Szukaj
Skoda
Skoda
4,0 (9 425 ocen)
Wybierz inną markę
Polecamy
Skoda w pigułce

Test euroncap Škoda Kodiaq 2.0 TDI Ambition

©koda Kodiaq 2.0 TDI Ambition
2017
Dane testowanego auta
Wersja nadwozia:
5-drzwiowy
Klasa auta:
Duże auta terenowe
Masa auta:
1653 kg
Wynik testu
92%
Ochrona dorosłego
77%
Ochrona dziecka
71%
Zabezpieczenie przechodnia
54%
Asystent bezpieczeństwa
Szczegóły testu

Ochrona dorosłego

35.3 pkt | 92 %

Przedział pasażerski Kodaiq pozostał stabilny w testach zderzenia czołowego. Odczyty z manekinów wskazały dobrą ochronę kolan i ud zarówno pasażera jak i kierowcy. Skoda pokazała, że podobny poziom ochrony będzie zapewniony dla pasażerów o różnych rozmiarach oraz siedzących na różnych miejscach. W próbie zderzenia czołowego na pełnej szerokości sztywnej bariery, ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako mierna, a pozostałych obszarów ciała jako dobra lub wystarczająca, zarówno dla kierowcy jak i tylnego pasażera. Kodiaq zdobył maksymalną ilość punktów w próbie bocznego zderzenia z barierą, z dobrą ochroną wszystkich krytycznych obszarów ciała. W bardziej wymagającej próbie bocznego zderzenia z słupem, ochrona klatki piersiowej była wystarczająca, a pozostałych obszarów dobra. Próby przednich siedzeń i zagłówków wykazały dobrą ochronę przeciwko urazom kręgosłupa szyjnego w przypadku uderzenia w tył pojazdu. Geometryczna ocena tylnich siedzeń, łącznie z opcjonalnym trzecim rzędem, wskazała mierną ochronę kręgosłupa szyjnego. Kodiaq jest standardowo wyposażony autonomiczny system hamowania awaryjnego działający przy niskich prędkościach typowych dla ruchu miejskiego, gdzie często dochodzi do urazów kręgosłupa szyjnego. System wypadł dobrze w próbach jego działania przy niskich prędkościach.

Uderzenie przodem
7,1pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie przodem (sztywna bariera)
7,3 pkt
Kierowca
Kierowca
Pasażer
Pasażer
Uderzenie z boku
16,0pkt
Uderzenie z boku przez auto
Uderzenie z boku przez auto
Zderzenie ze słupem
Zderzenie ze słupem
Uderzenie z tyłu
2,4pkt
AEB Miasto
2,5 pkt
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - przód
Uderzenie z tyłu - tył
Uderzenie z tyłu - tył
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna
Słaba
Bardzo słaba

Ochrona dziecka

38.2 pkt | 77 %

W teście zderzenia czołowego, odczyty naprężeń w szyi manekina 10-letniego wskazały bardzo słabą ochronę. Poza tym ochrona obu manekinów była dobra lub wystarczająca. W próbie bocznego zderzenia z barierą, ochrona wszystkich krytycznych obszarów ciała była dobra dla obu manekinów. Poduszka powietrzna przedniego pasażera może zostać dezaktywowana aby umożliwić przewożenia fotelika w pozycji przeciwnej do kierunku jazdy. Udostępniana jest czytelna informacja dotycząca stanu poduszki powietrznej i system został doceniony. Foteliki uniwersalne grupy 0+ nie mogły zostać prawidłowo zainstalowane tylnich zewnętrznych miejscach. Uniwersalne foteliki nie powinny być używane w opcjonalnym trzecim rzędzie siedzeń. W pozostałych przypadkach foteliki mogły być prawidłowo umiejscowione i zainstalowane.

Bazowa ocena auta
21,5pkt

Uderzenie z przodu
13,5 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z przodu"
Uderzenie z boku
8,0 pkt
Obecne zdjęcie
Obecne zdjęcie "uderzenie z boku"
Systemy bezpieczeństwa
6,0 pkt
Montaż
10,7pkt
Dziecko 18 miesięcy
Siedzonko:
ROMER kidfix XP
Ustawienie:
do przodu
Dziecko 36 miesięcy
Siedzonko:
Nania Booster
Ustawienie:
do przodu

Niechronieni użytkownicy drogi

30 pkt | 71 %

Ochrona zapewniona przez maskę dla głowy potrąconego pieszego była dobra lub wystarczająca na prawie całej powierzchni maski, z kilkoma bardzo słabymi wynikami odnotowanymi na przednich słupkach. Kodiaq zdobył maksymalną ilość punktów za ochronę zapewnioną przez zderzak dla nóg pieszego, z dobrymi wynikami we wszystkich sprawdzanych miejscach. Ochrona obszaru miednicy była przeważnie dobra, ale odnotowano kilka bardzo słabych rezultatów. Autonomiczny system hamowania awaryjnego jest zdolny do wykrywania pieszych i w testach funkcjonalności wykazał się na wystarczającym poziomie.

AEB Niechronieni użytkownicy drogi
4,0 pkt
Głowa
15,7 pkt
Miednica
4,4 pkt
Nogi
6,0 pkt
Bezpieczeństwo przechodnia
Bezpieczeństwo przechodnia
Legenda
Dobra
Wystarczająca
Marginalna

Asystent bezpieczeństwa

6.5 pkt | 54 %

Będący standardowym wyposażeniem autonomiczny system hamowania awaryjnego wypadł dobrze w próbach jego funkcjonalności przy prędkościach pozamiejskich, unikając kolizji w prawie wszystkich scenariuszach. Standardowym wyposażeniem jest również sterowany manualnie ogranicznik prędkości i przypomnienie o pasach bezpieczeństwa dla pierwszego i drugiego rzędu siedzeń. Przypomnienie o pasach bezpieczeństwa jest opcją dla trzeciego rzędu siedzeń jeżeli został on zainstalowany.

Ogranicznik prędkości
1,3 pkt
Asystent pasa ruchu
0,0 pkt
Przypominacz o pasach
2,6 pkt
Systemy AEB
2,7 pkt
Wyposażenie bezpieczeństwa
  • Napinacz przednich pasów
  • Ogranicznik obciążenia przednich pasów
  • Poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczna poduszka powietrzna na ciało
  • Boczna poduszka powietrzna na głowę
  • Poduszka powietrzna na kolana kierowcy
  • Ogranicznik prędkości
  • Elektroniczna kontrola trakcji
  • Przypominacz o pasach - kierowca
  • Przypominacz o pasach - pasażer
  • Przypominacz o pasach - tylne siedzenia

Pozamiejskie systemy awaryjnego
hamowania AEB
  • Standard
  • Interfejs człowiek-maszyna:
  • Wynik:
    Dobry