w gruncie rzeczy to to samo tylko że kilka razy droższe :-) I PAMIĘTAJCIE ABY ZAMYKAĆ WENTYLACJE PO SKOŃCZONEJ JEŹDZIE!!! Przy mrozach -20 to nie pomoże, ale przy 0 temperaturach na pewno nie będą wam marzły szyby od środka (ja tak niestety miewałem). Odkąd zamykam wentylacje w samochodzie jest o wiele cieplej podczas wsiadania, nawet kiedy samochód nie jeździł od kilku dni. Kiedyś nawet przy -3, kiedy samochód był przysypany grubą warstwą śniegu miałem w aucie ponad 10 stopni w plusie!
Dodane 14 lat temu
Problem rozwiązany

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 13
3,8
Skoda Felicia II
Hatchback 1.3 68KM 50kW
instalacja: AG ZENIT
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Koszty przeglądów masakra. Wymiana filterka za 10 zł to koszt 80 zł A dwóch filtrów za łącznie 15zł to 160zł!!!! Wygląd montażu okej ale to tyle. Tak wiercili w reduktorze że opiłki znalazłem w korku oleju pod miską!!!! Koledze po odkręceniu kolektora nie zamontowali nowej uszczelki, nawet sie o nią nie pytali. Mi też powiedzieli że ne potrzeba, bo pewnie wiercili na żywca....
Dodane 15 lat temu
4,0
Skoda Felicia II
Kombi 1.3 68KM 50kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 100 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Mam w felicji instalacje II geracji zamontowaną 5 lat temu. Panowie regulowali ją z 12 razy. Wszysko było dobrze praz kilka dni , potem instalacja wariowała obroty skakały, auto nie miało mocy, podczas wyprzedzania lub gwłtownego ruszenia silnik potrafił zgasnąć. Tak jezdziłem przez 40.000 km- nie potrafili zdjagnozować usterki. Pojechałem do innego warsztatu i tam się...
Dodane 16 lat temu
4,8
Skoda Felicia II
Hatchback 1.6 75KM 55kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT
przebieg: 70 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Swietna instalacja LPG nie ma zadnych problemow. Oczywiscie jesli jest zainstalowana i skonfigurowana przez fachowcow. Przez 1000 km/h ustala sie mapy benzyna/gaz przyjezdza sie do specow w celu ustalenia modelu spalania zaleznego od stylu jazdy itp. Oczywiscie trzeba uwazac na to aby nie skasowac map benzyny w komputerze samochodu np po odlaczeniu akumulatora, bo wtedy...
Dodane 16 lat temu
Skoda Felicia II

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów