Szukaj

Informacje o Skoda Kodiaq SUV

Lata produkcji: 2016 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 2016 crossover SUV klasy średniej (segment I) był, po niewielkim Yeti, pierwszym pełnoprawnym modelem Skody w segmencie SUV. Pierwowzorem koncepcyjnym auta był, przedstawiony w roku 2015, prototyp noszący nazwę Vision S. Skoda Kodiaq powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group MQB Platform, podobnie jak m.in. VW Tiguan II generacji oraz Seat Ateca. Model został zaprojektowany przez głównego stylistę Skody, Jozefa Kabana. Nazwa Kodiaq wywodzi się od niedźwiedzia kodiackiego, który zamieszkuje wyspę o nazwie Kodiak położoną u wybrzeży Alaski. Z początku brano pod uwagę także takie nazwy auta jak Snowman oraz Polar.
czytaj więcej
Powagosław

Debiut Skody w klasie dużych SUV-ów lepszy niż przewidywali najwięksi optymiści. A już pomijając same walory tego modelu – czeska marka zaczyna specjalizować się w ciekawych samochodach pozycjonowanych na pograniczu poszczególnych segmentów.

~Powagosław
Luzacjusz

Może i to Audi Q7 dla ubogich, ale czy serio wolałbyś, żeby Kodiaq przypominał np. SsangYonga? Może to mało oryginalny design, ale też przyzwoity i całkiem konsekwentny - to przecież Skoda. Gdyby w Polsce ktoś wskrzesił Tarpana jako elektrycznego SUV-a i tak by on wyglądał, cały kraj piałby z radości.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 12,2 m
Promień skrętu 6,1 m
Długość 4697 mm
Szerokość 1882 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2087 mm
Wysokość 1676 mm
Rozstaw osi 2791 mm
Rozstaw kół - przód 1586 mm
Rozstaw kół - tył 1576 mm
Zwis przedni 898 mm
Zwis tylny 1009 mm
Prześwit 187 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1020 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1014 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1527 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1510 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 2100 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 650 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1010 mm
Szerokość bagażnika 1010 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1165 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1850 mm
Kąt natarcia 19,1 stopnie
Kąt zejścia 15,7 stopnie

Oceny Skoda Kodiaq SUV

Liczba ocen: 22
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~Marek
SUV 2.0 TSI 180KM 132kW
Skoda Kodiaq
Bardzo dobre auto za rozsądne pieniądze biorąc pod uwagę doposażenie samochodu. Niemiecka "trójca" spod znaku gwiazdy, 4 kółek i szachownicy zażyczyłaby sobie kilkadziesiąt tysięcy więcej za takie doposażenie auta. Ta pełna piątka za całokształt nie jest taka jednoznaczna oczywiście, bo jakieś mankamenty są, ale są to rzeczy drugorzędne. Ideałów nie ma. A jeśli samochód wozi swoich pasengerów komfortowo, silnik przyspiesza rewelacyjnie, skrzynia przełącza biegi właściwie nieodczuwalnie, w środku jest cichutko i czujemy się bezpiecznie w czasie jazdy..i jeszcze więcej...no to 5 gwiazdek za całokształt!
3,0
~Marcin, Kraków
SUV 2.0 TSI 180KM 132kW
Skoda Kodiaq
Auto przewartościowane, tzn. nie powinno kosztować więcej niż 120 - 130 tys. PLN. Wnętrze miało być wygodne, a siedzenia z przodu są ciut za wąskie, dla 3 dzieci z tyłu brakuje trochę miejsca na szerokość (na długość jest aż nadto ... tylko po co?). Jak chcę mieć napój dla siebie i żony z przodu to już z podłokietnika nie skorzystam bo musi być odsunięty do tyłu! Kieszenie w drzwiach wąskie, schowki jakieś trochę za małe - szkoda bo miał być autem rodzinnym. No i jakość plastików bardzo słaba (mam najwyższą wersję wyposażenia) - zdecydowana większość to twarde, rysujące się powierzchnie, niemiłe w dotyku i nieadekwatne do zapłaconej ceny za auto. Silnik razem ze skrzynią przyjemny, choć te 180 KM jakoś w nim ginie, może przez gabaryty auta ...? Całkiem nieźle wyciszone - do 150 pojedziemy rozmawiając normalnie w środku. Radio z Navi w połysku się nie sprawdza - w słońcu niewiele widać. Mała przednia i tylna szyba, małe lusterka (powierzchnie szklane) co wprost przekłada się na bardzo słabą widoczność. Bardzo dobra kamera cofania. Auto, przy wyższych prędkościach, pływa po drodze, jest trudne do wyczucia i wyjeżdża z zakrętów na drugi pas - trzeba na to uważać. Napęd na 4 koła niby działa, ale czasami nie daje rady i auto myszkuje na śliskich nawierzchniach. Podsumowując jestem rozczarowany i spodziewałem się znacznie lepszego, bardziej funkcjonalnego i przyjaznego rodzinie auta ...
4,6
~gall anonim
SUV 2.0 TDI 150KM 110kW
Skoda Kodiaq
Mam najwyższy model z manualną skrzynią i 7-mio miejscowy, generalnie nie ma się do czego doczepić, oprócz systemu start-stop (nie wiem jak go wyłączyć na stałe), płynu ad-blue (wymysł ekologów), słabej widoczności do tyłu (duży samochód), oraz raz działającego otwierania bagażnika nogą raz nie działającego, podobnie jak zamykania samochodu dotykiem klamki (ale może coś robię nie tak - bo nie czytałem instrukcji), sterowanie głosem również kiepsko rozpoznaje komunikaty, podobnie jak kiepska nawigacja, Rewelacyjnie działa automatyczny radar oraz super są światła full led.
Średnie spalanie dla Skoda Kodiaq SUV
6,7 – 10,6
l/100 km
6,5 – 7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
SUV 2.0 TDI 150KM 110kW
Skoda Kodiaq
Wymieniłem olej po 1.000 km, następnie po 15.000 km. Trasy po całej Polsce, autostrady jak i zwykłe drogi. Na autostradzie do 140 km/h - średnia 7,3-7,5. Po normalnych drogach i prędkościach 80-120 km/h, dynamicznym wyprzedzaniu lecz płynnej jeździe - 6,0-6,5 l/100 km bez problemu. Jadąc przepisowo poza autostradami, płynnie i w miarę przepisowo lecz nie przekraczając 100 km/h - 5,5 l/100 km uzyskane w nocy. Uwaga - podane wyniki uzyskałem po tych pierwszych 15.000 km. Wcześniej spalanie wynosiło prawie 1 l/100 km więcej. Dotarcie i wymiana oleju, w jakimś stopniu zapewne też kwestia wyczucia samochodu. Bardzo fajny samochodzik, ale tak do 150 km/h.
9,3
SUV 1.4 TSI 150KM 110kW
Skoda Kodiaq
Rekordowo zszedłem do 4,6 ale tylko ze wzgledu na to, że auto było zagrzane i trasa 10km non stop minimalnie w dół przy minimalnym deptaniu gazu, generalnie auto nie licząc spalania rewelacyjne, ale jeśli ktoś liczy ile wydaje na paliwo to tylko i wylacznie 2 litrowy silnik lub z systemem ATC. Przy jezdzie w korku spalanie rośnie jak szalone, jadąc z Tarnowa w kierunku na Śląsk dwupasmówką przy szybkiej jeździe 170-190km/h spalanie wyszło 13,5-14 litrów. Generalnie po uruchomieniu samochodu zaraz wyskakuje 10,5-11 dopiero po jakiś 20 km da się zejść poniżej 9 litrów. Po doświadczeniach z Kodiaqem mega doceniam komfort podróży i potępiam downsizing poniżej 2 litrów pojemności silnika w SUVach.
6,9
SUV 1.4 TSI 125KM 92kW
Skoda Kodiaq
Dla zainteresowanych zdjęcia z komputera z przebiegu. Samochód na oponach 18 średnica, 235 szerokość ( letnie) po 10 tys przebiegu, wcześniej na zimowych litr więcej ( mimo że że zawsze z garażu ogrzewanego). Przy 170 -175 średnie spalanie na zimowych na odcinku około 25 km 23 litry na 100. Samochód ekonomiczny do 120-130 max, potem paliwożerny ( zbyt mały moment obrotowy do oporów powietrza). Do 30 tys rocznie najlepsza opcja, powyżej 30 tys. km rocznie i trasy lepiej wydać kilka tysięcy więcej na diesla. Zwróci się po 3-4 latach. Jest to oczywiście moja subiektywna ocena. Tak jak to że Niemcy, lepiej benzyny, a Francuzy disle ( są oszczędniejsze). Jedne i drugie użytkowałem, użytkuje zawsze tylko nowe, a więc nie jako dojeżdżający stare trupy.
Skoda Kodiaq SUV