Szukaj

Informacje o Skoda Kodiaq I SUV

Lata produkcji: 2016 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2016 crossover SUV klasy średniej (segment I) był, po niewielkim Yeti, pierwszym pełnoprawnym modelem Skody w segmencie SUV. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony w roku 2015, prototyp noszący nazwę Vision S. Skoda Kodiaq powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group MQB Platform, podobnie jak m.in. VW Tiguan II generacji oraz Seat Ateca. Model został zaprojektowany przez głównego stylistę Skody, Jozefa Kabana. Nazwa Kodiaq wywodzi się od niedźwiedzia kodiackiego, który zamieszkuje wyspę o nazwie Kodiak położoną u wybrzeży Alaski. Z początku brano pod uwagę także takie nazwy auta jak Snowman oraz Polar.
czytaj więcej
Powagosław

Debiut Skody w klasie dużych SUV-ów lepszy niż przewidywali najwięksi optymiści. A już pomijając same walory tego modelu – czeska marka zaczyna specjalizować się w ciekawych samochodach pozycjonowanych na pograniczu poszczególnych segmentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Może i to Audi Q7 dla ubogich, ale czy serio wolałbyś, żeby Kodiaq przypominał np. SsangYonga? Może to mało oryginalny design, ale też przyzwoity i całkiem konsekwentny - to przecież Skoda. Gdyby w Polsce ktoś wskrzesił Tarpana jako elektrycznego SUV-a i tak by on wyglądał, cały kraj piałby z radości.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 12,2 m
Promień skrętu 6,1 m
Długość 4697 mm
Szerokość 1882 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2087 mm
Wysokość 1676 mm
Rozstaw osi 2791 mm
Rozstaw kół - przód 1586 mm
Rozstaw kół - tył 1576 mm
Zwis przedni 898 mm
Zwis tylny 1009 mm
Prześwit 187 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1020 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1014 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1527 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1510 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 2100 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 650 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1010 mm
Szerokość bagażnika 1010 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1165 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1850 mm
Kąt natarcia 19,1 stopnie
Kąt zejścia 15,7 stopnie
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Adam
Skoda Kodiaq I
SUV 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Doskonałe auto, pakowne i oszczędne. Auto zakupione już z przebiegiem 53k km, obecnie 70k km, użytkowane codziennie do przemieszczania się po mieście a w weekendy / wakacje na wyjazdy urlopowe. Na codzień użytkowane tylko przez jedną osobę na dojazdy do pracy cca 50km (2 strony) i sprawunki. Na wakacje / urlopy - 2 osoby + 2 psy + 2 rowery na bagażniku montowanym na hak. Demonem prędkości nie jest ale obciążony do tych 150 km/h spokojnie się rozbuja. Co prawda może nie tak szybko jak mistrzowie kierownicy by sobie życzyli ale ja wolę normalnie niż sponsorować niebieskich.... Nagłośnienie w porządku a żadne plastiki nie skrzypią.
3,3
~XYZ
Skoda Kodiaq I
SUV 2.0 TDI 190KM 140kW
Co mogę stwierdzić wyciszenie słabe jedne z gorszych ( można sprawdzić w niezależnych testach ) sam testowałem Forda Kuge , Mazde cx 5, kia Sorento i rav4 i Toyota wypadła gorzej od Skody ale Ford i Mazda wymiatają Skode . Spalanie dobre przestrzeń dobra , ale spasowanie i materiały to nadal skoda kiepskie . Silnik pobiera olej co w dzisiejszych nie powinno mieć miejsca. Podsumowując jeśli ma się możliwość kupić coś innego to warto się nad tym zastanowić chyba, że ktoś lubi jeździć na kawę do serwisu i użerać się z pracownikami skody , którzy pomimo ewidentnych wad i wiedzy na ten temat próbują wmówić, że wszystko jest ok. Wad szczególnie te usuwalne i znane Skodzie i tak bardzo ignorowane . Ja sprzedałem swoje auto absolutnie bez żalu z odrobiną ulgi połączonej z radością .
3,1
~KS55
Skoda Kodiaq I
SUV 2.0 TSI 190KM 140kW
Auto pojemne dobre dla rodziny 2+2 , ponadto kiepskie spasowanie piski i trzaski podczas jazdy , kierownica z kiepskiej ( skóry ? do wymiany ) spalanie miasto tragiczne 10 13,4 a zimą na krótkich dystansach nawet 14 l . Usterki i one się pojawiły w liczbie sporej małe ale irytujące ciągle coś jak to powiadają . Lampy przednie standardowo jak to w skodzie parują z czasem pojawiają się zacieki przebarwienia i wygląda to tak jak by auto było powypadkowe , wiele razy padło pytanie z zdziwieniem nowe auto i lampy parują cóż Skoda nie wymieniają na nowe nie bo to cecha produktu nie wada ;( . Skrzynia DSG tryb ECO/Normal mniej pali jednak jazda w mieście jest niebezpieczna tak niebezpieczna potrafi tak od kaprysu raz 1s się zastanawiać a innym razem nawet prawie 3s a to wystarczy do kolizji . Tryb Sport poprawia to ale nie do końca niestety tak natomiast w trasie jest dobrze i do pracy nie mam zastrzeżeń większych . Wyciszenie słabe pomimo podwójnych szyb , trasa tak 500 km sprawia w połączeniu jednak z przeciętnym fotelem kierowcy poważny dyskomfort . Tarcze jak na takie auto malutki skutkiem tego jest słabe hamowanie a często i przegrzanie układu hamulcowego na autostradzie trzeba czasem pomyśleć zanim wciśniemy hamulec bo zaraz się przegrzeje ( sam wymieniłem na własny koszt tarcze a raz serwis ). Auto oceniam nie jako fatalne troszkę poniżej przeciętnej , na pewno ponownie bym nie wybrał nie za tą cenę a cena teraz 2022r wzrosła do abstrakcyjnej dobrze że kupiłem kiedy były jeszcze znośne .
Średnie spalanie dla Skoda Kodiaq I SUV
6,7 – 10,6
l/100 km
6,8 – 8,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Skoda Kodiaq I
SUV 2.0 TSI 190KM 140kW
Ten samochod duzo pali, dla mnie jedyna jakiego zaleta to opcja na 7 osob, ale jesli ktos nie potrzebuje 7 osobowego SUVa to Honda CR-V IV z 2016 roku z silnikiem Diesla 1.6 125KM jest bardzo fajnym wyborem. Jest ona rowniez duzym SUVem i naprawde po miescie pali 5,2 - 6,3L/100km a w trasie to w zaleznosci od jakosci paliwa i predkosci jazdy 4-6,7L/100KM. Jak na tak duzego SUVa to chyba nie ma konkurencji w spalaniu, a jezdzi na wielkich oponach calorocznych na wysokim profilu, wiec po zmianie opon palil by jeszcze mniej. Bagaznik jest potezny a auto totalnie niezawodne. Jedyne co wymienilem z powaznych napraw po 140 tys to rura filtra powietrza. Typowa usterka dla tego przebiegu. Nic wiecej.
7,7
Skoda Kodiaq I
SUV 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Spalanie przy jeździe mieszanej jest zaskakująco niskie, można je porównać z dieslem citroena 2.2 HDI 204. Zimą wzrasta u mnie o prawie 1 l. Robię trasy 5-15 km. W lecie w granicach 7,5 zimą 8 - 8,5. Przy czym komputer pokazuje 8.6, a na dystrybutorze 8.1. Jazda płynna bez szaleństw. Przy dynamicznej jeździe spalanie wzrasta znacznie bardziej niż w dieslu. Spalanie tego silnika, jak to benzyna czułe na wiatr i wzniesienia, bardzo na prędkość. Trasa 60 km, razem z ciężarówkami zimą to 6,4l/100km. Minimalne 6l/100 km to z 80 km zrobionych nocą na krajówce, sam kierowca, jazda do 95 km/h. Na ekspresówce przy 120 km/h to już 7,5 - 8 l, przy 140 w okolicach 9-10 l. Sam samochód bardzo pojemny, nieporównanie większy od karoqa. Można sprawnie wyprzedzić, duża zasługa DSG. Start spod świateł w trybie sport bardzo ok. DSG zdarza się szarpnąć delikatnie zaraz po dodaniu gazu. Tryb 2 cylindrowy delikatnie wyczuwalny, a np. w Karoqu po odłączeniu 2 cylindrów szarpie kierownicą (manual).
7,0
Skoda Kodiaq I
SUV 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Pali niedużo jak na benzynę, samochód jeszcze na doatrciu - przejechałem 600 km wiec spalanie może się jeszcze obniży.dzie w granicach 100 km spalanie na długiej trasie 5,7. W mieście spalanie na początku bardzo duże 16 l/100 ale po rozgrzaniu (4 km ) spalanie spada do 10 l/100 potem jest w granicach 9 litrów. Poprzednio jezdziłem Sorento 2.0 diesel - 2013 i spalanie było na podobnym poziomie. Kodiaq troche mniejszy od Sorento, ale dobrze przemyślany co rekompensuje mniejsze rozmiary. Kodiaq jest jednak cichszy niż Sorento. Spalanie obniża się poprzez zastosowany system wyłączenia dwóch cylindrów podczas spokojnej jazdy, - nie przeszkadza w jeździe ale oszczędza paliwo. ROcznik auta 2022 silnik 1,5 skrzynia DSG 7.

Usterki Skoda Kodiaq I

Liczba wpisów: 10
Zatarcie układu paliwowego
  • Skoda Kodiaq I RS 2.0 TDI 240KM 177kW 2019-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Przy przebiegu 51000 km serwisowaniu auta w ASO niecały miesiąc po przeglądzie , auto podczas normalnej jazdy zgasło. Serwis stwierdził zatarcie się układu paliwowego , a w zasadzie pompy wysokiego ciśnienia co spowodowało uszkodzenie wtryskiwaczy. Koszt naprawy 35 tys złotych. Auto odebrałem w styczniu 2020 roku z salonu. Śmiech na Sali , aby przy tak niskim przebiegu zdarzały się takie awarie. Dowiedziałem się , że to nie pierwszy raz w modelach Skody.Salon ani Skoda Polska nie chcą Mi naprawić auta z tzw . Dobrej woli producenta. Napisałem odwołanie . Sprawa najprawdopodobniej trafi do sądu!
1 komentarz
Radar aktywnego tempomatu
  • Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Podczas jazdy system front assist, który bazuje na radarze pojazdu nagle, bez przyczyn zgłaszał pojazd w bliskiej odległości i nagle wyhamowywal auto!!! Niebezpieczna sytuacja, zwłaszcza na autostradzie. Podobne kwiatki zdarzały się podczas wyprzedzania pojazdów lewym pasem na autostradzie. Działo się to dość często a przypomnę ze aktywny tempomat nie działa bez współpracy z front assist i radarem wiec przy częstych jazdach na trasie było to nie do przyjęcia. Serwis "przytłumił" elektronicznie czułość radaru ale sytuacja była bez zmian. Po trzeciej wizycie w ASO radar został wymieniony na nowy i dopiero to poprawiło stan rzeczy. Generalnie powiedziano mi ze dużo osób zgłasza się z podobnymi kłopotami.
2 komentarze
Wzrost temperatury płynu chłodzącego. Olej silnikowy, ilość chlodziwa- prawidłowe.
  • Skoda Kodiaq I SUV 2.0 TDI 190KM 140kW 2016-2020
  • układ chłodzenia
  • 113 tys. km
Wzrost temperatury płynu chłodzącego pojawia się przy prędkości powyżej 80 km/ godz. Do 120 stopni. Moc silnika, olej silnikowy, ilość płynu chłodzącego jest prawidłowa. Samochód serwisowany prawidłowo, jeździmy do tej pory spokojnie. Skrzynia automatyczna
Problem rozwiązany
1 komentarz
Skoda Kodiaq I SUV